X
Αγώνες

Με το χέρι στην καρδιά: 10 Έλληνες οδηγοί ράλλυ “ανεξαρτήτου επιφάνειας”

Συνεχίζουμε, υπεράνω ηλικίας και με πιλότο τις ειδικές διαδρομές, που δεν τις ξεχωρίζουμε σε ασφάλτινες ή χωμάτινες.

Γνωρίστε τους – αλφαβητικά.

Σταμάτης Αθανάσουλας

Ο πατέρας του Θανάση της McLaren. Για να συστηθούμε. Οι παλιότεροι τον γνωρίσαμε με Lada, ενώ ήταν ιδιαίτερα ανταγωνιστικός στο χώμα με Starlet και συνοδηγούς τους ΑΖΕΤ και Ευθύμη Σάσαλο, άνθρωποι και οι δύο που του ταίριαζαν. Ο ΑΖΕΤ, ο αδελφός του Ηλίας και ο φίλος του Ευθύμης. Οι άνθρωποί του. Συμπωματικά, εκτελωνιστές και οι τρεις.

Οι νεότεροι τον γνωρίζουν και ως ιδιοκτήτη του σπάνιου ex-Colin McRae Impreza 555, που δεν το κρύβει. Το σέβεται, το προστατεύει, αλλά και το εκθέτει, για να μαθαίνουν οι νεότεροι και να απολαμβάνουμε εμείς οι ξεχασιάρηδες. Το ίδιο ισχύει για όλη την προσεγμένη του συλλογή, με γήινα αγωνιστικά, ενώ το γραφείο τους, με τον ΑΖΕΤ, έχει την ευθύνη για τον εκτελωνισμό της πλειονότητας των ιστορικών. Η εμπειρία σε απόλυτη ισορροπία με την αξιοπιστία, όπως ερμηνεύεται το έντιμο αποτέλεσμα.

Γιάννης Aκράτος

Δυνατό χαμόγελο, ωραίος άνθρωπος, καθαρό χέρι, όπως και η σκέψη του. Μέλος της της πρώτης 5άδας του θεσμού μας Γίνε Πρωταθλητής, αντιμετώπισε με πείσμα και ευγένεια την εμπειρία. Ισορροπία για σεμινάριο ανάμεσα στα κεφάλαια «οικογένεια», «δουλειά», «αγώνες». Έφτιαξε άμυνα μπετόν με τα δύο πρώτα και συνδύασε την επιθετική του δραστηριότητα με ευχαρίστηση, συνδεδεμένη με τους αγώνες.

Πρωταθλητής στη δουλειά του, όντας ο ταχύτερος κλειδαράς στα Βαλκάνια, Πρωταθλητής και στους αγώνες, λάτρης του δόγματος «κάθε δραστηριότητα να έχει το στόχο της, χωρίς να αποτελεί έμμονη ιδέα». Αρσενικό για φίλημα όταν διαφωνεί με το δικό του τρόπο, έλαμψε στο χώμα με ΕVΟ και Peugeot. Ταίρι του ο αδελφός του, κ. Ευάγγελος, συνδυασμός Πρωταθλητών με τον κ. Κώστα Σπύρου της Evolution Motor Car. Τριάδα κυρίων.

Δημήτρης Αμαξόπουλος

Σπάνια περίπτωση. Ως αθλητής, αλλά και ευρύτερα. Με γνώσεις και λατρεία για το Motorsport γενικώς και με ευαισθησία για τους ελληνικούς αγώνες ειδικώς, όντας ένας ανιδιοτελής εραστής τους, με όραμα που ψάξε και δε θα βρεις. Ιδιαίτερος, όπως όλοι όσοι έχουν προσωπικότητα, σε κερδίζει με το πείσμα του. Το εκφράζει με ευγένεια και λίγο πριν σκάσεις, υποκύπτεις, υποκλίνεσαι και στηρίζεις.

Συνεργαστήκαμε στο Μόντε και στη συνέχεια παρακολουθήσαμε τη διαδρομή του με δυνατό παλμαρέ πολλών σελίδων στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Γνώμη μας ότι πρόκειται για τον πιο καλό μαθητή του ΑPR. Απογείωσε γαλλικά αυτοκίνητα σε ασφάλτινες ειδικές, κερδίζοντας το σεβασμό των ανταγωνιστών του, όπως και του απλού θεατή που λατρεύει τα ποιοτικά, καθαρά περάσματα.

Νίκος Γκίκας

Οδηγάρα με καρτ και Yaris, όντας παντός καιρού, οδήγησε γρήγορα ακόμα και το Polo. Ένας ευφυής πρωταθλητής, γεννημένος νικητής. Ακολούθησε πιστά το ισορροπημένο του χρονοδιάγραμμα και όταν ολοκλήρωσε σε πίστα και ειδικές διαδρομές, απογοητευμένος από την έλλειψη χορηγών, αρνήθηκε τους συμβιβασμούς και αφιερώθηκε στη δουλειά του.

Ώριμος και δουλευταράς, έβαλε σε τροχιά αναβάθμισης την επιχείρηση του πατέρα του, Γιώργου. Ένας έντιμος άνθρωπος, εξαιρετικός οδηγός, με ευαισθησία στη VW. O Νίκος, ο σύγχρονος Γκίκας, φυσιολογικά τον ξεπέρασε και έβαλε τη δική του σφραγίδα στο Υaris Cup, ενώ συμμετείχε και σε λίγους αγώνες στην Ιταλία με Clio. Πάντα δίπλα του ο Γιώργος Πολυδωρόπουλος.

Μάκης Θεργιάκης

Στο παλμαρέ του δεσπόζει το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ του 2002, με τον Ανδρέα Βλαχογένη δίπλα του στο EVO. Ο βασικός του συνοδηγός και οι τίτλοι λένε τη μισή αλήθεια. Αθλητής με διαχρονική αξία, οδήγησε παντού τα πάντα και πολλές φορές ρίσκαρε με αυτοκίνητα κατώτερα των δυνατοτήτων του, για να στηρίξει την επιχείρησή του.

Άνθρωπος που πρέπει να σε εμπιστευτεί για να εκφραστεί, πρωταθλητής με παλμαρέ που θέλεις χρόνο για να αναλύσεις, ώστε να ξεχωρίσεις τις πολλές σημαντικές του επιδόσεις, κυρίως στην άσφαλτο. Συμμετείχε σε λίγους αγώνες με τον φίλο του, τον παγκόσμιο, Νικόλα Πετρόπουλο, έναν πολύπειρο άνθρωπο του χώρου, ενώ ήταν απολαυστικός έχοντας δίπλα του τον κ. Γρηγόρη Ανδριανόπουλο. Τα τελευταία χρόνια οδηγεί Citroen DS3 σε επιλεκτικούς αγώνες, με τον Χρήστο Κουζιώνη. Μάκης Θεργιάκης, στο μπάκετ από το 1988, τότε με Opel Manta.

Μανώλης Μοσχούς

Ο μεγαλύτερος γιος του Γιώργου. Έτσι τον γνωρίσαμε στα 15 του, να «βουτάει» με τον μικρότερο αδελφό του, Παύλο, το Ritmo της Καλλιρρόης και η βόλτα στο τετράγωνο να εξελίσσεται σε 3ωρη διαδρομή – τότε στο Αίγιο. Παραμονή του Ράλλυ Αχαιός το ‘82. Μεγάλωσε, όμως, το εγγόνι του μπάρμπα Μανώλη και πήρε πηδάλιο, πιστός στο DNA Μοσχούς, όντας και ο περισσότερο… Γιώργος απ’ όλους. Σίγουρα ο πλέον ευαίσθητος και αποτελεί λεπτομέρεια το πόσο οδηγάρα ήταν και είναι. Καθόταν μακριά, όπως ο πατέρας και ο θείος του, Μιχάλης, ενώ θεωρούσε τα πάντα ευθεία στους αγώνες, όπου άκουγε με προσοχή μόνο το τραγούδι του Γιάννη Μπίντζου, αλλά και όχι μόνο.

Ευτυχώς, πήγε στην πίστα σε υψηλό επίπεδο και κατάλαβε ότι και η προετοιμασία της μηχανής, το στήσιμο, είναι μια σοβαρή διαδικασία που θέλει το χρόνο της. Λάτρευε τα ράλλυ, αλλά είχε αρχίσει η εποχή των πολλών δοκιμών. Κάλυπτε μέρος τους, αλλά δεν αρκούσε, ενώ μισούσε και ως σκέψη τη βελτιώση της φυσικής κατάστασης. Προδόθηκε από τις συνθήκες που είχαν να κάνουν με την αστοχία της οικογενειακής επιχείρησης. Παραμένει όμως με το στυλ του, που προδίδει την αρχοντιά του και δεν επιτρέπει αστεία όσον αφορά την αξιοπρέπειά του. Όντας φίλος μου αληθινός, γνωρίζω πως παραμένει απλά… Μοσχούς. Ο Μανώλης και η τεράστια ψυχή του, που αντικατοπτρίζεται και στον γιο του, Γιώργο, που λατρεύει και όταν δημιουργεί. Είτε αναπαλαιώνει Alfa ως μετρ, είτε ασχολείται με τη «χειρουργική» σε σχέση με μοντέλα σε κλίμακα 1:19.

Γρηγόρης Νιώρας

Ο αστυνόμος της δίκης μας γενιάς, που έμεινε στο χώρο για πολύ καιρό. Πολύ-πρωταθλητής με Starlet και με τον Κώστα Λύτρα δίπλα του, δίδαξε τακτική, αντιμετωπίζοντας ισχυρότερα αυτοκίνητα και συμμετοχές με μεγαλύτερα μπάτζετ. Πολέμησε και με Clio, έχοντας τον αείμνηστο Τάσο Γουσέτη στα δεξιά του.

Τη σύγχρονη εποχή, ταχύς και ώριμος, οδήγησε για πολλά χρόνια χωρίς υπερβολές, με τον έξυπνο τρόπο, το Subaru Impreza, παίζοντας πρωταγωνιστικό ρόλο στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα. Ειδική περίπτωση με βάθος, που απέδειξε το «όσο μεγαλύτερος, τόσο ταχύτερος», αξιοποιώντας και την ήρεμη δύναμη, τον Κώστα Κακαλή ως συνοδηγό του. Μια εξαιρετική συμμετοχή με σταθερή αξία.

Θοδωρής Πεταλίδης

Ξεκίνησε με Starlet και το άλλαξε με Swift. Όπως και ο Στέφανος Σπάρταλης, είχε την τύχη να συνεργαστεί με τον Παύλο Αλέπη. Την εμπειρία του με τα «μωρά» την αξιοποίησε αργότερα, στη Ν3, με ο Clio στην άσφαλτο, συμμετοχή με ατού τον Γιάννη Αλβανό. Μαζί και στο Maxi και η έξοδος στην Παύλιανη καταγράφεται στο βιβλίο συμβάντων.

Η συνέχεια με τον Νίκο Πάνου, του «Βασιλιά» και μαζί εγκαινίασαν στο χωμάτινο Ράλλυ Άνοιξης το 2000 το καταπληκτικό 2θυρο Subaru WRX. Αλλαγή σελίδας και συμμετοχή με συνέπεια στο Πρωτάθλημα Ράλλυ. Δίπλα του ο Γιάννης Σαμαρτζής, συνοδηγός με αναγνωρισμένη υπεραξία – στη μάχη μαζί του και με το ΕVΟ. Αξιόπιστος, ποιοτικός συνδυασμός, με παντός εδάφους δυνατότητες και την άψογη συμπεριφορά που απαιτείται ακόμα και αν ο αγώνας αποκτάει την άγρια ομορφιά του ανταγωνισμού.

Χρήστος Πλατής

Ο γιατρός. Το πόσο καλός είναι οδηγώντας το αντιλαμβάνεσαι από το παλμαρέ του με τη ζηλευτή ποικιλία και βέβαια αν τον έχεις δει να στρίβει ή τον έχεις ανταγωνιστεί. Περήφανος για την εμπλοκή του με το Subaru και τον Γιάννη Χαιρόπουλο, έναν ωραίο άνθρωπο δίπλα του. Ο αντικειμενικός οπισθοχώρησε στα περάσματά του με το Yugo και το Starlet. Τον ζηλέψαμε με τη Μ3 που την εξέλιξε μόνος του και μόνο τυχαία δεν έκατσαν δίπλα του ευφυείς με ποιότητα, όπως ο Μαθιός Μανσόλας, ο Γιώργος Μελισσουργός και ο «δικός» μας, Πανουργιάς-Πανουργιάς.

Ευαίσθητος άνθρωπος, λειτουργεί αντίθετα από τις διαστάσεις του και τα τεράστια δάχτυλά του μεταμορφώνονται όταν… «ζωγραφίζει» με τις οδοντοστοιχίες, όπως λίγοι το κάνουν στη χώρα μας. Διαφωνείς μαζί του και γκρινιάζει, αλλά το ξεχνάει και χαμογελάει, ενώ ξέρει πολύ καλά την έννοια της φιλίας – από τους λίγους σε αυτόν το ρόλο σε σχέση με τον κ. Κώστα Καββαθά. Ευαίσθητος με τα κοινά των αγώνων, πάντα με ιδέες για σειρά από όσκαρ και στην επικοινωνία, ένας αποδεδειγμένος μαχητής και εκτός μπάκετ.

Κωνσταντίνος Χαλιβελάκης

O Κωνσταντίνος. Ο μικρότερος αδελφός του gentleman Nικόλα. Τα παιδιά του ΡΟΝ και της Κατερίνας, του ΑΣΜΑ. Η γνωριμία μας από όταν ήταν μωρό. «Τρομοκράτης» με το μηχανάκι του και συνέχεια με το χαμόγελο. Μάρσαρε από τα πέντε του χρόνια και, ακούγοντας μόνο για γκάζια, με θορύβους από εξατμίσεις, κυρίως Toyota, ήξερες τι θα ακολουθήσει. Ξεκίνησε όμορφα με το Peugeot 206 Cup, που το κέρδισε καταθέτοντας και πείσμα, αντιμετωπίζοντας τα απρόοπτα όπως το κάνει ο πατέρας του ευρύτερα. Με τρόπο, λοιπόν και όταν, στη συνέχεια, αδικήθηκε, οδηγώντας ένα απαράδεκτο δήθεν kit-car, δεν έχασε το χαμόγελό του. Από εκεί και έπειτα, πορεύτηκε μόνος, πιστός στο Γάλλο κατασκευαστή. Ταχύτατος στην άσφαλτο με το δύστροπο Super, και η «στιγμή» του, από τα πλέον δυνατά crash των ελληνικών αγώνων, δεν τον αποσυντόνισε.

Πήγε χώμα και εκεί ζήσαμε τον απόλυτο εκσυγχρονισμό σε σχέση με την οδήγηση του πατέρα του. Είναι γεγονός πως οι ικανοί από αυτήν τη γενιά, τα «παιδιά» μας, ξεπέρασαν εμάς, τους «γονείς» τους, με σεβασμό και τακτ. Δίπλα του οι καλύτεροι. Ο Νίκος Μουζάκης, ο «δικός» μας Παναγιώτης Τριανταφυλλίδης, ο Σπύρος Βαρδάκης και οι πρωταθλητές Λεωνίδας Μαχαίρας και Μάριος Τσαούσογλου. Κωνσταντίνος, Χαλι Jr, από… τα χέρια με μυαλό που σπανίζει.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!