X
Αγώνες

WRC – Ανάλυση Ράλλυ Ισπανίας: Σαν να μην έλειψε ποτέ

Ο Ogier έδειξε ότι παρά την μερική συμμετοχή του στο WRC φέτος δεν έχει σκουριάσει, ενώ μαζί με Rovanpera και Neuville ήταν ένα επίπεδο πάνω απ' όλους.

Με τον αγώνα να διεξάγεται αποκλειστικά επί ασφάλτου, οι διαφορές ήταν αναμενόμενο ότι θα είναι μικρότερες από το συνηθισμένο, ενώ οι συνήθεις ύποπτοι Ogier και Neuville ήταν οι λογικοί πρωταγωνιστές του Ράλλυ Ισπανίας. Με την βροχή να πέφτει κατα τόπους, κάποιοι δυσκολεύτηκαν, άλλοι εκμεταλεύτηκαν την κατάσταση, ενώ εκτός των θέσεων του βάθρου δεν υπήρχαν ουσιαστικές μάχες.

Οι καλοί

Ο Sebastien Ogier σίγουρα ευνοήθηκε στα πρώτα loops από την σειρά εκκίνησης, αφού ήταν ο τελευταίος της κατηγορίας, όμως ακόμα και στα βρώμικα περάσματα έκανε την διαφορά. Ξεκίνησε αργά, αλλά σταθερά την Παρασκευή, 4.8 μπροστά από τον Kalle Rovanpera, ενώ είχε ένα πολύ καλό Σάββατο, στο τέλος του οποίου είχε κάνει το μεγάλο βήμα για την νίκη. Κέρδισε τέσσερις από τις επτά ειδικές της ημέρας, ώστε να ξεφύγει για 20.7 δευτερόλεπτα από τον δεύτερο Thierry Neuville. Την Κυριακή πήρε και την Power Stage και ολοκλήρωσε μια εμφατική εμφάνιση, 11 μήνες μετά την προηγούμενη νίκη του.

Ο έταιρος σπεσιαλίστας της ασφάλτου, Thierry Neuville, είχε μια ισορροπημένη επίδοση, που απείχε λίγο από το να επαναλάβει την περσινή νίκη. Κατέκτησε την δεύτερη θέση και ολοκλήρωσε έναν πολύ καλό αγώνα, κερδίζοντας τρεις ειδικές. Ανέκαμψε αρκετές φορές, είτε ανακαταλαμβάνοντας την πρωτοπορία, είτε μειώνοντας την διαφορά από την κορυφή. Παρά το ότι δεν είχε και την καλύτερη αίσθηση, έμεινε μακριά από λάθη, ενώ παράλληλα δεν φάνηκε να μειώνει τον ρυθμό του, πέρα από συγκεκριμένες ειδικές. Ο ίδιος παραδέχθηκε ότι σε κάποια σημεία φοβήθηκε τα κλαταρίσματα και δεν πίεσε, όμως είναι αμφίβολο αν θα μπορούσε να φτάσει τον ρυθμό του Ogier με το συγκεκριμένο πακέτο.

Στην πιθανώς τελευταία εμφάνισή του στον αγώνα της πατρίδας του ως οδηγός πλήρους σεζόν, ο Dani Sordo είχε εκλάμψεις ταχύτητας, κερδίζοντας μάλιστα δύο ειδικές. Πέρα από αυτό, αρκέστηκε στο να αποφύγει λάθη, με την συμπεριφορά του i20 N να μην τον βολεύει, αναφέροντας ότι σε κάποια σημεία είχε υπερστροφή. Όντας ο μόνος που κόντραρε τους “Big 4”, έστω και στα πλαίσια αποκλειστικά κάποιων ειδικών, αναδεικνύεται σε έναν από τους πρωταγωνιστές του φετινού Ράλλυ Ισπανίας.

Οι μέτριοι

Ο Kalle Rovanpera συμπλήρωσε το βάθρο έχοντας έναν σχετικά καλό, αλλά άψυχο αγώνα, όπου δεν φάνηκε να έχει την δυνατότητα να διεκδικήσει ακόμα μια νίκη φέτος εκτός από τις δύο πρώτες ειδικές του αγώνα. Ενδεχομένως παραπάνω συγκρατημένος από όσο θα απαιτούσε η νίκη, ο Φινλανδός είχε κλατάρισμα στην 17η ειδική, χτυπώντας ένα καπάκι όμβριων υδάτων, χάνοντας επαφή με τον Neuville, από τον οποίο η διαφορά ήταν μόλις στο 1.5 δευτερόλεπτο. Παρ’ όλα αυτά, ο πρωταθλητής του 2022 κατάφερε να πάρει σπίτι του άλλο ένα κύπελλο, καθώς η διαφορά του από τον Ott Tanak ήταν πολύ μεγάλη για να χάσει την θέση.

Με την σειρά του, ο Εσθονός παρουσιάστηκε χλιαρός στην Ισπανία. Ο αγώνας του δυσκόλεψε πολύ την Παρασκευή, όταν αντιμετώπισε θέμα με το υβριδικό σύστημα. Από εκεί και έπειτα δεν μπόρεσε να επανέλθει και έχοντας υπόψιν την ανακοίνωση που ήρθε μετά, με την οποία αποκάλυψε ότι το 2023 δεν θα τον βρει στην Hyundai, δεν θα ήταν απορίας άξιο αν συνειδητά δεν είχε πιέσει στο 100% των δυνατοτήτων του. Τα προβλήματα όσων τον ακολούθησαν βεβαιώθηκαν ότι δεν θα απειληθεί για την τέταρτη θέση, ολοκληρώνοντας το ράλλυ εκεί.

Η επίδοση του Elfyn Evans μπορεί να μην ήταν η καλύτερη, όμως δύο κλαταρίσματα θα έκαμπταν την προσπάθεια οποιουδήποτε οδηγού. Ο Ουαλός δεν είχε αυτοπεποίθηση στις μεταβαλόμενες συνθήκες, ενώ αφού αντιμετώπισε τα προβλήματα με τα ελαστικά ήταν ανήμπορος να πάρει κάτι περισσότερο. Το άλλο Yaris, εκείνο του Takamoto Katsuta, βρέθηκε 28 δευτερόλεπτα πίσω από τον ομόσταυλό του, με τον Ιάπωνα να σημειώνει καλούς χρόνους σε κάποιες ειδικές, οδηγώντας στο σύνηθες επίπεδο των ικανοτήτων του.

Το γαλλικό δίδυμο των Adrien Fourmaux και Pierre-Louis Loubet είδε την πρωτοπορία με το κιάλι, όμως δεδομένης της εμπειρίας και των δύο, αλλά και των τεχνικών προβλημάτων που αντιμετώπισε ο δεύτερος, ο αγώνας τους χαρακτηρίζεται ως ικανοποιητικός. Τέλος, ο Jourdan Σερδερίδης κατάφερε να τερματίσει στο Ράλλυ Ισπανίας στην 28η θέση και πίσω από αρκετά WRC2, ολοκληρώντας πάντως μια αξιοσέβαστη προσπάθεια.

Οι κακοί

Στον ίδιο αγώνα που η Toyota κατέκτησε και το πρωτάθλημα κατασκευαστών, η M-Sport ήταν και πάλι η τελευταία ομάδα. Ο Craig Breen φάνηκε και πάλι χαμένος, δεν είχε ρυθμό από την πρώτη ημέρα κιόλας, δυσκολευόμενος από τις εναλλασόμενες συνθήκες, ενώ το καπάκι στην 17η ειδική έπληξε και τον Ιρλανδό, που είχε και μια μικρή έξοδο, χάνοντας δύο θέσεις.

O Gus Greensmith έκανε ακόμα ένα «κακό» λάθος, συγκρούστηκε με μπαριέρες, διαλύοντας την ανάρτηση του Puma του και απλά ολοκλήρωσε τον αγώνα, μετά από επανεκκίνηση την Κυριακή. Ήταν το δεύτερο τέτοιο λάθος σε ισάρυθμα ράλλυ και φυσικά το πρόσημο και αυτού του αγώνα είναι απολύτως αρνητικό για τον Βρετανό.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!