X
Πωλήσεις

2014: Άνοδος 21,3%

Η ελληνική αγορά νέων επιβατικών αυτοκινήτων ολοκλήρωσε τη χρονιά με μια πολύ ενθαρρυντική αύξηση πωλήσεων, που επιτρέπει τις ελπίδες για το μέλλον.

Η ελληνική αγορά νέων επιβατικών αυτοκινήτων ολοκλήρωσε τη χρονιά με μια πολύ ενθαρρυντική αύξηση πωλήσεων, που επιτρέπει τις ελπίδες για το μέλλον.

Παράλληλα, τα στοιχεία που παρουσίασε η αγορά μας τη χρονιά που μόλις τέλειωσε είναι αρκετά, ώστε σήμερα να μιλάμε όχι μόνο για ποσοτική αναβάθμιση, αλλά και για ποιοτική. Μήνα με το μήνα, ο μέσος όρος του κυβισμού ανέβαινε, με αποτέλεσμα το τέλος του 2014 να βρει την κατηγορία αυτοκινήτων από 1.400 έως 1.600 κ.εκ. στην πρώτη θέση των επιλογών, αφήνοντας στη δεύτερη -έστω και με βραχεία κεφαλή- την πρωταγωνίστρια των προηγούμενων χρόνων (από 1.200 έως 1.400 κ.εκ.). Επιπλέον, οι εταιρείες-βαρόμετρα σε ό,τι αφορά τις ταξινομήσεις μοντέλων υψηλού κύρους (Audi-BMW-Mercedes) εμφάνισαν σημαντική αύξηση, αν και βέβαια όχι με τα μεγάλου κυβισμού και διαστάσεων αυτοκίνητά τους.

Ακόμα, στη ζωή του Έλληνα μπήκαν πια για τα καλά οι όροι «compact SUV» και «κροσόβερ», που κερδίζουν συνεχώς έδαφος μαζί με τα premium σουπερμίνι. Στο στρατόπεδο των κινητήρων η διείσδυση των ντίζελ μονάδων συνεχίστηκε, με αποτέλεσμα ένα +6% επί του συνολικού μεριδίου των πωλήσεων σε σύγκριση με το 2013, γεγονός που επέτρεψε στην πετρελαιοκίνηση να αναδειχθεί σε επιλογή της μεγάλης πλειοψηφίας. Κέρδη κατέγραψαν επίσης οι κατηγορίες των SUV και των μεσαίων αμαξωμάτων, αν και ακόμη παραμένουν μακριά από τις χρυσές εποχές τους. Στον αντίποδα, μικρή υποχώρηση σημείωσαν τα μίνι αυτοκίνητα πόλης και αρκετά μεγαλύτερη τα ακριβά σπορ μοντέλα, που συρρικνώθηκαν περαιτέρω. Ενθαρρυντική είναι και η στατιστική των αυτοκινήτων μηδενικών ή ελάχιστων ρύπων (ηλεκτρικά-υβριδικά-GNC), που δίχως κανένα κίνητρο από το κράτος κατάφεραν για πρώτη φορά στα χρονικά της αγοράς μας να πατήσουν στο 1%.

Για το 2015, και με πολλά νέα μοντέλα να ξεκινούν τη σταδιοδρομία τους στη χώρα μας, το χλωμό +0,4% του 2013 που μας έβγαλε από τον πάτο του βαρελιού μοιάζει οριστικά παρελθόν. Οι εκτιμήσεις των στελεχών της αγοράς για το έτος που διανύουμε έχουν θετικό πρόσημο, με την προϋπόθεση να υπάρχει πολιτική σταθερότητα. Αν αυτό εξασφαλιστεί και ο τωρινός ρυθμός ανόδου διατηρηθεί για τα δύο επόμενα χρόνια, η ελληνική αγορά νέων επιβατικών αυτοκινήτων στο τέλος του 2016 θα ξεπεράσει το ψυχολογικό όριο των 100.000 πωλήσεων.

 

Toyota Yaris: τo ιαπωνικό σουπερμίνι ηγήθηκε της ελληνικής αγοράς σχεδόν σε όλη τη διάρκεια του έτους, υπό τη στενή επιτήρηση του σκληρά ανθιστάμενου Opel Corsa. Το 36,7% των ταξινομήσεών του αντιστοιχεί σε εταιρικές ταξινομήσεις, ενώ ήταν μακράν και το πρώτο υβριδικό μοντέλο σε πωλήσεις (217 μονάδες).

 

Το Opel Corsa oλοκλήρωσε 2ο σε ταξινομήσεις τη χρονιά που μας πέρασε, με μικρή διαφορά από το best-seller Toyota Yaris. Το εντυπωσιακό στην περίπτωση του γερμανικού σουπερμίνι είναι ότι στο μεσοδιάστημα άλλαξε… γενιά, δίχως αυτό να επηρεάσει καθόλου την εξαιρετική πορεία του στην αγορά μας.

 

ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΠΩΛΗΣΕΩΝ

2014: 71.218

2013: 58.694

Διαφορά: +21,3%

 

 

 

 

 

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!