X
Αγώνες

21 GP για το 2016

Έπειτα από τη συνεδρίαση του Παγκόσμιου Συμβουλίου Μηχανοκίνητου Αθλητισμού στο Μεξικό την Παρασκευή, η FIA εξέδωσε -μεταξύ άλλων αποφάσεων- το πρόγραμμα αγώνων του Πρωταθλήματος της F1 για το 2016 που παρουσιάζει 21 GP, τα περισσότερα για μία σεζόν στην ιστορία του σπορ.

Μία από τις κυριότερες αλλαγές είναι ότι η νέα σεζόν θα ξεκινήσει Απρίλιο, αντί για μέσα Μαρτίου. Επίσης, το GP Μαλαισίας μετατέθηκε στο δεύτερο μισό της σεζόν (25/09), ενώ 4ος γύρος του Πρωταθλήματος θα είναι το GP Ρωσίας. Το Βρετανικό GP θα διεξαχθεί πριν από αυτό της Αυστρίας και κατά συνέπεια, δε θα συμπέσει με τις ημερομηνίες του τουρνουά τένις στο Wimbledon. Η καινούργια προσθήκη στο καλαντάρι θα είναι το GP που θα διεξαχθεί στις 17 Ιουλίου στους δρόμους του Μπακού, πρωτεύουσας του Αζερμπαϊτζάν. Ο αγώνας αναμένεται να ονομάζεται GP Ευρώπης (!) Επίσης, το καλοκαιρινό διάλειμμα μεταξύ GP Ουγγαρίας και Βελγίου θα είναι μία εβδομάδα μικρότερο το 2016.

Πρόγραμμα GP F1 2016

Ημερομηνία

GP

3 Απριλίου

Αυστραλίας

10 Απριλίου

Κίνας

24 Απριλίου

Μπαχρέιν

1 Μαΐου

Ρωσίας

15 Μαΐου

Ισπανίας

29 Μαΐου

Μονακό

12 Ιουνίου

Καναδά

26 Ιουνίου

Μ. Βρετανίας

3 Ιουλίου

Αυστρίας

17 Ιουλίου

Αζερμπαϊτζάν

31 Ιουλίου

Γερμανίας

7 Αυγούστου

Ουγγαρίας

28 Αυγούστου

Βελγίου

4 Σεπτεμβρίου

Ιταλίας

18 Σεπτεμβρίου

Σιγκαπούρης

25 Σεπτεμβρίου

Μαλαισίας

9 Οκτωβρίου

Ιαπωνίας

23 Οκτωβρίου

ΗΠΑ

30 Οκτωβρίου

Μεξικού

13 Νοεμβρίου

Βραζιλίας

27 Νοεμβρίου

Άμπου Ντάμπι

Αλλαγές για το 2015

Παράλληλα, αλλαγές με άμεση ισχύ θα πραγματοποιηθούν στο σύστημα επιβολής ποινών για τη χρήση περισσότερων από τεσσάρων εξαρτημάτων μονάδας ισχύος κατά τη διάρκεια της σεζόν. Η μέγιστη ποινή που μπορεί να δεχθεί ένας οδηγός είναι να βρεθεί στο πίσω μέρος της σειράς εκκίνησης. Αν υπάρχει υπόλοιπο ποινής δε θα μεταφέρεται πλέον -με μορφή χρονικής ποινής- στον αγώνα.

Επίσης, οι κατασκευαστές κινητήρων που εισέρχονται στην F1 θα έχουν το δικαίωμα να χρησιμοποιήσουν μία επιπλέον μονάδα ισχύος στην πρώτη τους σεζόν στην F1. Αυτό σημαίνει ότι η Honda θα επωφεληθεί από αυτή την αλλαγή άμεσα. Μάλιστα, αναφορές θέλουν την ιαπωνική εταιρεία να χρησιμοποιεί άμεσα, δηλαδή στο Ουγγρικό GP 3 tokens εξέλιξης (από τα 7 που διαθέτει για το υπόλοιπο της σεζόν) για επεμβάσεις στον κινητήρα εσωτερικής καύσης. Υπενθυμίζουμε ότι η Honda είχε χρησιμοποιήσει ήδη δύο tokens εξέλιξης στο GP Καναδά, για τροποποιήσεις στο τούρμπο.

Super license

Περισσότερη επιείκεια θα υπάρχει στο σύστημα που παραχώρησης super license. Οδηγοί που πληρούν τις απαιτήσεις αλλά δεν αγωνίζονται στην F1 θα έχουν τη δυνατότητα να διατηρήσουν τη super license για τρία έτη, γεγονός που θα βοηθήσει περιπτώσεις οδηγών δοκιμών. Σύμφωνα με το σύστημα παραχώρησης super license, η συμμετοχή σε συγκεκριμένα Πρωταθλήματα απονέμει βαθμούς και ο οδηγός θα πρέπει να συγκεντρώσει αρκετούς για να έχει το δικαίωμα αίτησης. Σε αυτό τον κατάλογο Πρωταθλημάτων προστέθηκαν περισσότερα, όπως το DTM και το WTCC. Επίσης, τροποποιήθηκν οι βαθμοί που απονέμονται για κάθε Πρωτάθλημα (βλέπε συνημμένο αρχείο). Παρ' ότι το Πρωτάθλημα της Formula E δε συμπεριλαμβάνεται στον προαναφερθέντα κατάλογο, ο πρωταθλητής του θεσμού θα δικαιούται αυτομάτως super license.

Αποσαφηνίσεις για τις αλλαγές στη διαδικασία εκκίνησης

Παράλληλα, οι ομάδες έλαβαν από το διευθυντή αγώνων της F1, Charlie Whiting τεχνική ντιρεκτίβα, η οποία θα τεθεί σε ισχύ από το GP Βελγίου, σχετικά με τη διαδικασία εκκίνησης. Η FIA έκανε χρήση του άρθρου 20.1 των Αγωνιστικών Κανονισμών της F1, το οποίο αναφέρει ότι ο οδηγός πρέπει να οδηγεί το μονοθέσιο μόνος και χωρίς βοήθεια, για να εφαρμόσει άμεσα τις αλλαγές.

Σύμφωνα με αυτές, από το GP Βελγίου, οι οδηγοί θα απαγορεύεται να πραγματοποιούν προσομοιώσεις εκκινήσεων για να βρουν το ιδανικό σημείο ενεργοποίησης του συμπλέκτη. Το κουμπί στο τιμόνι που χρησιμοποιείται για την εύρεση αυτού του σημείου (bite point find) θα πρέπει να είναι απενεργοποιημένο από τη στιγμή που το μονοθέσιο εξέλθει από τα pits πριν τον αγώνα μέχρι την εκκίνηση.

Επιπλέον, περιορισμοί θα εφαρμοστούν και στα μηνύματα που θα επιτρέπεται να μεταδώσουν μέσω ασυρμάτου οι ομάδες στους οδηγούς κατά τη διαδικασία εκκίνησης. Συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια των αναγνωριστικών γύρων πριν τον αγώνα και του γύρου σχηματισμού πριν την εκκίνηση, οι μόνες πληροφορίες που θα επιτρέπεται να μεταδοθούν μέσω ασυρμάτου θα πρέπει να αφορούν την ασφάλεια. Όπως π.χ. κρίσιμο πρόβλημα με το αυτοκίνητο, προειδοποίηση για αστοχία ελαστικού ή ζημιά, ή κάποια ένδειξη για πρόβλημα σε άλλο μονοθέσιο στην πίστα.

Επίσης, θα επιτρέπονται πληροφορίες όσον αφορά την είσοδο στα pits για επισκευές ή εγκατάλειψη, πληροφορίες για σημαίες (κίτρινες, κόκκινη), και αποφάσεις της διεύθυνσης αγώνα (όπως ακύρωση ή αναβολή της διαδικασίας εκκίνησης). Τέλος, θα επιτρέπονται πληροφορίες για βρεγμένη πίστα, λάδια ή θραύσματα σε συγκεκριμένες στροφές, ή την ανάγκη αλλαγής θέσης με άλλο οδηγό -σε περίπτωση καθυστερημένου ξεκινήματος στο γύρο σχηματισμού. Οποιοδήποτε άλλο μήνυμα ασυρμάτου από το pit wall της ομάδας προς τον οδηγό ενδέχεται να θεωρηθεί παράβαση του άρθρου 20.1 των Αγωνιστικών Κανονισμών και κατά συνέπεια να τιμωρηθεί με ποινή._Φ.Λ.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!