26/09/18 9:38

Αεριοκίνηση , CNG vehicles

Forum για την βελτίωση και τεχνικά θέματα του αυτοκινήτου. Προβλήματα, προτάσεις και λύσεις.

Αεριοκίνηση , CNG vehicles

Δημοσίευσηαπό dstou » 22/07/13 20:04

Ένα νέο κεφάλαιο ανοίγει με την απόφαση για επέκταση των πρατηρίων διάθεσης συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) και τη ευρεία διάθεσή του στο κοινό για χρήση σε παντός τύπου οχήματα. Μέχρι τώρα μόνο στους δύο σταθμούς ανεφοδιασμού της ΕΘΕΛ στην Αττική μπορούσε κανείς να το προμηθευτεί.
Προς το παρόν είναι πολύ λίγα τα οχήματα που μπορούν να το κάψουν, αναμένονται περισσότερα ιδιαίτερα σε επαγγελματικά το επόμενα χρόνια.

ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ
Οικονομία
Χαμηλοί ρύποι σε αιθάλη και μικροσωματίδια
Χαμηλό διοξείδιο
Μακροζωία κινητήρα
Μικρή διακύμανση σε ποιότητα καυσίμου
Μηδαμινές δυνατότητες αλλοίωσης/νόθευσης


ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ
Δεξαμενές αποθήκευσης σε πίεση περί τις 250 ατμ.
Μικρή ενεργειακή πυκνότητα, μικρή αυτονομία
Μεγαλύτερη αρχική τιμή για το όχημα
Λιγότερες δυνατότητες άντλησης έμμεσων φόρων από το κράτος λόγω της χαμηλής τιμής :twisted:

ΦΥΣΙΚΟ ΑΕΡΙΟ

ΙΧ: Οικονομία στα καύσιμα ως 66%



Του Γιώργου Κ. Ανδρή
andris@pegasus.gr

Την αεριοκίνηση φαίνεται ότι θα επιλέξουν δεκάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες οχημάτων μέχρι τα τέλη του 2013, καθώς η ΔΕΠΑ ανακοίνωσε πως βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη η εγκατάσταση αντλιών τροφοδοσίας συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) στις μεγάλες πόλεις του εθνικού οδικού άξονα Αθήνας - Θεσσαλονίκης, Λάρισας και Βόλου, ενώ παράλληλα προωθείται η χρήση φυσικού αερίου στην κίνηση οχημάτων σε συνεργασία με διάφορους δήμους στην ελληνική επικράτεια.

Οσον αφορά στη μείωση του κόστους χρήσης, ο παγκόσμιος μέσος όρος για το κόστος του καυσίμου δείχνει ότι η οδήγηση ενός οχήματος φυσικού αερίου επιτυγχάνει ποσοστό εξοικονόμησης μέχρι 66% έναντι της χρήσης ενός οχήματος βενζίνης και μέχρι 33% έναντι του ντίζελ.

Οπως επισήμαναν τα στελέχη της ΔΕΠΑ κατά τη διάρκεια εκδήλωσης παρουσίασης της αεριοκίνησης, το αμέσως επόμενο διάστημα η βασική υποδομή για την τροφοδότηση φυσικού αερίου κίνησης αναμένεται να εμπλουτιστεί με ένα νέο σταθμό ανεφοδιασμού οχημάτων με συμπιεσμένο φυσικό αέριο (compressed natural gas ή εν συντομία CNG) στη Θεσσαλονίκη, στη Λεωφόρο Γεωργικής Σχολής, καθώς και με άλλους δύο αντίστοιχους σταθμούς στην Κηφισιά και τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης, ενισχύοντας έτσι σημαντικά τη διεύρυνση της αεριοκίνησης στην Ελλάδα.

Η ανάπτυξη ενός δικτύου ανεφοδιασμού με οκτώ πρατήρια έως τα τέλη του έτους βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη, ενώ το 2014 έχει προγραμματιστεί η υλοποίηση ακόμα 4-6 πρατηρίων. Παράλληλα, μεγάλο ενδιαφέρον επιδεικνύουν και εταιρείες με στόλους επαγγελματικών οχημάτων, ταξί και φορτηγά για τη χρήση του φυσικού αερίου κίνησης.

Η ΔΕΠΑ, τα τελευταία χρόνια, δραστηριοποιείται στη δημιουργία της απαραίτητης υποδομής για την τροφοδοσία οχημάτων με φυσικό αέριο, ώστε σήμερα να έχει καταφέρει να τροφοδοτεί περισσότερα από 600 λεωφορεία ΟΣΥ (πρώην ΕΘΕΛ) και 102 απορριμματοφόρα δήμων. Η ΔΕΠΑ διαθέτει δύο σταθμούς ανεφοδιασμού στην Αττική, στις περιοχές της Ανθούσας και των Ανω Λιοσίων. Η δυναμικότητά τους ανέρχεται στα 5.000 κυβικά μέτρα/ώρα (Nm3/h), κατατάσσοντάς τους ανάμεσα στους μεγαλύτερους στην Ευρώπη.

Μάλιστα, από τον Σεπτέμβριο του 2010, ο σταθμός της Ανθούσας λειτουργεί επί 24ώρου βάσεως και ως πρατήριο λιανικής πώλησης για τον ανεφοδιασμό οχημάτων επαγγελματικής και ιδιωτικής χρήσης με κινητήρα φυσικού αερίου ή διπλού καυσίμου.


http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=27199&subid=2&pubid=113081555
dstou
4TF S2000 Driver
 
Δημοσιεύσεις: 9746
Εγγραφή: 17/09/08 11:23
Last Visit: 21/09/18 16:11

Re: Αεριοκίνηση , CNG vehicles

Δημοσίευσηαπό fokion_sportage » 22/07/13 20:37

νομμιζω οτι αυτο το θεμα εχει συζητηθεί ξανα και ξανα.
τα 2 απο τα 3 μειονεκτήματα ( όγκος /βάρος δεξαμενής - μικρή αυτονομία ) το κάνουν μη πρακτικό - όχι βεβαίως τεχνικά αδυνατο, για χρηση σε επιβατικά αντιθετα εχει εφαρμογη σε μεγαλα οχηματα που εχουν χωρο, οπως τα λεωφορεία μεχρι σημερα..

απλά φανταστειτε οτι οι σημερινες πιεσεις του υγραεριου που χρησιμοποιούμε είναι της ταξης των 5 - 10??? ατμοσφαιρών
Απλά φανταστειτε την δεξαμενη να αντεχει 250, ωστε το φυσικό αεριο να παραμενει υγρο.
Άβαταρ μέλους
fokion_sportage
4TF N3 Driver
 
Δημοσιεύσεις: 2940
Εγγραφή: 06/09/04 15:24
Last Visit: 10/02/18 8:14

Re: Αεριοκίνηση , CNG vehicles

Δημοσίευσηαπό Thomas_C200K » 22/07/13 21:08

Χρόνια τώρα θυμάμαι να λένε τα ίδια και τα ίδια :whistlink: :whistlink:
Δεν θα με χάλαγε μια E200 NGT ή B200 NGT :lol: :iconcool:
*Classic Mercedes-Benz* Hellenic fanpage
https://www.facebook.com/groups/611070635580172/
http://www.mbclub.gr

Φέρτε τις μάνικες της βενζίνης και αφήστε τις μπαλαντέζες στο σπίτι!
Άβαταρ μέλους
Thomas_C200K
4TF WRC Driver
 
Δημοσιεύσεις: 12894
Εγγραφή: 27/09/09 9:50
Last Visit: 24/09/18 0:55
Τοποθεσία: Genève

Re: Αεριοκίνηση , CNG vehicles

Δημοσίευσηαπό dstou » 22/07/13 22:30

Το CNG είναι αέριο, γι' αυτό και οι υψηλές πιέσεις. Το LNG είναι υγροποιημένο φυσικό αέριο, και οι πιέσεις αποθήκευσης είναι έως 10 ατμ. όπως στο υγραέριο, καμμία σχέση με το CNG.
Τέλος, οι δεξαμενές ταιριάζουν πιο πολύ στην καρότσα ενός αγροτικού, στο σασί ενός φορτηγού ή στην οροφή ενός λεωφορείου παρά σε ένα ΙΧ, αν και υπάρχουν και τέτοια, στην Ιταλία έχουν ένα σωρό από δαύτα και μάλιστα μικρού κυβισμού. Για ταρίφες επίσης είναι πολύ καλή περίπτωση.
Το δίκτυο, η ανυπαρξία του δηλαδή, ήταν/είναι το σοβαρότερο εμπόδιο για την υιοθέτησή του από τους καταναλωτές.
Στηρίζουμε.
dstou
4TF S2000 Driver
 
Δημοσιεύσεις: 9746
Εγγραφή: 17/09/08 11:23
Last Visit: 21/09/18 16:11

Re: Αεριοκίνηση , CNG vehicles

Δημοσίευσηαπό leonp » 22/07/13 23:07

To NG σημαίνει φυσικό αέριο.
L υγροποιημένο
C συμπιεσμένο

Για να παραμείνει υγροποιημένο το φυσικό αέριο η δεξαμενή πρέπει να είναι παγωμένη (περίπου -160C).
Αν η δεξαμενή δεν είναι παγωμένη, το φυσικό αέριο δεν μπορεί να είναι υγρό όσο πίεση και να έχει η δεξαμενή.
Γι αυτό στα αμάξια μόνο CNG (αναγκαστικά).


fokion_sportage έγραψε:Απλά φανταστειτε την δεξαμενη να αντεχει 250, ωστε το φυσικό αεριο να παραμενει υγρο.

Αέριο είναι ακόμα και σ' αυτή την πίεση.
Άβαταρ μέλους
leonp
4TF Gr. B Driver
 
Δημοσιεύσεις: 18350
Εγγραφή: 09/10/04 0:01
Last Visit: 06/09/14 11:39
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Re: Αεριοκίνηση , CNG vehicles

Δημοσίευσηαπό travelman » 25/07/13 19:24

Επειδή βλέπω γνώστες εδώ πέρα, και εγώ είμαι άσχετος στο εν λόγω θέμα, τι διαφορές έχει σε σχέση με το κλασσικό αέριο? Είναι πιο "καθαρό" σε CO2 & ποιότητα εκπομπών ρύπων σε σχέση με το υγραέριο?
Άβαταρ μέλους
travelman
4TF S1600 Driver
 
Δημοσιεύσεις: 3231
Εγγραφή: 14/10/06 1:43
Last Visit: 06/01/15 20:10

Re: Αεριοκίνηση , CNG vehicles

Δημοσίευσηαπό panos_ag » 25/07/13 22:07

travelman έγραψε:Επειδή βλέπω γνώστες εδώ πέρα, και εγώ είμαι άσχετος στο εν λόγω θέμα, τι διαφορές έχει σε σχέση με το κλασσικό αέριο? Είναι πιο "καθαρό" σε CO2 & ποιότητα εκπομπών ρύπων σε σχέση με το υγραέριο?


Γυρω στο 20% λιγοτερο CO2 σε σχεση με το LPG (χοντρικα, για την ιδια ποσοτητα καυσης οξυγονου), ενω δεν εχει εκπομπες οσο αφορα νιτρικα και θειικα οξειδια. Αυτο οφειλεται στο οτι το υγραεριο (LPG) ειναι συνηθως προπανιο και βουτανιο κυριως, ενω το CNG και LNG ειναι κατα κυριο λογο καθαρο μεθανιο.
panos_ag
4TF N1 Driver
 
Δημοσιεύσεις: 168
Εγγραφή: 21/04/04 13:14
Last Visit: 13/05/16 0:06

Re: Αεριοκίνηση , CNG vehicles

Δημοσίευσηαπό dimitrios » 25/07/13 22:13

cng πρατήριο εδω και λιγο καιρό εγκαινιάστηκε και στη Θεσσαλονίκη.

Στην Ταυλανδη τα περισσότερα ταξι ειναι cng. Η Toyota εχει εργοστασιακο μοντελο στα 1600κυβικα με cng... θα ανεβασω φώτο οταν βρω λιγο χρόνο
Εικόνα
dimitrios
4TF N3 Driver
 
Δημοσιεύσεις: 1711
Εγγραφή: 27/02/03 3:04
Last Visit: 27/06/18 20:52
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη-Nottingham

Κίνηση με φυσικό αέριο

Δημοσίευσηαπό alexeft » 10/09/13 14:38

Και μια που το θέμα ανακινείται αρκετά τον τελευταίο καιρό, είπα να φτιάξω ένα νήμα για να πούμε γνώμες, εμπειρίες, απόψεις, τεχνικά θέματα, προβλήματα και ότι άλλο σχετικό.


Υπολόγισα ότι όταν κάποιος κινείται με ΦΑ θα είναι σα να πληρώνει τη βενζίνη 0,68 (επιφυλάσσομαι αλλαγών τιμής). Αυτό κάνει πολλά αυτοκίνητα βιώσιμα.

Τα συστήματα είναι πάνω κάτω τα ίδια με του υγραερίου, με διαφορετική δεξαμενή και ρυθμιστή πίεσης αντί για πνεύμονα.

Καλή οικονομία σε όλους τους ενδιαφερόμενους. :)
- "I think there is a world market for maybe five computers." -- Thomas Watson, chairman of IBM, 1943.
- "640K ought to be enough for anybody." -- Attributed to Bill Gates, 1981, but believed to be an urban legend.
Άβαταρ μέλους
alexeft
4TF N3 Driver
 
Δημοσιεύσεις: 2542
Εγγραφή: 11/12/10 20:42
Last Visit: 13/06/15 18:57

Re: Αεριοκίνηση , CNG vehicles

Δημοσίευσηαπό Ηλιας Α » 10/09/13 15:00

1 ο χωρος που θα καταλαμβανουν οι δεξαμενες,
2 η πτωση της αποδοσης
3 και ο χρονος που θα χρειαστει μεχρι να υπαρχει επαρκες δικτυο ανεφοδιασμου ειναι για εμενα τα μελανα σημεια.
Ηλιας Α
4TF N3 Driver
 
Δημοσιεύσεις: 2211
Εγγραφή: 28/04/13 19:59
Last Visit: 19/07/18 21:05
Τοποθεσία: Νικαια.

Re: Αεριοκίνηση , CNG vehicles

Δημοσίευσηαπό alexeft » 10/09/13 15:15

Ηλιας Α έγραψε:1 ο χωρος που θα καταλαμβανουν οι δεξαμενες,
2 η πτωση της αποδοσης
3 και ο χρονος που θα χρειαστει μεχρι να υπαρχει επαρκες δικτυο ανεφοδιασμου ειναι για εμενα τα μελανα σημεια.


Η πτώση στην απόδοση πόσο είναι και σε ποιο φορτίο; Γιατί αν μιλάμε για τέρμα γκάζι, εμένα δε με αφορά. Δε πάω ποτέ τέρμα γκάζι.

Μήπως ξέρει κανένας που είναι το πρατήριο ΦΑ που ετοιμάζουν στη Θεσσαλονίκη;
- "I think there is a world market for maybe five computers." -- Thomas Watson, chairman of IBM, 1943.
- "640K ought to be enough for anybody." -- Attributed to Bill Gates, 1981, but believed to be an urban legend.
Άβαταρ μέλους
alexeft
4TF N3 Driver
 
Δημοσιεύσεις: 2542
Εγγραφή: 11/12/10 20:42
Last Visit: 13/06/15 18:57

Re: Αεριοκίνηση , CNG vehicles

Δημοσίευσηαπό Ηλιας Α » 10/09/13 15:26

σε ολο το φασμα στροφων και σε ολα τα φορτια, συν το αρκετα μεγαλυτερο βαρος που θα εχεις απο τις δεξαμενες ειναι ενα σοβαρο θεμα.
Ηλιας Α
4TF N3 Driver
 
Δημοσιεύσεις: 2211
Εγγραφή: 28/04/13 19:59
Last Visit: 19/07/18 21:05
Τοποθεσία: Νικαια.

Re: Αεριοκίνηση , CNG vehicles

Δημοσίευσηαπό alexeft » 10/09/13 15:37

Ψάχνοντας γύρω γύρω βρήκα ένα νούμερο. Λένε ότι η απώλεια είναι ~5%. Αν το αμάξι δεν είναι ψοφίμι, δε νομίζω ότι είναι απώλεια άξια λόγου.

Τονίζω ότι δε μιλάμε για ραλιάρηδες. Μιλάμε για καθημερινούς ανθρώπους που θέλουν να κάνουν οικονομία.
- "I think there is a world market for maybe five computers." -- Thomas Watson, chairman of IBM, 1943.
- "640K ought to be enough for anybody." -- Attributed to Bill Gates, 1981, but believed to be an urban legend.
Άβαταρ μέλους
alexeft
4TF N3 Driver
 
Δημοσιεύσεις: 2542
Εγγραφή: 11/12/10 20:42
Last Visit: 13/06/15 18:57

Re: Αεριοκίνηση , CNG vehicles

Δημοσίευσηαπό 21 Quadra » 10/09/13 15:47

Έχετε υπόψιν το βάρος και το κόστος μιας δεξαμενής γιατις πιέσεις του CNG ?
Άβαταρ μέλους
21 Quadra
4TF N4 Driver
 
Δημοσιεύσεις: 7091
Εγγραφή: 07/05/06 16:55
Last Visit: 17/09/18 14:38

Re: Αεριοκίνηση , CNG vehicles

Δημοσίευσηαπό melos86 » 10/09/13 16:08

Ειναι σαφεστατα ακριβοτερες λογω προδιαγραφων!!!
Η δεξαμενη υγραεριου σηκωνει πιεσεις που φτανουν τα 5-6 bar οταν οι θερμοκρασιες ειναι υψηλες... Οι αντιστοιχες πιεσεις του CNG ειναι τα 200+ bar! Αυτο για εμενα συν το οτι η κατασκευη ενος πρατηριου απαιτει αυτη τη στιγμη κοντα στις 400.000 ευρω οταν του υγραειρου αυτη την στιγμη γινεται με κατω απο 50.000 ευρω!!
melos86
4TF A6 Driver
 
Δημοσιεύσεις: 1407
Εγγραφή: 05/09/04 15:45
Last Visit: 27/03/18 6:37
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Επόμενο

Επιστροφή στο Τεχνικά Θέματα - Βελτιώσεις

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 30 επισκέπτες