17/06/19 15:39

Ραγισμένη πολλαπλή εξαγωγής

Forum για την βελτίωση και τεχνικά θέματα του αυτοκινήτου. Προβλήματα, προτάσεις και λύσεις.

Ραγισμένη πολλαπλή εξαγωγής

Δημοσίευσηαπό gziogas2001 » 31/10/14 23:25

Καλησπέρα, έχω ένα citroen c3 1.4 του 2005 με 247000 χλμ.
Από το καλοκαίρι έχω προσέξει ότι το καπάκι της πολλαπλής έχει ραγίσει σε 3-4 σημεία, κυρίως γύρω απο τις βίδες που την συγκρατούν πανω στην πολλαπλή. Από την αντιπροσωπεία μου είπαν ότι πρέπει να αλλαχθεί το συντομότερο και μάλλον όλο το σετ δηλαδή μαζί με το χταπόδι! Ανεβαζω φωτο του μοτέρ για να δείτε τι εννοώ.
Είναι όντως μονο το καπάκι ή θα χρειαστεί και ολόκληρη αλλαγή του συστήματος?


https://flic.kr/p/pAWqkh
gziogas2001
4TF Newbie Driver
 
Δημοσιεύσεις: 4
Εγγραφή: 05/03/03 22:30
Last Visit: 04/11/14 0:11

Re: Ραγισμένη πολλαπλή εξαγωγής

Δημοσίευσηαπό trident1971 » 31/10/14 23:35

Γνωμη μου, ψαχνουν για μαλακες.

Το καπακι ειναι εκει σαν θερμικος θωρακας, δεν επιτελει άλλο ρολο. Αν δεν εχει ραγισει η ιδια η πολλαπλη, μη κανεις τιποτα, αν κανει οτι παει να σπασει στα σημεια το καπακι, βγαλτο και κολλα πχ μια ροδελα η κατι αλλο.

ΥΓ Ωραιο σαλονακι :lol:
Hyundai Accent LC (2001), 1500cc
Άβαταρ μέλους
trident1971
4TF WRC Driver
 
Δημοσιεύσεις: 11084
Εγγραφή: 16/01/10 23:56
Last Visit: 17/04/19 22:55

Re: Ραγισμένη πολλαπλή εξαγωγής

Δημοσίευσηαπό cson » 01/11/14 2:32

Εκει στην αντιπροσωπεια που πηγες βαραγαν μυγες?
Δεν αποτελει κανενα προβλημα οι ρωγμες που εχει εκει. Αν δεν στηριζεται το καπακι, αλλαζεις καπακι ή αν πηγαινει σετ το πατενταρεις αλλιως σε καποιο μαστορα εξω, μακρια απο την αντιπροσωπεια. Πως δεν σου ειπαν παει και ο καταλυτης με τον λαμδα μαζι σετακι...
Άβαταρ μέλους
cson
4TF S1600 Driver
 
Δημοσιεύσεις: 3365
Εγγραφή: 05/04/07 19:44
Last Visit: 15/06/19 7:03

Re: Ραγισμένη πολλαπλή εξαγωγής

Δημοσίευσηαπό lazarefa » 09/02/18 20:46

Σήμερα πήρα τη λυπητερή για ραγισμένη πολλαπλή εξαγωγής. Κινητήρας Ζ18ΧΕ σε Astra H GTC με 194.000χλμ/12,5 χρόνια. Είχα πάει για σέρβις ρουτίνας (λάδια) και αντικατάσταση κολλάρων και δοχείου διαστολής ψυκτικού κυκλώματος. Όταν ολοκληρώθηκε η αντικατάσταση των υλικών στο ψυκτικό κύκλωμα και έπεσε το υγρό στο κύκλωμα, πάει ο μηχανικός να βάλει μπροστά τον κινητήρα για να ξεκινήσει διαδικασία εξαέρωσης, και ακούγεται το πρώτο κροτάλισμα (με ανοιχτό καπώ, εξ ου και ακουγόταν πιο έντονα). Με το που το ακούει μου λέει με τη μία, έχεις ραγισμένη πολλαπλή εξαγωγής...και μένω επί τόπου. βρε χρυσέ μου άνθρωπε, είσαι σίγουρος; δεν έχω διαπιστώσει ιδιαίτερα συμπτώματα ως σήμερα...Ναι μου λέει. Με τα πολλά αλλάζουμε και τα λάδια, και ζητώ από τον βοηθό του να ρίξει μια ματιά να δει αν φαίνεται κάτι στην πολλαπλή. Πρόθυμος ο βοηθός ξεβιδώνει το μανδύα προστασίας από τη θερμότητα που βρίσκεται μπροστά από την πολλαπλή εξαγωγής (η οποία στο Ζ18ΧΕ είναι ενιαία με τον καταλύτη, βάζουμε και ένα φακό και μετακινώντας δεξιά-αριστερά τον προστατευτικό μανδύα (μια που δεν μπορούσαμε ως είχε να τον αφαιρέσουμε τελείως), να σου μετά από λίγο που αποκαλύπτεται το ράγισμα στην πολλαπλή εξαγωγής...
Τι κάνουμε τώρα; τον ρωτώ...Βρες μια μεταχειρισμένη μου λέει, και φέρτην να την βάλουμε, και μάλιστα το συντομότερο δυνατόν, για να μη γίνει καμιά σοβαρή ζημία, πέρα από το γεγονός ότι θα έχεις μειωμένη απόδοση και αυξημένη κατανάλωση...
Στο ερώτημά μου αν αναλαμβάνει αυτός να μου βρει μεταχειρισμένη πολλαπλή, ήταν αρνητικός, για προφανείς λόγους βέβαια..Μου πρότεινε πάντως να ψάξω στα μαγαζιά της Λιοσίων και όχι της Φραντζή, για να πετύχω καλύτερες τιμές.
Μετά από ένα δικό μου πρόχειρο ψάξιμο από το car.gr διαπίστωσα ότι για το συγκεκριμένο ανταλλακτικό για το μοτέρ μου (δηλαδή πολλαπλή με καταλύτη μαζί) υπάρχει στάνταρ ταρίφα στα μεταχειρισμένα, στα 150 ευρώ (ούτε ένας δε μου έδωσε χαμηλότερη τιμή). Και κάπου εδώ αρχίζουν τα ερωτήματα:
Πόσο πιθανό είναι να προκληθεί σοβαρότερη βλάβη, στον κινητήρα, αν δεν αντικαταστήσω το συντομότερο δυνατόν τη ραγισμένη πολλαπλή εξαγωγής; Αν είσασταν στη θέση μου θα την αλλάζατε ει δυνατόν και αύριο (που λέει ο λόγος);
Με δεδομένες τις τιμές του σετ ως μεταχειρισμένου (150 ευρώ), βρίσκω από εξωτερικό μέσω ebay στα ίδια ή λίγο παραπάνω λεφτά (150-185 ευρώ μαζί με μεταφορικά) καινούριο σετ (με 2 έτη εγγύηση). Αξίζει να προτιμήσω μια τέτοια λύση από το να πάρω από Ελλάδα μεταχειρισμένο σετ όπου πχ μπορεί ο καταλύτης να είναι σπασμένος, βουλωμένος ή κι εγώ δεν ξέρω τι;
Τέλος, θεωρητικά παίζει και η λύση του ανοξείδωτου χειροποίητου χταποδιού, αλλά από όσο ήδη μαζί με καταλύτη αυτή η λύση παίζει γύρω στο 500αρικο οπότε μάλλον δεν έχει νόημα να ασχοληθώ (με γνώμονα το όσο γίνεται λογικό κόστος επισκευής). Βρήκα τέλος και ανοξείδωτη πολλαπλή χωρίς καταλύτη (decat) λίγο πάνω από τα 200 ευρώ (τελική τιμή με ταχυδρομικά). Τι προβλήματα θα είχα αν προχωρούσα σε μια τέτοια επιλογή; Εκπομπές ρύπων για ΚΤΕΟ; Θέματα με τον λ ή και άλλα προβλήματα;
Παρακαλώ πολύ παιδιά τα φώτα σας.
Ευχαριστώ.
Taking Drugs to make Music to take Drugs - Spacemen 3
Άβαταρ μέλους
lazarefa
4TF N3 Driver
 
Δημοσιεύσεις: 1834
Εγγραφή: 22/04/06 20:43
Last Visit: 14/06/19 8:24
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ

Re: Ραγισμένη πολλαπλή εξαγωγής

Δημοσίευσηαπό cson » 10/02/18 3:57

Η καλύτερη λύση είναι να πάρεις τη μαντεμενια πολλαπλή με το καταλύτη πανω, να πας σε εναν εξατμισα να κόψει τον καταλύτη που έχει πάνω να δει οπτικά σε τι φαση είναι και εαν είναι χαλια να βάλει τον δικο σου. Πιθανόν ο μεταχειρισμένος να εχει λιγότερα χλμ απο σένα αλλά μπορεί να είναι διαλυμένος.
Χωρίς καταλύτη μη βάλεις, θα βρωμανε τα καυσαέρια, το αμάξι θα αδειάσει στις χαμηλες στροφές θα κανει θόρυβο και ΚΤΕΟ θα περνάει μονο με λάδωμα.

Έχει δίκιο ο μηχανικός για τη κατανάλωση και την απόδοση απο τη ρωγμή.
Τεχνικά εξηγηται οτι μετα το κταποδι και πριν τον καταλύτη βρίσκεται ο 1ος αισθητήρας λάμδα που είναι πολύ σημαντικός για τη ρύθμιση του μίγματος , έτσι αμα παιρνει αέρα η εξαγωγή ο λάμδα διαβάζει περισσότερο οξυγόνο και θα δίνει σημα για πιο πλούσιο μιγμα.
Άβαταρ μέλους
cson
4TF S1600 Driver
 
Δημοσιεύσεις: 3365
Εγγραφή: 05/04/07 19:44
Last Visit: 15/06/19 7:03

Re: Ραγισμένη πολλαπλή εξαγωγής

Δημοσίευσηαπό lazarefa » 10/02/18 8:24

Καλημέρα κι ευχαριστώ για την απάντηση. Με ενδιαφέρει να γνωρίζω αν, πέρα από το θέμα της απόδοσης-κατανάλωσης, ενδέχεται να προκύψουν κι άλλα ζητήματα λόγω της ύπαρξης της ρωγμής στην πολλαπλή, και όσο συνεχίζω να κυκλοφορώ το αμάξι έτσι, πχ κάποια περαιτέρω δυσλειτουργία ή σοβαρή βλάβη στον κινητήρα. Εικάζω ότι ίσως να έχω το πρόβλημα τα τελευταία 2-3000χλμ (κάπου εκεί θυμάμαι να πρωτοάκουσα τον διαφοροποιημένο ήχο-κροτάλισμα του κινητήρα, χωρίς ωστόσο να δώσω ιδιαίτερη σημασία).
Taking Drugs to make Music to take Drugs - Spacemen 3
Άβαταρ μέλους
lazarefa
4TF N3 Driver
 
Δημοσιεύσεις: 1834
Εγγραφή: 22/04/06 20:43
Last Visit: 14/06/19 8:24
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ

Re: Ραγισμένη πολλαπλή εξαγωγής

Δημοσίευσηαπό italakias » 10/02/18 11:24

Βαλε μια φωτο απο το ραγισμα που ισως και να κολιεται.
Άβαταρ μέλους
italakias
4TF N4 Driver
 
Δημοσιεύσεις: 6979
Εγγραφή: 29/11/08 18:14
Last Visit: 27/05/18 13:44
Τοποθεσία: RE LA RE

Re: Ραγισμένη πολλαπλή εξαγωγής

Δημοσίευσηαπό Sarantish » 10/02/18 14:36

italakias έγραψε:Βαλε μια φωτο απο το ραγισμα που ισως και να κολιεται.

Tην έχω πάθει και εγώ σε vw και είχα πει τον εξατμισα για να το κολλήσουμε και είπε δεν θα κρατήσει για πολύ....Έβαλα χταποδάκι. Μακάρι να μπορεί να το κολλήσει...
Sarantish
 

Re: Ραγισμένη πολλαπλή εξαγωγής

Δημοσίευσηαπό steeven461 » 10/02/18 16:49

Για κολληματα σε τετοια εξαρτηματα εγω πηγαινω στον Μητσοτακη στην Νικαια. Εχω κολλησει πολλαπλη απο Nissan Terano πριν 5 χρονια και την εκανε σαν καινουργια.
steeven461
4TF Newbie Driver
 
Δημοσιεύσεις: 24
Εγγραφή: 25/06/11 7:06
Last Visit: 10/06/19 17:00

Re: Ραγισμένη πολλαπλή εξαγωγής

Δημοσίευσηαπό italakias » 10/02/18 17:40

Εγω παω στον Τσιπρα. :lol:
Άβαταρ μέλους
italakias
4TF N4 Driver
 
Δημοσιεύσεις: 6979
Εγγραφή: 29/11/08 18:14
Last Visit: 27/05/18 13:44
Τοποθεσία: RE LA RE

Re: Ραγισμένη πολλαπλή εξαγωγής

Δημοσίευσηαπό famas » 11/02/18 0:14

Εγώ πάντως θυμάμαι παλιό μέλος με 430 να λεει ότι έχει κολλήσει την πολλαπλή εξαγωγής.

Στάλθηκε από το Redmi Note 4 μου χρησιμοποιώντας Tapatalk
Focus 1.0
Εικόνα
Άβαταρ μέλους
famas
4TF S1600 Driver
 
Δημοσιεύσεις: 4687
Εγγραφή: 12/02/06 12:39
Last Visit: 14/06/19 18:54

Re: Ραγισμένη πολλαπλή εξαγωγής

Δημοσίευσηαπό nonos » 13/02/18 23:30

Lazarefa κολλιεται, ψαξου. Δυστυχως δε ξερω να σε κατευθυνω γιατι δεν εχει χρειαστει. Εμενα εκοψε το ενα μπουζονι της πολλαπλης και κανει ενα ''πουρφουρισμα'' στο ρελαντι σαν ασταθεια το xantia ,αλλα δε το φτιαχνω γιατι ειναι μανικι τα εργατικα.
Άβαταρ μέλους
nonos
4TF Gr. B Driver
 
Δημοσιεύσεις: 18870
Εγγραφή: 19/01/09 2:59
Last Visit: 19/09/18 6:25

Σπασμενο καπακι πολλαπλή εξαγωγής

Δημοσίευσηαπό nasop1988@gmail.com » 06/05/19 13:35

χρειαζομαι βοηθεια..εμενα το καπακι που αγκαλιαζει την πολλαπλη δεν εχει απλα ραγισει αλλα εχει σπασει κι εχει βγει απο μεσα κι ο πετροβαμβακας (αν το λεω καλα) με αποτελεσμα οταν η εξατμιση ζεσταθει πολυ λογω διαστολης να τριζει.. μαλλον τριβεται ο σωληνας της εξατμισης με αυτο το καπακι.. η ερωτηση μου ειναι αν μπορω να βγαλω εντελως αυτο το καπακι που προσφερει θερμικη προστασια και να μη βαλω τπτ, να το αφησω ετσι χωρις καπακι... ποια η γνωμη σας... ???? λετε να εχω προβλημα αν το αφαιρεσω εντελως?
nasop1988@gmail.com
4TF Newbie Driver
 
Δημοσιεύσεις: 15
Εγγραφή: 18/03/19 18:31
Last Visit: 10/05/19 17:15

Re: Ραγισμένη πολλαπλή εξαγωγής

Δημοσίευσηαπό dimsabas » 06/05/19 14:33

Να το βγάλεις.
"Βάζει ο Σάμπας τη στολή του και φοράει τα ημισλίκ του, τ' αγωνιστικά! Τ' αγωνιστικά! Και μια μέρα που ρεπάρει, το ΜιΧί του πάει να πάρει, δες ένα ντριφτά!"
Άβαταρ μέλους
dimsabas
4TF S2000 Driver
 
Δημοσιεύσεις: 8081
Εγγραφή: 13/01/03 13:35
Last Visit: 14/06/19 23:03
Τοποθεσία: Έλληνας κροίσος, ιδιοκτήτης πίστας (11 γράμματα)

Re: Ραγισμένη πολλαπλή εξαγωγής

Δημοσίευσηαπό bsg2050 » 06/05/19 17:14

Σωστά, τι ξέρει ο κατασκευαστής.
Άβαταρ μέλους
bsg2050
4TF N1 Driver
 
Δημοσιεύσεις: 118
Εγγραφή: 14/04/19 22:32
Last Visit: 15/06/19 0:37

Επόμενο

Επιστροφή στο Τεχνικά Θέματα - Βελτιώσεις

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Google [Bot] και 32 επισκέπτες