X
Αγώνες

Όλα από την αρχή;

Ας ξετυλίξουμε το κουβάρι της ανακοίνωσης της Toyota, η οποία έχρισε τον Tommi Makinen επικεφαλής του project του ιαπωνικού κολοσσόυ στο WRC.

Αναμφίβολα, προκάλεσε έκπληξη. Η ανακοίνωση της Toyota με την οποία ο πρόεδρος του ιαπωνικού κολοσσού έδινε το χρίσμα και την ευθύνη του project “WRC” στον Tommi Makinen, ήταν κάτι που πολλοί δεν περίμεναν. Η Toyota Motorsport (ΤΜG) ήταν αυτή που είχε αναλάβει τη σχεδίαση και μέχρι σήμερα την εξέλιξη του Yaris WRC, με το συγκεκριμένο τμήμα να εκπροσωπεί την ιαπωνική εταιρία σε όλες τις αγωνιστικές δραστηριότητες τα τελευταία χρόνια. Δεν είναι τυχαίο, ότι ακόμα και σήμερα η TMG βρίσκεται στη Φινλανδία και δοκιμάζει το Yaris WRC στις χωμάτινες ειδικές διαδρομές της σκανδιναβικής χώρας! Η είδηση λοιπόν έσκασε σαν βόμβα και αναμφίβολα κανείς δεν την περίμενε. Από προχθές μέχρι και σήμερα έχουν γεννηθεί μία σειρά από ερωτήματα αναφορικά με την εμπλοκή της Toyota και του Φινλανδού τετράκις Παγκόσμιου Πρωταθλητή στο WRC.

Το πρώτο και σημαντικότερο, έγκειται στο βαθμό εμπλοκής της Toyota Motorsport. Η φημολογία αναφέρει ότι η TMG δεν θα έχει τόσο σημαντικό ρόλο, ο οποίος θα περιοριστεί στη χρήση της αεροδυναμικής σήραγγας που διαθέτουν οι εγκαταστάσεις στην Κολωνία, και στην εξέλιξη του κινητήρα. Παράλληλα, θα παρέχει τεχνική υποστήριξη, την ώρα που θα επικεντρώσει την προσοχή της στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής. Από εκεί και πέρα, την κύρια ευθύνη εξέλιξης και προετοιμασίας, θα έχει η Gazoo Racing του Makinen. Η Gazoo World Rally Team, όπως πιθανότατα θα αποκαλείται, θα προκύψει μετά την συγχώνευση της με την Tommi Makinen Racing. Την αγωνιστική ομάδα του Φινλανδού που μέχρι πρότινος προετοίμαζε αγωνιστικά Subaru Impreza της κατηγορίας Ν.

Ένα σημαντικό ερώτημα είναι έδρα της ομάδας. Το ενδεχόμενο να βρίσκεται στην Ιαπωνία αποκλείστηκε λόγω της απόστασης και της κατακόρυφης αύξησης του κόστους. Η ιδέα να φιλοξενηθεί στην Κολωνία εγκαταλείφθηκε, αφού ο Makinen ήθελε αυτή να είναι η πατρίδα του, η Φινλανδία. Ήδη βρίσκεται σε αναζήτηση εγκαταστάσεων, αφού αυτές που διαθέτει η ομάδα του σήμερα είναι πολύ μικρές για τις ανάγκες ενός εγχειρήματος του είδους. Παράλληλα, ο Tomi ήδη έχει έρθει σε επαφή με ανθρώπους και μηχανικούς του χώρου, με τους οποίους είχε συνεργαστεί στο παρελθόν και γνωρίζει πολύ καλά, και θέλει να τους εντάξει στην ομάδα.

Τέλος, η λογική αναφέρει ότι το υπάρχον μοντέλο θα αποτελέσει τη βάση για τη συνέχεια και την εξέλιξη του Yaris WRC, αν και ακόμα τίποτα δεν είναι σίγουρο, αφού ως γνωστόν δεν έχουν επιβεβαιωθεί και οι τεχνικοί κανονισμοί που θα διέπουν την κορυφαία κατηγορία από το 2017 και έπειτα.

Ο ίδιος ο Makinen, μίλησε σε φινλανδικά μέσα λίγο μετά την ανάληψη των καθηκόντων του, χωρίς να αποκαλύψει σημαντικές πληροφορίες για την ομάδα, αλλά χωρίς να κρύψει ότι επιθυμία του είναι η έδρα της ομάδας να είναι στη Φινλανδία. Παράλληλα, υποστήριξε ότι βρίσκεται σε αναζήτηση ανθρώπων που θα στελεχώσουν την ομάδα, ενώ δεν έκρυψε ότι ρόλο δοκιμαστή στην ομάδα θα έχει τόσο ο ίδιος, όσο και ο συμπατριώτης του Miko Hirvonen, που θεωρεί ότι έχει σημαντική εμπειρία από τα σύγχρονα WRCars και μπορεί να προσφέρει σε μεγάλο βαθμό. Στο τέλος, συμπλήρωσε ότι αυτή τη στιγμή έχει πολύ δουλειά μπροστά του και το γνωρίζει, ενώ δεν παρέλειψε να τονίσει ότι ίσως για κάποιους το 2017 να φαίνεται μακρινό, αλλά για τον ίδιο δεν ισχύει κάτι τέτοιο!_Π.Τ.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!