X
Αγώνες

GP Σιγκαπούρης: Ο Vettel στην pole

O Sebastian Vettel κατέκτησε την πρώτη του pole position με τα χρώματα της Ferrari στη Σιγκαπούρη. 

Η pole position του Vettel αποτελεί την πρώτη στην ιστορία των σύγχρονων μοονάδων ισχύος που κατακτήθηκε από μονοθέσιο που δε διέθετε κινητήρα Mercedes. Επιπλέον αποτελεί την πρώτη pole position της Ferrari από το GP Γερμανίας του 2012! Ο Vettel είχε να βρεθεί στην πρώτη θέση εκκίνησης από το GP Βραζιλίας του 2013. Οι οδηγοί της Ferrari και της Red Bull ήταν αυτοί που έδωσαν τη μάχη για τις δύο πρώτες σειρές εκκίνησης. Ο πρώτος γύρους του Vettel ήταν αρκετός για να του εξασφαλίσει την pole position, ωστόσο ο Γερμανός κατάφερε να βελτιώσει περαιτέρω, για να αναπτύξει διαφορά μεγαλύτερη του μισού δλ. από οποιονδήποτε άλλο οδηγό. Ο Vettel δήλωσε ότι περίμενε τις Mercedes να αποκαλύψουν το πραγματικό τους πρόσωπο στις κατατακτήριες δοκιμές.

Ο Daniel Ricciardo, που θα εκκινήσει αύριο από τη 2η θέση με τη Red Bull και δήλωσε έκπληκτος από το γεγονός ότι δεν υπήρχαν οδηγοί της Mercedes στην πρώτη τριάδα. Επίσης, ο Kimi Raikkonen δήλωσε έκπληκτος που βρέθηκε στην 3η θέση, αφού αποκάλυψε ότι αντιμετώπιζε προβλήματα με τη συμπεριφορά της Ferrari εχθές και σήμερα. Ο Daniil Kvyat κατετάγη στην 4η θέση, εμπρός από τις δύο Mercedes, που θα παραταχθούν στην 3η σειρά εκκίνησης.

Τί συνέβη στις Mercedes; Αμφότερα τα μονοθέσια δεν είχαν επαρκή πρόσφυση σύμφωνα με τον Toto Wolff, ο οποίος προσέθεσε ότι η ομάδα έκανε λάθος επιλογές όσον αφορά το στήσιμο. Oι Nico Rosberg και δήλωσε ότι η ομάδα δε γνωρίζει ακριβώς τη φύση του προβλήματος, αλλιώς θα είχε βρει τη λύση. Ο Γερμανός ισχυρίστηκε ότι δοκίμασε τα πάντα όσον αφορά το στήσιμο του μονοθεσίου και δεν κατάφερε να βρει κάτι καλύτερο από αυτό με το οποίο ξεκίνησε το σαββατοκύριακο. Ο Rosberg δήλωσε επίσης ότι δε θυμάται την τελευταία φορά που βρέθηκε 1,5 δλ. πίσω από τον poleman καθώς έχουν περάσει χρόνια από τότε.

Ο Lewis Hamilton δήλωσε ότι τα ελαστικά έφταιγαν για την κακή απόδοση της Mercedes στη Σιγκαπούρη. Σύμφωνα με το Βρετανό, τα ασημί μονοθέσια δεν είχαν τη δυνατότητα να κάνουν καμία από τις γόμες να λειτουργήσουν σωστά. Ο Hamilton, όπως και ο Niki Lauda, αμφιβάλλουν ότι φταίνε τα αυξημένα κατώτατα όρια πιέσεων των ελαστικών που έχει θέσει η Pirelli, διότι αυτό το σαββατοκύριακο, δεν απείχαν πολύ από τις πιέσεις που θα χρησιμοποιούσε η ομάδα ούτως ή άλλως. Ο Lauda αποκάλυψε ότι η Mercedes βρισκόταν κάτω από το ιδανικό πλαίσιο θερμοκρασίας στο οποίο τα ελαστικά της Pirelli αποδίδουν το μέγιστο.

Ο Αυστριακός ενδέχεται να αναφερόταν στα εμπρός ελαστικά. Από τα onboard πλάνα, ήταν εμφανές ότι ο Hamilton είχε περισσότερη υποστροφή από τον Vettel. Ο Βρετανός ήταν αναγκασμένος να παλέψει περισσότερο με το μονοθέσιό του, σε αντίθεση με τον Γερμανό που είχε τη δυνατότητα να το τοποθετήσει εκεί που ήθελε στην πίστα. Επιπλέον, οι ρυθμίσεις στις αναρτήσεις των Mercedes έδειχναν να είναι πιο μαλακές από αυτές της Ferrari.

Η πιο λογική εξήγηση που έχει κυκλοφορήσει στα paddock είναι ότι η Mercedes δεν έχει καταφέρει να βρει το σωστό ζύγισμα μεταξύ των θερμοκρασιών των ελαστικών του εμπρός και του πίσω άξονα. Λόγω της αυξημένης ροπής του κινητήρα τους, υπερθέρμαιναν τα πίσω ελαστικά, χωρίς τα εμπρός να έχουν φτάσει τις απαιτούμενες θερμοκρασίες για να αποδώσουν το μέγιστο. Με το σημερινό αποτέλεσμα, ο Lewis Hamilton έχασε την ευκαιρία να ισοφαρίσει το ρεκόρ 8 συνεχόμενων pole position που κατέχει ο Ayrton Senna από τη διετία 1988-1989 και η Mercedes των 24 συνεχόμενων pole position που είχε σημειώσει η Williams μεταξύ 1992 και 1993.

To ατύχημα του Sainz στο τέλος του Q2.

Η Williams ήταν η τέταρτη ομάδα που είδε αμφότερους τους οδηγούς της στο Q3, ωστόσο, εκπρόσωποι της ομάδας κλήθηκαν να παρουσιαστούν ενώπιον των αγωνοδικών, με την κατηγορία μη ασφαλούς απελευθέρωσης του Valtteri Bottas από τα pits (στο διάβα του Daniel Ricciardo) στο Q3. Πολύ θετική η 12η θέση στην οποία κατάφερε να πλασάρει την McLaren-Honda o Fernando Alonso. Ο Jenson Button δεν κατάφερε να κάνει αντίστοιχο χρόνο καθώς στην τελική του προσπάθεια στο Q2 βρήκε τις κίτρινες σημαίες που προκάλεσε η επαφή του Carlos Sainz με τον τοίχο στη 19η στροφή._Φ.Λ.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!