19/04/19 11:14

Μίνι ή Μικρό , Καινούργιο ή Μεταχειρισμένο μέχρι 10000 .

Forum για μοντέλα που κυκλοφορούν στην αγορά

Re: Μίνι ή Μικρό , Καινούργιο ή Μεταχειρισμένο μέχρι 10000 .

Δημοσίευσηαπό Storm » 19/08/18 17:51

Σωστά. Και αυτά με ταμπούρα πίσω.
Στο τομέα των φρένων βρήκαν να κάνουν "εκπτώσεις". :thumbsdown:

Έχει ο γαμπρός μου, Fabia 1200cc του 2012 με ταμπούρα πίσω και είναι και το μοναδικό τους αυτοκίνητο. Οικογενειακό, 4 άτομα. Κάπου, κάπου κάθομαι συνοδηγός μέσα. Δεν θα επεκταθώ περισσότερο.

υ.γ. το Clio και το Micra έρχονται με ταμπούρα σε όλες τις εκδόσεις. Θα μπορούσαν να έχουν κάποιες εκδόσεις με δίσκους πίσω, ειδικά τις εκδόσεις με τους τουρμποκινητήρες βενζίνης.
Storm
4TF WRC Driver
 
Δημοσιεύσεις: 13745
Εγγραφή: 25/02/03 12:14
Last Visit: 07/11/18 17:44

Re: Μίνι ή Μικρό , Καινούργιο ή Μεταχειρισμένο μέχρι 10000 .

Δημοσίευσηαπό criuser » 19/08/18 19:14

Να πω την αλήθεια δεν ξέρω καθότι αμάξια με βάρος κάτω από τόνο και χαμηλή ισχύ μια χαρά πάνε .

Κάπως έτσι ήταν τα μικρομεσαία του 70 και 80 και το πρόβλημα δεν ήταν τα φρένα .
No substitute for cubic inches
criuser
4TF N4 Driver
 
Δημοσιεύσεις: 7055
Εγγραφή: 17/11/08 12:19
Last Visit: 09/04/19 7:52

Re: Μίνι ή Μικρό , Καινούργιο ή Μεταχειρισμένο μέχρι 10000 .

Δημοσίευσηαπό REALZEUS » 19/08/18 19:19

Focus 1600 Mk1, 1200 κιλών, με ταμπουρα πίσω, δεν έβρασε τα φρένα του ούτε στις Σέρρες, όπου στην μεγάλη ευθεία έπεφτε από τα 160 στα 80, lap after lap!!!
Άβαταρ μέλους
REALZEUS
4TF F15 Pilot
 
Δημοσιεύσεις: 43352
Εγγραφή: 01/02/09 16:06
Last Visit: 13/04/19 14:21
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Re: Μίνι ή Μικρό , Καινούργιο ή Μεταχειρισμένο μέχρι 10000 .

Δημοσίευσηαπό Fanis75 » 19/08/18 21:58

Ειπαμε τα ταμπουρα μια χαρα φρεναρουν, απλα ισως ζεσταθουν πιο γρήγορα σε παρατεταμένη γρήγορη κατάβαση. Εαν ενα αυτοκίνητο με ταμπούρα πίσω δεν φρενάρει καλα το πρόβλημα δεν ειναι τα ταμπούρα αλλά κάτι αλλο στο σύστημα φρένων.
Άβαταρ μέλους
Fanis75
4TF N4 Driver
 
Δημοσιεύσεις: 6208
Εγγραφή: 12/06/02 17:45
Last Visit: 16/04/19 17:07
Τοποθεσία: Αγ. Παρασκευή

Re: Μίνι ή Μικρό , Καινούργιο ή Μεταχειρισμένο μέχρι 10000 .

Δημοσίευσηαπό sarantism » 20/08/18 15:30

REALZEUS έγραψε:Σε αργό, προσθιοκίνητο, μπροσθόβαρο αυτοκίνητο, τα ταμπουρα δεν είναι πρόβλημα. Το μεγαλύτερο μέρος του φρεναρίσματος γίνεται με τα μπροστινά έτσι κι αλλιώς. Επίσης τα ταμπούρα δεν υστερούν σε δύναμη, παρά μόνο σε αντοχή. Σε νορμάλ, ακόμα και σβέλτη οδήγηση, δεν θα δείτε διαφορά.

Λίγο εκτός θέματος. Και με την μοτοσυκλέτα, το φρενάρισμα, γίνεται με το μπροστινό κυρίως φρένο σε συνδυασμό και με το πίσω. Όμως το μπροστινό είναι εκείνο που μπορεί να μειώσει αισθητά την ταχύτητα λόγω βάρους μπροστά. Για αυτό και σε παλιά πίστας, μπροστά είχε δισκόφρενο ενώ πίσω μπορεί να είχε ταμπούρο.
Έχω χρόνια να ασχοληθώ με τον χώρο του αυτοκινήτου
Άβαταρ μέλους
sarantism
4TF A5 Driver
 
Δημοσιεύσεις: 478
Εγγραφή: 10/03/18 9:52
Last Visit: 11/04/19 13:54

Re: Μίνι ή Μικρό , Καινούργιο ή Μεταχειρισμένο μέχρι 10000 .

Δημοσίευσηαπό kostis20 » 20/08/18 16:31

Είναι λίγο υπεραπλούστευμενα αυτά που γράφετε.Ξεχνατε ότι στα σύγχρονα αυτοκίνητα όλα ελέγχονται ηλεκτρονικά και τα φρένα δε χρησιμοποιούνται μόνο για φρενάρισμα αλλά τα χρησιμοποιεί και το esp.Επισης οι ηλεκτρονικοί κατανεμητές πέδησης δίνουν τεχνητά και αναλογα με τις συνθήκες περισσότερη πίεση στα πίσω φρένα ώστε να μη "βουτάει" το αυτοκίνητα υπερβολικά με το μπροστινό του μέρος.
Σίγουρα δε δημιουργείται πρόβλημα ασφάλειας με τα πίσω ταμπούρα,αλλα η τοποθέτησή τους γίνεται 100% για λόγους οικονομίας μιας και τα δισκόφρενα είναι σίγουρα καλύτερα.
Βέβαια η οικονομία είναι μια σχετική έννοια γιατί πχ στα Clio με τα πίσω ταμπούρα και τα σχετικά μικρά τακάκια εμπρός, οι ιδιοκτήτες αλλάζουν τακάκια πολύ συχνά ακόμα και κάθε 10.000km....

Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk
Άβαταρ μέλους
kostis20
4TF N4 Driver
 
Δημοσιεύσεις: 7279
Εγγραφή: 03/11/02 20:52
Last Visit: 14/04/19 23:53

Re: Μίνι ή Μικρό , Καινούργιο ή Μεταχειρισμένο μέχρι 10000 .

Δημοσίευσηαπό MONMAN2 » 20/08/18 16:50

Έχεις ένα δίκιο σε αυτό που λες ,εχω την αίσθηση πως αυτά με τα ταμπούρα βουτάνε περισσότερο από αυτά με τα δισκόφρενα στον πίσω άξονα που νοιώθεις να κάθεται όλο το αυτοκίνητο έτσι τα αισθάνομαι τουλάχιστον εγώ όταν οδηγώ το Corsa (ταμπούρα) και καπάκι το Yaris.

Το corsa έχει πολύ καλό αρχικό δάγκωμα και κρατάνε τα τακάκια του πάνω από 50000 χλμ άλλα στα γερά φρεναρίσματα την καταλαβαίνεις την διαφορά!
Mazda 818, Fiat punto , Toyota Hiace, Suzuki swift Gti, Ford Mondeo 1.8 / ST-220, Opel Corsa Cdti, Mitsubishi SZ3, Toyota Yaris D4D , Volvo S60 2.0T, Toyota iQ 1.0...τώρα με δυο Toyota πρέπει να γίνω TOYOMAN!
MONMAN2
4TF N2 Driver
 
Δημοσιεύσεις: 741
Εγγραφή: 21/03/08 20:48
Last Visit: 12/04/19 13:37

Re: Μίνι ή Μικρό , Καινούργιο ή Μεταχειρισμένο μέχρι 10000 .

Δημοσίευσηαπό REALZEUS » 20/08/18 21:01

Μην μπερδεύετε την τυπολογία των φρένων με την βύθιση. Αυτό είναι καθαρά θέμα γεωμετρίας της ανάρτησης. Τα φρένα απλά ασκούν μια συγκεκριμένη δύναμη στην πλήμνη του τροχού. Τα ταμπουρα και οι δίσκοι μπορούν να ασκήσουν παρόμοιες δυνάμεις. Το θέμα με την βύθιση είναι παντελώς άσχετο. Η μόνη διαφορά είναι ότι τα ταμπουρα δεν έχουν το ίδιο καλή δυνατότητα αποβολής της θερμότητας με τους δίσκους.

Σαφώς πάντως τα ταμπουρα τοποθετούνται για λόγους οικονομίας.
Άβαταρ μέλους
REALZEUS
4TF F15 Pilot
 
Δημοσιεύσεις: 43352
Εγγραφή: 01/02/09 16:06
Last Visit: 13/04/19 14:21
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Re: Μίνι ή Μικρό , Καινούργιο ή Μεταχειρισμένο μέχρι 10000 .

Δημοσίευσηαπό kostis20 » 20/08/18 21:55

Μάλλον δεν έγινα κατανοητός.Εννοω ότι τα σύγχρονα αυτοκίνητα χρησιμοποιούν.πολυ περισσότερο τα πισω φρένα από ότι γράφτηκε.
Δεν έγραψα ότι όσα έχουν ταμπούρα πίσω,βουτάνε περισσότερο.

Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk
Άβαταρ μέλους
kostis20
4TF N4 Driver
 
Δημοσιεύσεις: 7279
Εγγραφή: 03/11/02 20:52
Last Visit: 14/04/19 23:53

Re: Μίνι ή Μικρό , Καινούργιο ή Μεταχειρισμένο μέχρι 10000 .

Δημοσίευσηαπό REALZEUS » 20/08/18 22:36

Θέμα κατανομής βάρους και μετακίνησης κατά την διάρκεια του φρεναρίσματος (άρα ανάρτησης) είναι το πόσο χρησιμοποιούνται τα πίσω φρένα. Όχι πολύ πάντως σε προσθιομήχανα και μπροσθόβαρα.
Άβαταρ μέλους
REALZEUS
4TF F15 Pilot
 
Δημοσιεύσεις: 43352
Εγγραφή: 01/02/09 16:06
Last Visit: 13/04/19 14:21
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Re: Μίνι ή Μικρό , Καινούργιο ή Μεταχειρισμένο μέχρι 10000 .

Δημοσίευσηαπό kostis20 » 21/08/18 9:53

Και όμως σε όλα τα σύγχρονα αυτοκίνητα ιδιαιτερα στην αρχή του φρεναρίσματος δίνουν περισσότερο φρενάρισμα πίσω σε σχέση με παλιοτερα .Έτσι μειώνουν και τη βύθιση μπροστά και πετυχαίνουν και καλύτερο φρενάρισμα.
Η ουσία πάντως παραμένει ότι η χρήση ταμπουρων δεν έχει κανένα πλεονέκτημα πέρα από το κέρδος του κατασκευαστή.

Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk
Άβαταρ μέλους
kostis20
4TF N4 Driver
 
Δημοσιεύσεις: 7279
Εγγραφή: 03/11/02 20:52
Last Visit: 14/04/19 23:53

Re: Μίνι ή Μικρό , Καινούργιο ή Μεταχειρισμένο μέχρι 10000 .

Δημοσίευσηαπό Lap » 21/08/18 18:19

https://www.honda.co.jp/factbook/auto/S ... /13_07.gif

Το βυθισμα ειναι αποτελεσμα τριων βασικων παραγοντων.

Του μηκους του μεταξονιου, του κεντρου βαρους του αυτοκινητου και της γεωμετριας της αναρτησης μεταξυ των δυο αξονων.
Για παραδειγμα στην παραπανω φωτογραφια η μειωση του κεντρου βαρους, η αυξηση του μηκους τους μεταξονιου συγκριτικα με την προηγουμενη γενια του μοντελου και η αλλαγη στην κλιση της μπροστινης και της πισω αναρτησης εφερε μια μειωση της συνολικης κλισης βυθησεως του αμαξωματος κατα 30%.

Η κλιση στην μπροστινη αναρτηση ανομαζεται κλιση αντι βυθισης και στην πισω αναρτηση κλιση αντι ανυψωσης.

Με αυτο τον τροπο, στο συγκεκριμενο παραδειγμα της φωτο, η αποσταση φρεναρισματος μειωθηκε κατα 8%
Lap
4TF N3 Driver
 
Δημοσιεύσεις: 2146
Εγγραφή: 17/10/13 19:06
Last Visit: 24/11/18 16:01

Re: Μίνι ή Μικρό , Καινούργιο ή Μεταχειρισμένο μέχρι 10000 .

Δημοσίευσηαπό kostis20 » 22/08/18 16:52

Nαι ,αλλά υπάρχει και άλλη μία δύναμη που ασκείται.Με το που πιάνει η δαγκάνα το δίσκο και προσπαθεί να ακινητοποιήσει το τροχό ,ο οποίος περιστρέφεται με πολλή μεγάλη ταχύτητα,ασκείται στην ανάρτηση μία περιστροφική δύναμη που τείνει να περιστρέψει την ανάρτηση και το αμάξωμα γύρω από τον άξονα περιστροφής των τροχών.Φυσικά δεν είναι τόσο ισχυρή για να το κάνει αυτό ,αλλά έτσι αυξάνει το βύθισμα του εμπρός μέρους.
Άβαταρ μέλους
kostis20
4TF N4 Driver
 
Δημοσιεύσεις: 7279
Εγγραφή: 03/11/02 20:52
Last Visit: 14/04/19 23:53

Re: Μίνι ή Μικρό , Καινούργιο ή Μεταχειρισμένο μέχρι 10000 .

Δημοσίευσηαπό Lap » 23/08/18 3:08

https://youtu.be/PTPavSBS_OE

Αν καταλαβα σωστα, γινεται λογος για το ι μπι ντι.
Αυτο εχει σκοπο την καλυτερη κατανομη του φρεναρισματος σε συνθηκες αυξημενου βαρους στο πισω αξονα. Εχει διαπιστωθει οτι με αυτον τον τροπο μειωνεται η αποσταση φρεναρισματος λογω της μεγαλυτερης συνολικα τριβης των ελαστικων που ειναι φορτωμενα με επιπλεον βαρος.
Αυτος ειναι και ο λογος υπαρξης του.
Επισης το ι μπι ντι, ενεργοποιειται και σε φρεναρισμα στις στροφες δινοντας εμφαση στους εξωτερικους τροχους και του πισω αξονα, θυμιζοντας την λειτουργια του all wheel drive system με τη διαφορα οτι φρεναρει τον τροχο.

Τωρα αν αυτο μειωνει κατα εναν βαθμο την κλιση ειναι ευπροσδεκτο αλλα παραπλευρο οφελος. Δεν εγινε επι τουτου.

Συνεπως μπορει κανεις να πει πως απο τη στιγμη που το αυτοκινητο διαθετει ι μπι ντι και φορτωνεται με αποσκευες ή πισω επιβατες, το να εχει ταμπουρα πισω, σημαινει πως αυτα θα υπερλειτουργουν θελοντας και μη, με αποτελεσμα την γρηγοροτερη και συχνοτερη αυξηση της θερμοκρασιας τους και εν συνεχεια την μειωμενη αποδοση τους.
Lap
4TF N3 Driver
 
Δημοσιεύσεις: 2146
Εγγραφή: 17/10/13 19:06
Last Visit: 24/11/18 16:01

Re: Μίνι ή Μικρό , Καινούργιο ή Μεταχειρισμένο μέχρι 10000 .

Δημοσίευσηαπό criuser » 23/08/18 6:39

Νομίζω ότι έχει γίνει υπερβολική η ενασχόληση με τα ταμπούρα .
Αυτά τα φοράνε τα αμάξια με τις μικρές εκδόσεις κινητήρων , ενώ η διαφορά τιμής από τις μεγαλύτερες εκδόσεις με τα δισκόφρενα δεν είναι μεγάλη , γύρω στα 1000 € , που όταν έχεις πλούσια έκδοση του μικρού κινητήρα , μπορεί να είναι και ακριβότερη της μεσαίας με τον μεγάλο κινητήρα .

Αρα είναι καθαρά θέμα επιλογής και αναγκών .

Όταν κάποιος , όπως στην περίπτωση μας , είναι 1-2 άτομα στο 95 % των περιπτώσεων και στο 5 % που θα ταξιδέψουν 4 , δεν θα κάνει καταβάσεις με τα μούτρα , τότε προφανώς η ύπαρξη ταμπούρων , είναι αδιάφορη .

Μάλιστα είστε τόσο πολύ υπερβολικοί οι περισσότεροι , που ξεχνάτε ότι πέραν του C3 που έχει αξιοπρεπείς επιδόσεις γύρω στα 13 δ. , ο ανταγωνισμός πόλο ,φάμπια , κλιώ κλπ με τα 75 άλογα έχει 0-100 από 14,4-15 δ. και αυτά όπως όλοι με τον οδηγό μόνο .

Τώρα άμα έχεις μέσα 4 άτομα , οι επιδόσεις σου θα είναι τόσο αργές που η γρήγορη οδήγηση θα είναι ουτοπία .

Προφανώς και οι εταιρείες κερδίζουν λεφτά από τα ταμπούρα . Αλλά και οι αγοραστές κερδίζουν λεφτά , αφού κινούνται κυρίως στην πόλη και το φρενάρισμα είναι συχνό και έτσι δεν έχουν πίσω τακάκια για να αλλάζουν .
No substitute for cubic inches
criuser
4TF N4 Driver
 
Δημοσιεύσεις: 7055
Εγγραφή: 17/11/08 12:19
Last Visit: 09/04/19 7:52

ΠροηγούμενηΕπόμενο

Επιστροφή στο Κατασκευαστές και Μοντέλα

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: gerry, snp και 31 επισκέπτες