Πιο δυνατός, πιο οικονομικός σε κατανάλωση, αλλά και ακόμα πιο σπορτίφ σε χαρακτηριστικά απόδοσης και αίσθηση. Ας δούμε με ποιες τεχνολογίες ο μπόξερ κινητήρας της νέας Porsche 911 κάνει πράξη όλα όσα υπόσχεται.

Ο δοκιμασμένος, εδώ και χρόνια, 6κύλινδρος κινητήρας μπόξερ με τα δύο τούρμπο της νέας Porsche 911 έχει βελτιστοποιηθεί από πλευράς απόδοσης, ροπής και εκπομπών ρύπων εξοπλίζοντας και τις δύο διαθέσιμες εκδόσεις Carrera S και Carrera 4S του γερμανικού κουπέ. Η μέγιστη ισχύς του είναι 450 ίπποι, η κατανάλωση καυσίμου στο συνδυασμένο κύκλου αγγίζει τα 9,0 λίτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 τα 206 gr/χλμ., παράγοντας στη νεότερη εκδοχή του 30 επιπλέον ίππους και μέγιστη ροπή της τάξης των 530 Nm σταθερά από τις 2.300 έως και τις 5.000 σ.α.λ.

Τα νέα χαρακτηριστικά του συνόλου περιλαμβάνουν το στροφαλοθάλαμο αλουμινίου, καθώς και κυλινδροκεφαλές με αναβαθμισμένες θύρες εισόδου και εξαγωγής για βελτιστοποιημένη ροή. Για να αποδώσει ακόμα καλύτερα η τεχνολογία χρονισμού των βαλβίδων VarioCam Plus της Porsche, το άνοιγμα των δύο βαλβίδων εισαγωγής έχει διαμορφωθεί έτσι ώστε να είναι διαφορετική σε κάθε κύλινδρο. Πρακτικά, η μικρή αυτή «ασυμμετρία» συνεπάγεται ότι ο αέρας στις χαμηλές ταχύτητες και φορτία στροβιλίζεται επιπρόσθετα για να βελτιωθεί η ανάμειξή του με το καύσιμο που εγχέεται - κάτι που καθιστά τη διαδικασία της καύσης πιο αποτελεσματική. Συν τοις άλλοις, όλα τα παραπάνω συμβάλουν τόσο στη μείωση της κατανάλωσης, όσο και σε εκείνη των επιβλαβών εκπομπών.

Το νέο σύστημα άμεσης έγχυσης του καυσίμου (DFI – Direct Fuel Injection) με πιεζοηλεκτρικά μπεκ, που ανοίγουν προς τα έξω και βρίσκονται τοποθετημένα κεντρικά στο θάλαμο καύσης, έχει αντίστοιχα θετικά αποτελέσματα στην κατανάλωση και τις εκπομπές. Αυτές οι τροποποιήσεις επιτρέπουν στις βαλβίδες έγχυσης να ανοίγουν και να κλείνουν πολύ πιο γρήγορα, να παρέχουν πιο λεπτή «ομίχλη» καυσίμου και να εξασφαλίζουν υψηλής ποιότητας διανομή του μίγματος σε ακριβείς ποσότητες, έως και πέντε φορές ανά κύκλο καύσης.

Σε ότι αφορά τα δύο τούρμπο, οι πλευρές του συμπιεστή και του στροβίλου σε κάθε ένα έχουν μεγαλώσει, την ώρα που η επανασχεδιασμένη πολλαπλή τους είναι κατασκευασμένη πλέον από χυτοσίδηρο. Σε αντίθεση με το προηγούμενο μοντέλο, τα τούρμπο του 6κύλινδρου κινητήρα είναι διατεταγμένα συμμετρικά, με τον συμπιεστή και τα πτερύγια του στροβίλου του καθενός να στρέφονται σε αντίθετες κατευθύνσεις - κάτι που βελτιστοποιεί τη ροή και την απόκριση. Αξίζει να σημειωθεί πως η μέγιστη πίεση υπερπλήρωσης ανέρχεται τώρα στα 1,2 bar.

Οι πλήρως επανασχεδιασμένοι και μεγαλύτεροι εναλλάκτες (intercoolers) συμβάλουν και αυτοί με τη σειρά τους στη βελτιστοποίηση της απόδοσης. Οι τελευταίοι είναι πλέον τοποθετημένοι ακριβώς πάνω από τον κινητήρα και ως εκ τούτου κεντρικά κάτω από το πίσω κάλυμμά του - κάτι που βελτιώνει σημαντικά την εισαγωγή αέρα και την αναπνοή του 6κύλινδρου. Ως αποτέλεσμα αυτής της επιλογής, το φίλτρο αέρα, το οποίο στην προηγούμενη γενιά είχε εγκατασταθεί ακριβώς κάτω από την οπίσθια πτέρυγα, έπρεπε να χωριστεί σε δύο και να τοποθετηθεί πίσω και πλευρικά.

Το δικό του ρόλο παίζει ασφαλώς και το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των 8 σχέσεων. Καθώς η μέγιστη ταχύτητα της νέας «911» επιτυγχάνεται με 6η, η 8η είναι σχεδιασμένη ως μία ακόμα overdrive σχέση, όπως ακριβώς συμβαίνει και με την 7η. Η 1η ταχύτητα έχει μικρότερη σχέση μετάδοσης, ενώ άξια αναφοράς εδώ είναι η αντλία λαδιού, η οποία ελέγχει ανάλογα με τις απαιτήσεις τον διπλό συμπλέκτη και την πίεση για όλες τις σχέσεις του κιβωτίου μειώνοντας τις απώλειες ισχύος. Όλα αυτά εξασφαλίζουν στην 911 Carrera S επίδοση 3,5 δλ. στο τυπικό «0-100» και 3,4 στην 911 Carrera 4S.

Ένα ακόμα νέο χαρακτηριστικό του κινητήρα μπόξερ της όγδοης γενιάς είναι το φίλτρο σωματιδίων βενζίνης (GPF), μια τεχνική καινοτομία που κάνει την 911/992 να πληροί τις νέες περιβαλλοντικές νόρμες. Το GPF χρησιμοποιεί κλειστά κεραμικά φίλτρα, με τα καυσαέρια να οδεύουν μέσω σφραγισμένων διαύλων μέσα από τα τοιχώματά του. Τα σωματίδια που «μένουν» σε αυτά εν συνεχεία καίγονται σε μια διαδικασία αυτόματης αναγέννησης._Χ.Α.