top icon
Αγώνες

GP Γερμανίας: Κυρίαρχος ο Hamilton

Όπως και το προηγούμενο σαββατοκύριακο, ο Lewis Hamilton κατέκτησε τη νίκη στην… πρώτη στροφή, ενώ αμφότεροι οι οδηγοί της Red Bull ανέβηκαν στο βάθρο, καθώς ο Nico Rosberg είχε μια κακή Κυριακή στη γενέτειρά του. 

Η φετινή ανάκαμψη του Hamilton είναι εντυπωσιακή και ο Βρετανός θα κατευθυνθεί προς το καλοκαιρινό διάλειμμα με προβάδισμα 19 βαθμών, ενώ έπειτα από το Ισπανικό GP βρισκόταν 43 βαθμού πίσω από τον team mate του. Ο Rosberg έχασε δύο συνεχόμενους αγώνες με τον ίδιο τρόπο: κάνοντας κακή εκκίνηση, ένα πρόβλημα που έδειχνε να έχει στην αρχή της σεζόν ο Hamilton. Ο Βρετανός δήλωσε σήμερα ότι έχει δουλέψει σκληρά με τους μηχανικούς του για να βελτιωθούν οι εκκινήσει του και τα αποτελέσματα έχουν φανεί στους δύο τελευταίους αγώνες. Η μάχη μεταξύ των δύο Mercedes κρίθηκε στα πρώτα κιόλας μέτρα του αγώνα. Ο Hamilton έκανε καλύτερο ξεκίνημα από τον Rosberg, ο οποίος σπίναρε στο ξεκίνημα καθώς και στις δύο πρώτες αλλαγές σχέσεων και αναγκάστηκε να σηκώσει λίγο το πόδι του από το γκάζι, χάνοντας φόρα. Το γεγονός αυτό επέτρεψε σε αμφότερες τις Red Bull να περάσουν εμπρός από την Mercedes του Γερμανού στην πρώτη στροφή. Εκεί, ο Max Verstappen προσπέρασε τον συντηρητικό Daniel Ricciardo από την εξωτερική όντας και με τους τέσσερις τροχούς επάνω στο kerb, το οποίο η FIA θεωρούσε ως μέρος της πίστας αυτό το σαββατοκύριακο. Ο Ricciardo, συζητώντας με τον Verstappen στις προετοιμασίες για το βάθρο, είπε ότι έμεινε έκπληκτος που ο Ολλανδός βρήκε επαρκή πρόσφυση εκεί.

Ο Hamilton είχε τη δυνατότητα να απομακρυνθεί 6 δλ. στους πρώτους 12 γύρους από τον Verstappen, δημιουργώντας μια απόσταση ασφαλείας. Ο Ricciardo δεν απειλούσε ουσιαστικά τον team mate του, ενώ ο Rosberg έπαιζε το παιχνίδι της υπομονής. Η Mercedes άλλαξε σύντομα τη στρατηγική του Γερμανού από 2 σε 3 pit stop και τον κάλεσε στα pits στον 12ο γύρο για τη supersoft γόμα, ακριβώς όπως έκανε την ίδια στιγμή και η Red Bull με τον Verstappen. Ωστόσο, η αλλαγή ελαστικών του Rosberg δεν ήταν η ταχύτερη εφικτή, λόγω καθυστέρησης στην τοποθέτηση του πίσω δεξιού τροχού. Συνεπώς, ο Rosberg παρέμεινε πίσω από τις Red Bull. Οι υπόλοιποι τέσσερις από τους έξι κορυφαίους οδηγούς προτίμησαν τη μαλακή γόμα για ο δεύτερο stint, η οποία έδειχνε να λειτουργεί καλύτερα. Ο Verstappen δυσκολεύτηκε με βαρύ φορτίο καυσίμου στο δεύτερο stint με τη supersoft γόμα και έχασε αρκετό χρόνο από τον Hamilton. Οι Verstappen και Rosberg εισήλθαν και τη δεύτερη φορά πρώτοι στα pits δεδομένων των ελαστικών που χρησιμοποιούσαν. Με την Mercedes να καλεί τον Γερμανό πρώτα και τη Red Bull να αντιδρά στον επόμενο, ο Rosberg κατάφερε να πλησιάσει τον Verstappen.

Ο Γερμανός αποφάσισε να επιτεθεί στη φουρκέτα στον 29ο γύρο. Ο Verstappen κινήθηκε και πάλι (όπως και στην Ουγγαρία με τον Raikkonen) την τελευταία στιγμή στη ζώνη φρεναρίσματος έχοντας δει τον Rosberg να επιτίθεται. O Γερμανός αναγκάστηκε να αποφύγει τη Red Bull, γεγονός που επέκτεινε το μήκος φρεναρίσματος της Mercedes. Aν ο Rosberg είχε δοκιμάσει να στρίψει το τιμόνι νωρίτερα, πιθανότατα θα είχε μπλοκάρει τους εμπρός τροχούς του. Ο Γερμανός άρχισε να στρίβει αρκετά αργά, ωθώντας τον Verstappen εκτός πίστας. Παρ’ ότι το συμβάν έμοιαζε πολύ με αυτό της Αυστρίας μεταξύ Rosberg και Hamilton, ήταν εντελώς διαφορετικό, καθώς σύμφωνα με την οπτική του Γερμανού, η αρχική κίνηση του Verstappen ξεκίνησε την αλυσίδα γεγονότων που οδήγησε τη Red Bull εκτός πίστας. Οι αγωνοδίκες δε συμμερίστηκαν όμως την άποψη του Rosberg και αποφάσισαν να του επιβάλλουν ποινή 5 δλ. με τη γενική να είναι ότι η τιμωρία ήταν υπερβολική αυστηρή.

Ο Rosberg είχε περάσει στη δεύτερη θέση πριν το τελικό του pit stop, στο οποίο έπρεπε να εκτίσει την ποινή 5 δλ. Ωστόσο, ο μάνατζερ της ομάδας Ron Meadows, που χειριζόταν το χρονόμετρο, πάτησε το κουμπί κατά λάθος δύο φορές. Η καταμέτρηση σταμάτησε και μέχρι ο Βρετανός να το πάρει χαμπάρι και να το ξεκινήσει ξανά το χρονόμετρο, είχαν περάσει άλλα 3 δλ…

Η Red Bull στο μεταξύ είχε διαφοροποιήσει τη στρατηγική μεταξύ των δύο οδηγών της. Έχοντας δώσει το φρέσκο σετ supersoft γόμας στον Verstappen για το δεύτερο stint, επέλεξε ένα καινούργιο σετ μαλακής γόμας για τον Ricciardo για το ίδιο stint, το οποίο παρέτεινε μερικούς γύρους για τον Αυστραλό. Το τρίτο σετ ελαστικών του Ricciardo ήταν χρησιμοποιημένο supersoft. Την ίδια στιγμή που ο Verstappen παραπονιόταν για υποστροφή με τη μαλακή γόμα (έχοντας σχολιάσει νωρίτερα ότι η supersoft δεν είναι το κατάλληλο ελαστικό για τον αγώνα), ο Ricciardo, με ένα σετ χρησιμοποιημένων supersoft ελαστικών και μεσαίο φορτίο καυσίμου, βρήκε… φτερά, βελτιώνοντας σημαντικά το ρυθμό του. Ο Αυστραλός πλησίασε σε απόσταση βολής τον Verstappen, ο οποίος έκανε στην άκρη στον 40ό γύρο, σεβούμενος τις επιθυμίες της Red Bull και γνωρίζοντας τη στρατηγική του team mate του.

H Red Bull είχε διαφυλάξει ένα φρέσκο σετ supersoft γόμας για το τελευταίο stint του Ricciardo και με αυτό, ο Αυστραλός προσπάθησε να επιτεθεί στον Hamilton. O Βρετανός, που μέχρι εκείνη τη στιγμή προφύλασσε τα ελαστικά και τον κινητήρα του απάντησε άμεσα για να διασφαλίσει ότι η διαφορά δε θα κατέβαινε κάτω από τα 6 δλ. Με αυτό τον τρόπο, ο Hamilton επισφράγισε τη νίκη στον αγώνα κατά τον οποίο η πρωτοπορία του δεν απειλήθηκε ποτέ. Ο Ricciardo ήταν πολύ ευχαριστημένος από τη δεύτερη θέση, πίνοντας σαμπάνια από το… μποτάκι του στο βάθρο, ενώ ο Verstappen δήλωσε ότι θυσιάστηκε για την ομάδα σήμερα. Ο Ολλανδός προσέθεσε ότι υπάκουσε στις εντολές για να χτίσει την εμπιστοσύνη της ομάδας προς το πρόσωπό του.

Ο ρυθμός των Red Bull με τη supersoft γόμα στο τελικό stint ήταν αρκετά ταχύς για να μην επιτρέψει στον Rosberg (με τα μαλακά ελαστικά) να πλησιάσει ή να απειλήσει τα μπλε μονοθέσια στους τελευταίους γύρους και να αναγκαστεί να συμβιβαστεί με την 4η θέση στην οποία βρέθηκε από την πρώτη στροφή. Ο Rosberg πιστεύει ότι χωρίς την ποινή 5 δλ. θα είχε τερματίσει εμπρός από τις Red Bull.

Η Red Bull δεν περίμενε να είναι τόσο ανταγωνιστική σε μια πίστα όπως το Hockenheim. Αντιθέτως, η Ferrari δεν περίμενε να επιδείξει τόσο αρνητική εικόνα στη Γερμανία. Τα ιταλικά μονοθέσια δεν πλησίασαν ποτέ τους προπορευόμενους. Ο Sebastian Vettel προσπέρασε τον Kimi Raikkonen στην πρώτη στροφή για την 5η θέση και οι δύο Ferrari παρέμειναν εκεί για όλο τον υπόλοιπο αγώνα. Ο Vettel αρνήθηκε επίσης να εισέλθει στα pits όταν το ιταλικό pit wall τον κάλεσε για το τελευταίο pit stop, στοχεύοντας σε ένα… ουτοπικό undercut του Verstappen το οποίο δεν επρόκειτο ποτέ να συμβεί. Ο Vettel πήρε μερίδιο της ευθύνης δηλώνοντας ότι θα έπρεπε να έχει εκμεταλλευτεί περισσότερο τα ελαστικά νωρίτερα στο stint. Παρά τις δηλώσεις του Γερμανού ότι η Ferrari γνωρίζει τι πρέπει να κάνει για να βελτιώσει την κακή εικόνα που δείχνει τελευταία, γεγονός είναι ότι η Scuderia κατευθύνεται προς το καλοκαιρινό διάλειμμα έχοντας πέσει στην 3η θέση του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών, 14 βαθμούς πίσω από την Red Bull. Eπίσης, η Ferrari έχει να δει βάθρο από την Αυστρία, ενώ η Red Bull είχε και τους δύο οδηγούς της στο podium σήμερα.

Ο Nico Hulkenberg τερμάτισε στην 7η θέση έπειτα από μια ενδιαφέρουσα μάχη με τον Valtteri Bottas, την οποία η Force India κέρδισε, επιλέγοντας ορθώς στρατηγική τριών pit stop στο μέσο του αγώνα. Τον Bottas κατάφερε να προσπεράσει και ο Jenson Button για την 8η στον προτελευταίο γύρο. Ο Φινλανδός δήλωσε ότι η Williams έκανε λανθασμένους υπολογισμούς όσον αφορά την εκτίμηση της διάρκειας ζωής των ελαστικών, γεγονός που τον άφησε εκτεθειμένο στους τελευταίους γύρους. Ο Bottas κατέληξε στην 9η θέση, εμπρός από τον Sergio Perez, που πήρε τον τελικό βαθμό. Ο Μεξικανός επωφελήθηκε από την εξοικονόμηση καυσίμων που ήταν αναγκασμένος να κάνει ο Fernando Alonso, καθώς επίσης και από το χρόνο που έχασε ο Ισπανός όταν του «έριξε» γύρο ο Verstappen._Φ.Λ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ