X
WRC

Ράλλυ Μόντε Κάρλο (3η ημέρα): Οδεύει προς τη νίκη ο Sebastien Ogier

Ο Sebastien Ogier συνεχίζει να προηγείται μετά την τρίτη ημέρα του Ράλλυ Μόντε Κάρλο, με τον Γάλλο να απέχει 68 αγωνιστικά χιλιόμετρα από την ένατη νίκη του στο Πριγκιπάτο του Μονακό.

Η τρίτη ημέρα του Ράλλυ Μόντε Κάρλο δεν επιφύλαξε ιδιαίτερες εκπλήξεις όσον αφορά την γενική κατάταξη. Οι Sebastien Ogier-Vincent Landais (Toyota GR Yaris Rally1), καθόλη τη διάρκεια της ημέρας είχαν στο μυαλό τους να φέρουν το ιαπωνικό αγωνιστικό “σπίτι” ώστε να βρεθούν ακόμη πιο κοντά στην πρώτη νίκη της χρονιάς.

Ο Ogier από την αρχή της ημέρας οριοθέτησε τον ρυθμό του και στην ουσία έκανε επίδειξη δύναμης και στρατηγικής σε όλα τα πληρώματα. Ο Γάλλος οδηγός μετά το τέλος της τρίτης ημέρας προηγείται με διαφορά 16 δευτερολέπτων.

Στη δεύτερη θέση βρίσκονται οι πρωταθλητές Kalle Rovanpera-Jonne Halttunen (Toyota GR Yaris Rally1), με τους Thierry Neuville-Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1), να συμπληρώνουν το προσωρινό βάθρο του Ράλλυ Μόντε Κάρλο.

Συνολικά σήμερα η Toyota ήταν η ταχύτερη ομάδα καθώς τα πληρώματά της σημείωσαν τον ταχύτερο χρόνο σε 4 από τις 6 ειδικές διαδρομές, η Hyundai μπορεί να κέρδισε δύο ειδικές διαδρομές ωστόσο είδε όλα της τα πληρώματα να προσπαθούν και σήμερα να βρουν το σωστό στήσιμο του αυτοκινήτου, από την άλλη η ημέρα της M-Sport Ford δεν ήταν όσο ευχάριστη θα ήθελε.

H τρίτη ημέρα του Ράλλυ Μόντε Κάρλο στο απογευματινό σκέλος του αγώνα περιελάμβανε τις 3 ειδικές διαδρομές (Le Fugeret 1 / Thorame-Haut, Malijai 1 / Puimichel και Ubraye / Entrevaux 1) μήκους 55,89 αγωνιστικών χιλιομέτρων.

Με τις θερμοκρασίες να πέφτουν αρκετά, τα πληρώματα έπρεπε εκ νέου να κάνουν σωστή επιλογή σε ότι αφορά τα ελαστικά. Όπως και με το πρωινό loop όλα τα πληρώματα επέλεξαν κατά κύριο λόγο τη μαλακή γόμα ελαστικών, με μικρές παραλλαγές. Οι Sebastien Ogier, Kalle Rovanpera, Takamoto Katsuta, Esapekka Lappi και Elfyn Evans επέλεξαν 4 ελαστικά μαλακής και 2 πολύ μαλακής γόμας της Pirelli.

Ωστόσο υπήρχαν και αρκετοί οδηγοί που πόνταραν σε άλλη στρατηγική. Ο Thierry Neuville επέλεξε 5 ελαστικά μαλακής και 1 πολύ μαλακής γόμας της Pirelli, με τον Ott Tanak να επιλέγει 4 ελαστικά μαλακής και 1 πολύ μαλακής γόμας της Pirelli. Ο Dani Sordo από την άλλη επέλεξε 3 ελαστικά μαλακής και 3 πολύ μαλακής γόμας της Pirelli, με τον Jourdan Serderidis να είναι ο μόνος που έκανε την επιλογή 6 ελαστικών μαλακής γόμας της Pirelli.

Στο δεύτερο loop της ημέρας οι πρωτοπόροι Sebastien Ogier-Vincent Landais (Toyota GR Yaris Rally1), οδήγησαν συνετά με μόνο γνώμονα την αποφυγή λαθών που μπορεί να τους κοστίσει τη φετινή νίκη στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο. Το πλήρωμα έχει μια διαφορά 16 δευτερολέπτων και θεωρείται πια φαβορί για τη νίκη, αφού απομένουν 4 ειδικές διαδρομές, μήκους 67,88 αγωνιστικών χιλιομέτρωνγια την ολοκλήρωση του αγώνα. Ο 8 φορές πρωταθλητής στο WRC μετά το τέλος της τελευταίας ειδικής διαδρομής δήλωσε χαρακτηριστικά πως υπήρχε μεγάλος κίνδυνος για κάποιο κλατάρισμα στα ελαστικά για αυτό προτίμησε να κινηθεί σε σταθερό ρυθμό.

Οι πρωταθλητές Kalle Rovanpera-Jonne Halttunen (Toyota GR Yaris Rally1), στον αντίποδα τα έδωσαν όλα στην τελευταία ειδική διαδρομή με αποτέλεσμα να σημειώσουν τον ταχύτερο χρόνο μειώνοντας ταυτόχρονα τη διαφορά από την κορυφή. Ο Φινλανδός οδηγός έδειξε πως δεν τα παρατάει και πως θα πιέσει για τη νίκη. Ωστόσο ο ίδιος θα πρέπει να σκεφτεί πως από τη στιγμή που ο Ogier δεν θα ακολουθήσει όλο το πρωτάθλημα πρακτικά σημαίνει πως ο ίδιος θα έχει το βαθμολογικό πλεονέκτημα σε σχέση με τους ανταγωνιστές του.

Οι Thierry Neuville-Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1), μετά τις αλλαγές στο στήσιμο του αυτοκινήτου εμφανίστηκαν στο απογευματινό loop εντελώς διαφορετικοί. Το πλήρωμα κατάφερε να κερδίσει τις δύο πρώτες ειδικές βάζοντας τέλος στο σερί της Toyota. Το πλήρωμα αν και είχε πλησιάσει τους δεύτερους Kalle Rovanpera-Jonne Halttunen εν τέλει έχασε αρκετό χρόνο στην τρίτη και τελευταία ειδική διαδρομή της ημέρας. Ο Βέλγος περίμενε κάτι παραπάνω ωστόσο θα πρέπει να αρκεστεί με την τρίτη θέση μετά το τέλος της τρίτης ημέρας του Ράλλυ Μόντε Κάρλο.

Στην τέταρτη θέση μετά το τέλος της τρίτης ημέρας συναντάμε τους Elfyn Evans-Scott Martin (Toyota GR Yaris Rally1). Οι Βρετανοί της Toyota δεν μπόρεσαν να συνεχίσουν στον ίδιο ρυθμό με αποτέλεσμα να χάσουν την επαφή με τους Thierry Neuville-Martijn Wydaeghe. O Evans χαρακτηριστικά δήλωσε πως δεν ήταν σίγουρος πως μπορούσε να πιέσει παραπάνω.

Οι Ott Tanak-Martin Jarveoja πάλευαν σχεδόν όλη ημέρα στις γαλλικές ειδικές διαδρομές χωρίς υδραυλική υποβοήθηση στο Ford Puma Rally1. Ο Εσθονός δήλωσε πως αντιμετώπιζε έντονο πρόβλημα όταν υπήρχαν αργές στροφές, ενώ στα πατημένα κομμάτια το Puma Rally1 δεν είχε τόσο μεγάλο θέμα όσον αφορά την αλλαγή κατεύθυνσης. Το πλήρωμα εν τέλει κατάφερε να κρατήσει την πέμπτη θέση μετά το τέλος της τρίτης ημέρας.

Στην έκτη θέση ολοκλήρωσαν την ημέρα οι Takamoto Katsuta-Aaron Johnston (Toyota GR Yaris Rally1). Το πλήρωμα αποφάσισε πως δεν χρειάζεται να πάρει ρίσκα κατά τη διάρκεια του απογευματινού loop καθώς οι ειδικές διαδρομές είχαν αρκετή «βρωμιά» από τα περάσματα των προπορευόμενων πληρωμάτων.

Οι Dani Sordo-Candido Carrera (Hyundai i20 N Rally1), μετά το τέλος της τελευταίας ειδικής διαδρομής της ημέρας ήταν σε απόγνωση. Το πλήρωμα έχανε συνεχώς χρόνο, με τον Ισπανό οδηγό να δηλώνει πως δεν μπορεί να κάνει κάτι άλλο, καθώς έχει δώσει τα μέγιστα. Το μόνο θετικό για το πλήρωμα ήταν το γεγονός πως δεν έχασε την έβδομη θέση από τους teammate τους.

Ο λόγος για το πλήρωμα των Esapekka Lappi-Janne Ferm το οποίο στάθηκε άτυχο στην πρώτη ειδική διαδρομή του απογευματινού loop. Το πλήρωμα είχε καταφέρει να βρει ρυθμό με το Hyundai i20 N Rally1 και έκανε την αντεπίθεση του ώστε να κερδίσει μία θέση. Ωστόσο ένα κλαταρισμένο ελαστικό τους κόστισε σε χρόνο ενώ είδε τους Dani Sordo-Candido Carrera να απομακρύνονται εκ νέου. Παρολαυτά ο Φινλανδός οδηγός δεν το έβαλε κάτω και στις δύο επόμενες ειδικές διαδρομές κατάφερε να «κλέψει» αρκετά δευτερόλεπτα από τον teammate του. Στο τέλος της ημέρας οι Esapekka Lappi-Janne Ferm βρίσκονται στην όγδοη θέση ελάχιστα πίσω από τους Ισπανούς της Hyundai.

Στις επόμενες δύο θέσεις συναντάμε δύο πληρώματα με αγωνιστικές κατασκευές Rally2. Στην ένατη θέση βρίσκονται οι Nikolay Gryazin-Konstantin Aleksandrov με το Skoda Fabia RS Rally2, με τους Yohan Rossel-Benjamin Boulloud (Citroen C3 Rally2) να συμπληρώνουν την δεκάδα.

Οι Jourdan Serderlidis-Frederic Miclotte (Ford Puma Rally1), μετά το τέλος της τρίτης ημέρας βρίσκονται στην 25η θέση.

Στο WRC 2, οι Nikolay Gryazin-Konstantin Aleksandrov με το Skoda Fabia RS Rally2, λίγο έλειψαν να χάσουν τα πάντα μέσα σε δύο ειδικές διαδρομές. Αρχικά το πλήρωμα στην 13η ειδική διαδρομή (Maligal / Puimichel) ίσως μας χάρισε το highlight του αγώνα καθώς “έσωσε” μια έξοδο η οποία φαινόταν προδιαγεγραμμένη, ενώ στην επόμενη 14η ειδική διαδρομή (Ubraye / Entrevaux) είχε ένα κλατάρισμα με αποτέλεσμα να χάσει πολύτιμο χρόνο.

Οι Gryazin-Aleksandrov συνεχίζουν να προηγούνται ωστόσο η διαφορά που έχουν από τους Yohan Rossel-Benjamin Boulloud (Citroen C3 Rally2), έχει μειωθεί στα 15 δευτερόλεπτα. Οι Yohan Rossel-Benjamin Boulloud, οι οποίοι δήλωσαν πως δεν μπορούν να κινηθούν στο ρυθμό των πρωτοπόρων έχουν ακόμη μία ευκαιρία αν θέλουν να κερδίσουν το Ράλλυ Μόντε Κάρλο.

Για την τρίτη θέση του βάθρου παρακολουθούμε μια συναρπαστική μάχη μεταξύ των Pepe Lopez-Borja Rozada (Hyundai i20 Rally2) και Stephane Lefebvre-Andy Malfoy (Citroen C3 Rally2). Τα δύο πληρώματα οδηγούν στο όριο καθώς γνωρίζουν πως διακυβεύονται πολλά από την έκβαση του συγκεκριμένου αποτελέσματος. Μετά το τέλος στης τρίτης ημέρας στο προσωρινό βάθρο βρίσκονται οι Pepe Lopez-Borja Rozada, με τους Stephane Lefebvre-Andy Malfoy να βρίσκονται 3 δευτερόλεπτα μακριά.

Ο επίλογος του Ράλλυ Μόντε Κάρλο,θα γραφτεί αύριο Κυριακή 22 Ιανουαρίου, με δύο επαναλαμβανόμενες ειδικές διαδρομές (Luceram / Lantosque – 18,82 χλμ. και La Bollene-Vesubie / Col de Turini  – 15,12 χλμ), συνολικού μήκους 67,88 αγωνιστικών χιλιομέτρων.

H πρώτη αυριανή ειδική διαδρομή (Luceram / Lantosque 1) ξεκινά στις 08:57 ώρα Ελλάδος.

Η τελευταία ειδική διαδρομή (La Bollene-Vesubie / Col de Turini 3), θα είναι η Power Stage του αγώνα, και θα μεταδοθεί ζωντανά από την Cosmote Sport 5HD, στις 13:18.

Οι αυριανές ειδικές διαδρομές του Ράλλυ Μόντε Κάρλο θα μεταδοθούν ζωντανά από την Cosmote Sport 5HD

Ωράριο μεταδόσεων (ώρα Ελλάδος)

Κυριακή 22 Ιανουαρίου

SS16 La Bollene-Vesubie / Col de Turini 2, 10:00

SS17 Luceram / Lantosque 2, 11:40

SS18 La Bollene-Vesubie / Col de Turini 3 Wolf Power Stage, 13:00

Για να παρακολουθήσετε live όλες τις ειδικές διαδρομές του αγώνα, μπορείτε να κάνετε συνδρομή στο WRC+ All Live.

Ωράριο, live αποτελέσματα, εξέλιξη και το WRC+, μπορείτε να βρείτε στην επίσημη ιστοσελίδα του WRC.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: WRC, Toyota Gazoo Racing, Hyundai Motorsport, M-Sport Ford

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!