15/11/18 15:39

Ο seismic και το αντισεισμικό

Forum για θέματα γενικού, μη-αυτοκινητιστικού ενδιαφέροντος

Ο seismic και το αντισεισμικό

Δημοσίευσηαπό seismic » 18/04/10 16:32

Παιδιά η εργασία μου πάνω στην μελέτη του σεισμού
Τρία χρόνια εργασίας μου στο πώς να μην πέφτουν τα σπίτια, και γενικά τα δομικά έργα, είναι εδώ.
Σας την παρουσιάζω.
http://www.antiseismic-systems.com/index.php?lang=el :o

ΠΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΟΧΗ ΤΩΝ ΚΤΗΡΙΩΝ

Ποιος είναι αυτός που έχει πει όλη την αλήθεια στον λαό?

Μήπως ξέρει ο λαός όταν του λέμε ότι τα σημερινά σπίτια αντέχουν 8 ρίχτερ τι σημαίνει αυτό?

Ξέρει ότι αυτό εξαρτάτε από, πόσο κοντά είναι το επίκεντρο του σεισμού, πόσο εστιακό βάθος έχει, τι είδος υπέδαφος έχει η περιοχή, ποιο είναι το υπέδαφος θεμελίωσης, και τι είδος σεισμός είναι αυτός, και ότι δεν ξέρουμε αν υπάρχει κανένα σπήλαιο από κάτω... ή ότι ο μακρινός σεισμός κάνει πιο πολύ ζημία στις ψηλές κατασκευές λόγο μεγαλύτερου εύρους κύματος του σεισμού, το οποίο επηρεάζει την ταλάντωση του κτηρίου... κλπ..
Όλοι αυτοί οι παράγοντες μπορούν να επιφέρουν αστοχία στον σημερινό ΝΕΑΚ στα 6 ρίχτερ

Ξέρουν ότι όταν λέμε αντέχει 8 ρίχτερ εννοούμε ότι δεν πέφτει στον πρώτο σεισμό, αλλά θα πρέπει να δώσουν πολλά χρήματα για επισκευές μετά το σεισμό.(αν επισκευάζεται)
και αυτό μπορεί να καταστρέψει την οικονομία μιας Χώρας.

Και αυτά μόνο για μερικούς σεισμούς. Μετά από την αρχή πάλη.

Για τον λόγο αυτόν χρειάζεται η σεισμική μόνωση, και κάθε αντισεισμικό, το θέλουμε ή όχι. :hmmm:
seismic
4TF N2 Driver
 
Δημοσιεύσεις: 863
Εγγραφή: 18/04/10 15:27
Last Visit: 13/06/18 22:59

Re: Ο seismic και το αντισεισμικό

Δημοσίευσηαπό seismic » 18/04/10 17:24

Ας εξετάσουμε πια είναι η κύρια αιτία η οποία προκαλεί τις καταστροφές σε ένα κτήριο κατά την διάρκεια του σεισμού.
Σε ένα υφιστάμενο σεισμό, επενεργούν δύο κύριες δυνάμεις.
α) Της - δράσης -( που εξασκεί ο σεισμός )
β) Της - αντίδρασης - ( που εξασκεί το δομικό έργο, αρνούμενο να υπακούσει τον σεισμό. Η λεγόμενη αδράνεια των σωμάτων.)

Τα χαρακτηριστικά των δυνάμεων - δράσεις - του σεισμού, εξαρτώνται από τα εξής στοιχεία.
α) Την επιτάχυνση
β) Το εύρος κύματος ( απόσταση παλινδρόμησης )
γ) Την φορά ( κατεύθυνση...πάνω-κάτω, δεξιά-αριστερά, και υπό γωνία )

Η καταστροφική δυναμική ένταση, στις άνω τρις κατηγορίες εξαρτάτε.
α) Από το εστιακό βάθος του σεισμού.
β) Τον χρόνο διάρκειας του σεισμού
γ) Το επίκεντρο του σεισμού, εν σχέσει με την απόσταση της κατασκευής
δ) Το μέγεθος του σεισμού
ε) Το έδαφος της θεμελίωσης.
ζ) Το έδαφος της περιοχής.
Οι δυνάμεις - αντίδρασης - του φέροντος οργανισμού ενός κτηρίου, επενεργούν αντίθετα των δυνάμεων του σεισμού, και έχουν τα εξής χαρακτηριστικά.
α) Την φορά, (κατεύθυνση) η οποία καθορίζει τις δυνάμεις, σε δυνάμεις εφελκυσμού,θλίψης,λυγισμού,ροπής, (στρέψης) και διάτμησης
β)Την τάση (εξασκούμενη δύναμη )

Η επάρκεια αντοχής των υλικών του φέροντος οργανισμού ( χάλυβας, σκυρόδεμα ) ώστε να εξασκήσουν επιτυχώς τις άνω δυνάμεις αντίστασης, εξαρτάτε από τα εξής.
α) Την αντοχή των υλικών σε τάση, στην διαφορετική φορά των δυνάμεων
β) Την κατάλληλη διαστασιολόγιση των υποστυλωμάτων,πλακών, δοκών κ.λ.π
γ) Την εξ ασκούμενη δύναμη του σεισμού.
δ) Τα στατικά τους φορτία
ε) Το ύψος του κτηρίου
ζ) Την διατομή εμβαδού εν σχέση του ύψους του κτηρίου
η) Το κέντρο βάρους του κτηρίου
θ) Το σχέδιο του κτηρίου (ώστε να μην δημιουργούνται οριζόντιες διαφορετικές ροπές )
ι) Τον τρόπο τοποθέτησης, και διαστασιολόγισης των υποστυλωμάτων.

Κατά την διάρκεια του σεισμού οι κολώνες εκτός από τις αυξημένες θλιπτικές δυνάμεις, έχουν να παραλάβουν και δυνάμεις εφελκυσμού, και ροπών (στρέψης)
Οι κόμβοι καταπονούνται αυξημένα σε μεγάλο βαθμό από διατμητικές τάσεις καθώς και από αντίρροπες ροπές θλίψης και εφελκυσμού
Η δικές μου προτάσεις για να ενισχύσουμε τον φέροντα περαιτέρω, σε αυτές τις καταστροφικές δυνάμεις είναι δύο.
α) Αύξηση της διαστασιολόγισης των κολονών κατά μήκος.
β) πάκτωση με μικρή προένταση εδάφους δώματος. Αυτά για κτήρια 3-4 ορόφων.
Για πιο ψιλά κτήρια το σύστημα της ευρεσιτεχνίας στο βίντεο
http://www.youtube.com/watch?v=KPaNZcHBKRI
seismic
4TF N2 Driver
 
Δημοσιεύσεις: 863
Εγγραφή: 18/04/10 15:27
Last Visit: 13/06/18 22:59

Re: Ο seismic και το αντισεισμικό

Δημοσίευσηαπό leonp » 18/04/10 18:43

1. Αρκετά αισιόδοξη η ακαμψία που πρέπει να έχει το στοιχείο που προτείνεις να εγκατασταθεί.

2. Πρέπει να τοποθετηθεί ακριβώς στο κέντρο περιστροφής του κτιρίου γιατί αν τοποθετηθεί στο πλάι (πιθανόν εκεί που βρίσκεται ο ανελκυστήρας) τότε ο σεισμός θα κάνει το κτίριο να περιστρέφεται γύρω από το άκαμπτο στοιχείο και το κτίριο θα πέσει πολύ πιο εύκολα.


Δεν είμαι ΠΜ και δεν ξέρω πολλά πράγματα από στατικά.
Άβαταρ μέλους
leonp
4TF Gr. B Driver
 
Δημοσιεύσεις: 18350
Εγγραφή: 09/10/04 0:01
Last Visit: 06/09/14 11:39
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Re: Ο seismic και το αντισεισμικό

Δημοσίευσηαπό seismic » 18/04/10 21:24

1. Αρκετά αισιόδοξη η ακαμψία που πρέπει να έχει το στοιχείο που προτείνεις να εγκατασταθεί.

Φίλε leonp αυτό το στοιχείο μπορεί να είναι το φρεάτιο του ανελκυστήρα, ή ακόμα μία σταυροειδή κολόνα, ή ένα δωμάτιο, ή το 30% του οικοδομήματος ολόκληρου.
Ακόμα μπορεί να είναι και ολόκληρη η οικοδομή προς προένταση.
Τι είναι απαραίτητο? ΠΑΡΆΔΕΙΓΜΑ..Αν πάρουμε ένα πακέτο τσιγάρα και το τοποθετήσουμε πάνω σε ένα τραπέζι, και μετά κουνήσουμε το τραπέζι προσομοιώνοντας τον σεισμό, τότε, θα δούμε ότι το πακέτο θα έχει μία ταλάντωση, εναλλάξ, τείνοντας αυτή η ταλάντωση να σηκώνει τις πλευρές της βάσεις του.

Το ίδιο παθαίνει και ο σκελετός μιας οικοδομής.
Οι μπροστινές κολώνες, (κατά την ταλάντωση) προσπαθούν να σηκώσουν το πίσω μέρος του σκελετού.
Επειδή όμως ο σκελετός, δεν είναι συμπαγές κουτί, αλλά αποτελείτε από κόμβους (γωνίες) το στατικό βάρος του σκελετού, τείνει να σπάσει τους κόμβους.
Στους κόμβους (οι γωνίες που σχηματίζουν τα δοκάρια και οι κολώνες) κατά την ταλάντωση, σχηματίζονται λοξές ρωγμές, που λέγονται και λοξά βέλη.(και στις κολώνες, και στα δοκάρια)
Αυτά τα βέλη, δημιουργούνται από την τάση της γωνίας να ανοίξει, κατά την ταλάντωση του κτηρίου.
Αυτή η προένταση (βίδωμα της κατασκευής) που επιβάλει η ευρεσιτεχνία στις γωνίες της κατασκευής, μεταξύ του εδάφους και της ταράτσας της κατασκευής, (όπως η βίδα και το ούπα) αποτρέπει την ταλάντωση του σκελετού που σπάει τους κόμβους.
2. Πρέπει να τοποθετηθεί ακριβώς στο κέντρο περιστροφής του κτιρίου γιατί αν τοποθετηθεί στο πλάι (πιθανόν εκεί που βρίσκεται ο ανελκυστήρας) τότε ο σεισμός θα κάνει το κτίριο να περιστρέφεται γύρω από το άκαμπτο στοιχείο και το κτίριο θα πέσει πολύ πιο εύκολα.


Όλα είναι θέμα στατικής μελέτης. (όπως στατική μελέτη κάνουν και σήμερα για τις ροπές που δημιουργούνται σε ένα κτήριο.) Μπορούμε να βάλουμε περισσότερα τμήματα προς προένταση σε ένα κτήριο, ώστε να λύσουμε το πρόβλημα των προβληματικών ροπών.

Αυτά μπορεί να είναι μερικά τοιχία, ή διπλό φρεάτιο, όχι κατ' ανάγκη στο κέντρο, αλλά μοιρασμένα, ώστε να πιάσουμε τις ροπές.
Η ευρεσιτεχνία τι κάνει παίρνει μερικά τμήματα της οικοδομής, τα κάνει άκαμπτα, και αφήνει τα υπόλοιπα να πάλλονται γύρο τους κάνοντας απόσβεση πάνω σε ελαστικά.
Δεν είμαι ΠΜ και δεν ξέρω πολλά πράγματα από στατικά.

Και εγώ το ίδιο είμαι. Είμαι απλά, ένας εργοδηγός δομικών έργων.
Τελευταία επεξεργασία από seismic και 18/04/10 21:42, έχει επεξεργασθεί 1 φορά/ες συνολικά
seismic
4TF N2 Driver
 
Δημοσιεύσεις: 863
Εγγραφή: 18/04/10 15:27
Last Visit: 13/06/18 22:59

Re: Ο seismic και το αντισεισμικό

Δημοσίευσηαπό seismic » 18/04/10 21:32

Στο οπλισμένο σκυρόδεμα, ο εγκάρσιος οπλισμός των κολονών (τσέρκια) είναι για μένα λάθος τοποθετημένος. Όσο πυκνή και αν είναι η τοποθέτησή του κοντά στους κόμβους, αυτό δεν αποτρέπει την διάτμήση της κολόνας.
Το μόνο που κάνει είναι να της εξασφαλίζει περισσότερη πλαστιμότητα σε περίπτωση αστοχίας.
Αυτό όμως δεν λύνει το πρόβλημα της στατικής.
Οι κλωβοί είναι καλοί μόνο για την απομάκρυνση των ανθρώπων, αλλά συντελούν ελάχιστα στην αντίσταση κατά της διάτμησης, των λοξών βελών
Αντιθέτως η προ ένταση των στοιχείων εξασφαλίζει ομοιόμορφη αντοχή του υποστυλώματος καθ όλο το ύψος του, στις διαφορετικές δυνάμεις που υφίστανται σε ένα σεισμό, όπως ο εφελκυσμός η διάτμηση η θλίψη κ.λ.π
Το μόνο που χρειαζόμαστε είναι μεγαλύτερη διαστασιολόγιση κατά μήκος του σκυροδέματος.
Γιατί δεν την κάνουμε?
Έτσι και αλιώς κατασκευαστικά είναι πιο φθηνή κατασκευή, από την διπλή τοιχοποιία πλήρωσης, τον ξυλότυπο των κολονών και δοκών. ( ΚΑΤΕΥΘΕΊΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΉ ΤΟΙΧΊΩΝ )
Για μένα τα σίδερα στις κολόνες,το μόνο που κάνουν, είναι να μεταφέρουν τις διατμητηκές δυνάμεις μέσα στην κολόνα, σπάζοντας την κολόνα σε περισσότερα κομμάτια.
Η λύση για μένα κατασκευαστικά, για πιο μεγάλη αντοχή στον σεισμό, αλλά και για πιο οικονομική κατασκευή είναι η εξής.

α) Κατασκευάζουμε την οικοδομή έξολοκλήρου από ελαφρός οπλισμένο σκυρόδεμα.(μονολιθική)
β) πάκτωση με μικρή προένταση,της κατασκευής, εφαρμόζοντας αυτή μεταξύ εδάφους και δόματος,για αποφυγή της ταλάντωσης, (που αυξάνει τα προβλήματα ροπών στους κόμβους, καθώς και τα λοξά βέλη) καθώς και για της αύξηση της αντοχής του σκυροδέματος (τοιχίων) στις διατμητηκές δυνάμεις.
Είναι μία σοβαρή πρόταση, απλή, που κάνει και τον ελκυστήρα δομικών έργων, αδιαμφισβήτητα λειτουργικό, αλλά το κυριότερο πιο οικονομικό, από το υπάρχων σύστημα.
Βέβαια για να πούμε όλη την αλήθεια, δεν μπορώ να πω ότι τα τσέρκια δεν κάνουν καθόλου δουλειά στη διάτμηση. Σίγουρα ράβουν κάποιες ρωγμές και βοηθούν και σε άλλα (πλαστιμότητα) λυγισμό διαμήκων ράβδων, αύξηση αντοχής σκυροδέματος λόγω 3-αξονικής κλπ). Η προένταση όμως (γενικά η θλίψη) έχει πολύ θετικά αποτελέσματα, καθότι βελτιώνει τις τροχιές του λοξού εφελκυσμού.

Από την άλλη έχεις και το άλλο καλό...τη μειωμένη ρηγμάτωση λόγω θλίψης, κάτι που αυξάνει την ενεργό διατομή και αυξάνει και τη δυσκαμψία της κατακευής!!!

Όμως η προένταση μεταξύ των κάθετων στοιχείων στήριξης και του εδάφους, έχει ένα επιπλέον πλεονέκτημα έναντι του χαλαρού οπλισμού, διότι αποτρέπει την ταλάντωση του φέροντος, η οποία ευθύνεται για την πρόσθετη καταπόνηση των κόμβων με ροπές, οι οποίες υφίστανται λόγο εξαναγκασμού των κόμβων να παραλάβουν τα πρόσθετα καμπτικά φορτία, του φέροντος οργανισμού
seismic
4TF N2 Driver
 
Δημοσιεύσεις: 863
Εγγραφή: 18/04/10 15:27
Last Visit: 13/06/18 22:59

Re: Ο seismic και το αντισεισμικό

Δημοσίευσηαπό seismic » 18/04/10 22:09

Έμμεσα χωρίς να το ξέρουν έκαναν το πείραμα για μένα στην Κίνα και στην Ιαπωνία, και η δικιά μου παρατηρητικότητα συνέλαβε αυτό που πραγματικά συνέβενε και το έκανα πατέντα.Συγκεκριμένα στην Κίνα οι παγόδες είναι τα μόνα κτήρια που εδώ και αιώνες έχουν δοκιμαστεί ανελλιπώς από τους σεισμούς, και κανένα δεν κατέρρευσε.Το κατασκευαστικό τους προτέρημα είναι ότι τα διαπερνά ένας κορμός δένδρου στο κέντρο τους, συνδέοντας τους τρεις -τέσσερις κατά τα άλλα ασύνδετους ορόφους, εξασφαλίζοντας συνοχή και προστασία στον κάθετο άξονα του κτηρίου, που αδυνατή να παραμορφωθεί.Αυτό κάνει και η εφεύρεση, τοποθετώντας αντί για κορμό δένδρου, το φρεάτιο του προτεταμένου ανελκυστήρα(ανσανσέρ) στο κέντρο του κτηρίου,βιδώνοντάς το με το έδαφος με τον μηχανισμό του ελκυστήρα. Στην Ιαπωνία σε μια από της μεγαλύτερες σεισμικές βάσεις του κόσμου, είχαν κατασκευάσει έναν σκελετό από σκυρόδεμα πέντε ορόφων, που το εμβαδόν κάθε ορόφου ξεπερνούσε τα 200 τ.μ.Στην προσπάθειά τους να προστατεύσουν την σεισμική βάση από την πτώση του δοκιμαζόμενου σκελετού,κατασκεύασαν μία τετράγωνη σίδερο σκαλωσιά και την βίδωσαν πάνω στην σεισμική βάση δύο μέτρα μακριά από τον σκελετό.Κατά την διάρκεια του πειράματος σπάσανε πάνω-κάτω όλες οι κολόνες του ισογείου πέρνωντας μια κλίση 45 μοιρών και ο σκελετός γέρνοντας με δύναμη ακούμπησε στην σιδερένια σκαλωσιά, χωρίς αυτή να πάθει το τίποτα.Το ίδιο κάνει και η εφεύρεση.Η διαφορά είναι ότι εγώ τοποθέτησα την σιδεροσκαλωσιά (φρεάτιο ανελκυστήρα)στο κέντρο του κτηρίου γιά καλήτερη στασιμότητα, και για την σύσφιξει αντί για βίδες, χρησιμοποίησα προένταση με τον μηχανισμό του ελκυστήρα, μεταξύ του εδάφους και του ελκυστήρα κάνοντας αυτά τα δύο μέρει ένα σώμα. Οπότε στην πραγματικότητα η ευρεσιτεχνία έχει δοκιμαστεί και φυσικά, και τεχνικά και η όλη άλλη περαιτέρω δοκιμή θα γίνει απλά για διαδικαστικούς λόγους. :yesiibb:

Ένα αστείο πείραμα.
Η ΠΡΌΚΑ ΤΟ ΤΡΑΠΕΖΆΚΙ ΚΑΙ ΤΑ CD. Αντισεισμικό πείραμα ευρεσιτεχνίας. Προσομοίωση σεισμικής τράπεζας. ΠΡΌΚΑ σαρανταπεντάρα= Φρεάτιο ανελκυστήρα προτεταμένο με το έδαφος ΤΡΑΠΕΖΆΚΙ (αυτά τα ασταθή για κρασιά που πουλάει ο Μαρινόπουλος)=σεισμική τράπεζα CD=Φέρον οργανισμός (σκελετός) Άκρος ακατανόητο πείραμα για την επιστήμη?Εφαρμογή δεδομένων πεπερασμένων στοιχείων. Καρφώνουμε λίγο την πρόκα στο ασταθές τραπεζάκι. Περνάμε καμιά τριανταριά cd στο σώμα της σαρανταπεντάρας. Κουνάμε το τραπεζάκι, το ξανά κουνάμε 20 ρίχτερ, και τα αφιλότιμα CD δεν πέφτουν. ΑΚΑΤΑΝΌΗΤΟ? Μπορεί η στατική Μηχανική να εξηγήσει το φαινόμενο?
seismic
4TF N2 Driver
 
Δημοσιεύσεις: 863
Εγγραφή: 18/04/10 15:27
Last Visit: 13/06/18 22:59

Re: Ο seismic και το αντισεισμικό

Δημοσίευσηαπό seismic » 23/04/10 15:05

Τι κάνει η ευρεσιτεχνία ως καινοτομία:

Οι δυνάμεις του σεισμού (οριζόντιες και κατακόρυφες), ξεκινάνε να μεταφέρονται, από κάτω (τις βάσεις) προς τα πάνω, (φέροντα οργανισμό). Την οριζόντια και κατακόρυφη (τεκτονική) μεταφορά των δυνάμεων τού σεισμού προς τον φέροντα οργανισμό, την εκτελούν κατ’ ανάγκη οι κολώνες τού ισογείου μέσω των βάσεων, και με την βοήθεια των κόμβων, στον πρώτο όροφο, στην συνέχεια από τον πρώτο στον δεύτερο, και ούτω καθ εξής.

Όμως στην συνέχεια συμβαίνει το εξής παράδοξο:

Η πρώτη η μεσαία και η τελευταία πλάκες, κατά την ταλάντωση έχουν διαφορετικού μεγέθους διαδρομές, και διαφορετική φορά. Αυτό συμβαίνει, λόγω της μεμονωμένης αδράνειας των πολλαπλών πλακών, καθώς επίσης και της προσθετικής ελαστικότητας των κολονών του κάθε ορόφου, σε διαφορετικό χωροχρόνο, από κάτω προς τα πάνω.

Το αποτέλεσμα αυτής της καθυστερημένης μεταφοράς των δυνάμεων επιτάχυνσης, έχει ως αποτέλεσμα, οι πολλαπλές πλάκες να έχουν διαφορετικές πλάγιων κατευθύνσεων φορές, (λόγο μεμονωμένης αδράνειας της κάθε πλάκας, σε διαφορετικό χωροχρόνο). Κατ’ αυτόν τον τρόπο δημιουργούνται πρόσθετες ροπές, και διατμητικές τάσεις διαφορετικών κατευθύνσεων στους κόμβους των κολονών, οι οποίες και λόγω ελαστικότητας, τείνουν να παραμορφώσουν τον κάθετο άξονα του σκελετού, σε σχήμα S.



ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

Για τους παραπάνω λόγους, επιβάλετε να σταματήσουμε αυτή την κάθετη αξονική άναρχη ανάπτυξη πρόσθετων ροπών και διατμητικών τάσεων, προερχόμενη από τις οριζόντιες δυνάμεις που αναπτύσσονται στις πλάκες οι οποίες στην πλειονότητα των περιπτώσεων ευρίσκονται σε διαφορά φάσης μεταξύ τους ανάλογα με τον όροφο (ύψος). Αυτή η άναρχη ανάπτυξη λοιπόν δημιουργεί πρόσθετα προβλήματα στους κόμβους των κολονών.

Τα παραπάνω προβλήματαπρος επίλυση, της διάτμησης και των ροπών που δημιουργούνται στους κόμβους λόγωτης οριζόντιας(πλάγιας) επιτάχυνσης του σεισμού, και της άναρχης μετατόπισηςτου κάθετου άξονα του φέροντος οργανισμού, είναι πάρα πολύ μεγαλύτερα στους κόμβους των κολώνων του ισογείου.

Αυτό συμβαίνει λόγω ενός πρόσθετου προβλήματος, που δημιουργείται μόνο στους κόμβους της βάσης με τις κολώνες. Αυτοί οι κόμβοι δεν έχουν καμία ελαστικότητα, ώστε να μπορέσουν να μεταφέρουν ομαλά τις βίαιες διατμητικές δυνάμεις που τους επιβάλλονται από την πακτωμένη με το έδαφος βάση.

Το αποτέλεσμα είναι ότι αυτοί οι πρώτοι κόμβοι μεταφοράς των φορτίων που αναπτύσσονται από την δυναμική του σεισμού, που επιπροσθέτως φέρουν και αυξημένες θλιπτικές συνιστώσες, και σε συνδυασμό με την επιτάχυνση του σεισμού, να είναι οι πρώτοι που κόβονται σε ένα σεισμό, λόγο πρόσθετων διατμητικών τάσεων. Για τους λόγους αυτούς, επιβάλλεται σεισμική μόνωση των κόμβων αυτών, με την δημιουργία διπλής μονοκόμματης βάσης, και την τοποθέτηση ελαστομερών υλικών μεταξύ των.

Ένα άλλο μεγάλο πρόβλημα, είναι η μεγάλη τάση ανόδου εναλλάξ των πλευρών του φέροντα οργανισμού, προερχόμενη από την αύξηση της ταλάντωσης του κτιρίου. Αυτή η τάση ανόδου του φέροντα προκαλεί πρόσθετες ροπές σε όλους τους κόμβους, αναγκάζοντάς τους να τείνουν να αλλάξουν την υφιστάμενη μέχρι πρότινος γωνία τους, λόγω εξαναγκασμού τους στο να παραλάβουν τα πρόσθετα καμπτικά φορτία, του φέροντος οργανισμού.

Η προτεινόμενη λύση για την αντιμετώπιση των ανωτέρω αναφερθέντων προβλημάτων τα οποία δημιουργούνται στον φέροντα οργανισμό από τον σεισμό, συνοψίζεται στα εξής τρία σημεία:

Να δημιουργηθούν οι συνθήκες για ελεγχόμενη αξονική ταλάντωση του φέροντος οργανισμού.
Να βοηθηθούν οι κολώνες στην μεταφορά των οριζόντιων δυνάμεων του σεισμού, στις πλάκες, όχι μόνο από κάτω προς τα πάνω σε διαφορετικούς χωροχρόνους (διαφορά φάσης από πλάκα σε πλάκα ανάλογα το ύψος τοποθέτησης), όπως συμβαίνει στις σημερινές συμβατικές κατασκευές, αλλά και πλάγιο-αξονικά σε σχέση με τον κατακόρυφο άξονα προς όλες τις πλάκες ταυτόχρονα από μια προτεταμένη άκαμπτη κατασκευή (π.χ. φρεάτιο).
Να ενισχυθούν οι κόμβοι διαστασιολογικά και με πρόσθετο οπλισμό (ή προένταση) ώστε να αντέχουν στην διάτμηση.
Τα ανωτέρω επιτυγχάνονται με την τοποθέτηση ενός δομικού τμήματος της κατασκευής στο κέντρο του φέροντος οργανισμού, ανεξάρτητο και προτεταμένο με το έδαφος, μεγάλου γεωμετρικών διαστάσεων, και αρχιτεκτονικά αξιοποιήσιμο (ώστε να κατεβάσουμε το κόστος,) Αυτό μπορεί να είναι ένα φρεάτιο ανελκυστήρα, ή μία σταυροειδή κολώνα, ή ακόμα και ένα δωμάτιο

H προένταση αυτή που επιβάλει ο υδραυλικός ελκυστήρας, στο φρεάτιο και στο έδαφος, κατά κύριο λόγο γίνετε για να γίνουν αυτά τα δύο μέρη ένα σώμα, ώστε κατά την οριζόντια επιτάχυνση του σεισμού, το έδαφος, η βάση, και το δώμα του φρεατίου, να έχουν την ίδια φάση επιτάχυνσης, στον ίδιο χωροχρόνο.( σαν ένα σώμα με υψομετρική διαφορά )

Απαραίτητη προϋπόθεση για τα ανωτέρω άκαμπτα γεωμετρικά σχήματα είναι να έχουν αξονική κάθετη συνέχεια, σε όλο το ύψος του κτιρίου, και να είναι εξ’ ολοκλήρου από οπλισμένο προτεταμένο με το έδαφος σκυρόδεμα.

Όσο πιο μεγάλες είναι οι γεωμετρικές διαστάσεις της βάσης(εμβαδόν διατομής), σε σχέση με το ύψος, τόσο μεγαλύτερη είναι η αντίσταση στο πέλμα, καθώς και στην εμφανιζόμενη διάτμηση.

Αύξηση στην προένταση που τίθεται στο φρεάτιο, σημαίνει αύξηση στην αντοχή του στην διάτμηση, αύξηση στην συμπύκνωση των πρανών της γεώτρησης, και συνεπώς καλύτερη πάκτωση του μηχανισμού της άγκυρας.

Για να πετύχουμε την ανεξαρτησία του άκαμπτου φρεατίου από τον φέροντα, αφήνουμε ένα διάκενοανάμεσά τους. Αυτό το διάκενο χρησιμεύει για τους εξής λόγους:

να μην μεταφέρεται η δυναμική του σεισμού από το φρεάτιο στον φέροντα,
να παραμένει ο φέρων ανεξάρτητος στην σεισμική μόνωση που του προσφέρει η διπλή ραντιέφ βάση μακριά από το ταλαντευόμενο φρεάτιο,
να εξαντλεί ο φέρων τις μηχανικές αντοχές του υπάρχοντος οπλισμού του, (ώστε να μην μεταφέρει μεγάλες δυνάμεις κρούσης στο φρεάτιο), και λίγο πριν σπάσει, να γίνεται απόσβεση και να συγκρατείται ο φέρων, πάνω σε υδραυλικά συστήματα τοποθετημένα στο διάκενο του ανελκυστήρα, (ελαστικά, ή αποσβεστήρες),
να μην ακουμπάει ο φέρων οργανισμός επάνω στο φρεάτιο του ανελκυστήρα, ώστε να μεταφέρει τις πρόσθετες θλιπτικές δυνάμεις του βάρους του, καθιστώντας κατ’ αυτόν τον τρόπο δυνατή την εφαρμογή περαιτέρω δυνάμεων προέντασης στο φρεάτιο, ώστε να καταστεί αυτό πιο άκαμπτο.
να βοηθηθούν οι κολώνες στο να μεταφέρουν τις δυνάμεις του σεισμού, όχι μόνο κατακόρυφα, αλλά και πλάγιο-αξονικά στον ίδιο χωροχρόνο, με την βοήθεια του προτεταμένου άκαμπτου φρεατίου, και τους αποσβεστήρες.


Όλη αυτή η ελαστικότητα του κάθετου άξονα του φέροντος, μπορεί να είναι ελεγχόμενη, ώστε κατ’ αυτόν τον τρόπο να επιτυγχάνεται η ομαλή μεταφορά των ροπών του κάθετου άξονά του προς το φρεάτιο

Όταν θέλουμε τα επάνω πατώματα να πάλλονται περισσότερο από τα κάτω, μεγαλώνουμε το διάκενο των επάνω ορόφων, και θέτουμε λιγότερη πίεση στα υδραυλικά τους, σε σχέση με τα κάτω πατώματα.. Λειτουργώντας κατ’ αυτόν τον τρόπο, και προκειμένου να ελέγχεται η καμπτικότητα του κατακόρυφου άξονα προς αποφυγή της καταστρεπτικής μεταφοράς ροπών προς τα κάτω πατώματα υπολογίζεται στατικά η μεταφορά των ροπών κατά την διάρκεια της κρούσης των πλακών του κάθε ορόφου επάνω στο φρεάτιο και στη συνέχεια υπολογίζεται το κατάλληλο διάκενο μεταξύ των πλακών του κάθε ορόφου και της άκαμπτης δομής και εφαρμόζεται η ανάλογη υδραυλική πίεση στους αποσβεστήρες.

Για να ενισχύσουμε την ακαμψία της άκαμπτης δομής (φρεατίου), να μειώσουμε την ταλάντωση, να προλάβουμε την ανατροπή, και να αυξήσουμε την αντίσταση του φρεατίου στην διάτμηση που δημιουργείται από τις πλάγιες κρούσεις των πλακών προερχόμενες από την αδράνεια αυτών, είναι αναγκαίο να καταστήσουμε την άκαμπτη δομή ένα σώμα με το έδαφος.

Αυτό το πετυχαίνουμε με τον μηχανισμό του υδραυλικού ελκυστήρα δομικών έργων, εφαρμόζοντας προένταση μεταξύ του δώματος και του εδάφους, κάνοντας αυτά τα δύο μέρη ένα σώμα.
seismic
4TF N2 Driver
 
Δημοσιεύσεις: 863
Εγγραφή: 18/04/10 15:27
Last Visit: 13/06/18 22:59

Re: Ο seismic και το αντισεισμικό

Δημοσίευσηαπό seismic » 23/04/10 15:07

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

Είναι λάθος να αφήνουμε τις κολώνες να μεταφέρουν μόνες τους από κάτω προς τα πάνω τις οριζόντιες δυνάμεις του σεισμού στον φέροντα σκελετό, όπως συμβαίνει σήμερα στην πλειονότητα των μεθόδων κατασκευής κτηρίων.

Οι οριζόντιες δυνάμεις του σεισμού δεν μεταφέρονται αβίαστα από τις κολώνες στον σκελετό, και τούτο διότι υπάρχουν άλλες δυνάμεις πού επενεργούν αντίθετα στη φορά των οριζόντιων δυνάμεων του σεισμού, προερχόμενες από την αδράνεια των πλακών με αποτέλεσμα να μην ανταποκρίνονται οι πλάκες άμεσα στην φορά των οριζόντιων δυνάμεων του σεισμού. Αυτή η αντίθεση των δυνάμεων επί του οριζοντίου άξονα της δομικής κατασκευής, δημιουργεί διατμητικές τάσεις, καθώς και ανομοιόμορφο λυγισμό σε σχήμα S (για τους λόγους που αναφέραμε ανωτέρω) παραμορφώνοντας τον κάθετο άξονα της κατασκευής, με τα γνωστά αποτελέσματα.

Εδώ έρχεται η ευρεσιτεχνία να βοηθήσει τις κολώνες να μεταφέρουν τις δυνάμεις του σεισμού ομοιόμορφα και ομαλά, όχι μόνο κατακόρυφα προς τα επάνω, αλλά και οριζόντια στις πλάκες, με την βοήθεια του υδραυλικού ελκυστήρα, του προτεταμένου φρεατίου, και των υδραυλικών αποσβεστήρων τοποθετημένων στο διάκενο.

Συμπερασματικά κατ’ αυτόν τον τρόπο, ο κατακόρυφος άξονας του σκελετού, διατηρεί την αρχική του μορφή, (και δεν παραμορφώνεται σε σχήμα S) λόγω ομοιόμορφης μετακίνησης της μάζας των πολλαπλών πλακών στον ίδιο χωροχρόνο που τους επιβάλει το προτεταμένο φρεάτιο, ανακουφίζοντας και βοηθώντας κατ’ αυτόν τον τρόπο τις κολώνες, στην μεταφορά των καταστρεπτικών δυνάμεων του σεισμού προς τις πλάκες. Δηλαδή, η ευρεσιτεχνία δημιουργεί ελεγχόμενη ευκαμψία, επί του κατακόρυφου άξονα του φέροντος, βοηθάει πλάγιο-αξονικά τις κολώνες να μεταφέρουν τις δυνάμεις του σεισμού στις πλάκες, αλλά ταυτόχρονα επιτυγχάνει και σεισμική μόνωση του οριζόντιου άξονα του φέροντα, (με διπλές μονοκόμματες βάσεις που φέρουν ελαστικά μεταξύ τους). Επιπλέον σταματάει και την μονόπλευρη τάση ανύψωσης του κτιρίου, προερχόμενη από την αύξηση του συντονισμού ταλάντωσης, η οποία εξαρτάται, από το ύψος του κτηρίου, την χρονική διάρκεια του σεισμού, καθώς και από το εύρος κύματός του. Όλα τα ανωτέρω βοηθούν στην αποτροπή της διάτμησης των κόμβων της οικοδομής.

Η υγροποίηση του εδάφους (καθίζηση) καθώς και οι ρωγμές, που προκαλεί ο σεισμός, είναι ένα μεγάλο πρόβλημα, το οποίο όμως και αυτό η ευρεσιτεχνία έχει εν μέρη λύσει.



Εάν σταματήσουμε το video εκεί που δείχνει κάτω από το χώμα, θα παρατηρήσουμε ότι η άγκυρα έχει ένα σωλήνα, που ξεκινάει από την άγκυρα, και φτάνει μέχρι το κάτω μέρος της βάσης.





Αυτός ονομάζεται σωλήνας αντίστασης, και χρησιμεύει για τους εξής λόγους:

αποτελεί τη διέλευση του συρματόσχοινου, που εφαρμόζει την προένταση,
εάν υποχωρήσει το έδαφος κάτω από την βάση, τότε αυτός ο σωλήνας αντίστασης, παίρνει το βάρος της βάσης, και το μεταβιβάζει στα πρανή (πλαϊνά) της γεώτρησης (αυτός είναι ένας πολύ σοβαρός λόγος),
εάν τα πρανή της γεώτρησης υποχωρήσουν (από την ταλάντωση), το συρματόσχοινο δεν χαλαρώνει, γιατί η υδραυλική πίεση (κάτω από το έμβολο στο πάνω μέρος του συστήματος) προκαλεί το τάνυσμα του συρματόσχοινου που με τη σειρά του εγείρει αντίσταση στο κάτω έμβολο της άγκυρας, έτσι ώστε, να μπορούν να συνεργαστούν οι πείροι της άγκυρας και να δημιουργήσουν την επιθυμητή πάκτωση στα πρανή (πλαϊνά) της γεώτρησης.
λόγος που χρησιμεύει είναι να φέρνει αντίσταση στο κάτω έμβολο της άγκυρας, έτσι ώστε, να μπορούν να συνεργαστούν οι πίροι της άγκυρας ώστε να δημιουργήσουν την επιθυμητή πάκτωση στα πρανή (πλαινά ) της γεώτρηση
seismic
4TF N2 Driver
 
Δημοσιεύσεις: 863
Εγγραφή: 18/04/10 15:27
Last Visit: 13/06/18 22:59

Re: Ο seismic και το αντισεισμικό

Δημοσίευσηαπό seismic » 20/05/10 8:53

Η προσομοίωση θα γίνει στο Μετσόβιο Πολυτεχνείο στο Εργαστήριο Στατικής και Αντισεισμικών Ερευνών.
http://liaison.ntua.gr/EMPY/LabDetai...Id=4&sectId=19 :yesiibb:

Αυτό που έπαθαν οι κολόνες της γέφυρας στο σεισμό που έγινε στο cobe της Ιαπωνίας, δεν θα είχε συμβεί, αν είχαν τοποθετήσει την ευρεσιτεχνία του υδραυλικού ελκυστήρα δομικών έργων. http://www.metacafe.com/watch/611530/kobe_earthquake/
Αυτό είναι που προκαλεί η ταλάντωση, προερχομένη από την επιτάχυνση που σεισμού, το κέντρο βάρους της μάζας,και την αδράνεια αυτής.

Ακόμα δείτε σε αυτό το βίντεο στο 1,32'' την υγροποίηση που παθαίνει το έδαφος από την συμπύκνωση των χαλαρών εδαφών κατά τον σεισμό, απωθώντας το θαλασσινό νερό, που έχει εισβάλει μέσα του. Φαινόμενο το οποίο αντιμετωπίζει η ευρεσιτεχνία.
seismic
4TF N2 Driver
 
Δημοσιεύσεις: 863
Εγγραφή: 18/04/10 15:27
Last Visit: 13/06/18 22:59

Re: Ο seismic και το αντισεισμικό

Δημοσίευσηαπό seismic » 20/05/10 9:03

Το κακό με το σπίτι και το σεισμό, είναι ότι είναι δύο διαφορετικά ανεξάρτητα τμήματα, που το καθένα κάνει του κεφαλιού του.
Ο σεισμός επιταχύνει,.....και το σπίτι αρνείται να τον ακολουθήσει. Είναι σαν να σου τραβούν το χαλί κάτω από τα πόδια. :svivhaha:
Εγώ με την ευρεσιτεχνία, αυτό που προσπαθώ να κάνω, είναι να ενώσω αυτά τα δύο ανεξάρτητα τμήματα, ώστε να πηγαίνουν χέρι, χέρι.
Ένα σπίτι κατασκευασμένο μασίφ, σαν κουτί, στην επιτάχυνση του σεισμού, ταλαντώνετε.
Κατά την ταλάντωση έχει τάση ανατροπής. Δηλαδή το μπροστινό μέρος πάει να σηκώσει το πίσω,...το πίσω το μπροστινό, και ούτω καθ εξής. Στον σκελετό δεν συμβαίνει το ίδιο πράγμα, γιατί κατά την ταλάντωση οι κόμβοι αδυνατούν να πάρουν τα στατικά φορτία του φέροντος, οπότε σπάνε ( λοξά βέλη )
Η ευρεσιτεχνία, ενώνοντας το έδαφος με το σπίτι, κάνοντας αυτά ένα σώμα, επιτυγχάνει κάτι που δεν υφίστατο μέχρι τώρα.
Την μετατροπή των πλάγιων δυνάμεων επιτάχυνσης, σε κάθετες θλιπτικές δυνάμεις.
Ξεκάθαρα και απλά, είναι λάθος η κατασκευή του σκελετού, διότι εμπεριέχει πολλούς κόμβους, οι οποία κατά την ταλάντωση αδυνατούν να παραλάβουν τα στατικά φορτία του φέροντος δημιουργώντας λοξά τόξα.
Λύση του προβλήματος,...μεγάλη διατομή κάτοψης Ο.Σ,( Οπλισμένο Σκυρόδεμα ) αγκύρωση εδάφους φέροντος. :thumbsup:
seismic
4TF N2 Driver
 
Δημοσιεύσεις: 863
Εγγραφή: 18/04/10 15:27
Last Visit: 13/06/18 22:59

Re: Ο seismic και το αντισεισμικό

Δημοσίευσηαπό seismic » 20/05/10 9:16

α) Αν ένας σκελετός οικοδομής πάρει μια κλίση 45 μοιρών, λόγο ταλάντωσης που θα του προκαλέσει ο σεισμός, οι γωνίες των κόμβων του σκελετού έχουν την δυνατότητα να παραμείνουν σε γωνία 90 μοιρών?
Η δική μου γνώμη είναι όχι.
Γιατί όχι?
Γιατί απλά ο σκελετός έχει στατικά φορτία, τα οποία κατά την ταλάντωση καλούνται να τα παραλάβουν οι κόμβοι. Αυτοί δεν μπορούν να τα παραλάβουν, οπότε η γωνίες αλλάζουν σχήμα, και από ορθές γίνονται άλλες μικρότερες και άλλες μεγαλύτερες.
Αποτέλεσμα είναι να γίνονται στους κόμβους λοξές ρωγμές, ή αλλιώς λοξά τόξα.
Αν οι κόμβοι άντεχαν τα στατικά φορτία, οπότε παρέμεναν ορθές γωνίες 90 μοιρών,η λογική λέει ότι οι μπροστινές κολώνες έπρεπε να σηκώνουν στον αέρα τις πίσω κολώνες, και ούτω καθ εξής εναλλάξ, κατά την ταλάντωση.

β) Αν η ταλάντωση δημιουργεί τα άνω προβλήματα στους κόμβους, δεν θα ήταν καλό να την σταματήσουμε?
Αν ναι,.... πως μπορούμε να το κάνουμε αυτό?

γ) Η να δέσουμε την οικοδομή τριγύρω με συρματόσχοινα υπό κλίση 45 μοιρών και αγκυρώσεις, (πράγμα αδύνατον ) ή να πάρουμε τμήματα της οικοδομής, Π.Χ εσωτερική τοιχοποιία, να τους αλλάξουμε δομή σε τοιχοποιία Ο.Σ, να τα ακρυρώσουμε με το έδαφος σε κατάλληλα σημεία, ώστε αυτά να σταματούν την ταλάντωση φέρνοντας αντίσταση στην κορυφή, και στο Π της κάτοψις, και της βάσης. :)

Το αντισεισμικό μου σύστημα, με Αγγλική ομιλία.
http://www.youtube.com/watch?v=KPaNZcHB ... r_embedded :o
seismic
4TF N2 Driver
 
Δημοσιεύσεις: 863
Εγγραφή: 18/04/10 15:27
Last Visit: 13/06/18 22:59

Re: Ο seismic και το αντισεισμικό

Δημοσίευσηαπό christos.dimou » 20/05/10 10:05

Καθώς είμαι ΠΜ και ασχολούμαι ενεργά με το θέμα του σχεδιασμού κατασκευών έναντι σεισμού ορισμένες ενστάσεις.

1. Σεισμός Ms=8. Στον Ελληνικό χώρο δεν γνωρίζω πολλές περιοχές που θα μπορούσαν να απελευθερώσουν τόσο μεγάλη ποσότητα ενέργειας.

2. Κάθε σύστημα παθητικού ή ενεργητικού τύπου έχει τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα του.

3. Το σύστημα που προτείνεις πρακτικά εισάγει στην κατασκευή μία έντονη θλιπτική ένταση χωρίς να προσφέρει κανένα από τα προσδοκόμενα αποτελέσματα (εκ πρώτης όψεως). Αυτό διότι πρακτικά ξεκινάς με το αξίωμα ότι η πάκτωση στο έδαφος είναι ευεργετική. Κάτι τέτοιο δεν ισχύει. Πρώτον γιατί στην περίπτωση ενός απόλυτα μονολιθικού Κτηρίου η μέγιστη επιτάχυνση αυτού θα ισούνται πρακτικά με την επιτάχυνση του σεισμού και διότι σε αυτές τις περιόδους είναι απαραίτητο να σχεδιάζεις ελαστικά και όχι ελαστο-πλαστικά κάτι που σημαίνει ιδιαίτερα αυξημένο κόστος. Δεύτερον η έννοια της απόλυτης πάκτωσης είναι μία έννοια και καμία σχέση δεν έχει με την πραγματικότητα. Το soil-structure interaction και η έρευνα που έχει γίνει σε αυτό τον τομέα (βαρβαριστί "Αλληλεπίδραση Εδάφους - Κατασκευής") καταδεικνύει ότι σε ιδιαίτερα δύσκαμπτες κατασκευές είναι δυνατό να εμφανιστεί διαρροή του εδάφους με μεγάλη πιθανότητα να έχουμε ένα μη προσδοκόμενο αποτέλεσμα.

4. Επιπλέον πέρα του ιδιαίτερα υψηλού κόστους και μίας σειράς προϋποθέσεων (για ένα Κτήριο 60,000 τόνων ιδίου βάρους και μόνον ή 120,000 τόνων με το συνολικό εξοπλισμό που σε κατάσταση λειτουργίας θα έχει βάρος περί τους 200,000 τόνους βάρος (ήτοι 2,000,000 kN σε μονάδες SI) πόσα τέτοια συστήματα απαιτούνται και ειδικά σε κτήρια με μεγάλο πλάτος προς ύψος πως υλοποιείται μία τέτοια διάταξη? Ειδικά το ζήτημα της αγκύρωσης εντός του εδάφους προϋποθέτει την αγκύρωση εντός ενός αδιατάραχτου εδαφικού σχηματισμού ώστε λόγω χαλάρωσης να μην χάσεις σε λίγα έτη κάθε πλεονέκτημα από το anchoring.

5. Τέλος η εισαγωγή στα δομικά στοιχεία μίας έντονα θλιπτικής έντασης επιπρόσθετης του ίδιου βάρους θα σήμαινε μία έντονη επιβάρυνση τους και μάλιστα και μόνον στο στοιχείο στο οποίο ασκείται η προένταση καθώς η δυσκαμψία των δοκών και η δυστμησία των επιφανειάκων στοιχείων (πλάκες) δεν συγκρίνεται με την δυστένεια ενός φρεατίου (δυστένεια η αντίστοιχη δυσκολία στην παραμόρφωση όταν όμως ένα στοιχείο εντείνεται αξονικά ενός η δυσκαμψία εξετάζει την αντίσταση έναντι κάμψης ενώ η δυστμησία αντιστοιχεί στην αντίσταση σε τέμνουσα). Φυσικά κάποιος θα έλεγε ότι θα μπορούσα να σχεδιάσω το δομικό στοιχείο (από Ωπλισμένο Σκυρόδεμα) ώστε με την προένταση και τα ίδια βάρη να βρεθώ στη κορυφή του διαγράμματος αλληλεπίδρασης Μ-Ν όσον αφορά το Μ. Αυτό συμβαίνει όμως σε θλιπτικές εντάσεις από 25% ως 35% της μέγιστης θλιπτικής έντασης που θα σήμαινε ότι αντί για Κτήρια θα έφτιαχνα bunker. Και στην περίπτωση αυτή το anchoring δεν θα είχε καμία σημασία αλλά θα είχα ακόμα μεγαλύτερη μάζα. Μάζα που πρακτικά θα σήμαινε ακόμα μεγαλύτερες δυνάμεις λόγω σεισμού καθώς ο σεισμός είναι αδρανειακού τύπου. Είναι σαν να θεωρώ ότι ο καλύτερος τρόπος να πάρω μία στροφή είναι να αυξήσω τη μάζα.

6. Δεν λέω ότι το σύστημα δεν θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί κάπου. Άλλωστε anchors χρησιμοποιούνται ευρέως για την διασφάλιση υπο-συστημάτων. Αλλά ενώ η γενικότερη κατεύθυνση της Επιστημονικής Κοινότητας είναι η υλοποίηση δομημάτων τα οποία παρουσιάζουν δυναμικά χαρακτηριστικά τέτοια ώστε να μην επηρεάζονται από σεισμούς (πχ. Σεισμική μόνωση η οποία αυξάνει τόσο την υστερητική απόσβεση όσο και την περίοδο ή εγκατάσταση αποσβεστήρων μεταξύ ορόφων για την αύξηση της απόσβεσης και μόνον ή η εγκατάσταση active devices τα οποία μεταβάλλουν τα δυναμικά χαρακτηριστικά για να μην επιτρέπουν στο σεισμικό κύμα να διεγείρει την κατασκευή) ή σε συστήματα με πολλές γραμμές άμυνας όπως η ύπαρξη τοιχείων και στύλων όπου οι στύλοι αναλαμβάνουν κυρίως τα κατακόρυφα φορτία με τα τοιχεία να αναλαμβάνουν τα οριζόντια στοιχεία.

Οπότε δεν πρέπει να κινούμεθα βιαστικά και το κυριότερο να διαφημίζουμε τη δουλειά που κάνουμε χωρίς πρώτα να έχουμε στοιχεία όσον αφορά τη συμπεριφορά. Ειδικά σε ένα πρόβλημα τόσο πολύ-παραμετρικό όσο είναι ο αντισεισμικός σχεδιασμός.
Άβαταρ μέλους
christos.dimou
4TF WRC Driver
 
Δημοσιεύσεις: 11696
Εγγραφή: 01/01/70 2:00
Last Visit: 09/03/17 13:38

Re: Ο seismic και το αντισεισμικό

Δημοσίευσηαπό seismic » 20/05/10 10:57

(Δεν είναι προένταση, είναι αγκύρωση με μικρή προένταση.)
Έχεις δίκαιο.

Μία ιδέα πριν παρουσιαστή πρέπει πρώτα να τεκμηριώνετε. Αυτή θα ήταν η λογική, αν ήμουν Ο Σπιράκος, ή κάποιος επιφανής καθηγητής, με πανεπιστημιακά στεγανά.

Έλα όμως στην θέση μου, που δεν είμαι δομοστατικός, ( ένας καλός μάστορας είμαι ) που το κράτος δεν χρηματοδοτεί φυσικά πρόσωπα για την εφαρμοσμένη έρευνα, και από την άλλη να πρέπει να αποφασίσω, αν πρέπει να χρηματοδοτήσω δυο διεθνή διπλώματα ευρεσιτεχνίας ( 120000 ευρώ )

Την απόφαση πρέπει να την πάρω σε ένα χρονικό διάστημα μερικών μηνών χωρίς να ξέρω αν είναι εφαρμόσιμη η ευρεσιτεχνία. Για τον λόγο αυτό αναγκάστηκα να κάνω ένα test-drive με τους μηχανικούς στα φόρουμ, για να δω και να μάθω από τους μηχανικούς τις ατέλειες της ευρεσιτεχνίας. Τον τρόπο παρουσίασης, αλλά και να αναγκάσω τους καθηγητές να με ακούσουν.
Τελικά με άκουσαν και γίνετε η προσομοίωση εδώ. Αυτή είναι η ερευνητική ομάδα που θα κάνει την προσομοίωση.
http://liaison.ntua.gr/EMPY/LabDetails. ... &sectId=19
Ακόμα σας παραθέτω μερικές απόψεις πάνω στην έρευνα που έχω κάνει.

Δεν μπορώ να πω ότι τα τσέρκια δεν κάνουν καθόλου δουλειά στη διάτμηση. Σίγουρα ράβουν κάποιες ρωγμές και βοηθούν και σε άλλα (πλαστιμότητα) λυγισμό διαμήκων ράβδων, αύξηση αντοχής σκυροδέματος λόγω 3-αξονικής κλπ). Η προένταση όμως (γενικά η θλίψη) έχει πολύ θετικά αποτελέσματα, καθότι βελτιώνει τις τροχιές του λοξού εφελκυσμού.

Από την άλλη έχεις και το άλλο καλό...τη μειωμένη ρηγμάτωση λόγω θλίψης, κάτι που αυξάνει την ενεργό διατομή και αυξάνει και τη δυσκαμψία της κατακευής!!!

Όμως η προένταση μεταξύ των κάθετων στοιχείων στήριξης και του εδάφους, έχει ένα επιπλέον πλεονέκτημα έναντι του χαλαρού οπλισμού, διότι αποτρέπει την ταλάντωση του φέροντος, η οποία ευθύνεται για την πρόσθετη καταπόνηση των κόμβων με ροπές, οι οποίες υφίστανται λόγο εξαναγκασμού των κόμβων να παραλάβουν τα πρόσθετα καμπτικά φορτία, του φέροντος οργανισμού
Το μόνο που χρειάζονται τα κάθετα προς προένταση μέρει, είναι μεγάλη διατομή κάτοψης.
http://www.youtube.com/watch?v=KPaNZcHBKRI
Αυτό που προσπαθώ είναι ένα δομικό έργο, μετά από ένα ισχυρό σεισμό, να είναι χωρίς ζημιές, χωρίς να έχει πάθει τίποτα. Η πλαστιμότητα σπάει τα δοκάρια, γλιτώνει κόσμο, το κτήριο δεν πέφτει,αλλά μετά είναι σμπαράλια. Αυτό μπορεί να καταστρέψει μια οικονομία.
Αυτό που προσπαθώ να κάνω είναι να μειώσω τα λοξά βέλη, που υφίστανται όταν η ταλάντωση, περάσει τα όρια.
Καθώς και να αυξήσω την αντοχή του κάθετου στοιχείου προς την διάτμηση.

Η προένταση μεταξύ βάσης και κορυφής αυξάνει την αντοχή σε διάτμηση. Η προένταση μεταξύ εδάφους και κορυφής, συν της άλλης, έχει ένα πρόσθετο καλό. Την αντίσταση στο δώμα και στο Π της διατομής της κάτοψης, και της βάσης. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να υφίσταται μία πρόσθετη διαγώνια κάθετη αξονική δύναμη διάτμησης η οποία το σκυρόδεμα μπορεί να παραλάβει, διότι το μήκος του βέλους αυτής της αξονικής, είναι μεγαλήτερο, από το μήκος του λοξού βέλους στον κόμβο.

Εάν σταματήσουμε το video http://www.youtube.com/watch?v=KPaNZcHBKRI εκεί που δείχνει κάτω από το χώμα, θα παρατηρήσουμε ότι η άγκυρα έχει ένα σωλήνα, που ξεκινάει από την άγκυρα, και φτάνει μέχρι το κάτω μέρος της βάσης.





Αυτός ονομάζεται σωλήνας αντίστασης, και χρησιμεύει για τους εξής λόγους:

αποτελεί τη διέλευση του συρματόσχοινου, που εφαρμόζει την προένταση,

εάν υποχωρήσει το έδαφος κάτω από την βάση, τότε αυτός ο σωλήνας αντίστασης, παίρνει το βάρος της βάσης, και το μεταβιβάζει στα πρανή (πλαϊνά) της γεώτρησης (αυτός είναι ένας πολύ σοβαρός λόγος),

εάν τα πρανή της γεώτρησης υποχωρήσουν (από την ταλάντωση), το συρματόσχοινο δεν χαλαρώνει, γιατί η υδραυλική πίεση (κάτω από το έμβολο στο πάνω μέρος του συστήματος) προκαλεί το τάνυσμα του συρματόσχοινου που με τη σειρά του εγείρει αντίσταση στο κάτω έμβολο της άγκυρας, έτσι ώστε, να μπορούν να συνεργαστούν οι πείροι της άγκυρας και να δημιουργήσουν την επιθυμητή πάκτωση στα πρανή (πλαϊνά) της γεώτρησης.

Αλλος λόγος που χρησιμεύει είναι να φέρνει αντίσταση στο κάτω έμβολο της άγκυρας, έτσι ώστε, να μπορούν να συνεργαστούν οι πίροι της άγκυρας ώστε να δημιουργήσουν την επιθυμητή πάκτωση στα πρανή (πλαινά ) της γεώτρηση

Δηλαδή αυτός ο μηχανισμός της αγκύρωσης, είναι κατασκευασμένος έτσι ώστε να μην αφήνει την κατασκευή να πάει ούτε πάνω, ούτε κάτω.

Το θέμα το έχω γράψει και εδώ http://www.engineering-intelligence.gr/ ... func=stats

ιστοσελίδα ευρεσιτεχνίας http://www.antiseismic-systems.com/index.php?lang=el
seismic
4TF N2 Driver
 
Δημοσιεύσεις: 863
Εγγραφή: 18/04/10 15:27
Last Visit: 13/06/18 22:59

Re: Ο seismic και το αντισεισμικό

Δημοσίευσηαπό christos.dimou » 20/05/10 11:34

Ο συσχετισμός των ποσοτήτων (αν μπορούμε να το δούμε έτσι) "αδρανειακές εντάσεις - δυνάμεις απόσβεσης - ελαστικές δυνάμεις - δυναμικά χαρακτηριστικά κατασκευής - αλληλεπίδραση εδάφους κατασκευής - επιβαλλομενη κίνηση εδάφους" δεν είναι ούτε γραμμικός ούτε και με προφανές αποτέλεσμα.

Αν λάβουμε υπόψη το γεγονός ότι κατά τη διάρκεια ενός σεισμού τόσο η διέγερση όσο και τα δυναμικά χαρακτηριστικά του Κτηρίου μεταβάλλονται δεν είναι τίποτα πια προφανές και ευθές.

Χαίρομαι που βλέπω καινούργιες ιδέες και ΙΜΗΟ δεν είναι κακό να μπαίνουν και άλλοι στο συγκεκριμένο θέμα αλλά απαιτείται πρώτα η επιστημονική και πειραματική τεκμηρίωση ώστε κάτι από concept να υλοποιηθεί.

Ειδικά σε θέματα που άπτονται της ασφάλειας κατανοείς ότι οι αδράνειες είναι μεγαλύτερες καθώς μιλάμε για διακινδύνευση σε ανθρώπινες ζωές και αγαθά.

Σου εύχομαι καλή επιτυχία με την ιδέα δοκίμασε την προσπάθησε να βρεις ανθρώπους που θα την τεκμηριώσουν επιστημονικά και θα την βελτιώσουν και "τύχη αγαθή"....
Άβαταρ μέλους
christos.dimou
4TF WRC Driver
 
Δημοσιεύσεις: 11696
Εγγραφή: 01/01/70 2:00
Last Visit: 09/03/17 13:38

Re: Ο seismic και το αντισεισμικό

Δημοσίευσηαπό seismic » 20/05/10 11:43

Σε ευχαριστώ κύριε Καθηγητή. Σίγουρα εμπιστεύομαι την επιστημονική ομάδα που έχω αναθέσει την προσομοίωση της ευρεσιτεχνίας. :D
seismic
4TF N2 Driver
 
Δημοσιεύσεις: 863
Εγγραφή: 18/04/10 15:27
Last Visit: 13/06/18 22:59

Επόμενο

Επιστροφή στο Αντίλογος

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Majestic-12 [Bot] και 11 επισκέπτες