Μία ενδιαφέρουσα έρευνα του οργανισμού «Emissions Analytics» αποκαλύπτει ότι οι ανεξέλεγκτες, μέχρι και σήμερα, εκπομπές βλαβερών σωματιδίων από τα ελαστικά των αυτοκινήτων και την κύλισή τους στο δρόμο είναι πάνω από 1.000 φορές μεγαλύτερες από τις αντίστοιχες των συστημάτων εξαγωγής τους.

Τα επιβλαβή σωματίδια από τη φθορά των ελαστικών των αυτοκινήτων - καθώς και από τα φρένα τους - είναι ένα πολύ σοβαρό περιβαλλοντικό ζήτημα, το οποίο επιδεινώνεται ολοένα και περισσότερο από την αυξανόμενη δημοτικότητα μεγάλων και «βαριών» οχημάτων, όπως είναι για παράδειγμα τα SUV αλλά και τα πάσης λογής EVs, τα οποία «εξ ορισμού» είναι βαρύτερα από τα συμβατικά.

Άξιο αναφοράς είναι επίσης το γεγονός ότι η μόλυνση που προκύπτει από τη φθορά των ελαστικών των οχημάτων είναι εντελώς ανεξέλεγκτη εξαιτίας της μη ύπαρξης σχετικής νομοθεσίας, σε αντίθεση με τις εκπομπές καυσαερίων, οι οποίες τείνουν να μειωθούν, καθώς οι κατασκευαστές αυτοκινήτων δέχονται ισχυρές πιέσεις, τόσο σε ευρωπαϊκό όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο, από τις κυβερνήσεις και τις αρμόδιες ρυθμιστικές αρχές.

Οι εκπομπές ρύπων εκτός καυσαερίων (Non-Exhaust Emissions - NEE) είναι τα σωματίδια που εκλύονται στον αέρα από τη φθορά των φρένων, των ελαστικών, αλλά και της επιφάνειας του οδοστρώματος, καθώς βέβαια και από την αιώρηση και απόθεση της σκόνης του δρόμου κατά την κίνηση των οχημάτων.

Για να γίνει κατανοητό το μέγεθος του προβλήματος, ο ανεξάρτητος οργανισμός «Emissions Analytics» πραγματοποίησε μια νέα και αποκαλυπτική, όπως αποδεικνύεται, δοκιμή χρησιμοποιώντας ένα δημοφιλές οικογενειακό hatchback μοντέλο, το οποίο ήταν εφοδιασμένο με ολοκαίνουργια ελαστικά. Μετά το πέρας των δοκιμών, ο ανεξάρτητος οργανισμός κατέληξε στο συμπέρασμα ότι το αυτοκίνητο εξέπεμπε 5,8 g επιβλαβών σωματιδίων ανά χιλιόμετρο κίνησης, την ώρα που η αντίστοιχη τιμή… στην εξάτμισή του έφτανε μόλις 4,5 mg ανά χιλιόμετρο

Στην έκθεσή του ο οργανισμός επισημαίνει με νόημα πως η μέτρηση των 5,8 g κάλλιστα θα μπορούσε να είναι μεγαλύτερη στην περίπτωση που το όχημα αναφοράς ήταν εφοδιασμένο με φθαρμένα ελαστικά ή ελαστικά με λάθος πίεση.

Ο Richard Lofthouse, μέλος της ερευνητικής ομάδας του ανεξάρητου οργανισμού Emissions Analytics, δήλωσε:

«Ήρθε η ώρα να εξετάσουμε όχι μόνο τι βγαίνει από την εξάτμιση ενός αυτοκινήτου, αλλά και τη μόλυνση από τα σωματίδια από τη φθορά των ελαστικών και των φρένων. Οι δοκιμές αποκαλύπτουν ότι υπάρχει μια συγκλονιστική ποσότητα ρύπανσης σωματιδίων η οποία είναι τουλάχιστον 1.000 φορές υψηλότερη σε σχέση  με την αντίστοιχη από την εξάτμιση ενός αυτοκινήτου.»

Πιστεύετε πως μετά την πανδημία...

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά