07 Μάιος 2015

Γιώργος-Ιάσονας Παγιατάκης

Ακροβατεί με επιτυχία ανάμεσα στην άνεση με την οποία φοράει το κοστούμι και τη γραβάτα του για να ασχοληθεί με το μάρκετινγκ της Audi και της Ducati, αλλά και τη ζώνη και το κράνος του, για να απολαύσει την οδήγηση σε τέσσερις και δύο τροχούς, αντίστοιχα.

Σε μια δύσκολη περίοδο για την ελληνική αγορά, ποια είναι τα πλεονεκτήματα της Audi σε σχέση με τον ανταγωνισμό; Η Audi έχει ένα πλεονέκτημα σε παγκόσμια κλίμακα, και αυτό συνίσταται στο γεγονός ότι δε μένουμε ποτέ στάσιμοι, παρουσιάζοντας συνεχώς καινούργια μοντέλα σε όλες τις κατηγορίες και διατηρώντας αμείωτο το ενδιαφέρον του κόσμου. Όσον αφορά τη δική μας αγορά, τώρα, βοήθησε πολύ το γεγονός ότι η εταιρεία έκανε πρώτη μία στροφή σε μικρούς τούρμπο κινητήρες, οι οποίοι ταυτόχρονα είναι φιλικοί προς το περιβάλλον, κάτι που ήταν και είναι ιδανικό για την ελληνική πραγματικότητα, σε σχέση βέβαια και με την ισχύουσα νομοθεσία μας.

Με ποια κριτήρια αγοράζει σήμερα κάποιος αυτοκίνητο; Πρόκειται για μια εξαιρετικά πολύπλοκη υπόθεση, αφού τα κριτήρια είναι πάρα πολλά. Αυτό που θεωρώ ότι έχει αλλάξει αυτήν την εποχή είναι η βαρύτητα ανάμεσα σε αυτά. Το συναίσθημα και η αισθητική, βέβαια, παίζουν πάντα πρωταγωνιστικό ρόλο στην επιλογή, αλλά εν μέσω μιας οικονομικής κρίσης η λογική αποτελεί πλέον πρωταρχικό κριτήριο. Εμείς, με τη σειρά μας, γνωρίζοντας ότι το αυτοκίνητο αποτελεί τη δεύτερη μεγαλύτερη επένδυση που κάνει ο άνθρωπος στη ζωή του, το προστατεύουμε, φροντίζοντας ώστε τα προϊόντα μας να διατηρούν υψηλή αξία μεταπώλησης.

Ποια είναι, αντίστοιχα, τα κριτήρια στο leasing; Μεγάλη πρόκληση για εμάς είναι η τάση της αγοράς να μειώνονται συνέχεια τα μισθώματα και τα ποσά τα οποία είναι διατεθειμένες οι εταιρείες να διαθέσουν για τα εταιρικά τους. Υπήρχαν δύο δρόμοι να επιλέξουμε. Ο ένας ήταν να δίνουμε συνέχεια έκπτωση στις εταιρείες leasing, με βασικότερη συνέπεια το γεγονός ότι κάποια στιγμή εξαντλείται το περιθώριο κέρδους αλλά και το ότι έτσι θα υπήρχε μεγάλη υποτίμηση στο ίδιο το αυτοκίνητο, αργότερα ως μεταχειρισμένο, αφήνοντάς μας ουσιαστικά εκτεθειμένους απέναντι στον πελάτη λιανικής που έχει αποκτήσει το ίδιο μοντέλο. Εμείς αποφασίσαμε, λοιπόν, στρατηγικά να μην ακολουθήσουμε αυτήν την πολιτική, θέλοντας να προστατεύουμε την υπολειμματική αξία του αυτοκινήτου μας, κάτι το οποίο έχει φανεί και από την 5ετή εργοστασιακή εγγύηση που δίνουμε πλέον!

Τι προσδοκίες έχετε για το 2015; Το πρώτο τρίμηνο είναι πάντα σημαντικό δείγμα, αλλά σε αυτήν την περίπτωση είχαμε εκλογές, αλλαγή κυβέρνησης κτλ., με αποτέλεσμα τη δεδομένη χρονική στιγμή να είναι πολύ δύσκολο να προκύψουν τα όποια συμπεράσματα. Με βάση τις μέχρι τώρα τάσεις, όμως, ίσως να μπορούμε να μιλήσουμε για ένα κλείσιμο της ελληνικής αγοράς φέτος με συν 10.000 μονάδες... Δε σας κρύβω ότι εμείς εσωτερικά είχαμε κάνει τα πλάνα μας για μια μεγαλύτερη αγορά, και προσδοκούμε ότι, από τη στιγμή που θα σταθεροποιηθεί η πολιτική κατάσταση, θα έρθουν και αυτά τα νούμερα.

Πώς πιστεύετε ότι θα κινηθεί στο μέλλον η αγορά των ντίζελ σε Ελλάδα και Αθήνα; Θα συνεχιστεί η κυριαρχία των πετρελαιοκίνητων ή υπάρχουν στοιχεία ανάκαμψης των βενζινοκίνητων μοντέλων; Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι οι κινητήρες ντίζελ διαθέτουν πολλά πλεονεκτήματα. Εμείς όμως είμαστε στην ευχάριστη θέση να έχουμε νέας τεχνολογίας TFSI βενζινοκινητήρες με πάρα πολλά προτερήματα, όπως αυτό του χαμηλού κυβισμού και των μηδενικών τελών, κάτι που θέτει τη συζήτηση σε νέα βάση. Σαφώς ο κόσμος έχει επηρεαστεί υπέρ των πετρελαιοκίνητων προτάσεων από την απελευθέρωσή του καυσίμου και έπειτα, αλλά θα πρέπει να προσέχει και να γνωρίζει ότι δεν είναι πάντα αυτή η πιο συμφέρουσα πρόταση. Όλα έχουν να κάνουν με τη χρήση και τις ανάγκες. Εμείς εκπαιδεύουμε συνεχώς το δίκτυο πωλήσεών μας να γίνεται πολύ σωστή διερεύνηση αναγκών και χρήσης εκ μέρους των πελατών, έτσι ώστε να τους κατευθύνουμε σωστά.

Μετά το Α3 g-tron έρχεται και το Α4 g-tron... Ταυτόχρονα, όμως, πόσα ακόμα e-tron μοντέλα να περιμένουμε; Είμαστε στη θέση να πούμε ότι έρχονται εκδόσεις g-tron και e-tron για όλα τα μοντέλα της γκάμας μας! Συγκεκριμένα, μάλιστα, μέσα στην επόμενη διετία θα έχουμε περίπου πέντε ακόμα e-tron προτάσεις, αρχής γενομένης με το Q7, το οποίο είδαμε ήδη στη Γενεύη.

Το συναίσθημα και η αισθητική παίζουν πάντα πρωταγωνιστικό ρόλο στην επιλογή ενός αυτοκίνητου, αλλά εν μέσω μιας οικονομικής κρίσης η λογική αποτελεί πλέον πρωταρχικό κριτήριο.

Πόσο διαφορετικό είναι το μάρκετινγκ που αφορά το χώρο των αυτοκινήτων από αυτό των μοτοσυκλετών; Όταν πρωτοασχολήθηκα με την Ducati, εξεπλάγην πάρα πολύ θετικά από το πόσο κοντά είναι τελικά αυτές οι δύο μάρκες. Η Audi λέει ότι είναι μια μάρκα εκλεπτυσμένη, η Ducati δίνει πολύ μεγάλη σημασία στο ντιζάιν και στη φινέτσα. Της Audi βασικοί πυλώνες είναι ο σπορ χαρακτήρας και η συμμετοχή σε αγώνες τύπου Le Mans, DTM κτλ., την ώρα που στην Ducati ζουν και αναπνέουν για τους αγώνες - βλέπε MotoGP. Επίσης, η Audi λέει ότι είναι μια εταιρεία που ασχολείται με την πρόοδο, και η Ducati με την αιχμή της τεχνολογίας. Βέβαια, ο κόσμος του αυτοκινήτου είναι πολύ διαφορετικός από εκείνον της μοτοσυκλέτας, με τους αναβάτες των δίτροχων να έχουν και να εξελίσσουν μια εντελώς προσωπική σχέση με τη μηχανή τους. Αυτοί της Ducati, μάλιστα, είναι στην κυριολεξία οπαδοί και εις βάθος γνώστες του αντικειμένου, κάτι που κάνει το μάρκετινγκ πολύ πιο εύκολο.

Η αγορά των μοτοσυκλετών βρίσκεται σε χειρότερο σημείο από αυτήν των αυτοκινήτων. Αν και η Ducati απευθύνεται σε πολύ συγκεκριμένο κοινό, θα θέλατε κάποια παραπάνω μοντέλα στην γκάμα σας, ιδιαίτερα αυτήν την περίοδο; Η μείωση της αγοράς εδώ είναι της τάξης του 90%, σε σχέση, για παράδειγμα, με το 2008. Εμείς αναλάβαμε την αντιπροσώπευση τον Απρίλιο του 2012, οπότε μπήκαμε στο παιχνίδι γνωρίζοντας τα νέα δεδομένα και τους όρους του. Με πολύ προσεκτικές και μετρημένες κινήσεις, λοιπόν, έχουμε κάνει πολύ μεγάλες επενδύσεις, ακόμα και στο DNA της μάρκας, μέσα από την αγωνιστική ομάδα που έχουμε δημιουργήσει, θεωρώντας ότι σύντομα θα αλλάξουν προς το θετικό τα πράγματα.

Όσον αφορά τώρα το αν θα θέλαμε κάποια διαφορετικά μοντέλα στην γκάμα μας από αυτά που μας έχει συνηθίσει η Ducati, θεωρώ ότι αυτήν την εποχή δεν υπάρχουν πλέον ταμπού. Αν παραμένουν αναλλοίωτα οι βασικές αξίες της μάρκας και το βασικό DNA, μπορείς να κάνεις επέκταση σε πολλές κατευθύνσεις, ακόμα και σε διαφορετικές αγορές. Ένα τέτοιο segment, για παράδειγμα, στο οποίο πιστεύω θα μπορούσαμε να μπούμε με επιτυχία είναι τα μικρά «dual», το οποίο αντιπροσωπεύει περίπου το 20% των μοντέλων στην Ελλάδα, χωρίς όμως να έχουμε κάποια ένδειξη από την εταιρεία ότι περιμένουμε κάτι τέτοιο...

Σε ένα μοντέλο όπως τη Scrambler, το οποίο αναβιώνει ένα θρύλο για την εταιρεία, ποιος είναι ο ανταγωνισμός του; Συζητώντας πολύ και με το εργοστάσιο για τη Scrambler, θεωρούμε ότι δεν υπάρχει άμεσος ανταγωνιστής της. Δε μιλάμε απλώς για ένα ρετρό concept, αφού ουσιαστικά έχει εξελιχθεί τεχνολογικά σαν να μην είχε σταματήσει ποτέ να παράγεται και να εξελίσσεται. Είναι κάτι διαφορετικό, πολύ ιδιαίτερο, και αυτό γίνεται αμέσως αντιληπτό όταν τη συναντάς. Βλέπεις, για παράδειγμα, LED φώτα σε μοτοσυκλέτα και ψηφιακό πίνακα οργάνων, ενώ ταυτόχρονα έχουν μείνει αναλλοίωτα πολλά ρετρό στοιχεία, τα οποία συνδυάζονται με μια εξαιρετικά μοντέρνα έκφραση. Είμαστε σίγουροι ότι η Scrambler θα φέρει νέους πελάτες στην εταιρεία, και αυτό από τη μία μας χαροποιεί και από την άλλη δε μας τρομάζει... Όποιος μπει σε αυτήν τη μάρκα, δε φεύγει ποτέ.

Ποια θεωρείτε την ιδανική διαδρομή με αυτοκίνητο και μηχανή; Με αυτοκίνητο μου αρέσει πολύ η διαδρομή μέχρι το Σούνιο, η περίφημη αθηναϊκή Ριβιέρα! Όποτε, μάλιστα, έχουμε τη χαρά να φιλοξενούμε ανθρώπους από το εργοστάσιο και να τους πηγαίνουμε σε αυτήν τη διαδρομή, αδυνατούν να πιστέψουν το πού ζούμε! Μη βλέπετε που εμείς την έχουμε μέσα στα πόδια μας και την έχουμε συνηθίσει ή πολλές φορές την έχουμε στο μυαλό μας μποτιλιαρισμένη, τη θεωρώ εκπληκτική βόλτα, που σε κάνεις να νιώθεις ευλογημένος για το πού ζεις. Και για μοτοσυκλέτα είναι ωραία αυτή η διαδρομή, όπως και της Επιδαύρου, φυσικά. Το ωραιότερο μέρος, όμως, για να εισπράξεις τα προτερήματα ενός δίτροχου, όπως μιας Ducati, είναι η πίστα! Πρόσφατα μάλιστα είχα την ευκαιρία να οδηγήσω τη νέα Panigale 1299 μέσα στη Βαλένθια, και ακόμη δεν μπορώ να το ξεχάσω... Μοναδική εμπειρία!

Προσωπικό και επαγγελματικό όνειρο; Όσο τετριμμένο και αν ακουστεί, εύχομαι να καταφέρω να βρω την ισορροπία μεταξύ της επαγγελματικής και της προσωπικής ζωής-οικογένειας. Κάτι που θεωρώ ότι αποτελεί και διαχρονικό στόχο του ανθρώπου, στο οποίο μάλιστα αναφέρονται μέχρι και αρχαίοι συγγραφείς.

 

ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ

Ο Γιώργος-Ιάσονας Παγιατάκης γεννήθηκε στις 18 Νοεμβρίου του 1974 στο Χιούστον της Αμερικής, από όπου έφυγε στην ηλικία των οκτώ ετών. Σπούδασε Ηλεκτρολόγος Μηχανικός στο ΕΜΠ, από το οποίο αποφοίτησε το 1998, ενώ το 2001-2002 έκανε το μεταπτυχιακό του (MBA) στο Κάρντιφ της Ουαλίας. Αμέσως μετά ξεκίνησε την επαγγελματική του καριέρα, από τη Mercedes, στους τομείς των πωλήσεων και του μάρκετινγκ, ενώ από το 2004 και έπειτα βρίσκεται στο γκρουπ, αρχικά στη VW και από το 2008 στην Audi και, φυσικά, από το 2012 παράλληλα με την Ducati. Σήμερα, στα 41 του, είναι παντρεμένος εδώ και πέντε χρόνια, ενώ μαζί με τη σύζυγό του έχουν μία μικρή κορούλα, η οποία τον κάνει άνετα να δηλώνει περήφανα... χαζομπαμπάς!

Περισσότερες φωτογραφίες:
Ετικέτες: