X
Διεθνείς αγώνες

ERC – Ράλλυ Liepaja Λετονίας: Κυριαρχία Gryazin (+videos)

Ο Nikolay Gryazin κατέκτησε τη νίκη στο Ράλλυ Liepaja Λετονίας, χωρίς να χάσει σε κανένα σημείο την πρωτοπορία στην κατάταξη.

To Πανευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλλυ (FIA ERC) συνεχίστηκε στις 1-3 Ιουλίου, με το χωμάτινο Ράλλυ Liepaja Λετονίας να αποτελεί τον δεύτερο γύρο της χρονιάς.

Ο αγώνας που είναι γνωστός για τις ταχύτατες διαδρομές του και την υψηλή μέση ωριαία ταχύτητα, είχε ως επίκεντρο την πόλη Liepaja και περιλάμβανε 10 ειδικές διαδρομές, μήκους 179,02 αγωνιστικών χιλιομέτρων.

Ο ρόλος της σειράς εκκίνησης Ράλλυ Liepaja Λετονίας

Μετά από την πρεμιέρα στο Ράλλυ Πολωνίας, όπου είχαν επικρατήσει οι Alexey Lukyanuk-Alexey Arnautov, η σειρά εκκίνησης ήρθε για δεύτερη φορά στο επίκεντρο.

Βλέπετε, ο κανονισμός που προβλέπει οι πρώτοι οδηγοί της Qualifying να επιλέγουν τη σειρά εκκίνησής τους στον αγώνα, έχει μια επιπλοκή.

Onboard με τους νικητές

Καθώς τα αυτοκίνητα κορυφαίων προδιαγραφών, που για το ERC είναι εκείνα της κατηγορίας Rally2, ξεπερνούσαν τα 25, ήταν αρκετά πιθανό ορισμένα κορυφαία πληρώματα, να μην βρεθούν εντός της πρώτης 15άδας.

Αυτό είχε συμβεί και στο Ράλλυ Πολωνίας, όταν οι Gryazin-Alexandrov αντιμετώπισαν πρόβλημα στην Qualifying Stage, με αποτέλεσμα κατά την πρώτη ημέρα να εκκινούν 29οι, έχοντας την τέλεια σειρά εκκίνησης.

Κάπως έτσι ξεκίνησε και ο αγώνας στη Λετονία, με τη σειρά εκκίνησης να παίζει καθοριστικό ρόλο και να οριοθετεί σε μεγάλο βαθμό, το ρυθμό και τις επιδιώξεις των πληρωμάτων.

Ράλλυ Liepaja Λετονίας: Νικητές με καθυστέρηση ενός αγώνα

Στο Ράλλυ Liepaja Λετονίας, οι Nikolay Gryazin-Konstantin Alexandrov (Volkswagen Polo R5) ολοκλήρωσαν αυτό που είχαν ξεκινήσει στην πρεμιέρα του θεσμού με το Ράλλυ Πολωνίας, όταν είχαν εγκαταλείψει ενώ προηγούνταν, λόγω διπλού κλαταρίσματος.

Στη Λετονία, ο νεαρός οδηγός δεν απειλήθηκε σε κανένα σημείο, παίρνοντας εξαρχής το προβάδισμα. Σε έναν αγώνα με ειδικές διαδρομές που ταιριάζουν τόσο στον 24χρονο Gryazin -ο οποίος μένει στη Λετονία και είχε ήδη κερδίσει δύο φορές τον εν λόγω αγώνα- όσο και στις δυνατότητες του Volkswagen Polo R5, ο Ρώσος έφτασε στη νίκη, έχοντας σημειώσει 7 φορές τον ταχύτερο χρόνο.

Ταυτόχρονα, έκανε ιδανική προπόνηση ενόψει της επιστροφής του στο WRC2, στο επερχόμενο Ράλλυ Εσθονίας.

Διεκδικώντας θέση στο βάθρο του Ράλλυ Liepaja Λετονίας

Στη δεύτερη θέση της γενικής κατάταξης, 17,3” πίσω από το ρωσικό πλήρωμα, τερμάτισαν οι Craig Breen-Paul Nagle με το Hyundai i20 R5 στα χρώματα της MRF.

Οι Ιρλανδοί, που δεν αγωνίστηκαν στην Qualifying Stage, με αποτέλεσμα να έχουν εξαιρετική σειρά εκκίνησης, χάρισαν και τον πρώτο τερματισμό στο βάθρο στην ινδική εταιρεία ελαστικών, η οποία έχει κάνει σημαντική επένδυση από το 2020, ιδιαίτερα στο ERC.

Ο Breen δήλωσε τη διαφωνία του για τον συγκεκριμένο κανονισμό, έστω και αν αυτός στην προκειμένη περίπτωση, τον ευνόησε.

Μετά από το Ράλλυ Liepaja Λετονίας, ο 31χρονος οδηγός ετοιμάζεται για το Ράλλυ Εσθονίας, όπου θα επιστρέψει στο εργοστασιακό μπάκετ του Hyundai i20 Coupe WRC.

Στο βάθρο των νικητών, ανέβηκαν οι Alexey Lukyanuk-Dmitry Eremeev (Citroen C3 Rally2). Με την τρίτη θέση, ο Ρώσος δύο φορές Πρωταθλητής Ευρώπης διατηρήθηκε στην κορυφή της βαθμολογίας του ERC έπειτα από δύο αγώνες, αφού ο κύριος αντίπαλός του, Andreas Mikkelsen, τερμάτισε πιο πίσω, για λόγο που θα διαβάσετε παρακάτω.

Στην 4η θέση, βρέθηκαν οι Efren Llarena-Sara Fernandez (Skoda Fabia Rally2 evo). Το πλήρωμα της “Rallye Team Spain” επωφελήθηκε επίσης από την σειρά εκκίνησης της πρώτης ημέρας, σημειώνοντας χρόνους βάθρου.

Την επόμενη ημέρα, το μικτό ισπανικό πλήρωμα διατηρήθηκε στις υψηλές θέσεις, πετυχαίνοντας έναν εξαιρετικό τερματισμό και επικρατώντας στο επιμέρους έπαθλο της Michelin, για νεαρούς οδηγούς με ελαστικά της.

Η ποινή του Mikkelsen στο Ράλλυ Liepaja Λετονίας

Μια θέση πιο πίσω, πέμπτοι Γενικής, τερμάτισαν οι Andreas Mikkelsen-Ola Floene (Skoda Fabia Rally2 evo). Οι Νορβηγοί επέδειξαν ταχύτητα και κέρδισαν δύο ειδικές διαδρομές, όμως χρεώθηκαν κατά την πρώτη ημέρα με ποινή ενός λεπτού.

Σύμφωνα με τον Mikkelsen, η ποινή δεν ήταν ευθύνη του πληρώματος, αλλά ενός κριτή, αφού παρά τις επανειλημμένες εκκλήσεις τους, δεν έλαβαν χρόνο εισόδου σε ειδική διαδρομή της πρώτης ημέρας.

Το πλήρωμα και η Toksport έκαναν ένσταση, χωρίς πάντως να δικαιωθούν κατά τη διάρκεια του αγώνα, ολοκληρώνοντας στην 5η θέση. Με βάση τους χρόνους εντός των ειδικών διαδρομών, χωρίς την ποινή, οι Mikkelsen-Floene θα ήταν δεύτεροι, εμπρός από τους Breen-Nagle.

Την εξάδα διαμόρφωσαν οι Πολωνοί Miko Marczyk-Szymon Gospodarczyk (Skoda Fabia Rally2 evo), οι οποίοι συνέχισαν τα θετικά αποτέλεσμα, μετά από τον τερματισμό στην τρίτη θέση του εναρκτήριου αγώνα της χρονιάς, στην πατρίδα τους.

Στην κατηγορία ERC Junior, για οδηγούς έως 28 ετών με αυτοκίνητα Rally3, νικητές αναδείχθηκαν οι Ken Torn-Kauri Pannas με Ford Fiesta Rally3.

Στο ERC3 Junior, για οδηγούς έως 27 ετών με δικίνητα αυτοκίνητα Rally4 ή Rally5, αρχικά επικράτησαν οι τοπικοί Martins Sesks-Renars Francis (Ford Fiesta Rally4), οι οποίοι όμως αποκλείστηκαν μετά από την ολοκλήρωση του αγώνα, λόγω τεχνικής παρατυπίας.

Έτσι, η νίκη πέρασε στους Γάλλους Jean Baptiste Franceschi-Anthony Gorguillo, οι οποίοι χάρισαν την πρώτη διεθνή νίκη στο νέο Renault Clio Rally4.

Μετά από δύο αγώνες σε γρήγορες χωμάτινες ειδικές διαδρομές, το FIA ERC ετοιμάζεται για την μεταπήδηση στην άσφαλτο.

Ο επόμενος αγώνας της σεζόν, θα είναι το ασφάλτινο Ράλλυ di Roma Capitale και προγραμματίζεται για τις 23-25 Ιουλίου, έχοντας ως επίκεντρο την πρωτεύουσα της Ιταλίας.

Πλάνα από τον αγώνα

Ράλλυ Liepaja Λετονίας – Το πανόραμα του αγώνα

Ημερομηνία: 1-3 Ιουλίου

Ειδικές Διαδρομές: 10

Μήκος: 179,02 χλμ.

Βαθμολογούμενη 15άδα

1. N. Gryazin-K. Aleksandrov (Volkswagen Polo GTI R5) 1:30.50,3”

2. C. Breen-P. Nagle (Hyundai i20 R5) +17.3

3. A. LukyanukD. Eremeev (Citroen C3 Rally2) +30.9

4. E. Llarena-Sara Fernández (Skoda Fabia Rally2 Evo) +56.8

5. A. MikkelsenO. Fløene (Skoda Fabia Rally2 Evo) +1:13,3

6. M. Marczyk-S. Gospodarczyk (Skoda Fabia Rally2 Evo) +1:22.2

7. E. Pietarinen-A. Linnaketo (Skoda Fabia R5) +2:11,8

8. E. Cais-J. Žáková (Ford Fiesta Rally2) +2:22,5”

9. E. Fernandez-Ruben García (Skoda Fabia Rally2 Evo) +2:41,6”

10. S. Tempestini-S. Itu (Skoda Fabia Rally2 evo) +2:47,9”

11. N. Solans-M. Martí (Skoda Fabia Rally2 Evo) +2:59,9”

12. G. Linnamäe-V. Korsia (Volkswagen Polo GTI R5) +3:03,1”

13. N. Herczig-R. Ferencz (Skoda Fabia Rally 2 Evo) +3:14,7”

14. R. Jeets-T. Taniel (Skoda Fabia Rally2 Evo) +3:21,4”

15. Y. BonatoB. Boulloud (Citroen C3 Rally2) +3:39,1

FIA ERC Junior: K. Torn-K. Pannas  (Ford Fiesta Rally3)

FIA ERC2: D. Feofanov-Ν. Normunds Kokins (Mitsubishi Lancer Evolution X)

FIA ERC3: J.B. Franceschi-A. Gorguillo (Renault Clio Rally4)

FIA ERC3 Junior: J.B. Franceschi-A. Gorguillo (Renault Clio Rally4)

Abarth Rally Cup: D. Poloński -Ł. Sitek (Abarth 124 rally)

Clio Trophy by Toksport WRT: A. Mabellini-V. Lenzi (Renault Clio Rally5)

ERC-Michelin Talent Factory: E. Llarena-Sara Fernández (Skoda Fabia Rally2 Evo)

Νικητές Ε.Δ.: Gryazin-Alexadrov 7, Mikkelsen-Floene 2, Lukyanuk-Eremeev 1

Επικεφαλής ανά Ε.Δ.: 1-12 Gryazin-Alexandrov

Βαθμολογία (μετά από 2 αγώνες):

1. Lukyanuk 64, 2. Mikkelsen 55, 3. Marczyk 41, 4. Gryazin 39, 5. Llarena 37, 6. Breen 34

Αναλυτικούς χρόνους και αποτελέσματα μπορείτε να βρείτε στην επίσημη ιστοσελίδα του FIA ERC

Photos: FIA ERC

Onboard με τους Lukyanuk-Eremeev

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!