X
Αγώνες

Hyundai και Citroen εξελίσσουν τα αυτοκίνητα προδιαγραφών Rally2 ενόψει 2021

Τα αυτοκίνητα προδιαγραφών R5 μετονομάστηκαν σε Rally2 και η Hyundai εξελίσσει το ολοκαίνουργιο i20 N Rally2, ενώ η Citroen παρουσίασε μια βελτιωμένη έκδοση του C3.

Μετά από την ανασυγκρότηση των κατηγοριών από τη FIA, τα αυτοκίνητα προδιαγραφών R5 μετονομάζονται σε Rally2 και καθώς η συγκεκριμένη κατηγορία έχει αποδειχθεί ιδιαίτερα επιτυχημένη, με περισσότερα από 1000 αυτοκίνητα να έχουν ήδη πωληθεί, κάθε κατασκευαστής κάνει το καλύτερο δυνατό. Σε αυτό το πλαίσιο, η Hyundai Motorsport παρουσίασε ήδη το νέο i20 N Rally2 και η Citroen Racing, τη νέα εξελιγμένη έκδοση του C3 Rally2.

Όσον αφορά στη Hyundai, μετά από το αρχικό shakedown κοντά στη βάση της Hyundai Motorsport στο Alzenau της Γερμανίας, σειρά πήραν οι δοκιμές εξέλιξης. Η αρχή έγινε σε χωμάτινες διαδρομές στην Ιταλία, όπου στα πηδάλια βρέθηκε αρχικά ο Jari Huttunen, νέος Πρωταθλητής WRC 3, ενώ στη συνέχεια τη σκυτάλη πήρε, για δοκιμές διήμερης διάρκειας, ο Ott Tanak.

Αυτή την εβδομάδα και καθώς οι ομάδες βρέθηκαν στη Γαλλία, για τις πρώτες δοκιμές ενόψει Ράλλυ Μόντε Κάρλο με τα νέα ελαστικά της Pirelli, η οποία αντικατέστησε τη Michelin στο ρόλο του μοναδικού προμηθευτή της κορυφαίας κατηγορίας, το i20 N Rally2 οδήγησε ο Craig Breen. To 2021, o Ιρλανδός θα μοιραστεί το τρίτο i20 Coupe WRC με τον Dani Sordo, ωστόσο εκτελεί και χρέη δοκιμαστή, όπως έκανε και φέτος, αφού μεταξύ άλλων συμμετείχε στο ERC με Hyundai i20 R5 και ελαστικά της ινδικής MRF.

Αρχικά, η εξέλιξη του i20 N Rally2, την ευθύνη της οποίας έχει αναλάβει το τμήμα Customer Racing της Hyundai, εστιάστηκε στην αξιολόγηση των βασικών χαρακτηριστικών οδηγησιμότητας του νέου αμαξώματος. Καθώς το αγωνιστικό που βασίζεται στο νέο Hyundai i20 N παραγωγής, επί της ουσίας έχει σχεδιαστεί από λευκό χαρτί, οι πρώτες δοκιμές έδωσαν την ευκαιρία στους σχεδιαστές και μηχανικούς να συλλέξουν δεδομένα για την απόδοση επιμέρους εξαρτημάτων του αυτοκινήτου.

Κατά τους επόμενους μήνες πίσω από το τιμόνι του i20 N Rally2 θα βρεθεί πλειάδα οδηγών με εμπειρία από αυτοκίνητα προδιαγραφών WRC και R5, αλλά και εξειδίκευση σε διαφορετικά οδοστρώματα. Στόχος, είναι να προκύψει μεγάλο εύρος πληροφοριών και δεδομένων, ώστε να προσφέρει στους υποψήφιους αγοραστές ένα πλήρες και ανταγωνιστικό αυτοκίνητο, ανεξάρτητα από το οδόστρωμα ή το οδηγικό στυλ.  

Η Hyundai Motorsport, ενημέρωσε πως το βιβλίο παραγγελιών για το i20 N Rally2 έχει ανοίξει, ενώ τα πρώτα αυτοκίνητα αναμένεται να παραδοθούν εντός του 2021.

Από πλευράς Citroen, το C3 R5 θα ονομάζεται πια C3 Rally2, έχοντας ανανεωθεί τόσο τεχνικά, όσο και εμφανισιακά. Με βάση την ανακοίνωση της γαλλικής εταιρείας, στόχος της Citroen είναι να προσφέρει στους πελάτες της ένα ανταγωνιστικό αυτοκίνητο που βελτιώνεται διαρκώς, ενώ ταυτόχρονα το κόστος μειώνεται. Δοκιμαστές της ομάδας, υπήρξαν ο Mads Ostberg στο χώμα και ο Yohan Rossel στην άσφαλτο.

Το 2019, η Citroen Racing παρουσίασε ένα νέο πίσω υποπλαίσιο, για μεγαλύτερη σταθερότητα και καλύτερη αίσθηση κατά τη φρενάρισμα, τα μπράτσα της πίσω ανάρτησης επανασχεδιάστηκαν, ενώ αρκετή δουλειά έγινε και για την τελειοποίηση των ρυθμίσεων των αμορτισέρ, σε χώμα. Το 2020, η έμφαση της Citroen Racing δόθηκε στις ρυθμίσεις των αμορτισέρ για άσφαλτο, ενώ έγιναν και περαιτέρω βελτιώσεις για συνθήκες μειωμένης πρόσφυσης.

Ενόψει 2021, το C3 Rally2 θα διαθέτει 7 τεχνικές εξελίξεις μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2021, οι οποίες θα υιοθετηθούν σε όσα αυτοκίνητα έχουν παραγγελθεί από την 1η Δεκεμβρίου και έπειτα. Έπειτα από σχεδόν 15.000 χιλιόμετρα δοκιμών από τη στιγμή του εμπορικού λανσαρίσματος του αυτοκινήτου και χάρη στις παρατηρήσεις πολλών οδηγών, το αυτοκίνητο αναμένεται σύμφωνα με τη Citroen, να έχει βελτιωθεί στους τομείς της απόδοσης, της οδηγησιμότητας και του κόστους.

Στις αρχές Ιανουαρίου θα υπάρξει ομολογκάρισμα νέου λογισμικού κινητήρα, για περαιτέρω βελτίωση των στρατηγικών λειτουργίας, κατά την διαδικασία εκκίνησης ή όταν ο οδηγός αφήνει το πόδι από το γκάζι. Εντός του πρώτου τριμήνου, θα παρουσιαστεί νέα εμπρός ποδιά με αναθεωρημένη αεροδυναμική και νέα μπάρα εμπρός διαφορικού, για περισσότερες επιλογές ρυθμίσεων. Ακόμη, ένα ρυθμιζόμενο πεντάλ κατανομής φρένων θα προσφέρει μεγαλύτερη άνεση στους οδηγούς, ενώ θα υπάρχουν νέοι βραχίονες στον κινητήρα και νέα πολλαπλή εξαγωγής, για μεγαλύτερη διάρκεια χωρίς ανάγκη επισκευής.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!