από dimsabas » 01/09/18 22:34
Αν υπολογίσουμε ότι το κόστος κίνησης θα διαφέρει μόνο 0,50 ως 1 ευρώ στα 100 χιλιόμετρα, τότε στα 50Κ χιλιόμετρα ετησίως, θα έχει ζημία 250 με 500 ευρώ. Σε αυτά πρέπει να προσθέσουμε και τα αυξημένα τέλη κυκλοφορίας (240κάτι αντί για 120).
Το φυσικό αέριο ήθελε μπροστινά λάστιχα και τακάκια, κατά δήλωση του ιδιοκτήτη του. Ίσως στον έλεγχο να έβγαζε κι άλλα.
Το πετρέλαιο (υποτίθεται ότι) θα είναι από μεγάλο σέρβις, με καθαρισμό μπεκ, με φρέσκα αναλώσιμα και δε θα χρειαστεί ευρώ. Ίσως μάλιστα να είναι κι η μεταβίβαση μέσα στην τιμή.
Επομένως, η πραγματική διαφορά των δύο αυτοκινήτων είναι 3.500, ίσως αγγίζει και τα 4.000 (αν το Punto ήθελε κι άλλα μαζέματα). Αυτή η διαφορά θα αποσβεστεί σε καύσιμα 7-8 ετών, ίσως και πιο αργά.
Το θέμα είναι αν όντως έχει τόσα λίγα χιλιόμετρα (τι το πήρες το πετρέλαιο για 140Κ σε 12 χρόνια), αν θα συνεχίσει να ισχύει η προσφορά για 1 ευρώ ανά λίτρο (μπορεί να τσακωθούν, να τον ανακαλύψουν, να σταματήσει ο άλλος το παραεμπόριο για οποιοδήποτε λόγο).
Φαντάζομαι ότι κάποιο ρόλο θα έπαιξε και το Ιάπωνας εναντίον Ιταλού σε θέμα αξιοπιστίας. Γιατί όταν μιλάμε για τόσα πολλά χιλιόμετρα, οι βλάβες έρχονται γρήγορα.
Επίσης, μπορεί να σκέφτηκε ότι αν το κρατήσει μια δεκαετία, το Micra θα φτάσει τις 650Κ χιλιόμετρα και το Punto τις 550Κ. Το πετρέλαιο θα είναι ακόμα άνετο, άντε να έχει αλλάξει τουρμπίνα. Το φυσικό αέριο θα έχει κάνει γενική επισκευή μία φορά, ίσως χρειάζεται και δεύτερη. Χωρίς να συνυπολογιστεί ενδεχόμενη φθορά των βαλβίδων. Θεωρούμε ότι επειδή είναι εργοστασιακής τοποθέτησης, δε θα έχει ανάγκη. Σε τόσα χιλιόμετρα όμως;
Το μόνο σίγουρο είναι ότι αμφότερα είναι τάφοι στο θέμα των επιδόσεων. 65 άλογα το πετρέλαιο, 70 το φυσικό αέριο.
"Βάζει ο Σάμπας τη στολή του και φοράει τα ημισλίκ του, τ' αγωνιστικά! Τ' αγωνιστικά! Και μια μέρα που ρεπάρει, το ΜιΧί του πάει να πάρει, δες ένα ντριφτά!"