X
WRC

Gus Greensmith: Τα αυτοκίνητα Rally1 θα γίνουν ταχύτερα από τα WRC 2017

Ο οδηγός της M-Sport Ford, Gus Greensmith, υποστήριξε πως τα νέα, υβριδικά αυτοκίνητα Rally1 θα ξεπεράσουν σε ταχύτητα τους προκατόχους τους, λόγω της τεχνολογικής εξέλιξης.

Η υβριδική εποχή του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ ξεκινά στις 20-23 Ιανουαρίου με το Ράλλυ Μόντε Κάρλο και άπαντες, μεταξύ των οποίων ο Gus Greensmith, αναμένουν με αγωνία τον πρώτο αγώνα της σεζόν.

Ο 25χρονος Βρετανός, που θα βρεθεί στα πηδάλια ενός από τα τρία εργοστασιακά Ford Puma Rally1 που θα συμμετάσχουν σε όλους τους αγώνες φέτος, παρουσιάζεται αισιόδοξος ότι σύντομα, τα νέα αυτοκίνητα θα είναι ταχύτερα από τα περσινά.

Το σχόλιο του Greensmith έρχεται σε μια περίοδο κατά την οποία υπάρχει ευρέως η πεποίθηση ότι, τουλάχιστον αρχικά, τα νέα αυτοκίνητα θα είναι σαφώς πιο αργά από τους προκατόχους.

Άλλωστε, τα αυτοκίνητα προδιαγραφών WRC 2017 θεωρούνται πια ως τα ταχύτερα που έχουμε παρακολουθήσει στις ειδικές διαδρομές, με τη συγκεκριμένη γενιά να έχει χαρακτηριστεί ως “σύγχρονο Group B“, μεταξύ άλλων χάρη και στα μεγάλα αεροδυναμικά βοηθήματα.

Η οπτική του Greensmith για τα αυτοκίνητα Rally1

Η μεγαλύτερη αλλαγή στην καινούργια εποχή του WRC, έγκειται στην υιοθέτηση υβριδικών κινητήριων συνόλων στην κορυφαία κατηγορία του θεσμού.

Ο γνωστός τούρμπο κινητήρας εσωτερικής καύσης 1,6 λίτρων και ισχύος περίπου 380 ίππων, πλαισιώνεται πια από ηλεκτροκινητήρα 100 kW (136 ίπποι) και μπαταρία χωρητικότητας 3,9 kWh.

Με στόχο τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος, τα αγωνιστικά αυτοκίνητα θα κινούνται αθόρυβα, μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα σε συγκεκριμένα σημεία των απλών διαδρομών.

Επιπλέον, σε συγκεκριμένα σημεία των ειδικών διαδρομών, το ηλεκτρικό μοτέρ θα προσφέρει επιπλέον ώθηση για διάρκεια 2-5 δευτερολέπτων, με το συνολικό άθροισμα της διαθέσιμης ισχύος να υπολογίζεται περί τους 500 ίππους.

Για βελτίωση της ασφάλειας, το αμάξωμα έχει ενισχυθεί και η FIA κατασκεύασε νέο χωροδικτύωμα.

Τα παραπάνω, απαιτούσαν ορισμένες παραχωρήσεις σε άλλους τομείς, προκειμένου να μην εκτοξευθεί το κόστος. Έτσι, τα νέα αυτοκίνητα Rally1 διαθέτουν σειριακό κιβώτιο ταχυτήτων 5 σχέσεων αντίστοιχο με εκείνο στα αυτοκίνητα προδιαγραφών Rally2, το κεντρικό διαφορικό έχει καταργηθεί, οι διαδρομές των αναρτήσεων έχουν μειωθεί και τα αεροδυναμικά βοηθήματα έχουν μικρύνει.

Όλα αυτά, σε συνδυασμό με το σχετικά αυξημένο βάρος, έχουν δημιουργήσει την άποψη πως τα αυτοκίνητα Rally1 θα είναι, τουλάχιστον αρχικά, αισθητά πιο αργά από τα αυτοκίνητα προδιαγραφών WRC προηγούμενης γενιάς.

Μια άποψη που πάντως δεν ενστερνίζεται, τουλάχιστον αναφορικά με το απώτερο μέλλον, ο Gus Greensmith, ο οποίος έχει ήδη πραγματοποιήσει σημαντικό αριθμό χιλιομέτρων εξέλιξης με το Ford Puma Rally1.

“Όλα δείχνουν καλά και νομίζω πως θα είναι μια συναρπαστική γενιά αυτοκινήτων”, δήλωσε στο motorsport.com ο Greensmith.

“Είχαν μεγάλη αρνητική δημοσιότητα αλλά νομίζω πως θα είναι αρκετά ταχύτερα από τα αυτοκίνητα που έχουμε τώρα”.

Πώς αιτιολογεί αυτή την άποψη ο νεαρός Βρετανός; “Τα αυτοκίνητα που οδηγούσαμε κατασκευάστηκαν το 2017 και 5 χρόνια είναι μεγάλο διάστημα για εξέλιξη και είναι μια φυσική εξέλιξη με τον χρόνο. Φαίνονται συναρπαστικά!

“Νομίζω πως όλοι είδαν videos στο Youtube με τις δοκιμές και τη διαρκή εξέλιξη που είχε το Puma και η οποία δεν έχει ολοκληρωθεί”.

Ποιες είναι όμως οι προσδοκίες του Greensmith για τη νέα χρονιά; “Σίγουρα ανυπομονώ για αυτήν και είμαι έτοιμος να βρεθώ στο Puma.

“Γνωρίζουμε πως η M-Sport μπορεί να φτιάξει άμεσα ένα πολύ δυνατό αυτοκίνητο και να βλέπουμε την υποστήριξη που είχαν από την Ford και την Ford Performance, η οποία είναι συγκλονιστική σε σύγκριση με το παρελθόν, νομίζω ότι όλοι είναι αρκετά αισιόδοξοι.

“Εμείς πέρυσι είχαμε την ταχύτητα και όλα αφορούσαν στην σταθερότητα και την επίτευξη αποτελεσμάτων.

“Κάναμε μόνο ένα λάθος μέσα στη χρονιά οπότε βελτιωθήκαμε αρκετά και υπήρξαμε αξιόπιστοι, όμως είναι βέβαιος πως την επόμενη χρονιά με το Puma θέλουμε να δείξουμε μεγαλύτερη ταχύτητα”.

Υπενθυμίζουμε, πως ο Gus Greensmith ολοκλήρωσε το 2021 στην 9η θέση της βαθμολογίας με 64 βαθμούς, έχοντας ως καλύτερο αποτέλεσμα την 4η θέση στο Ράλλυ Σαφάρι.

Κατά τη διάρκεια τη σεζόν άλλαξε 4 συνοδηγούς, αφού τον Elliott Edmondson αντικατέστησε ο Chris Patterson, ενώ στο Ράλλυ Σαρδηνίας συνοδηγός του νεαρού ήταν ο Stuart Loudon.

Στον επίλογο της σεζόν, που ήταν το Ράλλυ Monza, ο Greensmith είχε ως συνοδηγό στο Ford Fiesta WRC τον Σουηδό Jonas Andersson, με τον οποίο θα συμμετάσχει στο WRC το 2022.

Photos: M-Sport Ford

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!