18/06/18 20:57

Αργό σε άσφαλτο?

Forum για τα εκτός δρόμου οχήματα, διαδρομές και off-road αναζητήσεις

Αργό σε άσφαλτο?

Δημοσίευσηαπό steliosss94 » 13/02/15 20:10

Καλησπέρα παιδιά και συγγνώμη για την "χαζή" μου απορία.

Αν μπει αργό σε άσφαλτο για 10-20 μέτρα θα υπάρξει πρόβλημα έτσι?
Όταν θες να τραβήξεις βαρύ φορτίο σε ανηφόρα με άσφαλτο ας πούμε, απαγορεύεται να βάλεις αργό ε?

Ευχαριστώ εκ των προτέρων.
steliosss94
4TF N1 Driver
 
Δημοσιεύσεις: 132
Εγγραφή: 31/03/13 21:29
Last Visit: 20/11/16 22:06
Τοποθεσία: Κρητη

Re: Αργό σε άσφαλτο?

Δημοσίευσηαπό makwolf » 13/02/15 22:52

Γεια σου steliosss! Δεν υπαρχει προβλημα αν μπουν τα αργα για μερικα μετρα στην ασφαλτο. Βοηθανε πολυ αν θες να τραβηξεις κατι βαρυ, μια βαρκα ας πουμε, μεχρι να την πας σε ενα πιο ισιο σημειο για να ξεκινησεις με κανονικες ταχυτητες. Και δεν τρεχεις γρηγορα με τις κοντες παραπανω απο οσο χρειαζεται για να ξεκολησεις απο καποιο δυσκολο σημειο. Μετα καλο θα ειναι να τις βγαλεις αν δεν υπαρχει συντομα καποιο αλλο δυσκολο σημειο. Οι "κοντες" δεν ταλαιπορουνται απο το ειδος του οδοστρωματος αλλα απο την κακη χρηση.
When all the trees have been cut down, when all the animals have been hunted, when all the waters are polluted, when all the air is unsafe to breathe, only then will you discover you cannot eat money.
Άβαταρ μέλους
makwolf
4TF A5 Driver
 
Δημοσιεύσεις: 377
Εγγραφή: 01/05/14 20:42
Last Visit: 29/09/17 20:00

Re: Αργό σε άσφαλτο?

Δημοσίευσηαπό fokion_sportage » 14/02/15 8:49

μπορεις να πας εναν αιωνα ευθυα με τις κοντες. στο στριψιμο απο ενα σημειο και μετα ειναι το προβλημα
Άβαταρ μέλους
fokion_sportage
4TF N3 Driver
 
Δημοσιεύσεις: 2940
Εγγραφή: 06/09/04 15:24
Last Visit: 10/02/18 8:14

Re: Αργό σε άσφαλτο?

Δημοσίευσηαπό REALZEUS » 14/02/15 11:23

fokion_sportage έγραψε:μπορεις να πας εναν αιωνα ευθυα με τις κοντες. στο στριψιμο απο ενα σημειο και μετα ειναι το προβλημα


Πολύ σωστά! Στις στρατιωτικές παρελάσεις πάντα βάζαμε τα αργά.
Άβαταρ μέλους
REALZEUS
4TF F15 Pilot
 
Δημοσιεύσεις: 41755
Εγγραφή: 01/02/09 16:06
Last Visit: 03/06/18 12:18
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Re: Αργό σε άσφαλτο?

Δημοσίευσηαπό steliosss94 » 14/02/15 12:52

Καταρχήν σας ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις σας!

makwolf έγραψε:Γεια σου steliosss! Δεν υπαρχει προβλημα αν μπουν τα αργα για μερικα μετρα στην ασφαλτο. Βοηθανε πολυ αν θες να τραβηξεις κατι βαρυ, μια βαρκα ας πουμε, μεχρι να την πας σε ενα πιο ισιο σημειο για να ξεκινησεις με κανονικες ταχυτητες. Και δεν τρεχεις γρηγορα με τις κοντες παραπανω απο οσο χρειαζεται για να ξεκολησεις απο καποιο δυσκολο σημειο. Μετα καλο θα ειναι να τις βγαλεις αν δεν υπαρχει συντομα καποιο αλλο δυσκολο σημειο. Οι "κοντες" δεν ταλαιπορουνται απο το ειδος του οδοστρωματος αλλα απο την κακη χρηση.


Τι εννοείς "κακή χρήση"?
Αυτό που είπε και ο fokion_sportage?

fokion_sportage έγραψε:μπορεις να πας εναν αιωνα ευθυα με τις κοντες. στο στριψιμο απο ενα σημειο και μετα ειναι το προβλημα


Φαντάζομαι ότι θα εννοείς όταν στρίβεις πολύ το τιμόνι.
Αυτό δημιουργεί πρόβλημα στο διαφορικό και μπορείς να πάρεις τίποτα στο χέρι έτσι?

Υ.Γ.Μου δημιουργήθηκε αυτή η απορία γιατί σε αυτοκίνητα χωρίς κεντρικό διαφορικό δεν μπορείς να βάλεις τετρακίνηση σε άσφαλτο νομίζω.
steliosss94
4TF N1 Driver
 
Δημοσιεύσεις: 132
Εγγραφή: 31/03/13 21:29
Last Visit: 20/11/16 22:06
Τοποθεσία: Κρητη

Δημοσίευσηαπό REALZEUS » 14/02/15 13:13

Το πρόβλημα όπως είπες δεν είναι στα αργά αλλά στην τετρακινηση. Απλά τα αργά συνεπάγονται και τετρακινηση κι αν δεν υπαρχει ελεύθερο κεντρικό διαφορικό το σύστημα κουρδίζεται στις στροφές λόγω διαφορετικής ταχύτητας περιστροφής των τροχων. Στην ευθεία δεν υπάρχει θέμα.



Nokia 730 & Tapatalk
Άβαταρ μέλους
REALZEUS
4TF F15 Pilot
 
Δημοσιεύσεις: 41755
Εγγραφή: 01/02/09 16:06
Last Visit: 03/06/18 12:18
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Re: Αργό σε άσφαλτο?

Δημοσίευσηαπό fokion_sportage » 14/02/15 14:35

ή χειροκινητες πλυμνες Δια.... :roll: :roll: :roll:
οποτε εχεις και κοντα και κατ' ουσιαν δικινητος....



Ναι φιλε μου αυτο εννοω
τελειως μπακαλιστικα στα αυτοκινητα που δεν εχουν κεντρικο διαφορικό οταν εχεις 4κινηση στην ασφαλτο καλο ειναι να μην στριβεις πανο απο μιση - τριατεταρτα του τιμονιου..

Μετα θα καταλαβεις χαρακτιριστικά οτι το συστημα σφιγγει ( ή αλλιως "κουρδιζει") οπου αν το παρακανεις και δεν ισιωσεις γρηγορα ή /και επειμεινεις στο γκαζι το "γκλαν" καπου ειναι αναποφευκτο.

Και μη νομιζεις οτι αυτα ισχυουν ΜΟΝΟ στην ασφαλτο.
και σε ΣΚΛΗΡΟ στεγνό χωμα που εχεις καλη προσφυση μπορει επισεις να συμβει.... ( δυσκολοτερα προφανως..)
Άβαταρ μέλους
fokion_sportage
4TF N3 Driver
 
Δημοσιεύσεις: 2940
Εγγραφή: 06/09/04 15:24
Last Visit: 10/02/18 8:14

Re: Αργό σε άσφαλτο?

Δημοσίευσηαπό REALZEUS » 14/02/15 14:45

Που τις θυμήθηκες τις χειροκίνητες πλήμνες; :lol:
Άβαταρ μέλους
REALZEUS
4TF F15 Pilot
 
Δημοσιεύσεις: 41755
Εγγραφή: 01/02/09 16:06
Last Visit: 03/06/18 12:18
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Re: Αργό σε άσφαλτο?

Δημοσίευσηαπό steliosss94 » 14/02/15 15:49

Και σε περιπτώσεις όπου είναι κατηφόρα (και δεν πατάς γκάζι προφανώς) ισχύει το ίδιο έτσι?
Δηλαδή είτε σε άσφαλτο είτε σε σκληρό χώμα (δυσκολότερα) μπορεί να σπάσει κάτι άμα στρίψεις πολύ το τιμόνι?

Επειδή ξέφυγα από το θέμα και μπερδεύτηκα λίγο, αργό στην άσφαλτο μαζί με στρίψιμο τιμονιού έχει επιπτώσεις είτε το αυτοκίνητο έχει κεντρικό διαφορικό είτε όχι?
steliosss94
4TF N1 Driver
 
Δημοσιεύσεις: 132
Εγγραφή: 31/03/13 21:29
Last Visit: 20/11/16 22:06
Τοποθεσία: Κρητη

Δημοσίευσηαπό REALZEUS » 14/02/15 16:14

Να σπάσει κάτι πολύ δύσκολα. Αλλά σίγουρα ζορίζεται.

Όπως προανέφερα, το θέμα δεν είναι το αργό, αλλά η τετρακινηση χωρίς ελεύθερο κεντρικό διαφορικό. Οποτε ένα τζιπ με 3 διαφορικα μπορεί να κινείται ελεύθερα και με κοντές στην άσφαλτο.

Nokia 730 & Tapatalk
Άβαταρ μέλους
REALZEUS
4TF F15 Pilot
 
Δημοσιεύσεις: 41755
Εγγραφή: 01/02/09 16:06
Last Visit: 03/06/18 12:18
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Re: Αργό σε άσφαλτο?

Δημοσίευσηαπό fokion_sportage » 14/02/15 23:39

REALZEUS έγραψε:Που τις θυμήθηκες τις χειροκίνητες πλήμνες; :lol:


Σωτηριες σε πολλές περιπτωσεις....

Πχ μανουβρα τροχοσπιτου......
Άβαταρ μέλους
fokion_sportage
4TF N3 Driver
 
Δημοσιεύσεις: 2940
Εγγραφή: 06/09/04 15:24
Last Visit: 10/02/18 8:14

Re:

Δημοσίευσηαπό fokion_sportage » 14/02/15 23:40

REALZEUS έγραψε:Να σπάσει κάτι πολύ δύσκολα. Αλλά σίγουρα ζορίζεται.

Όπως προανέφερα, το θέμα δεν είναι το αργό, αλλά η τετρακινηση χωρίς ελεύθερο κεντρικό διαφορικό. Οποτε ένα τζιπ με 3 διαφορικα μπορεί να κινείται ελεύθερα και με κοντές στην άσφαλτο.

Nokia 730 & Tapatalk


Χμ... θελει ψαξιμο ανα αυτοκινητο.
Πολλά με κετρικό στις κοντες το μπλοκαρουν χωρις επιλογή....
Άβαταρ μέλους
fokion_sportage
4TF N3 Driver
 
Δημοσιεύσεις: 2940
Εγγραφή: 06/09/04 15:24
Last Visit: 10/02/18 8:14

Δημοσίευσηαπό REALZEUS » 15/02/15 0:45

Ναι, δίκιο έχεις. Αυτό συμβαίνει σε μερικά καινούρια με ηλεκτρομαγνητικο κομπλαρισμα. Στο Ντίσκο μου για παράδειγμα που όλα γίνονται με μοχλούς δεν έχεις τέτοια θέματα.

Nokia 730 & Tapatalk
Άβαταρ μέλους
REALZEUS
4TF F15 Pilot
 
Δημοσιεύσεις: 41755
Εγγραφή: 01/02/09 16:06
Last Visit: 03/06/18 12:18
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Re: Αργό σε άσφαλτο?

Δημοσίευσηαπό steliosss94 » 16/02/15 14:54

Οπότε για να βγάλουμε ένα συμπέρασμα από όλα αυτά, στα αυτοκίνητα με ελεύθερο κεντρικό διαφορικό μπορούν να κινούνται άνετα με την τετρακίνηση (και αργά δηλαδή) και σε στροφές, ενώ τα αυτοκίνητα που είναι χωρίς μπορούν και αυτά, αλλά μόνο στην ευθεία?

Ακόμη, το ίδιο ζόρι θα φάει ένα αυτοκίνητο (χωρίς κεντρικό διαφορικό) που κινείται με γρήγορη τετρακίνηση σε στροφή και ένα άλλο που είναι με αργά, αλλά τραβάει έξτρα βάρος σε στροφή?
steliosss94
4TF N1 Driver
 
Δημοσιεύσεις: 132
Εγγραφή: 31/03/13 21:29
Last Visit: 20/11/16 22:06
Τοποθεσία: Κρητη

Re: Αργό σε άσφαλτο?

Δημοσίευσηαπό fokion_sportage » 16/02/15 16:32

steliosss94 έγραψε:Οπότε για να βγάλουμε ένα συμπέρασμα από όλα αυτά, στα αυτοκίνητα με ελεύθερο κεντρικό διαφορικό μπορούν να κινούνται άνετα με την τετρακίνηση


ναι με αυξημενη ομως καταναλωση λογω τριβων


steliosss94 έγραψε:(και αργά δηλαδή)


Ναι, εκτός και αν στα κοντα μπλοκαρει. Πρεπει να διαβασεις τις οδηγιες καθε συγκεκριμενου αυτοκινητου. Η γενική αρχη παντων ειναι οτι στα κοντα μπλοκαρει το κεντρικό διαφορικό και παυει να ειναι ελευθερο με οτι αυτο συνεπαγεται, αν και υπαρχουν κι εξαιρεσεις, ΝΟΜΙΖΩ μια ειναι πχ η super select του Μιτσουμπισι


steliosss94 έγραψε:και σε στροφές,


Ναι


steliosss94 έγραψε:ενώ τα αυτοκίνητα που είναι χωρίς μπορούν και αυτά, αλλά μόνο στην ευθεία?


Αν μιλαμε για ασφαλτο ή πολυ σκληρο χωμα ναι. Μπορουν και να στριψουν αλλα οσο λιγοτερο τοσο το καλυτερο και με μεγαλη προσοχη

steliosss94 έγραψε:Ακόμη, το ίδιο ζόρι θα φάει ένα αυτοκίνητο (χωρίς κεντρικό διαφορικό) που κινείται με γρήγορη τετρακίνηση σε στροφή και ένα άλλο που είναι με αργά, αλλά τραβάει έξτρα βάρος σε στροφή?


Οχι δεν ειναι ιδιο το ζορι - στη δευτερη περιπτωση το ζορι ειναι πολυ μεγαλυτερο λογω αυξημενου φορτιου στη μεταδοση ΚΑΙ λογω των αργων ΚΑΙ λογοω του φορτιου ελξης ( οχι οτι δεν υπαρχει ζορι ΚΑΙ στις 2 περιπτωσεις )
Άβαταρ μέλους
fokion_sportage
4TF N3 Driver
 
Δημοσιεύσεις: 2940
Εγγραφή: 06/09/04 15:24
Last Visit: 10/02/18 8:14

Επόμενο

Επιστροφή στο Εκτός Δρόμου

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 5 επισκέπτες