top icon
Περιβάλλον

Εκπομπές CO2 από 70 γρ./χλμ. για την 4η γενιά του Toyota Prius

Η 4η γενιά Prius πετυχαίνει την καλύτερη απόδοση στην ιστορία του μοντέλου, με εκπομπές CO2 από 70 γρ./χλμ. και συνδυασμένη οικονομία καυσίμου από 3 λτ./100 χλμ.

Οι διαδοχικές εκδόσεις του Toyota Prius έχουν πετύχει σημαντικές μειώσεις στις εκπομπές ρύπων και την κατανάλωση καυσίμου αλλά η νέα, τέταρτη γενιά του μοντέλου ξεπέρασε κάθε προηγούμενο. Οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα μειώνονται ακόμα περισσότερο στα 70 γρ./χλμ., με μέση κατανάλωση στα τρία λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Οι αντίστοιχες τιμές του προηγούμενου μοντέλου ήταν 89 γρ./χλμ. και 3,9 λτ./100 χλμ. Οι τιμές αυτές σηματοδοτούν τη μεγαλύτερη βελτίωση ανάμεσα σε δύο γενιές μοντέλου, από το 1997 που παρουσιάστηκε το πρώτο Prius. Παράλληλα, το νέο Prius είναι πολύ πιο δυναμικό σε συμπεριφορά, απόκριση και εμπλοκή του οδηγού.

Η μικρότερη κατανάλωση, σε συνδυασμό με τους μειωμένους ρύπους, ανέκαθεν αποτελούσε κεντρικό στοιχείο της φιλοσοφίας του Toyota Prius. Με το νέο μοντέλο, η Toyota έχει αναθεωρήσει εκτενώς το υβριδικό της σύστημα δημιουργώντας μία αεροδυναμική σχεδίαση που ανεβάζει σε νέα ύψη το πήχη της απόδοσης. Οι αλλαγές στο υβριδικό σύστημα κίνησης συμβάλλουν αποφασιστικά σε αυτό, όπως η εξέλιξη του βενζινοκινητήρα 1.8-litre VVT-i κύκλου Atkinson για την επίτευξη της παγκοσμίως καλύτερης θερμικής απόδοσης 40%. Οι λεπτομερείς αλλαγές στην κινητήρια μονάδα μείωσαν την τριβή και τις μηχανικές απώλειες, με αποτέλεσμα βέλτιστη αξιοποίηση ενέργειας από κάθε σταγόνα καυσίμου. Κάτι επίσης σημαντικό, τα εξαρτήματα του συστήματος έχουν ανασχεδιαστεί ή βελτιωθεί για εξοικονόμηση βάρους και βελτίωση της απόδοσης, ανάμεσά τους το σύστημα μετάδοσης, ο ηλεκτροκινητήρας και η μονάδα ελέγχου ισχύος.

Μία νέα μπαταρία νικελίου-υδριδίου μετάλλου (NiMH) έχει πιο συμπαγείς διαστάσεις και αυξημένη πυκνότητα ενέργειας, για καλύτερες επιδόσεις, ενώ η τοποθέτησή της κάτω από το πίσω κάθισμα δεν επηρεάζει το χώρο αποσκευών.

Η αεροδυναμική του νέου Prius έχει επίσης μεγάλη συμβολή. Το χαμηλότερο στήσιμο του αυτοκινήτου με τις λείες επιφάνειες το κάνουν πιο κομψό και ταυτόχρονα πιο αεροδυναμικό. Η Toyota κατάφερε να βελτιώσει περαιτέρω το συντελεστή οπισθέλκουσας (Cd) από 0,25 του σημερινού μοντέλου στα 0,24. Τόσο το αμάξωμα όσο και η υποδαπέδια περιοχή ωφελούνται από λεπτομέρειες που βοηθούν στην εξομάλυνση της ροής αέρα από όλα τα σημεία του αυτοκινήτου, μειώνοντας την κατανάλωση.

Το νέο Prius επιταχύνει από στάση ως στα 100 χλμ./ώρα σε 10,6 δλ. Η εν κινήσει επιτάχυνση στον αυτοκινητόδρομο από 80 στα 120 χλμ./ώρα επιτυγχάνεται σε 8,3 δλ. και η τελική ταχύτητα είναι 180 χλμ./ώρα. Το νέο υβριδικό σύστημα αποδίδει τώρα 122 DIN hp, ενώ η λειτουργία του συστήματος μετάδοσης είναι πιο φιλική προς το χρήστη. Η νέα PCU (Power Control Unit) επιτρέπει στο σύστημα να χρησιμοποιεί περισσότερο την ηλεκτροκίνηση, που σημαίνει ότι η επιτάχυνση είναι πιο φυσική με τις στροφές του κινητήρα να ανεβαίνουν σταδιακά καθώς το αυτοκίνητο αποκτά ταχύτητα. Η καθημερινή χρηστικότητα βελτιώνεται σημαντικά επίσης. Η τέταρτη γενιά Prius είναι η πρώτη που μπορεί να τραβήξει τρέιλερ χάρη στην ικανότητα ρυμούλκησης 725 κιλά (χωρίς φρένο). Πρωταρχικό στοιχείο ήταν η χρήση μιας πλατφόρμας βασισμένης στην αρχιτεκτονική TNGA (Toyota New Global Architecture) που χαμήλωσε αισθητά το κέντρο βάρους (-2.5 εκατ.), σημαντικό για τη διασφάλιση καλύτερης συμπεριφοράς.

Τεχνικές προδιαγραφές του νέου Prius

Kινητήρας: 4κύλινδρος σε σειρά

Κυβισμός: 1.797 κ.εκ.

Ισχύς κινητήρα εσωτερικής καύσης: 98 ίπποι στις 5.200 σ.α.λ.

Ροπή κινητήρα εσωτερικής καύσης: 142 Nm στις 3.600 σ.α.λ.

Ισχύς ηλεκτρικού κινητήρα: 72 ίπποι

Συνδυασμένη ισχύς: 122 ίπποι

Μετάδοση κίνησης: στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο ταχυτήτων: CVT

Ανώτατη ταχύτητα: 180 χλμ/ώρα

0-100 χλμ./ώρα: 10,6 δλ.

80-120 χλμ./ώρα: 8,3 δλ.

Μέση κατανάλωση: 3 λτ./100 χλμ.

Μήκος: 4.540 χλστ.

Πλάτος: 1.760 χλστ.

Ύψος: 1.470 χλστ.

Μεταξόνιο: 2.700 χλστ.

Μετατρόχιο εμπρός: χλστ.

Μετατρόχιο πίσω: χλστ.

Εκπομπές CO2: 70 γρ./χλμ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ