23 Δεκ 2018

Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης με ηλεκτρονικά ελεγχόμενες βαλβίδες της Camcon Automotive [+video]

Μια άγνωστη μέχρι τώρα βρετανική εταιρεία επιχειρεί με μία ενδιαφέρουσα ευρεσιτεχνία της να δώσει παράταση ζωής στους κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Intelligent Valve Actuation (IVA) - Camcom Automotive

Κατά τη διάρκεια των τελευταίων ετών έχουμε δει όλες σχεδόν τις αυτοκινητοβιομηχανίες – μικρές και μεγάλες - να κατεβαίνουν κατηγορία σε ότι αφορά στη χωρητικότητα των κινητήρων τους, ενώ δεν είναι λίγες οι φορές που με την αρωγή υπερσυμπιεστών και υβριδικών μονάδων αρκετές εταιρείες επιχειρούν να καταστήσουν τις μονάδες κίνησης των τετράτροχων προτάσεών τους πιο «καθαρές» και πιο οικονομικές σε κατανάλωση. Και όλα αυτά με στόχο τη συμμόρφωση με τους ολοένα και αυστηρούς κανονισμούς που σχετίζονται με τις εκπομπές ρύπων.

Σε μια εποχή στην οποία το ντίζελ - δικαίως ή αδίκως - παραγκωνίζεται, η επαναστατική τεχνολογία IVA - Intelligent Valve Actuation που μας έρχεται από τη Μ. Βρετανία φιλοδοξεί να προσφέρει μία βιώσιμη εναλλακτική λύση δίνοντας παράταση ζωής στους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Σύμφωνα με τους δημιουργούς της, την Camcon Automotive, ο κινητήρας εσωτερικής καύσης με ηλεκτρονικά ελεγχόμενες βαλβίδες προσφέρει το καλύτερο και των δύο κόσμων - την κατανάλωση ενός ντίζελ και την απόδοση και τις εκπομπές ρύπων ενός βενζινοκινητήρα.

Όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν οι εμπνευστές του συστήματος IVA, η όλη διάταξη εξελίσσεται εδώ και 7 χρόνια έχοντας ως «βάση» έναν κινητήρα βενζίνης της γενιάς Ingenium της JLR, ο οποίος ήδη δοκιμάζεται στην πράξη στους δρόμους της Μ. Βρετανίας βρίσκοντας εφαρμογή στο «σώμα» ενός μοντέλου παραγωγής της Jaguar.

Επί της ουσίας, ο πρωτότυπος κινητήρας χρησιμοποιεί ηλεκτρονικά ελεγχόμενες βαλβίδες που μπορούν να λειτουργούν ξεχωριστά και δεν συνδέονται μηχανικά με τον εκκεντροφόρο. Έτσι, δεν υπάρχουν ούτε ιμάντες χρονισμού, ούτε ελατήρια στις βαλβίδες. Αντί όλων αυτών, κάθε βαλβίδα έχει τον δικό της μικρό εκκεντροφόρο που ελέγχεται από ένα ηλεκτρικό μοτέρ, σε συνδυασμό με ένα δεσμοδρομικό σύστημα που ανοίγει και κλείνει τις βαλβίδες μηχανικά και με ακρίβεια.

Διαβάστε επίσης: Ο κινητήρας χωρίς εκκεντροφόρους της Koenigsegg μπαίνει στην παραγωγή

 Στη θεωρία, η τεχνολογία IVT εξασφαλίζει ότι ο κινητήρας έχει το τέλειο μίγμα αέρα και καυσίμου ανάλογα με τη λειτουργία και τις εκάστοτε απαιτήσεις. Για παράδειγμα, με πλήρες φορτίο, ο κινητήρας προσαρμόζεται σ’ ένα πιο επιθετικό μίγμα, ενώ κατά τη διάρκεια cruising ο χρονισμός είναι τέτοιος ώστε να προσφέρει την καλύτερη δυνατή οικονομία καυσίμου.

Το σύστημα αναγνωρίζει ανά πάντα στιγμή την ακριβή θέση του στροφαλοφόρου άξονα και ένας αισθητήρας περιστροφικής θέσης διασφαλίζει ότι οι βαλβίδες ανοίγουν και κλείνουν στον τέλειο χρόνο, ανάλογα με το τι κάνει ο κινητήρας.

«Αυτό σημαίνει ότι μπορούμε να δώσουμε στον κινητήρα ακριβώς αυτό που θέλει σε χαμηλές στροφές, και ακριβώς αυτό που χρειάζεται σε υψηλότερες. Αλλά και οπουδήποτε στο μεταξύ. Έτσι δεν χρειάζεται να συμβιβαστεί κανείς», σχολιάζει ο COO της εταιρείας, Mark Gostic.

Και προσθέτει:

«Μπορείτε να αλλάξετε το χρονισμό, μπορείτε να αλλάξετε τη διάρκειά ανοίγματος, μπορείτε να αλλάξετε το βύθισμα. Μπορείτε επίσης να αλλάξετε το προφίλ του εκκεντροφόρου σας. Μπορείτε να πάτε από τη ρύθμιση αδράνειας (ρελαντί) σε λειτουργία ανοίγματος του γκαζιού κατά 100%. Μπορείτε να κάνετε απλά ό,τι θέλετε».

Σύμφωνα με την Camcon Automotive, το σύστημα προσφέρει μείωση της κατανάλωσης καυσίμου κατά 15% και λιγότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 15-20%._X.A.

Δείτε στη συνέχεια το σχετικό βίντεο

Περισσότερες φωτογραφίες:
  • Intelligent Valve Actuation (IVA) - Camcom Automotive
  • Intelligent Valve Actuation (IVA) - Camcom Automotive
  • Intelligent Valve Actuation (IVA) - Camcom Automotive
  • Intelligent Valve Actuation (IVA) - Camcom Automotive
  • Intelligent Valve Actuation (IVA) - Camcom Automotive
  • Intelligent Valve Actuation (IVA) - Camcom Automotive

Σχόλια

Από τις αρχές της δεκαετίας

Από τις αρχές της δεκαετίας του 90 (Renault F1) μέχρι και σήμερα, όλο ακούμε για βαλβίδες χωρίς εκκεντροφόρους και τελικά κανείς δεν έχει βγάλει τέτοιο σύστημα για εμπορική χρήση, πέραν της FPT που ήδη έχει συμπληρώσει 10 ετία επιτυχώς (έστω μόνο για τις μισές βαλβίδες). Επίσης, κάτι που οι περισσότεροι δεν γνωρίζουν είναι ότι όλοι οι Ingenium βενζίνης των JRL έχουν κάνει κανονικό licencing στο Multiair μέσω της Schaeffler, η οποία ήδη έχει πάρει τα δικαιώματα από την FPT. Άρα τα Velar των 130.000 ευρώ φοράνε μοτέρ Fiat :-)