Tεχνολογία Ειδήσεις - Παρουσιάσεις

Νέα αντλία θερμότητας για τα ηλεκτρικά μοντέλα των Hyundai και Kia

Ο κορεάτικος όμιλος εξέλιξε για τα ηλεκτρικά μοντέλα των Hyundai και Kia μία νέα αντλία θερμότητας, η οποία μεγιστοποιεί την αυτονομία κίνησης στις χαμηλές θερμοκρασίες.

Σύμφωνα με το Hyundai Motor Group, η συγκεκριμένη τεχνολογία συνιστά μία «κορυφαία καινοτομία στη διαχείριση θερμότητας που μεγιστοποιεί την απόσταση που μπορούν να ταξιδεύουν τα ηλεκτρικά μοντέλα των Hyundai και EV με μία μόνο φόρτιση». Όπως ανακοινώθηκε, σε πρακτικό επίπεδο η συγκεκριμένη αντλία επιτρέπει στους οδηγούς των ηλεκτρικών αυτοκινήτων να θερμαίνουν την καμπίνα του αυτοκινήτου σε κρύο καιρό χωρίς να επηρεάζεται σημαντικά η αυτονομία τους.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η συγκεκριμένη τεχνολογία παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2014 στην πρώτη γενιά του Kia Soul EV. Αποτελούμενη από έναν συμπιεστή, έναν ατμοποιητή και έναν συμπυκνωτή, η αντλία θερμότητας είχε την ικανότητα να συλλέγει την απορριπτόμενη θερμότητα που εκπέμπεται από τα ηλεκτρικά εξαρτήματα του οχήματος ανακυκλώνοντάς την εν συνεχεία προκειμένου να θερμανθεί η καμπίνα πιο αποτελεσματικά σε κρύες συνθήκες. Απώτερος στόχος; Η «προστασία» της αυτονομία κίνησης των 180 χλμ. του Soul EV σε κρύες συνθήκες.

Kia Soul EV

Σήμερα, η εν λόγω αντλία θερμότητας εξελίχθηκε ακόμα περισσότερο με το νέο σύστημα να συλλέγει την απορριπτόμενη θερμότητα από έναν μεγαλύτερο πλέον αριθμό πηγών. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα μιας συγκριτικής δοκιμής που πραγματοποιήθηκε ανάμεσα σε 20 διαφορετικά ηλεκτρικά μοντέλα στην παγωμένη Νορβηγία, το Kona Electric κατάφερε να αναρριχηθεί στην πρώτη θέση διανύοντας 405 χλμ. με μία πλήρη φόρτιση της μπαταρίας του, έναντι 449 χλμ. που προσφέρει σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP (ποσοστό επιτυχίας: 91%).

Πως λειτουργεί στην πράξη η συγκεκριμένη αντλία θερμότητας; Το σύστημα χρησιμοποιεί τη θερμότητα που παράγεται από διάφορα μέρη του αυτοκινήτου (ηλεκτρονικά ισχύος, μπαταρία, ηλεκτροκινητήρας κ.α.) για την εξάτμιση του ψυκτικού μέσου από υγρή σε αέρια μορφή. Εν συνεχεία, το συμπιεσμένο αέριο αποβάλλεται από τον συμπιεστή και αναγκάζεται  μέσω του συμπυκνωτή να μετατραπεί ξανά σε υγρό. Αυτή η διαδικασία παράγει επιπλέον θερμότητα που ανακτάται από την αντλία και χρησιμοποιείται για τη θέρμανση της καμπίνας.  Έτσι, αυτή η ενέργεια βελτιώνει την αποδοτικότητα του συστήματος HVAC (Heating, Ventilation & Air Condition) ελαχιστοποιώντας την κατανάλωση ενέργειας από την μπαταρία.

Πιστεύετε ότι η ΕΕ πρέπει να θεσπίσει ακόμα πιο αυστηρές προδιαγραφές στο μέσο όρο εκπομπών CO2 του στόλου των αυτοκινητοβιομηχανιών;

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου