X
Αγώνες

Preview GP Αυστρίας 2016

Το Red Bull Ring στο Spielberg της Αυστρίας θα φιλοξενήσει τον 9ο γύρο του φετινού Πρωταθλήματος F1. 

H πίστα έχει ασφαλτοστρωθεί από πέρυσι, γεγονός που εξάλειψε μερικές ανομοιομορφίες της παρέχοντας επίσης περισσότερη πρόσφυση στις στροφές. Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με το μικρό μήκος πίστας (και τις μεγάλες ευθείες) αναμένεται να παράγει τους συντομότερους χρόνους σε γύρο (1:05 – 1:06) των τελευταίων 25 ετών στην F1 (από το Γαλλικό GP του 1990 στο Paul Ricard, όπου η pole position ήταν 1:04.4). Όλα αυτά παρά το γεγονός ότι τα kerb του Red Bull Ring έχουν τροποποιηθεί ώστε να αποτρέπουν τους οδηγούς να παραβιάζουν τα όρια της πίστας. Επίσης, ο καινούργιος ασφαλτοτάπητας έχει κάνει πιο δύσκολη την επίτευξη των ιδανικών θερμοκρασιών λειτουργίας των ελαστικών. Η Pirelli θα έχει στη διάθεση των ομάδων τις τρεις πιο μαλακές γόμες της (μαλακή, supersoft και ultrasoft).

Στον τομέα της προθέρμανσης των ελαστικών, η Mercedes έχει υιοθετήσει μια πρωτοποριακή λύση. Όταν η γερμανική ομάδα παρατάσσει στη σειρά εκκίνησης τα μονοθέσιά της, εφαρμόζει στις πλήμνες των τροχών ειδικά σχεδιασμένα κλειστά καλύμματα. Με αυτό τον τρόπο, η Mercedes αναπτύσσει και διατηρεί σταθερή μια επιθυμητή θερμοκρασία στις πλήμνες -περίπου 200 βαθμών Κελσίου, απ’ ότι αναφέρεται. Αυτή η θερμοκρασία είναι σχεδόν διπλάσια από την μέγιστη που επιτρέπεται να χρησιμοποιούν οι ομάδες στις θερμαντικές κουβέρτες των ελαστικών (110ο για 1 ώρα, ή 80ο για 2 ώρες). Τα προαναφερθέντα καλύμματα αφαιρούνται από τις πλήμνες των τροχών λίγο πριν τοποθετηθούν τα αγωνιστικά ελαστικά στο μονοθέσιο, 5 λεπτά πριν την έναρξη του γύρου σχηματισμού. Συνεπώς, τα ελαστικά της Mercedes έχουν την ίδια πίεση με όλων των άλλων μονοθεσίων, αλλά με υψηλότερες θερμοκρασίες. Δεδομένου του σχεδιασμού των αεραγωγών των φρένων, όλη η θερμότητα που έχει «φυλακίσει» επιμελώς η Mercedes στις πλήμνες των τροχών θα απαχθεί μόλις το μονοθέσιο αρχίσει να κινείται. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να πέσουν οι θερμοκρασίες των ελαστικών άμεσα, ρίχνοντας παράλληλα και τις πιέσεις, σε αντίθεση με τον ανταγωνισμό, που παραμένει στις ίδιες. Μάλιστα, το πλεονέκτημα αυτό διατηρείται καθ’ όλη τη διάρκεια ζωής του ελαστικού Χαμηλότερες πιέσεις συνεπάγονται περισσότερη πρόσφυση, καθώς μειώνεται η ακαμψία του ελαστικού, αυξάνοντας την επιφάνεια του πέλματος που εφάπτεται στην άσφαλτο στις στροφές. Κάποιοι εικάζουν ότι το κόλπο αυτό κόστισε στην Mercedes σε Μονακό και Καναδά, όπου οι θερμοκρασίες ατμόσφαιρας/ασφάλτου ήταν χαμηλές και τα γερμανικά μονοθέσια άργησαν να φέρουν στις ιδανικές θερμοκρασίες λειτουργίας τα ελαστικά τους.

Με μόλις 9 στροφές και 4 μεγάλες ευθείες, το Red Bull Ring αναμένεται να ευνοήσει τις ομάδες που χρησιμοποιούν μονάδες ισχύος Mercedes. H εργοστασιακή γερμανική ομάδα αποτελεί το φαβορί για την επικράτηση και σε αυτό τον αγώνα. Ωστόσο, ο αγωνιστικός διευθυντής της Mercedes, Toto Wolff, δήλωσε ότι προτεραιότητα της ομάδας είναι να εξαλείψει τα μικρά λάθη που της έχουν κοστίσει βαθμούς σε αρκετές περιπτώσεις. Ο Αυστριακός δήλωσε ότι Williams και Force India θα αποτελούν σκληρούς αντιπάλους στο Spielberg, πέραν των συνηθισμένων υπόπτων, Ferrari και Red Bull.

Οι οδηγοί της Mercedes θα έχουν καινούργιες μονάδες ισχύος για το Αυστριακό GP. O Nico Rosberg βρίσκεται στην 3η από τις 5 μονάδες που επιτρέπονται εντός της σεζόν χωρίς ποινή. Ο Lewis Hamilton όμως, θα χρησιμοποιήσει αυτό το σαββατοκύριακο το 5ο τούρμπο και την 5η MGU-H της σεζόν. Σύμφωνα με πληροφορίες, και οι οδηγοί της Ferrari θα χρησιμοποιήσουν στην Αυστρία φρέσκους κινητήρες εσωτερικής καύσης και MGU-K, με τον Sebastian Vettel να φτάνει ήδη στη χρήση του 4ου εξαρτήματος σε αυτούς τους δύο τομείς, με τον Kimi Raikkonen να είναι στα 3. Η Shell θα παρουσιάσει αναβαθμίσεις στα καύσιμα, οι οποίες αναμένεται να αποφέρουν κέρδος ισχύος. Αναφέρεται ότι η Ferrari ξόδεψε 1 token εξέλιξης για αυτό τον αγώνα. Επίσης, αναφορές στον ιταλικό Τύπο θέλουν την ομάδα του Maranello να αντικαθιστά το κιβώτιο στο μονοθέσιο του Vettel, πυροδοτώντας ποινή 5 θέσεων στη σειρά εκκίνησης.

O διευθυντής της Ferrari, Maurizio Arrivabene, δήλωσε ότι η Ferrari δεν έχει καταφέρει να επιδείξει τις πλήρεις δυνατότητες του φετινού μονοθεσίου της, διότι η SF16-H είναι ιδιαίτερα ευαίσθητη όσον αφορά το στήσιμό της, γεγονός που κάνει την εύρεση ιδανικού set-up πιο δύσκολη. Η Ferrari ενδέχεται να παρουσιάσει σημαντικές αεροδυναμικές αναβαθμίσεις στους επόμενους αγώνες, σύμφωνα με τα λεγόμενα του Arrivabene. H Ferrari θα δοκιμάσει στις πρωινές ελεύθερες δοκιμές Παρασκευής στην Αυστρία στο μονοθέσιο του Sebastian Vettel τη δεύτερη έκδοση της προστατευτικής στεφάνης γύρω από το κεφάλι του οδηγού. Η FIA θα αποφασίσει στις αρχές Ιουλίου αν η χρήση προστατευτικής στεφάνης θα είναι υποχρεωτική από το 2017.

Η Red Bull δεν έχει ιδιαίτερα καλό ιστορικό στην «έδρα» της, καθώς τα χαρακτηριστικά της πίστας δεν ταιριάζουν ιδιαίτερα στα πλεονεκτήματα της σχεδιαστικής φιλοσοφίας της ομάδας. Εντούτοις, πολλά θα εξαρτηθούν φέτος από τη διαχείριση των ελαστικών στον άγνωστο για τις ομάδες της F1 -αν και η Mercedes θα έχει μια εικόνα από τον αγώνα DTM που διεξήχθη εκεί στα τέλη Μαΐου.

Σύμφωνα με τον διευθυντή της Red Bull, Christian Horner, η Renault αναμένεται να παρουσιάσει περαιτέρω εξελίξεις στη μονάδα ισχύος της στο Ιαπωνικό GP (09/10). Ήδη πάντως, οι αναβαθμίσεις που παρουσιάστηκαν στον Καναδά στον γαλλικό V6, έχουν βοηθήσει τη Red Bull. Η ομάδα εξακολουθεί να υιοθετεί ρυθμίσεις παραγωγής χαμηλών τιμών αρνητικής άντωσης για να καλύψει τη διαφορά ισχύος με Mercedes και Ferrari, αλλά είναι λίγο πιο γρήγορη στις ευθείες απ’ ότι στο παρελθόν.

Στο στρατόπεδο της McLaren, η άφιξη από την VW του καινούργιου CEO, Jost Capito, αναμένεται να πραγματοποιηθεί έπειτα από το καλοκαιρινό διάλειμμα και θα πρέπει να είναι παρών στο pit wall της ομάδας στο Ιταλικό GP (04/09).

H Haas ανακοίνωσε ότι θα στρέψει την προσοχή της εξ ολοκλήρου στην εξέλιξη του μονοθεσίου της επόμενης χρονιάς, αν και προσπαθεί να βρει λύσεις -σε συνεργασία με την Dallara, που σχεδιάζει και κατασκευάζει το πλαίσιο- για τα προβλήματα παραγωγής που έχουν παρουσιαστεί στην εμπρός αεροτομή της VF-16.

Τέλος στα οικονομικά της προβλήματα ευελπιστεί ότι έθεσε η Sauber, καθώς αναφέρεται ότι βρέθηκαν επενδυτές για την ομάδα, η οποία αναμένεται να αλλάξει ιδιοκτησία, αν και προβλέπεται ότι η monisha Kaltenborn θα παραμείνει διευθύντρια στο Hinwil.

Silly season

Ο Niki Lauda, μη εκτελεστικός πρόεδρος της Mercedes, δήλωσε ότι η γερμανική ομάδα έχει ουσιαστικά συμφωνήσει να συνάψει νέο διετές συμβόλαιο με τον Nico Rosberg, με μονάχα τη διευθέτηση των λεπτομερειών να απομένει. Με τον Rosberg να παραμένει κατά πάσα πιθανότητα στην Mercedes, τα σενάρια της silly season περιστρέφονται γύρω από το cockpit του Kimi Raikkonen στη Ferrari. O πρόεδρος της ιταλικής ομάδας, Sergio Marchionne, δήλωσε ότι ο Φινλανδός θα πρέπει να αποδείξει με την απόδοσή του ότι αξίζει να διατηρήσει τη θέση του και το 2017.

Η Toro Rosso εξασφάλισε τις υπηρεσίες του Carlos Sainz για άλλα δύο χρόνια, αποκλείοντας το -αρκετά απίθανο- ενδεχόμενο να μεταβεί ο Ισπανός στο Maranello, όπως είχε φημολογηθεί. O Sergio Perez, απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων όσον αφορά τις φήμες που τον συνδέουν με το Maranello, δήλωσε ότι δεν αποκλείει τίποτα, αν και η Force India είναι αρκετά σίγουρη ότι θα διατηρήσει τον Μεξικανό στις τάξεις της και το 2017. O Valtteri Bottas είναι επίσης ένας από τους υποψήφιους αντικαταστάτες του Raikkonen. Ενδιαφέρον παρουσιάζει η δήλωση του Φινλανδού νυν οδηγού της Williams ότι ανέλαβε μεγαλύτερο έλεγχο στη διαχείριση της καριέρας του, παρ’ ότι έχει διατηρήσει τους ίδιους τρεις μάνατζερ: Didier Coton, Mika Hakkinen, Toto Wolff. Μπορεί αυτό να σημαίνει ότι θα είναι πιο εύκολο για τον Bottas να διαπραγματευτεί με την Ferrari; To σίγουρο είναι ότι η Williams θέλει να διατηρήσει τον Φινλανδό. Παράλληλα, ο Massa ξεκίνησε στις αρχές Ιουνίου τις συζητήσεις με την Williams για την ανανέωση του συμβολαίου του. Ο Βραζιλιάνος δεν έχει αποκλείσει το ενδεχόμενο να αλλάξει ομάδα «εάν έχει κάποιες πιο ενδιαφέρουσες ευκαιρίες». Ωστόσο, ο Massa ξεκαθάρισε ότι δεν ενδιαφέρεται να μεταβεί σε ομάδα που βρίσκεται στο πίσω μέρος του grid. Ως πιθανός υποψήφιος για το cockpit του Massa στη Williams έχει παρουσιαστεί ο Jenson Button, ο οποίος έχει δηλώσει ότι η McLaren δεν αποτελεί τη μοναδική του επιλογή για το 2017. H McLaren αναμένεται να αποφασίσει το Σεπτέμβριο αν θα διατηρήσει τον Button, ή αν θα προωθήσει στην F1 τον Ολλανδό (πρωταθλητή πέρυσι στο GP2), Stoffel Vandoorne._Φ.Λ.

Ώρες διεξαγωγής GP Αυστρίας

Παρασκευή (01/07)

11:00 – Ελεύθερες δοκιμές 1 (FP1)

15:00 – Ελεύθερες δοκιμές 2 (FP2)

Σάββατο (02/07)

12:00 – Ελεύθερες δοκιμές 3 (FP3)

15:00 – Κατατακτήριες δοκιμές

Κυριακή (03/07)

15:00 – Αγώνας

Όλες οι περίοδοι δοκιμών καθώς και ο αγώνας θα μεταδοθούν σε ζωντανή τηλεοπτική μετάδοση από το συνδρομητικό κανάλι OTE Sport 5. Το GP Αυστρίας θα μεταδοθεί ζωντανά την Κυριακή από την EΡΤ2 (και την EΡΤHD), η οποία θα μεταδώσει σε μαγνητοσκόπηση και τις κατατακτήριες δοκιμές μία ώρα πριν την εκκίνηση (15:00). 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!