top icon
Ειδήσεις - Παρουσιάσεις

H «προγνωστική» ενεργή ανάρτηση του Audi Α8

Η Audi εξοπλίζει το Α8 με μία προηγμένη ανάρτηση που… προβλέπει καταστάσεις καθορίζοντας ανάλογα με τις συνθήκες και τα δεδομένα που συλλέγονται τη ρύθμιση της. Ακούγεται απλό, στην πραγματικότητα όμως δεν είναι και τόσο.

Η «προγνωστική» ανάρτηση του Audi A8 είναι ένα πλήρως ενεργό σύστημα στο οποίο ηλεκτρομηχανικοί ενεργοποιητές ρυθμίζουν σε πραγματικό χρόνο μία σειρά παραμέτρων. Για παράδειγμα, μπορούν να ανυψώσουν ή να «κατεβάσουν» κάθε έναν από τους τροχούς του πολυτελούς σεντάν ξεχωριστά, ώστε η ανάρτηση να διαχειριστεί  ενεργά το ύψος του αυτοκινήτου ανάλογα με τις απαιτήσεις και ανάγκες. Πιο συγκεκριμένα, ο συγκεκριμένος τύπος ενεργούς ανάρτησης, ο οποίος είναι διαθέσιμος ως έξτρα επιλογή στα μοντέλα TFSI, μπορεί να ανυψώσει ή να χαμηλώσει το σώμα του οχήματος μέχρι και 85 χιλιοστά από την κεντρική του θέση και στις τέσσερις άκρες του αμαξώματος μέσα σε πέντε μόλις δέκατα του δευτερολέπτου.

Για να γίνουν πράξη όλα αυτά, υπάρχουν συμπαγείς ηλεκτρομηχανισμοί πολύ κοντά σε κάθε έναν από τους τροχούς του Audi A8, οι οποίοι λειτουργούν υπό το συντονισμό μιας κεντρικής μονάδας ελέγχου. Ένας ιμάντας και ένα μοτέρ ενισχύουν τη ροπή τους ως και τα 1100 Nm εφαρμόζοντάς την σε ένα χαλύβδινο περιστρεφόμενο σωλήνα. Ο τελευταίος είναι μόνιμα συνδεδεμένος με μια προ-φορτισμένη ράβδο τιτανίου που βρίσκεται μέσα σε αυτόν, η οποία είναι ικανή να περιστρέφεται με γωνία άνω των 20 μοιρών. Από το άκρο του περιστρεφόμενου σωλήνα, η δύναμη μεταδίδεται στην ανάρτηση μέσω μοχλού και ράβδου ζεύξης – στην πίσω ανάρτηση, για παράδειγμα, στον εγκάρσιο σύνδεσμό της.

Η μέση κατανάλωση ενέργειας της «προγνωστικής» ενεργής ανάρτησης κυμαίνεται από 10 έως και 200 Watt – τιμή κατά πολύ μικρότερη από αυτή των αντίστοιχων υδραυλικών συστημάτων. Σε γενικές γραμμές, κάθε φορά που κατά τη διάρκεια της οδήγησης οι τροχοί του αυτοκινήτου εξαναγκάζεται να κινηθεί προς τα κάτω – για παράδειγμα σε δρόμους με ανωμαλίες – η ανάρτηση αντισταθμίζει αυτό το φαινόμενο. Στην πράξη, στο προφίλ οδήγησης Dynamic, το πολυτελές σεντάν μπορεί να στρίψει αναπτύσσοντας πλευρική επιτάχυνση 1 g με την κλίση του πλαισίου να είναι μόλις 2 μοίρες – σε αντίθεση με τις 5 βαθμούς με την κανονική ανάρτηση. Κατ’ αναλογία, κατά τη διαδικασία της επιτάχυνσης ή της επιβράδυνσης, οι κινήσεις του  αμαξώματος κατά το διαμήκη άξονα μειώνονται σε ανάλογα χαμηλά επίπεδα.

Στον αντίποδα, στο Comfort Plus, το πολυτελές σεντάν αποκτά μία βελούδινη αίσθηση σε κάθε πέρασμα των τροχών του από  ανωμαλίες, με την «προγνωστική» ανάρτηση να συνεργάζεται με την εμπρός κάμερα του οχήματος. Η τελευταία αναγνωρίζει τις ανωμαλίες πριν οι τροχοί έρθουν σε επαφή μαζί τους προσαρμόζοντας ανάλογα την ανάρτηση. Αυτή η – ομολογουμένως – περίπλοκη διαδικασία διαρκεί μόνο μερικά χιλιοστά του δευτερολέπτου, με την κάμερα να προσφέρει πληροφορίες για τις ιδιότητες της επιφάνειας 18 φορές το δευτερόλεπτο.

Στο ίδιο προφίλ, η «προγνωστική» ενεργή ανάρτηση προσφέρει ένα άλλο καινοτόμο χαρακτηριστικό: τη μείωση των εγκάρσιων δυνάμεων που αναπτύσσονται στις στροφές. Κατά την είσοδο του οχήματος σε μια καμπή, το σύστημα σηκώνει το αυτοκίνητο από την εξωτερική πλευρά της στροφής, ενώ το χαμηλώνει από την άλλη. Έτσι, το A8 στρίβει με γωνία έως και 3 μοίρες, κάτι που ελαχιστοποιεί την ανάπτυξη εγκάρσιων δυνάμεων. Το αποτέλεσμα είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακό όταν αναπτύσσονται πλευρικές επιταχύνσεις της τάξεως των 0,4 g με ταχύτητες από 80 έως 130 χλμ./ώρα. Αξίζει να σημειωθεί πως η «ένταση» της μείωσης των εγκάρσιων δυνάμεων εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, όπως την ταχύτητα του οχήματος, τις δυνάμεις g που αναπτύσσονται και την επιφάνεια του δρόμου.

Όταν κάποιος επιβάτης αποφασίσει να εξέλθει από το αυτοκίνητο ενεργοποιώντας τη σχετική λαβή στο εσωτερικό της πόρτας, τότε η μονάδα ελέγχου της ανάρτησης δίνει εντολή ανύψωσης του αυτοκινήτου κατά 50 χλστ. από την πλευρά… εξόδου του επιβάτη. Επίσης, όταν το αυτοκίνητο κινείται με ταχύτητα άνω των 25 χλμ./ώρα και οι αισθητήρες του αυτοκινήτου διαπιστώσουν πως επίκειται πλευρική σύγκρουση, τότε η ανάρτηση από την ανάλογη πλευρά του οχήματος «σηκώνει» το τελευταίο κατά 80 χλστ. ούτως ώστε να γίνει πιο αποτελεσματική η απορρόφηση των δυνάμεων «επαφής». Κάτι που μπορεί να μειώσει τις αρνητικές επιπτώσεις της σύγκρουσης στο σώμα των επιβατών κατά 50%, σύμφωνα με την Audi._Χ.Α.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ