Πλησιάζει η ώρα για ακόμα μία μάχη μεταξύ της αυτοκινητοβιομηχανίας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με το περιβάλλον σε ρόλο μήλου της έριδος.

Στις 18 Ιουνίου θα πραγματοποιηθεί συνάντηση μεταξύ των αυτοκινητοβιομηχανιών και αξιωματούχων της ΕΕ καθώς και περιβαλλοντολόγων, με αντικείμενο το άνοιγμα των συζητήσεων σχετικά με έναν πιθανώς σκληρό στόχο για μείωση των εκπομπών CO2 από τα νέα αυτοκίνητα που πωλούνται στην Ευρώπη μέχρι το 2030. Όλα δείχνουν πως η συνάντηση δε θα διεξαχθεί σε φιλικό κλίμα, κι αυτό λόγω του ότι μετά την επίτευξη μείωσης των εκπεμπόμενων ρύπων κατά 34% την τελευταία εικοσαετία, οι εταιρείες αυτοκινήτων υποστηρίζουν ότι έχουν προσεγγίσει το όριο του εφικτού. Ωστόσο, ΕΕ και περιβαλλοντολόγοι, που θεωρούν την αυτοκινητοβιομηχανία μέρος του προβλήματος της κλιματικής αλλαγής, έχουν αντίθετη άποψη. Αυτό σημαίνει πως πέρα από τα 95 γρ. CO2/χλμ. (σήμερα 123,4 γρ. CO2/χλμ.) που είναι ο άμεσος στόχος -μέχρι το 2020- σύμφωνα με προηγούμενη οδηγία, τα πράγματα αναμένεται να σφίξουν ακόμα περισσότερο.

Οι προσδοκίες της ΕΕ φαίνεται πως δεν έχουν τέλος, αφού, πέρυσι, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ψήφισε έναν ακόμα πιο... ανέφικτο στόχο, ήτοι 68-78 γρ./χλμ. μέχρι το 2025, ο οποίος, ωστόσο, προς το παρόν αποτελεί ένα “φάσμα” υπό συζήτηση. Από την πλευρά της η Αυτοκινητοβιομηχανία, διά μέσου του εκπροσώπου της (ACEA), υποστηρίζει ότι στόχοι σαν τους παραπάνω απαιτούν δυσανάλογες επενδύσεις για την εξέλιξη της τεχνολογίας και ότι ουσιαστικά της δίνεται η εντολή να επιτύχει σε δέκα χρόνια ό,τι με δυσκολία και σημαντικό κόστος κατάφερε στα προηγούμενα είκοσι. Ο “αντίλογος” της ΕΕ από την άλλη, υποστηρίζει ότι η αυτοκινητοβιομηχανία μόνο ζημιωμένη δε βγήκε στην προσπάθειά της να καλύψει τις σημερινές προδιαγραφές, αφού οι σχετικές οδηγίες ήταν εκείνες που την “ανάγκασαν” να εστιάσει στην ηλεκτροκίνηση και την υδρογονοκίνηση και άρα στην εξέλιξη νέων τεχνολογιών.

Πέρα από τα 95 γρ. CO2/χλμ. (σήμερα 123,4 γρ. CO2/χλμ.) που είναι ο άμεσος στόχος -μέχρι το 2020- σύμφωνα με προηγούμενη οδηγία, τα πράγματα αναμένεται να σφίξουν ακόμα περισσότερο. 

Τώρα το αν οι Κυβερνήσεις πανευρωπαϊκά δεν κάνουν ό,τι είναι δυνατόν ώστε αυτοκίνητα αυτών των τεχνολογιών να μπορούν να εξυπηρετούνται στην καθημερινότητα, είναι ένα θέμα για το οποίο οι επιτροπές που ασχολούνται με την προστασία του περιβάλλοντος νίπτουν τας χείρας τους. Το μόνο βέβαιο, είναι πως η ΕΕ διαθέτει κονδύλια ειδικά γι' αυτόν το σκοπό, μέσω ειδικών προγραμμάτων, όπως το Horizon 2020, ύψους 80 δισ. ευρώ, τα οποία παραμένουν ανεκμετάλλευτα. _Ε.Ξ.

Ποιο μοντέλο πιστεύετε ότι θα κατακτήσει φέτος τον τίτλο «Car of The Year 2020»;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά