top icon
Περιβάλλον

Το οικολογικό «πλάνο» της Toyota

Η Toyota αναμένεται να δώσει ακόμα μεγαλύτερη έμφαση στα καθαρά αυτοκίνητα προσδοκώντας μέχρι το 2050 να «εξοβελίσει» πρακτικά από τη διαθέσιμη γκάμα της εκδόσεις που θα κινούνται αποκλειστικά με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Το γεγονός ότι η Toyota έχει συνδέσει το όνομα της με την υβριδική τεχνολογία, ήδη από την δεκαετία του ’90, κάθε άλλο παρά τυχαία είναι. Καθόλου τυχαία, επίσης, είναι και η προσήλωσή της στην υδρογονοκίνηση, την πρώτη πρακτική εφαρμογή της οποίας σε μοντέλο μαζικής παραγωγής είδαμε πρόσφατα με την αρωγή του νέου Mirai. Και όλα αυτά, δεν είναι παρά η αρχή ενός ακόμα πιο φιλόδοξου πλάνου για τα προσεχή 35 χρόνια, το οποίο η Toyota ονομάζει «Environmental Challenge 2050». Στόχος του είναι ο σταδιακή μείωση των περιβαλλοντικών αποτυπωμάτων τόσο των μοντέλων Toyota, όσο και των κατασκευαστικών μονάδων παραγωγής τους, κατά 90% σε σχέση με τα σημερινά επίπεδα. Εύκολα γίνεται αντιληπτό με βάση τα παραπάνω πως σε λιγότερο από τέσσερις δεκαετίες από σήμερα η Toyota επιθυμεί να είναι ο Νο1 «καθαρός» κατασκευαστής αυτοκινήτων σε παγκόσμιο επίπεδο, καθώς μέχρι το 2050 τα μοντέλα με κινητήρα εσωτερικής καύσης δεν θα αποτελούν παρά τη μειοψηφία στη διαθέσιμη γκάμα της.

Το όλο «σχέδιο» βασίζεται πάνω σε τρεις βασικούς άξονες, όπως χαρακτηριστικά δήλωσε ο Πρόεδρος της Toyota και υπεύθυνος εξέλιξης στα μέσα της δεκαετίας του ‘90 του Toyota Prius πρώτης γενιάς, Takeshi Uchiyamada: στην «αναδιοργάνωση» και περαιτέρω εξέλιξη των ηλεκτρικών κινητήρων, στη σταδιακή απαγκίστρωση από τα ορυκτά καύσιμα, καθώς και στη στροφή προς τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Όλα αυτά, βέβαια, δεν αναμένεται να γίνουν εν μια νυκτί, αλλά σταδιακά και σε βάθος χρόνου. Μεσοπρόθεσμα, πάντως, η Toyota θέλει μέχρι το 2020 να έχει διαθέσει στην παγκόσμια αγορά περισσότερα από 30.000 υδρογονοκίνητα μοντέλα αλλά και επιπλέον 7 εκατομμύρια υβριδικά οχήματα, με μέσες ετήσιες πωλήσεις των τελευταίων της τάξης των 1,5 εκ. οχημάτων.

Σε ότι αφορά στις μονάδες παραγωγής, μέχρι το 2020 στόχος της ιαπωνικής εταιρείας είναι το «ψαλίδισμα» κατά το ήμισυ των ετήσιων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2001 και μέχρι το 2030 ο περιορισμός τους στο 1/3. Ήδη, το νέο εργοστάσιο κατασκευής οχημάτων της Toyota, το πρόκειται να εγκαινιαστεί στο Μεξικό το 2019, θα παράγει σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό ποσότητες διοξειδίου του άνθρακα μειωμένες έως και 40% σε σχέση με εκείνες των μονάδων κατασκευής της εταιρείας που τέθηκαν σε λειτουργία στις αρχές της νέας χιλιετίας._Χ.Α.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ