X
Διεθνείς αγώνες

Στη Formula E η Maserati το 2023

Η Maserati θα επιστρέψει στο μηχανοκίνητο αθλητισμό, εισερχόμενη στο ηλεκτρικό Πρωτάθλημα της Formula E τη σεζόν του 2023, που παρουσιάζονται τα μονοθέσια 3ης γενιάς.

Η Maserati αποτελεί μέλος του ομίλου Stellantis, που δημιουργήθηκε πέρυσι από τη συγχώνευση μεταξύ της Fiat Chrysler και της Peugeot S.A. (PSA). Αναμένεται να παρουσιάσει μια ηλεκτρική παραλλαγή της MC20 και σκοπεύει όλη η γκάμα της να είναι ηλεκτρικά αυτοκίνητα μέχρι το 2025, με το σχέδιο Folgore (Κεραυνός στα ιταλικά) και μοντέλα όπως τα GranTurismo, GranCabrio και Grecale.

Αυτό συνάδει με τη στρατηγική της Stellantis που ανακοίνωσε ότι θα επενδύσει 30 δισεκατομμύρια ευρώ μέχρι το τέλος του 2025 για τη μεταστροφή σε ηλεκτροκίνητα οχήματα.

Η Maserati θα παρέχει κινητήριο σύνολο για την τρίτη γενιά μονοθεσίων της Formula E (Gen3), το οποίο θα παράγει 350 kW ισχύος, πέραν του ενιαίου ηλεκτροκινητήρα στον εμπρός άξονα, που θα παράγει 250 kW. Τo πλαίσιο αναμένεται να είναι μικρότερο και ελαφρύτερο από 800 κιλά και το μονοθέσιο θα έχει τη δυνατότητα να αναπτύσσει ταχύτητες 320 χ.α.ώ.

Η Stellantis ήδη συμμετέχει στη Formula E μέσω της DS Automobiles. Δεν έχει επιβεβαιωθεί αν η Maserati θα εισέλθει ως καινούργιος Κατασκευαστής. Το πιθανότερο είναι ότι η ιταλική εταιρεία (με έδρα τη Modena) θα χρησιμοποιήσει το κινητήριο σύνολο της DS, αν και αναφέρεται ότι θα σχεδιάζει το δικό της λογισμικό.

Επίσης, το πιθανότερο είναι ότι η Maserati θα συνεργαστεί με μία ήδη υπάρχουσα ομάδα. Θα είναι η πρώτη ιταλική εταιρεία στη Formula E, έπειτα από την σύντομη πορεία της ομάδας του πρώην οδηγού της F1, Jarno Trulli που συμμετείχε μόνο στην πρώτη σεζόν του θεσμού, τη σεζόν 2014-2015.

Η Formula E έχασε την Audi και την BMW στο τέλος της περυσινής σεζόν και η Πρωταθλήτρια Mercedes θα αποχωρήσει στο τέλος της φετινής σεζόν.

Αυτή θα είναι η πρώτη φορά που η Maserati θα συμμετέχει σε Πρωτάθλημα μονοθεσίων με εργοστασιακή της ομάδα, έπειτα από 66 χρόνια. Το 1957 είχε κατακτήσει τον τίτλο οδηγών στη Formula 1, με τον Juan Manuel Fangio στο τιμόνι της 250F, τη χρονιά πριν παρουσιαστεί το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών.

H 250F παρέμεινε δημοφιλής μεταξύ ιδιωτών μέχρι το 1960, χρονιά που σήμανε και τη λήξη των κανονισμών μονοθεσίων με κινητήρες χωρητικότητας 2,5 λίτρων, καθώς μεταξύ 1961 και 1965 χρησιμοποιούνταν κινητήρες 1,5 λίτρου.

Η Maserati εξέλιξε για τους κανονισμούς του GT1 και την MC12, που έκανε το ντεμπούτο της το 2004 και κατέκτησε το πρώτο Πρωτάθλημα FIA GT1 που διοργανώθηκε, το 2010.

Ο Davide Grasso, CEO της Maserati και ο Alejandro Agag, πρόεδρος της Formula E, στο εργοστάσιο της ιταλικής εταιρείας με έμβλημα την τρίαινα, με την 250F της δεκαετίας του 1950 πίσω τους.

Ο Davide Grasso, CEO της Maserati, δήλωσε «πολύ περήφανος που επιστρέφουμε εκεί όπου ανήκουμε, ως πρωταγωνιστές στον κόσμο των αγώνων. Στον αγώνα για περισσότερες επιδόσεις, πολυτέλεια και καινοτομία, το Folgore είναι ακαταμάχητο και αποτελεί την πιο αγνή έκφραση της Maserati».

«Μας τροφοδοτεί το πάθος και είμαστε καινοτόμοι από τη φύση μας. Έχουμε μια μακρά ιστορία αριστείας παγκόσμιας κλάσης στους αγώνες και είμαστε έτοιμοι να βελτιώσουμε τις επιδόσεις στο μέλλον».

«Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο αποφασίσαμε να επιστρέψουμε στους αγώνες του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Formula E, να συναντήσουμε τους πελάτες μας στα κέντρα των πόλεων του κόσμου, οδηγώντας την εταιρεία της Τρίαινας στο μέλλον».

«Η Maserati σήμερα επιστρέφει στο μέλλον, επιστρέφει στις ρίζες της, στους αγώνες. Είμαι εξαιρετικά χαρούμενος και ενθουσιασμένος που ανακοινώνω ότι η Maserati είναι η πρώτη ιταλική εταιρεία που θα συμμετάσχει στο Πρωτάθλημα Formula E από το 2023, την 9η σεζόν. Δεν θα μπορούσε να υπάρχει καλύτερος τρόπος για να ξεκινήσουμε τη νέα χρονιά».

Ο αγωνιστικός διευθυντής της Stellantis, Jean-Marc Finot δήλωσε: «Η Formula E θα αποτελέσει το τεχνολογικό μας εργαστήριο για την επιτάχυνση της ανάπτυξης ηλεκτροκίνητων συστημάτων μετάδοσης κίνησης υψηλής απόδοσης, και έξυπνου λογισμικού για τα σπορ αυτοκίνητα παραγωγής».

Ο πρόεδρος της Formula E, Alejandro Agag, δήλωσε: «Αυτή είναι πιθανότατα μία από τις μεγαλύτερες ημέρες στην ιστορία του Πρωταθλήματος».

«Το να έχουμε μια τόσο εμβληματική μάρκα όπως η Maserati, με την αγωνιστική κληρονομιά της, να συμμετέχει στην ηλεκτρική επανάσταση που προωθούμε, είναι πραγματικά μια απίστευτη στιγμή για τη Formula E».

«Είναι υπέροχο να έχουμε μια ιταλική ομάδα. Χρειάστηκαν μερικά χρόνια, αλλά νομίζω ότι δε θα μπορούσε να είναι καλύτερη εταιρεία από τη Maserati».

«Έχουμε ήδη έναν σπουδαίο αγώνα στη Ρώμη και έναν σπουδαίο συνεργάτη από την πλευρά της μετάδοσης με τη Mediaset και το Sky, αλλά τώρα έχουμε μια ιταλική ομάδα».

Ο πρόεδρος της FIA, Mohammed Ben Sulayem δήλωσε: «Το γεγονός ότι ένας τόσο εμβληματικός Κατασκευαστής με μια εξαιρετικά περήφανη και επιτυχημένη κληρονομιά στον μηχανοκίνητο αθλητισμό δεσμεύεται στο θεσμό, είναι απόδειξη της συντριπτικής πίστης στο μέλλον του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Formula E, καθώς ετοιμαζόμαστε να εγκαινιάσουμε την επόμενη εποχή».

«Το νέο μονοθέσιο Gen3 θα αντιπροσωπεύει το αποκορύφωμα της βιωσιμότητας, της τεχνολογίας και των επιδόσεων».

H 8η σεζόν της Formula E θα ξεκινήσει στις 28 Ιανουαρίου με δύο αγώνες στην Diriyah της Σαουδικής Αραβίας._Φ.Λ.

To πρόγραμμα αγώνων για τη φετινή σεζόν του Πρωταθλήματος Formula E.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!