top icon
Περιβάλλον

Φίλτρο σωματιδίων σε όλους τους βενζινοκινητήρες της Porsche

Η Porsche ανακοίνωσε πως όλοι οι βενζινοκινητήρες της είναι εφοδιασμένοι – ελέω WLTP – με ένα ή και δύο φίλτρα σωματιδίων.

O WLTP, το αυστηρότερο σε σχέση με το NEDC πρωτόκολλο εκπομπών ρύπων που από την 1η Σεπτεμβρίου έχει τεθεί σε ισχύ για κάθε αυτοκίνητο που διατίθεται στην αγορά της γηραιάς ηπείρου, έχει υποχρεώσει σχεδόν όλους τους κατασκευαστές να υιοθετήσουν τη διαδεδομένη εδώ και χρόνια λύση του φίλτρου σωματιδίων και στους βενζινοκινητήρες, που πλέον αποκαλούνται Gasoline Particulate Filters (GPF) αντί για Diesel Particulate Filters (DPF). Ένας από αυτούς είναι και η Porsche, η οποία συνδυάζει όλους τους κινητήρες βενζίνης της γκάμας της με τη συγκεκριμένη λύση.

Όπως ανακοινώθηκε, οι 4κύλινδροι κινητήρες της γερμανικής εταιρείας εφοδιάζονται με ένα φίλτρο σωματιδίων, με τους 6κύλινδρους και 8κύλνδροους να διαθέτουν από δύο – ένα για κάθε μπλοκ κυλίνδρων. Τα GPF μοιάζουν πολύ με τα DPF και, σε γενικές γραμμές, δουλεύουν με παρόμοιο τρόπο. Το φίλτρο έχει δομή κυψελοειδούς κατασκευής από κορδιερίτη με εναλλάξ ελεύθερα και σφραγισμένα κανάλια. Το καυσαέριο αναγκάζεται να ρέει μέσω του πορώδους υποστρώματος, το οποίο παγιδεύει την αιθάλη στα σφραγισμένα κανάλια, ενώ ταυτόχρονα δεν εμποδίζει τη ροή των αερίων από τα ελεύθερα. Η πυκνότητα του καναλιού του GPF είναι σχεδόν η ίδια με την DPF, κυμαινόμενη ανάλογα με τα χαρακτηριστικά του κινητήρα μεταξύ 200-400 cpsi. Σε γενικές γραμμές, τα GPF είναι ενσωματωμένο στον τριοδικό καταλύτη (Three-Way-Catalyst) που με τον τρόπο αυτό γίνεται καταλύτης τεσσάρων κατευθύνσεων (Four-Way-Catalyst).

Τα σωματίδια που συλλέγονται στο φίλτρο πρέπει ανά τακτά χρονικά διαστήματα να καίγονται, φαινόμενο που είναι γνωστό ως αναγέννηση. Αυτό είναι κάτι, όμως, που επιβάλλεται να συμβαίνει τόσο σε χαμηλές εξωτερικές θερμοκρασίες, όσο και σε σύντομες διαδρομές κίνηση του οχήματος. Σε τέτοιες περιπτώσεις, όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν οι ιθύνοντες της Porsche, η ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου του κινητήρα εξασφαλίζει ότι το φίλτρο είναι ζεστό (έως και 600 βαθμούς Κελσίου) μέσω τις αύξησης της θερμοκρασίας των καυσαερίων – για παράδειγμα, μέσω κάποια άλλης καύσης ή μεγαλύτερης ταχύτητας λειτουργίας κινητήρα._Χ.Α.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ