24 Δεκ 2018

H Bugatti δοκιμάζει την τρισδιάστατα εκτυπωμένη 8πίστονη δαγκάνα τιτανίου που κατασκεύασε [+video]

Πραγματοποιώντας τους τελευταίους ποιοτικούς ελέγχους της, η Bugatti ετοιμάζεται να φέρει στον πραγματικό κόσμο μία τρισδιάστατα εκτυπωμένη δαγκάνα από τιτάνιο.

3D printed titanium brake caliper - Bugatti

Τόσο με την Veyron, όσο και με τη νεότερη Chiron, η Bugatti έχει καταφέρει να αναδειχθεί σε μία από τις πρωτοπόρες εταιρείες στον τομέα της ανάπτυξης εντυπωσιακών όσο και αποτελεσματικών στην πράξη τεχνολογιών. Στις αρχές του χρόνου που φεύγει σε μία εβδομάδα από σήμερα , στην παλέτα των τεχνολογικών κατακτήσεων της εταιρείας ήρθε να προστεθεί μία ακόμα: οι πρώτες στον κόσμο 8πίστονες δαγκάνες τρισδιάστατης εκτύπωσης, οι οποίες είναι κατασκευασμένες από τιτάνιο. Όπως έχουν ήδη ανακοινώσει οι δημιουργοί τους, η κατασκευή και εξέλιξή των εν λόγω δαγκανών έγινε από την ίδια την Bugatti σε συνεργασία με το ινστιτούτο Laser Zentrum Nord of Hamburg, που αποτελεί «παράρτημα» του ερευνητικού οργανισμού Fraunhofer.

Σε τεχνικό επίπεδο, το συγκεκριμένο κράμα τιτανίου (Ti6AI4V), το οποίο χρησιμοποιείται ευρέως σήμερα στον κλάδο της αεροναυπηγικής (πηδάλια, κινητήρες τζετ κοκ), εξασφαλίζει ακόμα και ως τρισδιάστατα εκτυπωμένο στοιχείο καλύτερη αντοχή σε σχέση με ένα αντίστοιχο αλουμινίου. Όπως ανακοινώνουν οι άνθρωποι της Bugatti, το εν λόγω κράμα παρουσιάζει αντοχή εφελκυσμού της τάξης των 1.250 Nm ανά τετραγωνικό χιλιοστό, κάτι που πρακτικά σημαίνει πως η ανθεκτικότητά του σε δύναμη ίση με 125 κιλά, η οποία εφαρμόζεται μόλις σε ένα mm2, είναι εκ των προτέρων εξασφαλισμένη.

Η εν λόγω δαγκάνα έχει μήκος 41 εκ., πλάτος 21 εκ. και ύψος 13,6 εκ. ζυγίζοντας μόλις 2,9 κιλά. Και για να έχει κανείς ένα μέτρο σύγκρισης, η αλουμινένια 8πίστονη δαγκάνα που ήδη χρησιμοποιείται στον εμπρός άξονα της Chiron έχει βάρος 4,9 κιλών. Αξιοσημείωτο είναι επίσης το γεγονός πως για την εκτύπωση ενός και μόνο αντιτύπου του εν λόγω εξαρτήματος απαιτούνται συνολικά 45 ώρες.

Στο παρακάτω βίντεο, η Bugatti μας δείχνει τις δοκιμές που πραγματοποίησε με την τρισδιάστατα εκτυπωμένη δαγκάνα της προσομοιώνοντας καταστάσεις πέδησης από τα 375 χλμ./ώρα, κατά τη διάρκεια των οποίων η απόδοσή της βαθμολογήθηκε ως «εξαιρετική». Και όλα αυτά, με το δίσκο που για την περίσταση τη «συνόδευσε» να αναπτύσσει κατά τη διάρκεια των εν λόγω δοκιμών θερμοκρασίες της τάξης των 1.000 βαθμών Κελσίου._Χ.Α.

Περισσότερες φωτογραφίες:
  • 3D printed titanium brake caliper - Bugatti
  • 3D printed titanium brake caliper - Bugatti