Tεχνολογία Ειδήσεις - Παρουσιάσεις

Volvo: Συνώνυµη της ασφάλειας

Αν υπάρχει ένας κατασκευαστής στο σύγχρονο αυτοκινητικό στερέωµα που έχει ταυτίσει την πορεία και το όνοµά του µε την ασφάλεια, αυτός δεν είναι άλλος από τη Volvo, που διαρκώς εντείνει τις προσπάθειές της για µια αυτοκίνηση στην υπηρεσία του ανθρώπου.

Εδώ και περισσότερο από εξήντα χρόνια, η προσοχή στην προστασία και τη φροντίδα των ανθρώπων έχει καταστήσει τη Volvo ηγέτιδα στον τοµέα της ασφάλειας, ενεργητικής και παθητικής, καθώς η σουηδική εταιρεία έχει δηµιουργήσει µοναδικές καινοτοµίες, όπως τη σχεδίαση και την εφαρµογή της πρώτης ζώνης ασφαλείας τριών σηµείων, του πρώτου βοηθητικού παιδικού καθίσµατος και του συστήµατος SIPS (Side Impact Protection System), που έχουν συµβάλει καθοριστικά ώστε να προληφθούν τραυµατισµοί και να σωθούν αµέτρητες ζωές ανθρώπων σε όλο τον κόσµο. Αυτές οι καινοτοµίες, και πολλές άλλες ακόµα που ήρθαν στο προσκήνιο από τη Volvo στο πέρασµα των ετών, είναι το αποτέλεσµα της ανθρωποκεντρικής προσέγγισης που υιοθετεί εδώ και δεκαετίες η σουηδική εταιρεία στον τοµέα της ασφάλειας. Είναι µια προσέγγιση µοναδική στην παγκόσµια αυτοκινητοβιοµηχανία και βασίζεται σε στοιχεία και δεδοµένα κάτω από πραγµατικές συνθήκες.

Έτσι, ήδη από το 1970, η Volvo καταγράφει, µελετά και αναλύει σε βάθος τις συγκρούσεις αυτοκινήτων µε κάθε λεπτοµέρεια, µε την αρωγή της Οµάδας Έρευνας Οδικών Ατυχηµάτων, και έχει αναπτύξει µία σειρά από λειτουργίες που βοηθούν να περιοριστούν οι επιπτώσεις τους, βελτιώνοντας συγχρόνως, µε µια σειρά προηγµένων συστηµάτων, την εγρήγορση του οδηγού. Παράλληλα, τα συστήµατα υποβοήθησης της οδήγησης της Volvo είναι σε θέση να ενηµερώνουν, µεταξύ άλλων, τον οδηγό για τα όρια ταχύτητας, ακόµα και να επικοινωνούν απευθείας µε τα αντίστοιχα άλλων αυτοκινήτων όταν υπάρχει κίνδυνος στο δρόµο.

Ο στόχος της Volvo για τα επόµενα χρόνια στον τοµέα της ασφάλειας ήταν και παραµένει ένας: ο µηδενισµός των σοβαρών τραυµατισµών και των απωλειών ζωής µέσα σε ένα νέο Volvo. Αυτό δεν αποτελεί ευχή, αλλά πάγια πλέον δέσµευση της σουηδικής εταιρείας. Γιατί η ασφάλεια είναι πάντα η Νο 1 προτεραιότητα για τη Volvo. Ασφάλεια για τον οδηγό, τους επιβάτες, τους άλλους χρήστες του δρόµου, αλλά και για τους πεζούς.

XC60 & XC90: Τα συστήματα ασφάλειας που ξεχωρίζουν

Τα κορυφαία και µεγαλύτερα SUV µοντέλα της γκάµας Volvo, τα XC60 και XC90, έρχονται να εξυπηρετήσουν χρήστες µε µεγαλύτερες µεταφορικές ανάγκες, αλλά πάντα µε υψηλό επίπεδο ασφάλειας, καθώς είναι σε θέση να φιλοξενήσουν µε µεγαλύτερη άνεση τα µέλη µιας οικογένειας ή παρέας σε µακρινές αποδράσεις και εξορµήσεις εκτός πόλης. Σε αυτές λοιπόν τις συνθήκες, τα συστήµατα Lane Keeping Aid και Cross Traffic Alert έρχονται να αυξήσουν το αίσθηµα αυτοπεποίθησης και ασφάλειας στο ταξίδι, προστατεύοντας τον οδηγό σε περίπτωση κόπωσης ή εσφαλµένης εκτίµησής του κατά την οδήγηση. Πιο συγκεκριµένα, η λειτουργία Lane Keeping Aid (LKA) αποτελεί µέρος του συστήµατος υποβοήθησης της οδήγησης Driver Alert System της Volvo και προορίζεται για χρήση σε αυτοκινητοδρόµους και παρόµοιους µεγάλους δρόµους, µε σκοπό να µειωθεί ο κίνδυνος ο οδηγός να αφαιρεθεί και το αυτοκίνητο να βγει ακούσια από τη λωρίδα του. Μια κάµερα ανιχνεύει τις πλευρικές διαγραµµίσεις στο δρόµο, και αν το όχηµα τείνει να διασχίσει τη διαγράµµιση, τότε το Lane Keeping Aid κατευθύνει ενεργά το αυτοκίνητο πίσω στη λωρίδα του µε ελαφρά ροπή στρέψης που ασκείται στο τιµόνι. Αν το αυτοκίνητο φτάσει ή διασχίσει την πλευρική διαγράµµιση, τότε η λειτουργία Lane Keeping Aid προειδοποιεί επίσης τον οδηγό µε δονήσεις στο τιµόνι. Αξίζει να σηµειωθεί ότι το Lane Keeping Aid λειτουργεί µόνο στην περίπτωση που ο οδηγός του αυτοκινήτου έχει τα χέρια του στο τιµόνι του αυτοκινήτου.

Volvo

Από τη µεριά του, το Cross Traffic Alert (CTA) είναι ένα ακόµα σύστηµα ασφαλείας και υποστήριξης του οδηγού, επικουρικό του BLIS, το οποίο έχει σχεδιαστεί για να βοηθά τον οδηγό να ανιχνεύει διερχόµενη κυκλοφορία πίσω από το αυτοκίνητο όταν το τελευταίο κινείται προς τα πίσω. Η λειτουργία αυτόµατης πέδησης του συστήµατος µπορεί να σταµατήσει το αυτοκίνητο, αν υπάρχει κίνδυνος σύγκρουσης µε όχηµα που πέρασε απαρατήρητο. Το CTA έχει σχεδιαστεί κατά κύριο λόγο για να ανιχνεύει οχήµατα, ενώ σε ευνοϊκές συνθήκες µπορεί επίσης να ανιχνεύσει µικρότερα «αντικείµενα», όπως ποδηλάτες και πεζούς. Όταν το CTA ανιχνεύσει ότι κάποιο αντικείµενο πλησιάζει από το πλάι, αυτό επισηµαίνεται µε ηχητικό σήµα, µε ένα εικονίδιο που ανάβει στην οθόνη του οχήµατος, καθώς και µε ένα ακόµα στην άνω προβολή της κάµερας υποβοήθησης της στάθµευσης.

Volvo

Κερασάκι στην τούρτα των συστηµάτων ασφαλείας για τα κορυφαία XC60 και XC90 αποτελεί η 360° Surveillance Camera -µία ακόµα καινοτοµία της Volvo-, η οποία έρχεται να ενισχύσει το αίσθηµα ασφάλειας και αυτοπεποίθησης του οδηγού. Και αυτό όχι µόνο στο παρκάρισµα, αλλά και στην οδήγηση γενικότερα. Η πρωτοποριακή κάµερα 360 µοιρών της Volvo εξασφαλίζει στον οδηγό πανοραµική θέα, µια επισκόπηση θα έλεγε κανείς της περιοχής γύρω από το όχηµα, που απεικονίζεται ψηφιακά από ένα σηµείο πάνω από το αυτοκίνητο. Η πανοραµική αυτή θέα καθίσταται εφικτή χάρη στην αρωγή τεσσάρων καµερών τύπου fish-eye, µε την πρώτη να βρίσκεται ενσωµατωµένη στο εµπρός µέρος, δύο σε κάθε έναν από τους εξωτερικούς καθρέφτες του οχήµατος και µία ακόµα, η οποία βρίσκεται εγκατεστηµένη στο πίσω µέρος, πάνω από τη θέση φιλοξενίας της πινακίδας κυκλοφορίας.

Volvo

XC40: Τα συστήματα ασφάλειας που ξεχωρίζουν

Το XC40, ο Βενιαµίν των SUV µοντέλων της Volvo, είναι µια πρόταση µε κορυφαίες τεχνολογίες και συστήµατα υποβοήθησης της οδήγησης, που αυξάνουν το επίπεδο ασφάλειας όχι µόνο όσων επιβαίνουν στο όχηµα, αλλά και των ευάλωτων χρηστών του δρόµου, όπως είναι οι πεζοί και οι ποδηλάτες, κατά την κίνηση σε αστικό περιβάλλον, όπου οι µετακινήσεις πραγµατοποιούνται πίσω από το τιµόνι του αυτοκινήτου µε χαρακτηριστική άνεση και ευκολία, χάρη στις κόµπακτ διαστάσεις του. Για παράδειγµα, το Pedestrian Detection έχει την ικανότητα να αναγνωρίζει την παρουσία κάποιου πεζού εµπρός από το όχηµα ενόσω αυτό κινείται, προειδοποιώντας τον οδηγό. Σε περίπτωση που ο τελευταίος δεν αντιδράσει, το σύστηµα επεµβαίνει αυτοβούλως, ενεργοποιώντας τα φρένα του οχήµατος. Η λειτουργία του συστήµατος βασίζεται σε µια κάµερα που βρίσκεται στον κεντρικό καθρέφτη, στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, σε ένα ραντάρ τοποθετηµένο στο εµπρός µέρος, καθώς και σε µια κεντρική ηλεκτρονική µονάδα ελέγχου του συστήµατος. Ο ρόλος του ραντάρ είναι να εντοπίζει τα προπορευόµενα εµπόδια και να υπολογίζει την απόσταση του αυτοκινήτου από αυτά, ενώ η κάµερα αναλαµβάνει την αναγνώριση των εµποδίων, ακόµα και αν αυτά έχουν ύψος µικρότερο των 0,8 µ. Σε περίπτωση επικείµενου κινδύνου για σύγκρουση µε πεζό, ο οδηγός λαµβάνει µία σειρά από οπτικοακουστικά µηνύµατα στο εσωτερικό, που τον προειδοποιούν, ενώ ταυτόχρονα το σύστηµα πέδησης τίθεται σε «επιφυλακή». Σε περίπτωση που ο οδηγός δεν αντιδράσει, τα φρένα επενεργούν ακινητοποιώντας το όχηµα.

Volvo

Στο ίδιο µήκος κύµατος, το Cyclist Detection στο XC40 λειτουργεί µε ανάλογο τρόπο µε το Pedestrian Detection, καθώς έχει για την περίσταση την ικανότητα να ανιχνεύει διερχόµενους ποδηλάτες επενεργώντας προληπτικά στα φρένα, προκειµένου να αποφευχθεί η σύγκρουση µε το όχηµα. Το σύστηµα συνδυάζει τα δεδοµένα της κάµερας που βρίσκεται στον εσωτερικό καθρέφτη και του ενσωµατωµένου στο εµπρός µέρος του οχήµατος ραντάρ. Χάρη στο ευρύ οπτικό πεδίο του ραντάρ διπλής λειτουργίας, οι ποδηλάτες µπορούν να εντοπιστούν από νωρίς, ενώ ο καινοτόµος αλγόριθµος του συστήµατος επεξεργασίας της εικόνας καθιστά δυνατή την αναγνώριση της κίνησης των ποδηλατών. Σε περίπτωση που διαγνωστεί επικείµενη σύγκρουση µε ποδηλάτη, το σύστηµα εφαρµόζει πλήρη ισχύ πέδησης και, εάν είναι απαραίτητο, σταµατά πλήρως το αυτοκίνητο.

Volvo

Με το βλέµµα στραµµένο στο µέλλον

Για τη Volvo η ασφάλεια ήταν, είναι και θα παραµείνει στο επίκεντρο της στρατηγικής και εξέλιξής της.

Το όραµα της σουηδικής εταιρείας στον τοµέα της ασφάλειας για την επίτευξη µηδενικών σοβαρών τραυµατισµών ή θανάτων είναι ο τρόπος της Volvo για τη δηµιουργία πιο βιώσιµων προσωπικών µεταφορών, στο πλαίσιο των οποίων η εταιρεία προστατεύει, πριν από οτιδήποτε άλλο, τους ανθρώπους και τον κόσµο γύρω τους, τόσο τώρα όσο και στο µέλλον. Και αυτό θα αποτελεί για πάντα το βασικό συστατικό του DNA κάθε µοντέλου της Volvo.

Υπό το πρίσµα αυτό, η Volvo προβαίνει σε συγκεκριµένες παρεµβάσεις, οι οποίες θα βελτιώσουν στα αυτοκίνητά της το επίπεδο ασφάλειας, όπως:

- Περιορισµός ανώτατης ταχύτητας όλων των αυτοκινήτων της στα 180 χλµ./ώρα, µε στόχο να σταλεί έτσι ένα ξεκάθαρο µήνυµα για τους κινδύνους της υπερβολικής ταχύτητας.

- Υιοθέτηση του συστήµατος Care Key, που επιτρέπει στους κατόχους των αυτοκινήτων Volvo να περιορίζουν την ταχύτητα του - οχήµατός τους πριν το δανείσουν σε άλλους.

Εγκατάσταση καµερών στο εσωτερικό των αυτοκινήτων που θα ανιχνεύουν συµπεριφορές του οδηγού οι οποίες µπορεί να οδηγήσουν σε σοβαρό τραυµατισµό ή θάνατο.

Volvo

Οι σημαντικότερες κατακτήσεις της Volvo στην ιστορία

1959: Ζώνη ασφαλείας τριών σημείων

Ο µηχανικός Nils Bohlin έφερε την επανάσταση το 1959, εξελίσσοντας και εισάγοντας για πρώτη φορά για λογαριασµό της Volvo στο PV544 τη ζώνη ασφαλείας τριών σηµείων, µια ανακάλυψη που έσωσε και συνεχίζει να σώζει εκατοµµύρια ζωές, µετά την απόφαση της Volvo να παραιτηθεί των δικαιωµάτων ευρεσιτεχνίας της συγκεκριµένης εφεύρεσης.

Volvo

1972: Παιδικό κάθισμα ασφαλείας με φορά προος τα πίσω

Το παιδικό κάθισµα ασφαλείας µε φορά προς τα πίσω αντλούσε εν έτει 1972 την έµπνευσή του από το κάθισµα των αστροναυτών, το οποίο είχε ανάλογη εγκατάσταση, ώστε να αντισταθµίζονται οι δυνάµεις κατά τη διαδικασία της απογείωσης. Το 1976 η Volvo δηµιούργησε για πρώτη φορά το βοηθητικό παιδικό κάθισµα, και το 1990 το ενσωµατωµένο στο κάθισµα του αυτοκινήτου βοηθητικό παιδικό κάθισµα.

Volvo

1991: Προστασία από πλευρική σύγκρουση

Το Side Impact Protection System (σύστηµα προστασίας από πλευρική πρόσκρουση) ή SIPS αποτέλεσε ένα ακόµα σηµαντικό βήµα προς τα εµπρός στον τοµέα της ασφάλειας, και αυτό µε την υπογραφή της Volvo. Τρία χρόνια αργότερα (1994), η εταιρεία πραγµατοποίησε ένα ακόµα άλµα, παρουσιάζοντας για πρώτη φορά στην αυτοκινητοβιοµηχανία άλλη µία σηµαντική ανακάλυψη: τους πλευρικούς αερόσακους.

Volvo

1998: Σύστημα προστασία από τραυματισμό στον αυχένα

Η δηµιουργία από τη Volvo το 1998 ενός ιδιαίτερα στιβαρού προσκεφάλου µε εγκατάσταση κοντά στο κεφάλι του επιβάτη, σε συνδυασµό µε τον έξυπνο σχεδιασµό του καθίσµατος, είχαν ως αποτέλεσµα την πιο οµοιόµορφη υποστήριξη του οδηγού και τη µείωση κατά το ήµισυ των επιπτώσεων τραυµατισµού του αυχένα σε περίπτωση σύγκρουσης.

Volvo

1998: Αερόσακοι τύπου κουρτίνας

Οι αερόσακοι κουρτίνας αποτέλεσαν ακόµα µία «υπέρβαση» στον τοµέα της ασφάλειας. Εγκατεστηµένοι στην επένδυση της οροφής, είχαν την ικανότητα να αναπτύσσονται σε 25 εκατοστά του δευτερολέπτου, απορροφώντας εν έτει 1998 σχεδόν τα τρία τέταρτα της ενέργειας που απελευθερωνόταν από την κίνηση του κεφαλιού του επιβάτη προς το πλάι.

Volvo

2002: Roll over protection system

Το Roll Over Protection System παρείχε ολοκληρωµένη προστασία σε περίπτωση ανατροπής ενός SUV οχήµατος. Για να επιτευχθεί αυτό, η Volvo βελτίωσε την ανθεκτικότητα του κλωβού ασφαλείας και την ευστάθεια του οχήµατος, χάρη στην εισαγωγή ενός εξελιγµένου ηλεκτρονικού συστήµατος.

Volvo

2003: Σύστμα επιτήρησης τυφλών σημείων (BLIS)

Το σύστηµά BLIS χρησιµοποιεί κάµερες και ραντάρ για να εντοπίζει οχήµατα που βρίσκονται δίπλα, αλλά και στα πίσω πλαϊνά σηµεία του οχήµατος. Στην πράξη, όταν ένα αυτοκίνητο εισέλθει στην «τυφλή περιοχή», τότε ανάβει µια προειδοποιητική λυχνία κοντά στον εξωτερικό καθρέφτη, δίνοντας στον οδηγό αρκετό χρόνο να αντιδράσει στον επικείµενο κίνδυνο.

Volvo

2008: City Safety

Το πρωτοποριακό για την εποχή του σύστηµα City Safety υιοθετούσε χαρακτηριστικά ανίχνευσης µέσω λέιζερ, ώστε να προειδοποιήσει αν υπάρχει πιθανότητα σύγκρουσης µε το µπροστινό όχηµα. Αν ο οδηγός δε φρενάρει, τότε την πέδηση αναλάµβανε αυτοβούλως το ίδιο το αυτοκίνητο.

Volvo

2010: Ανίχνευση πεζών με αυτόμτη πέδηση

Μία δεκαετία έχει περάσει από την πρεµιέρα του συστήµατος ανίχνευσης πεζών µε αυτόµατη πέδηση, το οποίο χρησιµοποιεί ραντάρ και κάµερες προειδοποιώντας τον οδηγό σε περίπτωση που βρεθεί κάποιος µπροστά από το αυτοκίνητο και, στη συνέχεια, φρενάρει αυτόµατα αν ο οδηγός αγνοήσει τις προειδοποιήσεις.

Δείτε περισσότερα εδώ

Volvo

Ψηφίστε το πιο όμορφο sport coupe των τελευταίων 50 ετών. Προσοχή, δεν αναζητούμε το καλύτερο αλλά το πλέον όμορφο από το 1970 μέχρι σήμερα.

Επιλογές
Ψηφοφορία

Τιμές - Τεχνικά

 

Κατηγορία άρθρου