top icon
Αγώνες

Συνέντευξη: Ο πρωταθλητής του DTM, Rene Rast, για τη Formula E και την θέση του στην Audi

Ο Rene Rast, τρεις φορές πρωταθλητής DTM και νυν οδηγός της Audi στη Formula E, μίλησε στους 4ΤΡΟΧΟΥΣ για το νέο κεφάλαιο της καριέρας του, τις επιτυχίες του στους αγώνες αυτοκινήτων, και για τις προσωπικές του φιλοδοξίες μπαίνοντας στη νέα σεζόν.

Οι αγώνες sportscars έχουν τους δικούς τους ήρωες. Δεν έχουν τη φήμη και το glamour των 20 της Formula 1, ακόμα και εκείνων που βλέπουμε κάθε Ιούνιο στο Le Mans. Είναι, όμως, μία ξεχωριστή πάστα οδηγών, που κάνουν κάτι άκρως απαιτητικό, από τα GT3 και τα GT4, ως τα GTE και τα DTM.

Ένας απ’ αυτούς είναι ο Rene Rast.

Γεννημένος στο Minden της Δυτικής Γερμανίας, ο Rast, στα 34 του χρόνια, έχει πετύχει αρκετά πράγματα, όλα στους αγώνες αυτοκινήτων. Είναι τρεις φορές πρωταθλητής (2017, 2019, 2020) με την Team Rosberg και το Audi RS5 DTM. Παλιότερα, στέφθηκε πρωταθλητής στο Posche Carrera Cup Γερμανίας το 2009 και το 2012, και στο ADAC GT Masters το 2014, προτού μεταβεί στο Deutche Tourenwagen Masters το 2016.

Μεταξύ άλλων, ο Γερμανός έχει αγωνιστεί και στον 24ωρο του Le Mans από το 2014 ως το 2016 με την Audi και την G-Drive, αλλά και στον 24ωρο της Daytona, χωρίς μεγάλη επιτυχία.

Στο DTM, όμως, μεγαλούργησε: 24 νίκες, 20 pole positions, 40 βάθρα, 14 ταχύτεροι γύροι. Όταν πήρε τον πρώτο τίτλο το 2017, κανείς δεν το περίμενε, μέχρι να το δει να γίνεται. Η συνέχεια των επιτυχιών ήρθε μετά την αποχώρηση της Mercedes, αλλά αυτό δε μειώνει την αξία τους.

Μέσα στο 2020, ο Rast οδήγησε στη Formula E στους 6 αγώνες στο Βερολίνο, αντικαθιστώντας τον Daniel Abt στην Audi Sport ABT Schaeffler, ανεβαίνοντας και μία φορά στο βάθρο. 

Οι 4ΤΡΟΧΟΙ ήρθαν σε επαφή με την Audi και τον οδηγό για μία συνέντευξη, στο πλαίσιο των δοκιμών πριν την έναρξη της νέας σεζόν, στο Ricardo Tormo της Βαλένθια.

Σημείωση: Η Audi αποχωρεί από τη Formula E με το τέλος του 2021, αλλά η συζήτησή μας έγινε πριν την ανακοίνωση.

Δημήτρης Μπίζας: Έχεις μία μακρά καριέρα, κι ειδικά σε αγώνες sportscars εκτείνεται από το 2007 μέχρι το 2020, και με πολλές επιτυχίες όλα αυτά τα χρόνια. Μίλησέ μας για αυτό, για τις διαφορές ανάμεσα σε όλες τις κατηγορίες:

Rene Rast: «Είναι μεγάλες οι διαφορές, ειδικά στους αγώνες αντοχής. Στόχος είναι να κερδίσεις, φυσικά, αλλά και να αντέξεις, να προετοιμαστείς.

«Μετά, υπάρχει το DTM, που όλα είναι στο όριο, όλα γίνονται πολύ γρήγορα. Είσαι μόνος σου, παλεύεις με όλους. Έχεις 18 ή και παραπάνω αντιπάλους, και στο τέλος της μέρας δουλεύεις μόνος σου.

«Τώρα, η Formula E είναι τελείως διαφορετική υπόθεση. Είναι διαφορετικό το φορμάτ των αγώνων, μπαίνει κι ο παράγοντας της διαχείρισης της [ηλεκτρικής] ενέργειας. Είναι ένα πλήρως ηλεκτρικό όχημα, οπότε μπορώ να πω σίγουρα ότι έχω οδηγήσει κάθε τι που έχει ρόδες!»

Η σχέση σου με την Audi είναι σίγουρα επιτυχημένη, ειδικά με τους 3 τίτλους στο DTM τα τελευταία 4 χρόνια, αλλά βλέπουμε ότι ο θεσμός έχει συρρικνωθεί μετά την αποχώρηση της Mercedes. Πώς βλέπεις το μέλλον του πρωταθλήματος;

«Το DTM πέρασε αρκετά δύσκολα χρόνια τώρα. Με την αποχώρηση της Mercedes, έμειναν δύο κατασκευαστές (BMW, Audi), και τώρα η Audi αποχωρεί. Για το μέλλον, θα συνεχίσουν με τα GT3 αυτοκίνητα, που είναι μία καλή κίνηση κατά την άποψή μου. Η πλατφόρμα των DTM είναι πολύ καλή για να ‘πεθάνει’, οπότε πιστεύω πως πρέπει να την κρατήσουμε ζωντανή. 

«Και η ITR [σ.σ. η διοργανώτρια αρχή του DTM] έχει καλές ιδέες, και ελπίζω να το καταφέρουν, γιατί για πολλούς νέους οδηγούς το DTM ήταν στόχος, οπότε εύχομαι να υπάρχει και στο μέλλον.»

Σε πρώτο πρόσωπο, πόσο σημαντικό είναι για έναν οδηγό του επιπέδου σου να έχει μία τόσο δυνατή σχέση με έναν κατασκευαστή, στην περίπτωσή του με την Audi;

«Είναι πολύ σημαντικό, πράγματι. Είμαι μέλος της Audi από το 2015, έξι σεζόν πλέον. Γνωρίζω σχεδόν κάθε άνθρωπο μέσα στην εταιρεία, κι εκείνοι με ξέρουν, ξέρουν τη δουλειά μου, με εμπιστεύονται. Σε αυτό βοηθούν κι οι επιτυχίες των τελευταίων χρόνων. Είμαι χαρούμενος που έχω το προνόμιο να είμαι κομμάτι της Audi Motorsport.»

Ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο στην καριέρα σου, με τη μετάβασή σου σε αγώνες μονοθέσιων για πρώτη φορά από τα χρόνια που έτρεχες στη Formula BMW. Πιστεύεις πως μπορείς να μεταφέρεις κάποιες από τις εμπειρίες σου στη FE;

«Ναι, πιστεύω πως μπορώ. Φυσικά έχει διαφορές με τα υπόλοιπα πρωταθλήματα, κυρίως στον τομέα της διάρκειας, αφού κάθε E-Prix διαρκεί μία μέρα. Μέσα σε μία μέρα κάνεις το track walk [σ.σ. βόλτα πεζή στην πίστα], τις ελεύθερες δοκιμές, τις κατατακτήριες και τον αγώνα. 

«Έπειτα, στον ίδιο τον αγώνα, υπάρχει το ζήτημα της διαχείρισης της ενέργειας από τον ηλεκτροκινητήρα, είναι πολύ διαφορετικό το φορμάτ από εκείνο των άλλων κατηγοριών. Αλλά, είναι σίγουρο ότι η εμπειρία μου από άλλες κατηγορίες θα με βοηθήσει να προσαρμοστώ.»

Ακούσαμε στο Audi TechTalk ότι η ομάδα έχει κατασκευάσει ένα νέο MGU (Motor Generator Unit), με 95% αποδοτικότητα, αποκλειστικά με ίδια μέσα. Πώς πιστεύεις πως θα βοηθήσει αυτό την αγωνιστική εικόνα της φέτος, στην προσπάθειά της να ξαναπάρει τον τίτλο;

«Η περυσινή χρονιά δεν ήταν καλή, οπότε ξέραμε ότι πρέπει να βελτιωθούμε σε κάποιους τομείς. Όλοι δούλεψαν σκληρά αυτό το διάστημα, τους τελευταίους δύο μήνες, και με τον προσομοιωτή μπορέσαμε να βελτιώσουμε το πακέτο μας.

«Σε αυτή τη φάση, όμως, είναι δύσκολο να προβλέψουμε πού θα βρισκόμαστε σε σχέση με τον ανταγωνισμό, γιατί δεν έχουμε τρέξει σε αγώνα ακόμα! Βλέπουμε ότι το grid είναι πολύ κλειστό, στις δοκιμές που γίνονται τώρα, 24 αυτοκίνητα βρίσκονταν στο ίδιο δευτερόλεπτο. Δεν είναι εύκολο να έχεις κάποιο μεγάλο προβάδισμα σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Οι κανονισμοί είναι ίδιοι για όλους. Ας ελπίσουμε ότι έχουμε πάρει τις σωστές αποφάσεις!»

Τελευταία ερώτηση: Ποιοι είναι οι προσωπικοί σου στόχοι για φέτος, που θα είναι η πρώτη πλήρης σεζόν σου στη Formula E;

«Είναι δύσκολο να το προβλέψω τώρα. Έχω ήδη ανέβει στο βάθρο, οπότε ο πήχης έχει ανέβει ψηλά. Σίγουρα θέλω να τερματίζω μέσα στους βαθμούς συχνά, αν ανεβαίνω στο βάθρο είναι καλό, αν κερδίσω ακόμα καλύτερο. Ξέρεις, το πρόβλημα είναι ότι πάμε και σε πίστες που δεν έχει επισκεφθεί ποτέ ξανά, κι έχω μία μέρα να τις μάθω. Δεν ξέρω αν θα έχω αρκετό χρόνο σε μία μέρα να βελτιωθώ και να προσαρμοστώ. 

«Φυσικά, οι οδηγοί που βρίσκονται στο πρωτάθλημα από την αρχή του γνωρίζουν τις πίστες, έχουν ένα πλεονέκτημα σε αυτόν τον τομέα. Θα χρειαστώ περισσότερο χρόνο στον προσομοιωτή!»

Η νέα σεζόν της Formula E ξεκινά στις 16 και 17 Ιανουαρίου 2021, με τον διπλό αγώνα στην πόλη του Σαντιάγκο, στη Χιλή.

Ευχαριστούμε την Audi και τον Rene Rast για τον χρόνο τους.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ