X
WRC

EKO Ράλλυ Ακρόπολις: Το στοιχείο που έδωσε τη νίκη στον Rovanpera

Ο Kalle Rovanpera κατέκτησε επιβλητικά τη νίκη στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, κάνοντας τη διαφορά χάρη στην εξαιρετική διαχείριση των ελαστικών με σκληρή γόμα.

Το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις του 2021 έχει περάσει στην ιστορία, όμως οι συζητήσεις για την επιβλητική νίκη των Kalle Rovanpera-Jonne Halttunen με το Toyota Yaris WRC στη χώρα μας, δεν έχουν κοπάσει.

Ο 21χρονος οδηγός πραγματοποίησε την καλύτερη εμφάνιση της καριέρας του, φτάνοντας στη δεύτερή του νίκη στο WRC, μόλις δύο αγώνες μετά από την παρθενική του επικράτηση, στο Ράλλυ Εσθονίας.

Άπαντες, ακόμη και ο επικεφαλής της Toyota Gazoo Racing, Jari Matti Latvala, δεν εντυπωσιάστηκαν τόσο από τη νίκη καθαυτή όσο κυρίως, από τον τρόπο που αυτή επιτεύχθηκε.

Όπως θα θυμάστε, ο Rovanpera έλεγξε με μαεστρία τους Ott Tanak και Sebastien Ogier, οι οποίοι διαθέτουν σαφώς μεγαλύτερη εμπειρία από εκείνον.

Διόλου τυχαία, πολλοί μεταξύ των οποίων και εμείς αναφέρθηκαν σε “εμφάνιση πρωταθλητή”.

Όμως, κάποιοι πήγαν ένα βήμα παρακάτω, παρομοιάζοντας την κυριαρχία του Φινλανδού, με αντίστοιχες του Sebastien Loeb.

Η εμφάνιση που “αλλάζει επίπεδο” τον Kalle Rovanpera

Η ταχύτητα και η ωριμότητα του Kalle Rovanpera, πάντα  με τη συμπαράσταση του άξιου συνοδηγού του, Jonne Halttunen, θεωρούνται πια δεδομένες.

Κατά τη διάρκεια του Σαββάτου, που αποτέλεσε τη μεγαλύτερη ημέρα του αγώνα, ο νεαρός όχι μόνο δεν αγχώθηκε από την παρουσία δύο Παγκόσμιων Πρωταθλητών πίσω του, όμως αύξησε τη διαφορά σε επίπεδα ασφαλείας.

Η ανωτερότητά του πιστοποιήθηκε και την επόμενη ημέρα, όταν παρά τη λάσπη   όχι μόνο διατήρησε τη διαφορά ασφαλείας, αλλά ήταν ταχύτερος στην Power Stage, κάνοντας επίδειξη δύναμης.

Ποιο ήταν το στοιχείο που έκανε τη διαφορά για τον Kalle Rovanpera, ο οποίος μετά από τη νίκη του στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, θεωρούμε πως έχει αλλάξει επίπεδο στο WRC;

 

 

Kalle Rovanpera: Διαχείριση ελαστικών που έχουμε δει από Πρωταθλητές

Σύμφωνα με τον διευθυντή των δραστηριοτήτων ράλλυ της Pirelli, Terenzio Testoni, το στοιχείο αυτό, είναι η διαχείριση της σκληρής γόμας ελαστικών από τον νεαρό οδηγό.

Υπενθυμίζουμε, πως σε κάθε αγώνα του WRC οι γόμες και ο αριθμός των ελαστικών που μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα πληρώματα, είναι προκαθορισμένα.

Στην περίπτωση του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, κάθε πλήρωμα της κορυφαίας κατηγορίας μπορούσε να χρησιμοποιήσει έως 32 ελαστικά σε όλη τη διάρκεια του αγώνα, επιλέγοντας μεταξύ 32 ελαστικών με σκληρή γόμα και 8 ελαστικών με μαλακή γόμα.

 

Σε συνθήκες αυξημένης θερμοκρασίας και σκληρής επιφάνειας, όπως συμβαίνει συνήθως στο Ακρόπολις, η σκληρή γόμα θεωρείται ως η ενδεδειγμένη επιλογή.

Στον φετινό αγώνα όμως, η βροχή είχε αλλάξει αρκετά το οδόστρωμα, αφού σε αρκετά σημεία υπήρχε λάσπη ή νωπό χώμα, ενώ και οι θερμοκρασίες ήταν χαμηλότερες από ότι είχαμε συνηθίσει

Έτσι, η μαλακή γόμα μπορούσε να είναι πιο χρήσιμη, αφού έρχεται ταχύτερα σε θερμοκρασία καλής απόδοσης.

Ωστόσο, τα ελαστικά που μπορούσε να χρησιμοποιήσει κάθε οδηγός ήταν λίγα (μόλις 8) και κατά συνέπεια, απαιτούσαν εξαιρετική διαχείριση.

Ο “πονοκέφαλος” της χρήσης και διαχείρισης των ελαστικών, δεν επηρέασε τον Rovanpera.

Αν και θεωρητικά σε ειδικές διαδρομές με λάσπη και νωπό οδόστρωμα, η μαλακή γόμα ελαστικών φάνταζε ως η καλύτερη επιλογή, ο μικρός Φινλανδός έκανε τη διαφορά, πετυχαίνοντας να φτάσει στο μέγιστο της απόδοσης των σκληρών ελαστικών.

“Πρώτα από όλα, να πούμε πως ο αγώνας δεν ήταν όπως τον περιμέναμε”, δήλωσε στο DirtFish ο Terenzio Testoni. “Πάντα στο παρελθόν, συναντούσαμε ακραίες συνθήκες και θερμοκρασίες, υπέρμετρη φθορά ελαστικών και φθορές στα αυτοκίνητα. Φέτος δεν έγινε έτσι”.

Εν συνεχεία, ο Ιταλός αναφέρθηκε στην “επιθετικότητα” που επέδειξε με τα ελαστικά ο Kalle Rovanpera και σύμφωνα με εκείνον, έκανε τη διαφορά:

“Ακόμη και έτσι, τα ελαστικά μας λειτούργησαν καλά. Αν δείτε τον Kalle, κατάφερε να πετύχει το κλειδί στον αγώνα, δηλαδή να έχει τη μέγιστη πρόσφυση με τα σκληρά ελαστικά σε πολύ γλιστερές συνθήκες.

“Στην πραγματικότητα δεν εκπλήσσομαι. Στην Ελλάδα, ακόμη και αν υπάρξει βροχή ο καιρός δε γίνεται πολύ κρύος, οπότε η επιφάνεια παραμένει σκληρή.

“Για αυτόν τον λόγο, δεν υπήρχε μεγάλη διαφορά απόδοσης μεταξύ της μαλακής και της σκληρής γόμας ελαστικών, όπως συμβαίνει για παράδειγμα στην Πορτογαλία ή στη Σαρδηνία.

“Αυτό που έκανε ο Kalle (Rovanpera) ειδικά το πρωί του Σαββάτου εξέπληξε τους πάντες, αφού ήταν πολύ γρήγορος με τα σκληρά ελαστικά και ταχύτερος από οδηγούς με μαλακά ελαστικά”.

Γιατί συνέβη όμως αυτό, κατά την άποψη του Testoni; “Ο Kalle είναι πάντοτε αρκετά “σκληρός” με τα ελαστικά, κάτι που αν η επιφάνεια είναι στεγνή και τραχιά, δεν επιφέρει μεγάλα κέρδη γιατί υπάρχει υπέρμετρη φθορά.

“Όμως στις συνθήκες της Ελλάδας φέτος, αν ήσουν “σκληρός” με τα ελαστικά, η γόμα έφτανε στην απαιτούμενη θερμοκρασία πιο γρήγορα και ήσουν γρήγορος.

“Ο Kalle είναι πολύ απαιτητικός από τα ελαστικά, επειδή τα πιέζει πολύ. Στο στεγνό οδόστρωμα πρέπει να είσαι “ευγενικός”, όμως όταν χρειάζεται να προσδώσεις επιπλέον ενέργεια στα ελαστικά (με την αύξηση θερμοκρασίας), έχεις κέρδος”.

Υπενθυμίζουμε, πως το πρωί του Σαββάτου και ενώ οι ειδικές διαδρομές Παύλιανη και Ελευθεροχώρι (διεξήχθησαν ακόμη Γραβιά και Βωξίτες) είχαν πολλή λάσπη, ο Kalle Rovanpera προτίμησε, επιμένοντας μάλιστα σε αυτή την απόφαση και έχοντας τη συμπαράσταση του αρχιμηχανικού του, να χρησιμοποιήσει περισσότερα ελαστικά σκληρής γόμας.

Αυτή η τακτική εντέλει απέδωσε και επέτρεψε στον Φινλανδό να αυξήσει τη διαφορά του, σε επίπεδα που του εξασφάλισαν τελικά τη νίκη.

Προφανώς, για να φτάσει η σκληρή γόμα ελαστικών σε θερμοκρασία απόδοσης τέτοια, που θα ξεπεράσει την πιο μαλακή γόμα σε υγρές συνθήκες, απαιτείται οδηγική μαεστρία, αφού απαιτείται επιθετική οδήγηση, χωρίς όμως ταυτόχρονα να υπάρξει υπέρμετρη φθορά ελαστικών.

Μήπως σας θυμίζει κάτι αυτή η ιστορία, έστω και σε διαφορετικό οδόστρωμα;

Ήταν το Ράλλυ Καταλονίας 2018, όταν στην αρχή της τρίτης ημέρας, ο Sebastien Loeb “πήρε πάνω του” την επιλογή σκληρής γόμας ελαστικών, ενώ οι αντίπαλοί του για τη νίκη είχαν επιλέξει πιο μαλακή.

Ο Γάλλος έφερε τα σκληρά ελαστικά στη θερμοκρασία που απαιτούνταν στο νωπό οδόστρωμα (τις προηγούμενες ημέρες έβρεχε έως και καταρρακτωδώς), βρέθηκε επικεφαλής και έφτασε στο τέλος της ημέρας, στην 79η και τελευταία νίκη της καριέρας του…

Προφανώς, να φτάσει κάποιος οδηγός στα επιτεύγματα του Sebastien Loeb ή του συνονόματού του, Ogier, μόνο εύκολο δεν είναι και δεν ισχυριζόμαστε κάτι τέτοιο, με αφορμή μια σειρά -εξαιρετικών- εμφανίσεων του νεαρού Φινλανδού.

Ωστόσο, ο Kalle Rovanpera αποδεικνύει πως έχει τα φόντα, ώστε να βρίσκεται στην κορυφή για πολλά χρόνια και ότι δίκαια χαρακτηρίζεται μελλοντικός Παγκόσμιος Πρωταθλητής.

Photos: Toyota Gazoo Racing

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!