16 Σεπ 2018

VW και Hewlett-Packard συνεργάζονται στην τρισδιάστατη εκτύπωση εξαρτημάτων

Οι δύο εταιρείες συνεργάζεται προκειμένου να φέρουν σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα τη μαζική παραγωγή τρισδιάστατων εξαρτημάτων στον τομέα της σύγχρονης αυτοκινητοβιομηχανίας.

VW - Hewlett-Packard

Στο πλαίσιο του κοινού αυτού εγχειρήματος, η Hewlett-Packard, γνωστή και ως HP, έχει εξελίξει έναν εκτυπωτή με την ονομασία Metal Jet, τον οποίο και χρησιμοποιεί ήδη η βρετανική εταιρεία κατασκευής εξαρτημάτων GKN για την παραγωγή διαφόρων μερών για λογαριασμό της VW. Σε αντίθεση με τους παραδοσιακούς 3D εκτυπωτές, αυτός της HP χρησιμοποιεί μία πρόσθετη διαδικασία στην οποία τα μέρη «γεννιούνται» ανά στρώσεις χρησιμοποιώντας σκόνη και συνδετικό υλικό. Το συστατικό στη συνέχεια «ψήνεται» σε μία μεταλλική ουσία στη λεγόμενη διαδικασία πυροσυσσωμάτωσης. Αυτό διαφέρει από τις ήδη γνωστές διεργασίες, στις οποίες η σκόνη τήκεται με λέιζερ, διαδικασία η οποία είναι σημαντικά ακριβότερη.

Το μεγαλύτερο πλεονέκτημα αυτής της νέας μεθόδου είναι ότι βελτιώνει την παραγωγικότητα κατά πενήντα φορές σε σύγκριση με άλλες διαδικασίες 3D εκτύπωσης. Σύμφωνα με την ίδια την VW, «για πρώτη φορά, η μαζική παραγωγή τρισδιάστατων εξαρτημάτων έχει γίνει πραγματικότητα στην αυτοκινητοβιομηχανία».

Η GKN, η οποία κατασκευάζει περισσότερα από 3 δις εξαρτήματα το χρόνο, πιστεύει πως θα είναι σε θέση να εκτυπώσει εκατομμύρια εξαρτήματα υψηλής ποιότητας χρησιμοποιώντας την παραπάνω μέθοδο σε ευρεία κλίμακα από το επόμενο έτος για λογαριασμό της VW.

Παρά το γεγονός η VW αναμένει να αυξήσει τη χρήση τρισδιάστατων εξαρτημάτων με την πάροδο του χρόνου, οι ιθύνοντες της ξεκαθαρίζουν ωστόσο ότι σε υψηλότερο όγκο παραγωγής άλλες μέθοδοι κατασκευής παραμένουν ακόμα πιο οικονομικές.

«Το σημαντικό στοιχείο των τεχνολογιών εκτύπωσης 3D δεν βρίσκεται σε τεράστιους αριθμούς σε οχήματα όπως το Golf», δήλωσε ο Sven Crull, επικεφαλής του σχεδιασμού της VW για νέες τεχνολογίες.

Και προσθέτει:

«Υπάρχει μια καλύτερη περίπτωση χρήσης σε περισσότερα εξειδικευμένα μέρη για οχήματα με όγκο από 50.000 έως 500.000 μονάδες».

Αξίζει να σημειωθεί πως η συγκεκριμένη μέθοδος εφαρμόστηκε από τη VW σε συνεργασία με την HP με επιτυχία στο πρωτότυπο I.D. R Pikes, το «σώμα» του οποίου διέθετε περί τα 2.000 τρισδιάστατα εκτυπωμένα εξαρτήματα._Χ.Α.

Περισσότερες φωτογραφίες:
  • VW - Hewlett-Packard
  • VW - Hewlett-Packard
  • VW - Hewlett-Packard
  • VW - Hewlett-Packard