Η ιαπωνική εταιρεία ανακοίνωσε τις νέες τεχνολογικές της κατακτήσεις σε κινητήρες και συστήματα μετάδοσης.

Η Toyota ανακοίνωσε σήμερα πως έχει έτοιμη μια νέα γκάμα κινητήρων εσωτερικής καύσης καθώς και νέα κιβώτια ταχυτήτω, τα οποία εξελίχθηκαν παράλληλα με τα αναβαθμισμένα υβριδικά συστήματα της. Σύμφωνα με τις επίσημες ανακοινώσεις, όλα τα παραπάνω θα αρχίσουν να χρησιμοποιούνται «από το 2017 σε μια γκάμα μοντέλων που διαρκώς θα διευρύνεται».

Οι εν λόγω θερμικοί κινητήρες εγγυώνται πιο απολαυστικά οδηγικά χαρακτηριστικά προσφέροντας ταυτόχρονα υψηλότερη απόδοση αλλά και χαμηλότερους ρύπους και κατανάλωση. Όλοι τους, σύμφωνα με τις επίσημες ανακοινώσεις, θα μπορούν να προσαρμοστούν σε όλα τα οχήματα της μάρκας τα οποία υιοθετούν την πλατφόρμα TNGA ξεχωρίζοντας για το μειωμένο βάρος τους, τις πιο συμπαγείς διαστάσεις καθώς και το χαμηλότερο κέντρο βάρους που θα διασφαλίζουν. Με βάσει τις εκτιμήσεις των Ιαπώνων, τα οφέλη σε απόδοση θα υπερβαίνουν το 10% ενώ εκείνα σε καύσιμο, το 20%.

Προς το παρόν, η Toyota σημειώνει πως ένας από τους νέους αυτούς κινητήρες θα έχει χωρητικότητα 2,5 λίτρων, όντας διαθέσιμος αποκλειστικά σε έκδοση βενζίνης. Μολαταύτα, θα μπορεί να συνδυάζεται και με ηλεκτροκινητήρα, εξασφαλίζοντας θερμική απόδοση της τάξης του 41%. Για πρώτη φορά, ο εν λόγω κινητήρας, μαζί με τον αντίστοιχο ηλεκτρικό, θα μπορούν να τοποθετούνται και σε οχήματα με κίνηση στους πίσω τροχούς.

Σε ότι αφορά  τις plug-in υβριδικές εκδοχές, η Toyota αναφέρει πως πλέον ο ηλεκτροκινητήρας, ο οποίος μέχρι πρότινος λειτουργούσε ως γεννήτρια, θα μπορεί να παρέχει απευθείας ισχύ στους κινητήριους τροχούς. Επιπρόσθετα, χάρη στις αναβαθμισμένες σε απόδοση και χωρητικότητα μπαταρίες των εν λόγω εκδόσεων, η αυτονομία στο αμιγώς ηλεκτρικό πρόγραμμα λειτουργίας έχει αυξηθεί στα 60 χλμ.

Παράλληλα με τα παραπάνω, τα οποία, κατά την προσφιλή τακτική των Ιαπώνων, δεν προσδιορίζονται με περισσότερα απτά στοιχεία (κυβισμοί, ιπποδυνάμεις κοκ), η Toyota ανακοίνωσε πως έχει εξελίξει δύο αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων με 8 και 10 σχέσεις. Και στα δύο, τα γρανάζια έχουν κατασκευαστεί με μια νέα τεχνική που εξασφαλίζει μειωμένες τριβές, ενώ μειωμένες κατά 50% εμφανίζονται οι απώλειες ροπής σε σχέση μ’ ένα συμβατικό κιβώτιο έξι σχέσεων. Σύμφωνα με την Toyota, έχουν γίνει σημαντικές προσπάθειες ώστε αμφότερα να διαθέτουν μειωμένο βάρος και διαστάσεις. Ειδικά για το 10τάχυτο κιβώτιο, η Toyota σημειώνει πως οι σχέσεις διαθέτουν «πυκνή» διάταξη εξασφαλίζοντας στην πράξη σπορτίφ χαρακτηριστικά.

Συνολικά, μέχρι το 2021, η Toyota ανακοίνωσε πως θα κατασκευάσει συνολικά 17 εκδόσεις των 9 νέων της κινητήρων, καθώς και 10 διαφορετικές παραλλαγές των 4 διαθέσιμων κιβωτίων της, στα οποία περιλαμβάνεται και ένα CVT. Συγχρόνως, στο φως θα έρθουν σταδιακά και 10 εκδοχές των 6 διαθέσιμων υβριδικών συστημάτων της μάρκας. Σύμφωνα με τις προβλέψεις των Ιαπώνων, έως το 2021 πάνω από το 60% της γκάμας των Toyota και Lexus θα διαθέτουν έναν τουλάχιστον από τους νέους αυτούς κινητήρες._Χ.Α.