top icon
Αγώνες

Συνέντευξη – Δημήτρης Αθανασέκος: Ο Πρόεδρος της Επιτροπής Αγώνων αποκαλύπτεται

Η νέα αγωνιστική χρονιά ξεκινά, οπότε με αφορμή την ανακοίνωση του προγράμματος των ελληνικών αγώνων αυτοκινήτου και karting, συναντήσαμε τον πρόεδρο της ΕΠ.Α., Δημήτρη Αθανασέκο, ο οποίος μας διαφώτισε για πολλά ζητήματα, λέγοντας πολλά και ενδιαφέροντα.

Βρισκόμαστε σε αναμονή προκήρυξης εκλογών και η Ομοσπονδία Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Ελλάδος τελεί υπό Προσωρινή Διοικούσα Επιτροπή. Αυτό ό,ως δε συνεπάγεται παύση εργασιών, καθώς η Επιτροπή Αγώνων συνέχισε να λειτουργεί κανονικά, προκηρύσσοντας το πρόγραμμα του 2020 σε αγώνες αυτοκινήτων και karting.

Ο Δημήτρης Αθανασέκος, άνθρωπος που εμπλέκεται στο χώρο των αγώνων από το 1979, ανέλαβε την προσωρινή προεδρία της ΕΠ.Α., οπότε ήταν και ο πλέον κατάλληλος να… “υποστεί” την ανάκρισή μας. Φιλικός και ευγενέστατος, απάντησε σε όλα όσα τον ρωτήσαμε, δίνοντας παράλληλα και ειδήσεις.

Ράλλυ Ακρόπολις, Serres Trophy στους αγώνες karting, ημερομηνία εκλογών καθώς και προκήρυξη κατηγορίας Production στα Πανελλήνια Πρωταθλήματα Χώματος και Ασφάλτου, είναι μόνο ορισμένα από τα ενδιαφέροντα που θα διαβάσετε παρακάτω:

Πότε ξεκινήσατε να εργάζεστε ως πρόεδρος της ΕΠ.Α.;

“Ως μέλη της ΕΠ.Α., δεχθήκαμε μια πρόταση να συνεχίσουμε την εποπτεία των αγώνων και προσωπικά, να αναλάβω την προεδρία. Είναι μια πολύ μεγάλη ευθύνη, την οποία δέχθηκα υπό ειδικές συνθήκες, καθώς αυτή τη στιγμή υπάρχουν προβλήματα στη λειτουργία της Ομοσπονδίας που όλοι γνωρίζουμε. Όσοι συμμετέχουμε στην επιτροπή είμαστε αρκετά χρόνια συνεργάτες της Ο.Μ.Α.Ε. και θεωρήσαμε ότι δεν έπρεπε να εγκαταλείψουμε ότι έχουμε κάνει τόσα χρόνια.”

Ποιοι είναι οι άνθρωποι που εργάστηκαν μαζί σας και ποιες ήταν οι αρμοδιότητές τους;

“Καταρχάς, να πω ότι ο πρόεδρος έχει τις ίδιες αρμοδιότητες με τα μέλη της επιτροπής. Απλώς, έχει έναν τιμητικό τίτλο που ουσιαστικά βοηθά σε επίπεδο καταστατικού. Σε αυτό το διάστημα εργάστηκαν μαζί μου οι Τάσος Αθανασίου, Γιώργος Αργυρίου και Θωμάς Παπαπάσχος. Επιπλέον, ζητήσαμε να υπάρχει στην επιτροπή και ένας εκπρόσωπος από τον Σ.Ο.Α.Α. Ειδικά για αυτήν την περίοδο θελήσαμε να είναι ο Νίκος Περατινός, ένας άνθρωπος με πολύ καλό λόγο, που βοήθησε πολύ στη διαμόρφωση του προγράμματος.”

Athanasekos

Μια και αναφερθήκατε στον Σ.Ο.Α.Α., κατατέθηκαν προτάσεις από τη μεριά του; Αν ναι, σε ποιους τομείς;

“Αρχικά, είχαμε μια κοινή σύσκεψη αναφορικά με τον θεσμό του Ενιαίου, που προκηρύσσεται από τον Σ.Ο.Α.Α. Ζητήσαμε από τους ανθρώπους του Συνδέσμου να μας παρουσιάσουν τις διαφοροποιήσεις που επιθυμούν για το Ενιαίο, και όχι μόνο. Πράγματι, κατέθεσαν τις απόψεις τους για την πορεία ή τον αριθμό των αγώνων, με τον Νίκο Περατινό να παρακολουθεί διαρκώς αυτή την εξέλιξη. Σε αυτό σημείο να πω, ότι για να έρθει σε πέρας το έργο μας, ξοδεύτηκαν πάρα πολλές ώρες εργασίας.”

“Επιπρόσθετα, ο Σ.Ο.Α.Α. ανέλαβε να διορθώσει τον τεχνικό κανονισμό και να αποφασίσει για τη μορφή και την προκήρυξη του Ενιαίου. Οι συγκεκριμένες ενέργειες έγιναν εξ ολοκλήρου από τον Σ.Ο.Α.Α. και δεν είχαμε κανέναν λόγο να είμαστε απέναντι σε αυτό. Θεσμικά, έτσι έπρεπε να γίνει και έτσι έγινε.”

Αναφερθήκατε σε έργο που ήρθε εις πέρας. Θεωρείτε ότι με την προκήρυξη των εκλογών και εφόσον προκύψει νέα διοίκηση, το έργο της παρούσας ΕΠ.Α. ολοκληρώνεται; Δεν αναφερόμαστε στο τυπικό, αλλά στην ουσία. Εσείς είχατε ένα “project” που ολοκληρώθηκε;

“Δεν έχουμε τελειώσει ακόμη. Το έργο μας τελειώνει όταν θα έχουμε ολοκληρώσει με τις προκηρύξεις, όταν θα έχουμε περάσει από έλεγχο τους κανονισμούς. Θα υπάρξουν προτάσεις για συγκεκριμένες αλλαγές στους κανονισμούς πρωταθλημάτων, νέες προκηρύξεις και νέα έπαθλα, ενσωματωμένα στους αγώνες που έχουμε προκηρύξει. Τότε θεωρώ ότι θα έχει τελειώσει η δουλειά μας.”

Σε μια προγενέστερη συζήτηση με τον Άγγελο Ζήβα, όταν τον είχαμε ρωτήσει αν ενδιαφέρεται να συνεχίσει, είχε πει πως στην παρούσα φάση δεν τον ενδιαφέρει το Προεδρείο, παρά να συμβάλλει στην ασφαλή μετάβαση στην επόμενη ημέρα. Εσάς, θα σας ενδιέφερε να συνεχίσετε στο ρόλο που έχετε, παραμένοντας στην επιτροπή μετά τη σύσταση του νέου Διοικητικού Συμβουλίου;

“Αυτό είναι πρωτίστως θέμα του ΔΣ που θα προκύψει, να αποφασίσει σε ποιους ανθρώπους θα δώσει εμπιστοσύνη για τις νέες επιτροπές, με πρώτη την επιτροπή αγώνων αυτοκινήτου και καρτ. Επί προσωπικού, δεν είμαι χθεσινός στους αγώνες. Εμπλέκομαι από το 1979 και έχουν περάσει αισίως 41 χρόνια, εκ των οποίων 30 χρόνια ασχολούμαι με τη διοίκηση του σπορ, είτε στο καρτ, είτε σε επιτροπές κατά το παλιό θεσμικό πλαίσιο της ΕΛΠΑ. Είναι προφανές ότι με την κατάλληλη σύσταση, μπορώ να αναλάβω ευθύνες. Ο μηχανοκίνητος αθλητισμός για πολλούς ανθρώπους είναι μεράκι. Ένας από αυτούς είμαι και εγώ.”

Athanasekos

Η αναφορά στο karting ήταν ιδανική πάσα για την επόμενη ερώτηση. Πριν από μερικές ημέρες, ανακοινώθηκε πριν από μερικές ημέρες το πρόγραμμα των αγώνων karting για το 2020. Ποια ήταν τα βασικά κριτήρια καθορισμού του προγράμματος και τι νέο αναμένουμε;

“Θα σας εξηγήσω πώς έχει στηθεί αυτό το πρόγραμμα. Και σε αυτή την περίπτωση, ζητήσαμε την άποψη των ανθρώπων αυτού του χώρου. Κάναμε μια σύσκεψη πριν από λίγες ημέρες, η οποία είχε θετικό πρόσημο. Βασικός γνώμονας για το φετινό πρόγραμα, ήταν να δώσουμε βάση στο πρωτάθλημα, ώστε να συγκεντρωθούν αρκετές συμμετοχές για να λειτουργήσει ο θεσμός του καρτ στην Ομοσπονδία. Έτσι, το πρωτάθλημα να είναι πιο “αυτόνομο” ημερολογιακά, σε σύγκριση με τα έπαθλα. Ξεκινάμε με πρωτάθλημα και έπαθλα, ενώ από το καλοκαίρι και μετά, έχουμε μόνο το πρωτάθλημα.”

“Από εκεί και πέρα, αν και δε θεωρώ ότι έχουμε ξεφύγει από την οικονομική κρίση στην Ελλάδα, γίνονται προσπάθειες να εκμεταλλευτούμε και κάποια άλλα πράγματα. Συγκεκριμένα, υπάρχει μια δυνατότητα, δεδομένου του γεγονότοτος ότι η πίστα καρτ των Σερρών εξυπηρετεί και οδηγούς άλλων κρατών, να επαναφέρουμε τη συνεργασία με τα βαλκανικά κράτη. Κάποτε, είχα ο ίδιος ασχοληθεί -ως μέλος της CIK-FIA τότε- με την ίδρυση μιας βαλκανικής ζώνης, του Southeast European Karting. Με αυτή τη λογική λοιπόν, είμαστε σε επαφή για να επαναπροσδιορίσουμε τη σχέση μας με Τουρκία, Βουλγαρία, Σκόπια, Ρουμανία. Απώτερος σκοπος είναι να κάνουμε τέτοιους αγώνες, ώστε να αυξηθούν οι πίστες που διεξάγονται αγώνες. Σε αυτή τη λογική δημιουργήθηκε ένας αγώνας στις Σέρρες, που είναι μεν Επάθλου, ωστόσο φιλοδοξεί να γίνει διεθνής και θα διεξαχθεί τον Σεπτέμβριο. Σκοπεύουμε να έρθουμε σε επαφή με τις υπόλοιπες Ομοσπονδίες, ώστε να ξαναέρθουμε κοντά και να αυξηθεί ο συναγωνισμός, ειδικά στις μικρές ηλικίες.”

“Πριν από 7-8 χρόνια, όταν υπήρχε η ζώνη των Βαλκανίων, στην κατηγορία Mini υπήρχαν αγώνες με 35 συμμετοχές. Αυτό δίνει δυνατότητες στους μηχανικούς και φυσικά στους οδηγούς, να εξελιχθούν. Είδαμε, ότι μέσα από αυτές τις διαδικασίες, πολλά παιδιά ειδικά σε Mini και Junior, προχώρησαν στο εξωτερικό. Είναι μέλημά μας να προχωρήσει αυτό, καθώς θα είναι μια θετική εξέλιξη για το ελληνικό karting.”

Πώς θα χαρακτηρίζατε την αντίδραση της κοινότητας του karting στο πρόγραμμα;

“Νομίζω ότι είναι θετική. Το μέλημά μας είναι καταρχήν να κρατήσουμε τις κατηγορίες σε κόστος που να μην είναι δυσβάσταχτο για τους αγωνιζόμενους. Πρέπει να σας πω ότι εδώ και χρόνια, η Ελλάδα έχει τα πιο φθηνά ελαστικά σε όλη την Ευρώπη. Πιστεύουμε ότι είμαστε σε θετική πορεία, ώστε με την εμπειρία από το παρελθόν να κάνουμε πιο σωστά πρωταθλήματα, χρησιμοποιώντας και στελέχη από το εξωτερικό για να αποφύγουμε την αμφισβήτηση.”

Ας περάσουμε στα αυτοκίνητα, το πρόγραμμα των αγώνων για τα οποία έχει επίσης ανακοινωθεί. Μοιραία, το βασικό ερώτημα έχει να κάνει με το Ράλλυ Ακρόπολις, που εντάσσεται στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Χώματος. Θα μπορούσατε να μας πείτε περισσότερα για αυτόν τον αγώνα; Με ποιο σκεπτικό εντάχθηκε στο συγκεκριμένο ημερολόγιο;

“Καταρχάς, θα ήθελα να με αφήσετε να κάνω μια παρένθεση. Εδώ και πολλά χρόνια, η παρουσία της Ελλάδας στο διεθνές motorsport ήταν πολύ έντονη. Με το προηγούμενο θεσμικό πλαίσιο, είχαμε εκπρόσωπο στην Παγκόσμια Ομοσπονδία Αυτοκινήτου (FIA), στο καρτ, στο ιατρικό τιμ, στα ιστορικά αυτοκίνητα και στους τεχνικούς εφόρους. Μπορούμε να πούμε ότι η Ελλάδα δεν ήταν από τα αμελητέα μέλη της FIA. Σε αυτό συντελούσε ότι διοργάνωνε έναν από τους καλύτερους αγώνες στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα, το Ράλλυ Ακρόπολις. Το Ράλλυ Ακρόπολις δεν ήταν μια τυχαία διοργάνωση, αλλά είχε βραβευτεί ως καλύτερο Ράλλυ στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα.”

“Είναι επιτακτική ανάγκη να οργανώνεται το Ράλλυ Ακρόπολις. Πρόσφατα, η Ομοσπονδία αναγνωρίστηκε ως επίσημος ASN της Ελλάδας, για τη διοργάνωση αγώνων. Από τη στιγμή που πήραμε την αναγνώριση ως Ομοσπονδία, κάναμε επαφές για να ζητήσουμε την επαναφορά αυτού του αγώνα στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ (WRC). Η παραίνεση από τη FIA ήταν να μην αφήνουμε να ξεχαστεί ο αγώνας ως θεσμός. Το μήνυμα που ουσιαστικά μας έστειλαν ήταν: Συνεχίστε να κάνετε καλές διοργανώσεις, φτιάξτε έναν καλό αγώνα, και εμείς εδώ είμαστε.”

“Με βάση αυτή τη λογική, αποφασίσαμε το Ράλλυ Ακρόπολις να ενταχθεί στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Χώματος, ως ένας αγώνας πάνω από τα στάνταρ του ελληνικού πρωταθλήματος, ο οποίος θα είναι τουλάχιστον διήμερος και θα έχει πολύ υψηλή ποιότητα. Ενδεχομένως, να έχουμε και διεθνείς συμμετοχές. Θα είναι τουλάχιστον διήμερο, με μήκος της τάξης των 150 αγωνιστικών χιλιομέτρων, που μακάρι να μπορούν να φτάσουν στα 200. Από πλευράς οδηγών υπάρχει θετική ανταπόκριση.”

Athanasekos

Το Ράλλυ Ακρόπολις θα προσμετρά στο πρωτάθλημα ως ένας αγώνας; Έχουμε πληροφορίες για τον τόπο διεξαγωγής του;

“Θα προσμετρά ως ένας αγώνας, με ένα μικρό πριμ εκκίνησης και τερματισμού. Το μήκος του θα είναι της τάξης των 150 αγωνιστικών χιλιομέτρων Η τοποθεσία έχει συζητηθεί, αλλά δεν είναι κάτι ανακοινώσιμο ακόμη. Σε αυτό το σημείο πρέπει να πω, ότι για τη διοργάνωση ενός τέτοιου αγώνα απαιτούνται οργανωτικές και οικονομικές δυνατότητες. Σε επίπεδο Οργάνωσης δεν ανησυχούμε, καθώς διαθέτουμε ότι καλύτερο. Αυτό που μας λείπει είναι η οικονομική υποστήριξη. Απο την πληροφόρηση που έχουμε, το Κράτος συναινεί να υποστηρίξει μια τέτοια διοργάνωση, ώστε να βγάλουμε προς το εξωτερικό μια θετική εικόνα.”

“Βέβαια, υπάρχει και μια άποψη ότι το Ράλλυ Ακρόπολις ως τίτλος, ανήκει δικαιωματικά κάπου. Δε νομίζω ότι θα φτάσουμε τελικά σε κάτι τέτοιο. Το Ράλλυ Ακρόπολις δεν είναι ούτε δικό μου, ούτε δικό σας. Είναι αγώνας όλων μας και σκοπεύουμε να είναι ο βασικός αγώνας του φετινού Πρωταθλήματος Χώματος.”

Αναφερθήκατε πριν στο οικονομικό σκέλος. Η χορηγία που αναζητείται, αφορά μόνο στο Ράλλυ Ακρόπολις ή σε ολόκληρο το Πρωτάθλημα Χώματος;

“Η ΕΠ.Α. ασχολείται με το αγωνιστικό σκέλος, καθώς με την εύρεση πόρων θα ασχοληθεί η ΟΜΑΕ. Για αυτό θα ήθελα να αναδείξουμε την ανάγκη να προκύψει ένα ισχυρό Δ.Σ. όσο το δυνατόν πιο γρήγορα, ώστε να μπορεί η Ομοσπονδία να λειτουργεί. Καθώς η ΕΠ.Α. απλώς εποπτεύει το άθλημα και αυτή που ασκεί “εθνική πολιτική” στον τομέα είναι η Ο.Μ.Α.Ε., γίνονται προσπάθειες επίσπευσης της ημερομηνίας των εκλογών. Η Ομοσπονδία πρέπει να λειτουργήσει όσο το δυνατόν πιο γρήγορα, για να λειτουργήσουν όλες οι επιτροπές, για να διεκπεραιώσει όσα έχουν σχεδιαστεί. Άλλωστε, από τότε που πήραμε την αναγνώριση, η FIA εποπτεύει την πορεία της Ομοσπονδίας. Οπότε, όλοι περιμένουν να τελειώσουμε γρήγορα με τα διαδικαστικά και να πάμε σε ουσιαστικές εκλογές, ώστε η Ομοσπονδία να μπορεί να διαπραγματευτεί τόσο στο εσωτερικό, όσο και στο εξωτερικό, για όποια θέματα χρειάζεται.”

Καθώς συζητάμε περί εκλογών, γνωρίζετε πότε αναμένονται οι εκλογές;

“Η πιο πρόσφατη πληροφορία, είναι πως οι εκλογές θα έχουν γίνει μέχρι τα μέσα Φεβρουαρίου. Εμείς ως ΕΠ.Α., ζητήσαμε από την Ομοσπονδία να αναλάβει το θεσμικό της ρόλο και να ενημερώσει τους αγωνιζόμενους, ότι προχωράμε κανονικά στους τομείς που μας αναλογούν. Δηλαδή σε αιτήσεις, ασφαλιστήρια συμβόλαια, άδειες από αστυνομία ή τοπική αυτοδιοίκηση και συνολικά, στην έγκριση αγώνων.”

Σχετικά με το πρόγραμμα των αγώνων αυτοκινήτου. Υπήρχε συναινετικό κλίμα, ή πιέσεις, σχετικά με τη διαμόρφωσή του εκάστοτε πρωταθλήματος;

“Σε αυτό το κομμάτι έχουμε δεχθεί κριτική κατά καιρούς, και πρόσφατα μάλιστα από κομμάτι του ειδικού Τύπου, ότι δεν έχουμε την απαραίτητη εμπειρία να το οργανώσουμε. Πρέπει να σας πω ότι να συμπεριληφθούν αγώνες σε θεσμούς, δεν είναι κάτι που προέκυψε τα Χριστούγεννα. Εμείς ήμασταν στην Επιτροπή, εμείς ξέραμε τι χρειάζεται και εμείς, σχεδιάζαμε την επόμενη χρονιά.

“Θεωρώ πως τα Πρωταθλήματα και τα Έπαθλα δεν είναι μόνο υπόθεση της Αθήνας. Όταν η Ελλάδα έχει 52 νομούς, με τουλάχιστον ένα Σωματείο ανά νομό, αν αυτά τα Σωματεία ζητούσαν από δύο αγώνες, θα έπρεπε να μπορούσαν να τους διοργανώσουν. Δεν είμαι της άποψης να διοργανώσουμε έναν στείρο κύκλο λίγων αγώνων. Όταν ένα σωματείο ζητάει έναν αγώνα, έχει προετοιμαστεί κατάλληλα, έχει συνεννοηθεί με την Τοπική Αυτοδιοίκηση και μεταφέρει την πρόθεση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης να αναδείξει την περιοχή της. Δεν λαμβάνουμε μόνο υπόψιν μας πόσοι αγώνες θα γίνουν, αλλά το γιατί και πού πρέπει να γίνουν.”

Φανταζόμαστε, ότι αυτό συμβαίνει πάντα έχοντας στο μυαλό τη δυναμική της περιοχής σε επίπεδο αγωνιζόμενων…

“Ένα δεύτερο θέμα είναι ότι ορισμένα σωματεία, πρέπει να μπορούν να διατηρηθούν ως Σωματεία, κάτι που δε θα συμβεί αν δεν τους δώσουμε αγώνες για 3-4 χρόνια. Δεν είναι ανάπτυξη να μείνουν στην Ελλάδα λίγα σωματεία. Θεωρούμε ως ανάπτυξη, να βγάλουμε ένα πλούσιο πρόγραμμα και οι αγωνιζόμενοι να συμμετάσχουν στους αγώνες που αυτοί επιθυμούν.”

Athanasekos

Αυτή είναι μια συζήτηση που κρατάει καιρό, ότι δηλαδή οι αγώνες που προκηρύσσονται είναι πολυάριθμοι.

“Αυτό συμβαίνει σε όλον τον πλανήτη.”

Το σκεπτικό της προκήρυξης πολλών αγώνων είναι αντιληπτό. Ωστόσο, μπορεί αυτό το πλάνο να ακολουθηθεί στην Ελλάδα, ώστε ο αριθμός των συμμετοχών να συνεπάγεται θέαμα, συναγωνισμό και κατά συνέπεια προβολή και χορηγούς;

“Θα απαντήσω με παραδείγματα. Οι οδηγοί της Αθήνας δε θέλουν να φεύγουν μακριά από την Αθήνα. Έχουμε μια πίστα-κόσμημα στις Σέρρες και οι Αθηναίοι οδηγοί δεν κάνει ούτε έναν αγώνα εκεί. Έχετε σκεφτεί ότι το ίδιο μπορεί να συμβαίνει με οδηγούς από Βόρειο Ελλάδα; Ότι ενδεχομένως δεν έχουν οικονομική δυνατότητα για αγώνες στη Νότια Ελλάδα; Εγώ είδα φέτος αγώνες αναβάσεις στη Βόρεια Ελλάδα, με 60-65 συμμετοχές. Αυτό δείχνει ότι, κάποιοι οδηγοί για κάποιους λόγους θέλησαν να πάνε εκεί και όχι σε αγώνες του Πρωταθλήματος Αναβάσεων.”

“Συνεχίζουμε να βρισκόμαστε σε περίοδο ύφεσης. Η κρίση δεν έχει περάσει. Υπάρχει ωστόσο θετικό πρόσημο, καθώς μέσα από τους αγώνες είδαμε πως κάθε χρόνο οι συμμετοχές είναι περισσότερες. Αυτό δε σημαίνει αυτό ότι πρέπει να πάμε σε μερικούς αγώνες, σημαντικούς, και να καταργήσουμε όλους τους άλλους. Όπως προείπα, υπάρχουν Σωματεία που πρέπει να διοργανώσουν καλύτερους αγώνες, για να εξελιχθούν και να μπουν στο χάρτη. Δε μπορούμε να αφήσουμε αυτά τα Σωματεία στην άκρη και να πούμε ότι δε μπορούν να διοργανώσουν αγώνες. Νομίζω ότι το θέμα είναι οι οδηγοί να αποφασίσουν πού θέλουν να πάνε. Αν η δυνατότητά τους περιορίζεται στα όρια του νομού τους, μπορούν να πουν στο Σωματείο τους, να διοργανωθεί ένας αγώνας στο νομό τους. Έτσι, αναπτύσσεται και το άθλημα. Έτσι αναπτύχθηκε στην Ιταλία και σε όλη την Ευρώπη.”

“Η Ομοσπονδία δεν έχει άλλους πόρους να λειτουργήσει, παρά μόνο να είναι ο “ηγέτης” των Σωματείων. Όσο λιγότερα Σωματεία, τόσο λιγότερα τα έσοδα της Ομοσπονδίας, η οποία έχει έξοδα για να λειτουργήσει και να εξελιχθεί. Δεν είναι μόνο τα γραφεία ή οι υπάλληλοι της Ομοσπονδίας. Είναι και η ίδια η εξέλιξη της Ομοσπονδίας, αφού σκεφτείτε πως ακόμη χρησιμοποιούμε υλικό από την ΕΛΠΑ. Κάποια στιγμή τα εποπτικά μέσα, τα υλικά για τους τεχνικούς εφόρους στο αυτοκίνητο ή στο karting, πρέπει να εξελιχθούν. Περιορίζοντας τους αγώνες, περιορίζονται τα έσοδα της Ομοσπονδίας, οπότε δεν είμαι υπέρ αυτής της άποψης.”

Αν όμως οι αγώνες περιοριστούν, δε θα αυξηθούν οι συμμετοχές σε όσους διοργανώνονται;

“Στο ερώτημα αυτό απαντώ με το γεγονός ότι τα τελευταία δύο χρόνια περισσότερες συμμετοχές σε όλη την Ελλάδα, παρόλο που έχουμε πολλούς αγώνες. Από εκεί και έπειτα, όταν διαλέξουν οι οδηγοί τους αγώνες που θα συμμετάσχουν, κάποιοι εξ αυτών μοιραία θα σταματήσουν να διεξάγονται.”

Ποια είναι η αντίδραση των οδηγών σχετικά με το πρόγραμμα;

“Παίρνουμε feedback για τους σημαντικότερους αγώνες πρωταθλημάτων και κυπέλλων. Αυτό που θέλουν οι οδηγοί, αποτυπώνεται άμεσα στους αγώνες που βγάλαμε. Για παράδειγμα, πέρυσι το Πρωτάθλημα Χώματος περιλάμβανε 4 αγώνες και οι οδηγοί, μας ανέφεραν πως αυτά τα ράλλυ ήταν πολύ καλά, αλλά λίγα. Οπότε φέτος, προσθέσαμε έναν αγώνα ακόμη. Τα ίδια είχαμε και σε άλλες περιπτώσεις. Από εκεί και πέρα, είναι μοιραίο κάποιοι αγώνες να μην πάνε καλά. Οι μεγάλοι αγώνες θα είναι μεγάλοι αγώνες, ωστόσο οι αγωνιζόμενοι μπορούν να συμμετέχουν και σε μικρότερους αγώνες που ζητούν από τα Σωματεία τους.”

Ένα απότοκο των πολλών αγώνων και θεσμών, είναι πως ειδικά στην άσφαλτο, οι κορυφαίοι συνδυασμοί “συναντιούνται” σε λίγες περιπτώσεις. Αυτό μήπως έχει ως συνέπεια οι θεατές να μην έχουν μεγάλο ενδιαφέρον να παρακολουθήσουν κάποιους αγώνες; Το σκέλος της παρακολούθησης των αγώνων, δηλαδή οι θεατές, είναι κάτι που απασχολεί την ΟΜΑΕ στην κατάρτιση ενός προγράμματος, ή ο βασικός πόλος είναι οι οδηγοί και τα δικά τους “θέλω”;

“Θεωρώ ότι από όλες τις μορφές αγώνων, τα ράλλυ είχαν έλλειψη συμμετοχών. Στην άσφαλτο προσπαθούμε να εντάσσουμε καλούς αγώνες. Φέτος εντάξαμε το Κένταυρος, σε μια περιοχή που ξέρουμε ότι μπορούν να διοργανωθούν πολύ καλοί αγώνες. Αναθέσαμε στα πιο έμπειρα σωματεία τη διοργάνωση αυτών των αγώνων και θα προσπαθήσουμε και εμείς να επικοινωνήσουμε αυτή την προσπάθεια με τους οδηγούς. Από εκεί και έπειτα, τα Σωματεία πρέπει να δουλέψουν για να προσεγγίσουν τους οδηγούς. Η προσωπική επαφή και τεχνικά επιμέρους στοιχεία όπως πριμ κλπ., μπορεί να βοηθήσει.”

Athanasekos

Εκτός από το πρακτικό κομμάτι, η προηγούμενη ερώτηση αφορούσε και στον ανταγωνισμό…

“Θα σας πω λοιπόν. Φέτος είδαμε πολύ καλύτερα αυτοκίνητα στους θεσμούς μας, και ειδικά στο πρωτάθλημα. Για αυτό το λόγο ανατρέξαμε στα στατιστικά στοιχεία. Κάναμε και κάτι άλλο, που δεν το ξέρει ο κόσμος. Στα πλαίσια πρωταθλήματος Χώματος και Ασφάλτου, ενσωματώσαμε το πρωτάθλημα Production. Εκτός από πρωταθλήματα Γενικής και F2, πλέον θα υπάρχει και πρωταθλητής κατηγορίας Ν. Υπήρχε μεγάλο ενδιαφέρον για αυτό και θεωρούμε πως με αυτή την κίνηση, θα έχουμε ακόμη περισσότερες συμμετοχές καλών αυτοκινήτων σε άσφαλτο και χώμα.”

Αυτή η κίνηση, θεωρείτε πως θα αποτελέσει κίνητρο ώστε αρκετοί οδηγοί με αυτοκίνητο Κατηγορίας Α, να μεταπηδήσουν στην Κατηγορία Ν για να διεκδικήσουν και τίτλο;

“Ουσιαστικά είναι ένα κίνητρο για οδηγούς που δεν έχουν αυτοκίνητα της κατηγορίας R, τα οποία είναι πιο νέα αλλά και σαφώς πιο ακριβά. Επίσης, μπορεί θεωρητικά να μειωθεί και το κόστος, καθώς για παράδειγμα ένα αυτοκίνητο της Ν3 στην άσφαλτο θα μπορεί να διεκδικήσει πρωτάθλημα, ενώ ένα αντίστοιχο Α7 δε θα μπορούσε. Από την άλλη, είναι θετικό πως η ζήτηση για συμμετοχές με αυτοκίνητα προδιαγραφών R5 αυξάνεται. Για παράδειγμα, έχουμε ενδείξεις ή δηλώσεις οδηγών όπως οι Γιάννης Παπαδημητρίου, Ιορδάνης Σερδερίδης, ότι θέλουν να ακολουθήσουν το πρωτάθλημα. Πιστεύω ότι θα πάμε καλύτερα από πέρυσι.”

Το μικτό Πανελλήνιο Πρωτάθλημα έχει εγκαταλειφθεί ως ιδέα;

“Ειδικά υπό την πίεση της παρούσας κατάστασης, δε θέλαμε να κάνουμε μεγάλες αλλαγές. Κύριος στόχος μας είναι να κάνουμε πιο ανταγωνιστικά τα πρωταθλήματα. Σκεφτείτε πως η Ομοσπονδία πρακτικά δε λειτουργεί για δύο μήνες, οπότε δε μπορούμε να συζητήσουμε τόσο μεγάλες αλλαγές. Μια αλλαγή σε μικτό Πρωτάθλημα θα ήταν αντικείμενο της Ο.Μ.Α.Ε., η οποία χαράζει την πολιτική ως προς τους αγώνες. Σε γενικές γραμμές, η Ο.Μ.Α.Ε. ακούει τα Σωματεία και η ΕΠ.Α τους οδηγούς.”

Οι επιτροπές της ΟΜΑΕ είναι ενεργές;

“Όχι, και αυτό είναι πρόβλημα. Προσπαθούμε να διαμορφώσουμε πρόγραμμα αγώνων και υπάρχουν συμβούλια που δε λειτουργούν. Ως προς το πρόγραμμα ακούσαμε τους άμεσα εμπλεκόμενους. Για παράδειγμα σχετικά με τα Ιστορικά, άμεση εμπλοκή είχαν οι αγωνιζόμενοι των Ιστορικών. Στο μέτρο του δυνατού, αυτά λειτούργησαν καλά. Ωστόσο, γενικά οι Επιτροπές υπολειτούργησαν, λόγω της αμφισβήτησης που υπάρχει αυτή την περίοδο. Πιστεύω πάντως ότι εξομαλύνεται η κατάσταση και θα έχουμε σωστή εκλογική διαδικασία, ώστε να έχουμε ισχυρή διοίκηση για να χαράξει την πολιτική της νέας δεκαετίας. Εμείς, στο μέτρο που θα ασχολούμαστε σε κάποια επιτροπή, θα είμαστε αποδέκτες της πολιτικής που θέλει να χαράξει η ΟΜΑΕ.”

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΘΑΝΟΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ