Συνεντεύξεις Αγώνες WRC

Συνέντευξη: O Sebastien Ogier για τις δοκιμές στην Ελλάδα, το μέλλον του και τις εξελίξεις στο WRC

Καθώς η Toyota Gazoo Racing WRT βρέθηκε στη χώρα μας για δοκιμές ενόψει του Ράλλυ Τουρκίας, δε χάσαμε την ευκαιρία για μια συνέντευξη με τον 6 φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή, Sebastien Ogier.

Λίγες ημέρες πριν από την επανέναρξη του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ με το Ράλλυ Εσθονίας (4-6 Σεπτεμβρίου), η εργοστασιακή ομάδα της Toyota βρέθηκε στις ειδικές διαδρομές της Στερεάς Ελλάδας για δοκιμές ενόψει του Ράλλυ Τουρκίας (18-20 Σεπτεμβρίου) . Εμείς με τη σειρά μας, βρεθήκαμε στην Καλοσκοπή Φθιώτιδας, όπου απολαύσαμε τη διαδικασία των δοκιμών σε μέρος της ομώνυμης ειδικής διαδρομής, με οδηγό στο Toyota Yaris WRC, τον Sebastien Ogier.

Ο Γάλλος πρωταθλητής, δέχθηκε με προθυμία να απαντήσει στις ερωτήσεις μας, προσφέροντας μάλιστα ενδιαφέρουσες απαντήσεις. Συγκεκριμένα, ο Sebastien Ogier αναφέρθηκε στο στόχο των δοκιμών ενόψει του Ράλλυ Τουρκίας, στα μελλοντικά αγωνιστικά του σχέδια, ενώ δε δίστασε να εκφράσει την απαισιοδοξία του, αφού θεωρεί δύσκολη την ολοκλήρωση του φετινού πρωταθλήματος, λόγω της πανδημίας.

Sebastien Ogier - Benjamin Veillas

Ο Sebastien Ogier με τον συνοδηγό του στο συγκεκριμένο τεστ, Benjamin Veillas

Κατά τη διάρκεια του μεσημεριανού διαλείμματος, ο Ogier "ξέκλεψε" λίγο από τον χρόνο ξεκούρασης, ώστε να απαντήσει στις ερωτήσεις μας:

Αρχικά, ρωτήσαμε τον Sebastien Ogier για τις δοκιμές ενόψει του Ράλλυ Τουρκίας, αφού άλλωστε αυτή είναι η πρώτη φορά που ο Ogier έκανε δοκιμές στην Ελλάδα με την Toyota και το Yaris WRC: "Δεν έχουμε τόση εμπειρία με αυτό το αυτοκίνητο στο χώμα, οπότε είμαστε εδώ ώστε να προετοιμαστούμε για το Ράλλυ Τουρκίας. Έχουμε κάνει δοκιμές στην Εσθονία, σε διαφορετικό όμως είδος χώματος, οπότε τώρα θέλουμε να προετοιμάσουμε το αυτοκίνητο για πιο σκληρές συνθήκες. Γενικά, πέρυσι το αυτοκίνητο ήταν πολύ δυνατό παντού,  όμως αν έπρεπε να αναφερθεί ένα αδύναμο σημείο του, ίσως να ήταν αυτό. Η ομάδα εργάστηκε πολύ ώστε να έρθουμε εδώ και να δοκιμάσουμε διάφορες ιδέες, ενώ έχουμε ήδη δοκιμάσει αρκετά νέα και ενδιαφέροντα πράγματα. Μέχρι στιγμής, μπορώ να πω ότι είμαι χαρούμενος και νομίζω ότι κινούμαστε προς τη σωστή κατεύθυνση".

Αν και οι δοκιμές αφορούσαν τα πάντα, ο Ogier παραδέχθηκε πως το κύριο μέρος τους αφορούσε στην ανάρτηση: "Συχνά, οι ρυθμίσεις της ανάρτησης και του σασί δεν είναι σωστές, γιατί εδώ το έδαφος είναι πολύ εξειδικευμένο, καθώς χρειάζεσαι μια ανάρτηση που θα μπορεί να απορροφήσει την ενέργεια και την προσπάθεια που γίνεται, ώστε να έχεις τη μέγιστη δυνατή πρόσφυση. Ναι, οι δοκιμές μας περιστρέφονται γύρω από αυτό".

Toyota Yaris WRC

Είναι αντιπροσωπευτική όσων θα συναντήσουν στο Ράλλυ Τουρκίας, η ειδική διαδρομή στην Καλοσκοπή; "Ναι, ήμουν εδώ και πέρυσι. Νομίζω πως είναι καλό σημείο για να προετοιμαστούμε για το Ράλλυ Τουρκίας. Η ειδική είναι ενδιαφέρουσα, καθώς διαθέτει δύο διαφορετικά σημεία. Ένα πιο σκληρό προς το τέλος και ένα πιο γρήγορο στην αρχή. Γενικά, δεν είναι ακριβώς το ίδιο, γιατί στην Τουρκία υπάρχουν πολλές πέτρες και βράχια διάσπαρτα στο δρόμο, ενώ εδώ το υπέδαφος είναι πιο σκληρό,  καθώς υπάρχουν σκληρές φυτευτές πέτρες. Ακόμη και έτσι όμως, νομίζω ότι πέρυσι η προετοιμασία κύλησε πολύ καλά οπότε ναι, είναι ένα ταιριαστό μέρος για αυτό που θέλουμε".

Έχοντας οδηγήσει 3 διαφορετικά αυτοκίνητα προδιαγραφών WRC (Ford Fiesta, Citroen C3, Toyota Yaris), η γνώμη του είναι ακόμη πιο βαρύνουσα. Τι αναφέρει για το Yaris WRC;  "Η αλήθεια είναι πως δεν είμαι εδώ για να συγκρίνω. Σίγουρα έχουν διαφορές και κάθε αυτοκίνητο έχει τα δικά του χαρακτηριστικά. Γενικά, το Toyota Yaris WRC είναι καλό αυτοκίνητο, είμαι πολύ χαρούμενος που το οδηγώ τώρα και όπως είπα, γνωρίζουμε πως υπάρχει μια περιοχή που χρειάζεται να βελτιωθούμε. Σήμερα, δοκιμάσαμε πολλά νέα πράγματα και είναι μια συναρπαστική ημέρα, ώστε να εξερευνήσουμε τα νέα αντικείμενα στα οποία έχει εργαστεί η ομάδα".

Η φετινή χρονιά είναι ιδιαίτερα δύσκολη και παράξενη λόγω της πανδημίας, με αρκετούς αγώνες να έχουν ακυρωθεί και νέους, να εισέρχονται στο πρόγραμμα. Ποια είναι η γνώμη του για τις εξελίξεις ως προς το πρόγραμμα με δεδομένο μάλιστα ότι πρόσφατα άσκησε κριτική στη FIA και τον Promoter; "Πρώτα από όλα, τα ράλλυ είναι κάτι δευτερεύον σε σύγκριση με ότι συμβαίνει στον κόσμο. Πρόκειται για μια δύσκολη κατάσταση, κατά την οποία άνθρωποι υποφέρουν και το πιο σημαντικό είναι να φροντίζουμε ο ένας τον άλλον και να προσπαθήσουμε να μείνουμε υγιείς.

Όμως, η αλήθεια είναι πως αν κοιτάξουμε άλλα σπορ, όλα έχουν επανεκκινήσει εδώ και αρκετές εβδομάδες, καθώς προσπάθησαν να εκμεταλλευτούν την ευκαιρία να δημιουργήσουν μια σεζόν. Αυτό δε συνέβη για εμάς και είναι κρίμα. Η γνώμη μου είναι πως θα είναι δύσκολο να υπάρξει πρωτάθλημα φέτος. Τώρα υπάρχουν ορισμένα ονόματα αγώνων στο τραπέζι, όμως δεν είμαι σίγουρος ότι θα διεξαχθεί επαρκής αριθμός αυτών των αγώνων. Γνωρίζω ότι την επόμενη εβδομάδα θα πάμε στην Εσθονία, μετά από αυτό, για να είμαι ειλικρινής, δε γνωρίζω τι θα συμβεί. Ελπίζω για το καλύτερο, όμως η αλήθεια είναι πως πρόκειται για δύσκολη περίοδο".

Sebastien Ogier

Μέχρι το τέλος της σεζόν, έχουν προγραμματιστεί δύο νέοι αγώνες, αρχικά στην Εσθονία και έπειτα στο Βέλγιο. Ο Tommi Makinen ανέφερε πως ίσως να μην είναι αρκετά δίκαιο να διεξαχθούν δύο νέοι αγώνες στην πατρίδα δύο οδηγών της Hyundai. Ποια είναι η δική του γνώμη; "Θα είμαι χαρούμενος να κάνω κάθε αγώνα. Πάντοτε θα υπάρχει μια κατεύθυνση και κάποιος θα έχει πλεονέκτημα, οπότε δε θα ήθελα να σχολιάσω κάποιον από αυτούς τους αγώνες τώρα. Νομίζω ότι είναι καλό που πηγαίνουμε στην Εσθονία, για τα υπόλοιπα, τίποτα δεν είναι σίγουρο. Οπότε, ας δούμε πρώτα τι θα γίνει πραγματικά και θα συζητήσουμε αν είναι σωστό ή όχι να γίνει εκείνος ο αγώνας (Ypres Βελγίου)".

Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, ο Ogier πέρασε περισσότερο χρόνο με την οικογένειά του στο σπίτι. Μήπως αυτό άλλαξε την οπτική του για τους αγώνες ράλλυ; "Για να είμαι ειλικρινής, επιβεβαίωσα πως αν αποφασίσω να αλλάξω σελίδα όσον αφορά στα ράλλυ και να ξεκινήσω μια διαφορετική ζωή, αυτό θα μου αρέσει. Τουλάχιστον, το θετικό αυτής της δύσκολης περιόδου, ήταν ότι πέρασα καλά στο σπίτι με την οικογένειά μου".

Αν και αρχικά είχε ανακοινώσει ότι θα αποσυρθεί στο τέλος του 2020, οι εξελίξεις με τον κορονοϊό τον έκαναν να αναθεωρήσει, δηλώνοντας ότι σκέφτεται να συνεχίσει και το 2021. Έχει πάρει την οριστική του απόφαση; "Το έχω πει αλλά δεν είναι επιβεβαιωμένο. Σίγουρα, αυτή η δύσκολη χρονιά με έκανε να το ξανασκεφτώ, γιατί να σταματήσω τώρα θα ήταν λίγο παράξενο. Όμως, η αλήθεια είναι πως δεν έχουμε πραγματική εικόνα ούτε για την επόμενη χρονιά και αυτό είναι ένα πρόβλημα. Θα ήθελα πρώτα να γνωρίζω τι θα γίνει πραγματικά του χρόνου, πριν πάρω κάποια απόφαση. Αν είναι να έχουμε μια χρονιά όπως η φετινή, ίσως να είναι καλύτερο να περάσω νωρίτερα σε κάτι διαφορετικό και να μην κάνω τέτοια χρονιά. Οπότε, τίποτε δεν είναι βέβαιο".

Sebastien Ogier

Με την αναφορά σε "κάτι διαφορετικό", υπάρχει κάτι συγκεκριμένο στο μυαλό του Sebastien Ogier; Παλαιότερα είχε αναφερθεί σε αγώνες με πιο "πράσινη τεχνολογία" όπως το Extreme E. Είναι αυτό στα σχέδιά του; Ποια άλλη μορφή αγώνων θα τον προσέλκυε; "Για το Extreme E δεν υπάρχει πραγματικό σχέδιο, ειλικρινά. Προς το παρόν ούτε αυτό είναι πολύ σαφές για το αν θα διεξαχθεί ή όχι. Ζούμε μια παράξενη περίοδο, και δεν αναφέρομαι μόνο στον μηχανοκίνητο αθλητισμό και αυτή τη στιγμή, είναι δύσκολο να κάνεις κάποιο σχέδιο. Για αυτό, δεν αισθάνομαι ότι έχω κάποιο πλάνο. Τώρα, μπορώ να πω ότι με προσελκύουν οι αγώνες πίστας, οι οποίοι αποτελούν πρόκληση. Συχνά αναφέρομαι στο Le Mans, που είναι κάτι το οποίο θα ήθελα να δοκιμάσω. Όμως, για ακόμη μια φορά, τονίζω ότι δεν υπάρχει τέτοιο σχέδιο αυτή τη στιγμή.

Ακόμη και τώρα, που η ομάδα μου έδωσε τη δυνατότητα να κάνω δοκιμές στον προσομοιωτή, ήταν μια συναρπαστική εμπειρία και διασκέδασα πραγματικά, αλλά προς το παρόν, ήταν απλά μια εμπειρία στον προσομοιωτή χωρίς κάποιον περαιτέρω σχεδιασμό".

Καθώς έχει πολλές φορές αναφέρει ότι αισθάνεται καλά στην Toyota, η οποιαδήποτε μεταπήδηση σε αγώνες πίστας, θα μπορούσε να γίνει παραμένοντας στη συγκεκριμένη εταιρεία και κατά συνέπεια, θα αφορούσε μορφές αγώνων που εκείνη συμμετέχει; "Πράγματι, νιώθω καλά στην Toyota. Μπορώ να πω ότι θα ήταν ενδιαφέρον. Έχω προσαρμοστεί πολύ καλά και μέχρι στιγμής, έχω μια πολύ ωραία εμπειρία με την ομάδα. Προφανώς, ακόμη και αν μεταπηδούσα σε αγώνες πίστας με την Toyota, θα επρόκειτο έτσι και αλλιώς για διαφορετική ομάδα. Όμως, ασφαλώς, θα ήταν κάτι συναρπαστικό και θα μου άρεσε να κάνω. Όμως, το λέω ξανά, δεν υπάρχουν συγκεκριμένες συζητήσεις ακόμη για κάτι τέτοιο".

Sebastien Ogier

Το 2022, όταν και θα ισχύσουν οι νέοι κανονισμοί που περιλαμβάνουν υβριδικά αυτοκίνητα στο WRC, πλησιάζει. Ποια είναι η γνώμη του επ' αυτού; "Νομίζω ότι γνωρίζετε την απάντησή μου! Δεν εστίασα πολύ σε αυτό γιατί γνωρίζω ότι δε με αφορά, όμως από όσα έχω ακούσει πρόσφατα, φαίνεται σχετικά δύσκολο.  Νομίζω ότι είναι καλή ιδέα να πάμε σε τεχνολογία που ταιριάζει με την πραγματικότητα στην αυτοκίνηση. Αυτό το έχω αναφέρει εδώ και αρκετό καιρό, αλλά είναι μια πρόκληση να γίνει από τεχνικής πλευράς, χωρίς το κόστος να ανέβει σε πολύ υψηλά επίπεδα. Ακόμη οι κανονισμοί δεν είναι σαφείς και περιμένουμε επιβεβαιώσεις για αρκετά σημεία. Οπότε, ειλικρινά, δε μπορώ να πω πολλά για αυτό. Απλά, ελπίζω το WRC να βρει τους κανονισμούς που θα προσελκύσουν κατασκευαστές, ώστε να παραμείνει ζωντανό".

Αντί επιλόγου, ζητήσαμε από τον Sebastien Ogier να στείλει ένα μήνυμα στους πολυάριθμους θαυμαστές του: "Πέρασε καιρός που δεν έχουμε δει κανέναν. Νομίζω πως δυστυχώς ότι και αν συμβεί φέτος, θα είναι πιθανότατα με ελάχιστους ή καθόλου θεατές. Προφανώς θα προτιμούσαμε να έχουμε την υποστήριξή σας και να σας δούμε όλους, αλλά νομίζω πως όλοι καταλαβαίνουμε ότι το απαραίτητο βήμα που πρέπει να κάνουμε τώρα, είναι να κρατήσουμε αποστάσεις. Όπως και να 'χει, θέλω να ευχαριστήσω άπαντες που συνεχίζετε να μας υποστηρίζετε και ευελπιστώ να απολαύσετε το θέαμα από το σπίτι και να σας δούμε ξανά, όσο πιο σύντομα γίνεται".

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΘΑΝΟΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ

Ποιος πιστεύετε πως θα είναι ο νικητής του Ράλλυ Ιταλίας-Σαρδηνίας, στις 8-11 Οκτωβρίου;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου