X
Formula 1

Εναλλασσόμενοι διευθυντές αγώνων;

Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, η FIA ενδέχεται να έχει εναλλασσόμενους διευθυντές αγώνων το 2022, ή/και μια απομακρυσμένη ομάδα ανθρώπων υποστήριξης.

Τα γεγονότα του περυσινού GP Άμπου Ντάμπι -και όχι μόνο- έχουν αποκαλύψει ξεκάθαρες αδυναμίες στο σύστημα διαχείρισης των αγώνων της Formula 1.

Η FIA θα διεξάγει έρευνα για τα γεγονότα του Άμπου Ντάμπι, της οποίας τα αποτελέσματα, καθώς και οι αλλαγές που ενδέχεται να προκύψουν από αυτήν, θα ανακοινωθούν στις 18 Μαρτίου.

Την Παρασκευή του εναρκτήριου Grand Prix της σεζόν δηλαδή, στο Μπαχρέιν, αν και οι ομάδες θα έχουν ενημερωθεί σχετικά το Φεβρουάριο σε συνέλευση της Επιτροπής της F1.

Προς το παρόν, αναμένεται και η έκδοση της τελικής μορφής των αγωνιστικών κανονισμών του 2022, η απουσία της οποίας οδήγησε σε κάποια μπερδέματα στα σχέδια της Ferrari να διεξάγει τεστ στο Fiorano αυτές τις ημέρες με περυσινό μονοθέσιο.

Η καθυστέρηση της έκδοσης των καινούργιων αγωνιστικών κανονισμών, οφείλεται σε διαφωνίες για διάφορα θέματα, μεταξύ των οποίων και τα επιπλέον χρήματα για τα σπριντ. Η ιστοσελίδα RacingNews365 αναφέρει ότι δύσκολα θα δούμε σπριντ φέτος και αν δούμε, δε θα είναι έξι αλλά περίπου τρία.

Μια επιπλέον αλλαγή στους αγωνιστικούς κανονισμούς, είναι και η διατήρηση των περιόδων ελεύθερων δοκιμών διάρκειας 60 λεπτών την Παρασκευή, αντί για 90 που αναγράφεται στο προσχέδιό τους, το οποίο είναι αναρτημένο στην επίσημη ιστοσελίδα της FIA από τις 30 Απριλίου του 2021.

Στην καινούργια διάρθρωση της Διεθνούς Ομοσπονδίας, o γενικός γραμματέας μηχανοκίνητου αθλητισμού Peter Bayer ανέλαβε επικεφαλής του τμήματος μονοθεσίων.

O διευθυντής της Mercedes, Toto Wolff, είχε δηλώσει μετά το τέλος της περυσινής σεζόν ότι ο Peter Bayer ήταν αυτός που μαζί με τον CEO της F1, Stefano Domenicali του εγγυήθηκαν ότι «θα καλυφθούν τα κενά που έχουν ανοίξει ολοένα και περισσότερο τα τελευταία χρόνια», όσον αφορά τη διαφάνεια των αποφάσεων της διεύθυνσης αγώνων και των αγωνοδικών.

Ο Bayer έχει αναλάβει και την έρευνα της FIA για το GP Άμπου Ντάμπι, μαζί με τον νέο πρόεδρο της Διεθνούς Ομοσπονδίας, Mohammed Ben Sulayem.

Σε ανακοίνωσή της, η FIA άφησε υπονοούμενο ότι ενδέχεται να υπάρξουν αλλαγές στο τμήμα μονοθεσίων και στις αρχές Ιανουαρίου ήταν πολύ έντονες οι φήμες ότι ο Michael Masi θα απομακρυνθεί από τη θέση του διευθυντή αγώνων.

Αναφέρεται ότι πολλές ομάδες -συμπεριλαμβανομένης, προφανώς, της Mercedes- ζήτησαν την απόλυσή του. Ωστόσο, αυτό το ενδεχόμενο μοιάζει λιγότερο πιθανό αυτή τη στιγμή.

Έπειτα από τον αιφνίδιο θάνατο του πρώην διευθυντή αγώνων της F1, Charlie Whiting κατά τη διάρκεια των προετοιμασιών για το GP Αυστραλίας του 2019, ο Masi ανέλαβε τα καθήκοντα του πρώην μηχανικού της Brabham.

Κάποιοι θεωρούν ότι τα καθήκοντα αυτά ήταν υπερβολικά πολλά για ένα μόνο άτομο. Ο Masi είναι έφορος ασφάλειας, υπεύθυνος επιθεώρησης στις πίστες και εμπλέκεται στη διαμόρφωση των αγωνιστικών κανονισμών, ως επικεφαλής αγωνιστικών ζητημάτων του τμήματος μονοθεσίων της FIA.

Toν περασμένο Μάιο, ο Masi έχασε έναν ακόμα σύμμαχο στο δύσκολο έργο του, όταν έφυγε από τη FIA, έπειτα από 17 χρόνια θητείας σε αυτήν, ο Colin Haywood, πρώην μάνατζερ της διεύθυνσης αγώνων. Έκτοτε, ο Masi έχει δεχθεί ακόμα περισσότερα πυρά για τις επιλογές διαχείρισης που έχει κάνει.

Η FIA γνωρίζει πολύ καλά τις ικανότητες του Αυστραλού και δε φαίνεται να υπάρχει στον ορίζοντα κάποιος προφανής αντικαταστάτης. Υπάρχουν αυτοί που πιστεύουν ότι θα πρέπει να του δοθεί μια επιπλέον ευκαιρία.

Επιπλέον, ο νέος πρόεδρος της FIA, Mohammed Ben Sulayem, έχει δηλώσει πως δεν πρόκειται να αφήσει τις ομάδες να καθορίσουν τη διάρθρωση της FIA.

Την προηγούμενη εβδομάδα πραγματοποίησε συνέλευση η Αγωνιστική Συμβουλευτική Επιτροπή της FIA. Παρότι δεν υπάρχουν πολλές πληροφορίες για τα θέματα που καλύφθηκαν, αναφέρεται ότι συζητήθηκαν οι κανονισμοί χρήσης του αυτοκινήτου ασφαλείας και όχι το μέλλον του Masi στη FIA, ο οποίος προέδρευε τη συνάντηση.

Για κάποιους, το γεγονός αυτό από μόνο του δείχνει ότι υπάρχουν λίγες πιθανότητες να απομακρυνθεί ο Masi από τη FIA φέτος. Σύμφωνα με δημοσίευμα της γερμανικής ιστοσελίδας Motorsport Magazin, η διεύθυνση αγώνων της Formula 1 ενδέχεται να επεκταθεί με δύο τρόπους.

Η μία πιθανότητα είναι η δημιουργία μιας βάσης ανθρώπων μακριά από την πίστα, ακριβώς όπως έχουν οι ομάδες στα εργοστάσιά τους, με δεκάδες μηχανολόγους να αναλύουν δεδομένα τηλεμετρίας και στρατηγικής σε πραγματικό χρόνο, βοηθώντας τους συναδέλφους τους που βρίσκονται στον αγώνα.

Υπάρχει περίπτωση και η FIA να ακολουθήσει ένα αντίστοιχο σύστημα, ώστε ο διευθυντής αγώνων να επικεντρώνεται σε πιο σημαντικά ζητήματα. Η απομακρυσμένη ομάδα ατόμων θα μπορούσε να ελέγχει ταυτόχρονα διάφορα άλλα πράγματα στο παρασκήνιο και να παρεμβαίνει εφόσον αυτό χρειάζεται.

Αυτή η απομακρυσμένη ομάδα ατόμων θα μπορούσε να διαχειρίζεται τα μηνύματα στον ασύρματο από τους αγωνιστικούς διευθυντές των ομάδων και να προωθεί μόνο τα σημαντικότερα στο διευθυντή αγώνων.

Την εποχή του Whiting, ο Herbie Blash (επίσης πρώην μηχανικός της Brabham του Bernie Ecclestone) που έκτοτε έχει συνταξιοδοτηθεί, αναλάμβανε τις επικοινωνίες στον ασύρματο με τις ομάδες και επέλεγε τα μηνύματα που μετέφερε στο συνεργάτη του επί δεκαετίες.

Η άλλη επέκταση της διεύθυνσης αγώνων που συζητήθηκε, είναι η πιθανότητα εναλλαγής των καθηκόντων του διευθυντή αγώνων μεταξύ τριών αξιωματούχων της FIA, ενώ οι άλλοι δύο εκπληρώνουν υποστηρικτές λειτουργίες.

Μεταξύ των υποψηφίων να στελεχώσουν μια τριμελή διεύθυνση αγώνων με εναλλασσόμενο επικεφαλής, συγκαταλέγεται o Πορτογάλος Eduardo Freitas (διευθυντής αγώνων του WEC με εμπειρία 20 ετών), ο Γερμανός πρώην διευθυντής αγώνων του DTM και της Formula E, Niels Wittich, που θα αναλάβει τη Formula 2 και τη Formula 3 φέτος.

Επίσης, αναφέρθηκε και το όνομα του αντικαταστάτη του Wittich σε DTM και Formula E (ο οποίος διαχειρίζεται και το Πρωτάθλημα Extreme E), Scot Elkins.

Υπήρξαν εκκλήσεις για την πρόσληψη του Steve Nielsen, αγωνιστικού διευθυντή στη Liberty Media, ιδιοκτήτρια της F1.

Ωστόσο, αυτό σχεδόν αποκλείεται να συμβεί, διότι θα μπορούσε να αφήσει τη FIA εκτεθειμένη σε αγωγές περί σύγκρουσης συμφερόντων, μεταξύ της ίδιας ως αρχής του σπορ και του κατόχου των εμπορικών δικαιωμάτων της F1._Φ.Λ.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!