X
Ειδήσεις

H Toyota ανακοινώνει την τιμή του GR Yaris στην Ελλάδα

Η Toyota ανακοίνωσε την τιμή στην οποία θα διατίθεται στη χώρα μας το νέο και τετρακίνητο GR Yaris των 261 ίππων.

Ένα μόλις 24ωρο μετά την ανακοίνωση της έναρξης παραγωγής του μοντέλου στην Ιαπωνία (περισσότερα μπορείτε να διαβάσετε εδώ), η Toyota γνωστοποίησε σήμερα και την τιμή διάθεσης στην ελληνική αγορά του νέου GR Yaris των 261 ίππων. Όπως κατέστη γνωστό, ο ιαπωνικός μίνι πύραυλος εδάφους-εδάφους της Toyota κοστίζει στη χώρα 42.670 ευρώ, ενώ όπως επιτάσσουν οι καιροί, η ελληνική αντιπροσωπεία παρέχει στους ενδιαφερόμενους τη δυνατότητα online παραγγελίας του μοντέλου μέσω της επίσημης ιστοσελίδας της.

Το αποκλειστικά τρίθυρο GR Yaris βασίζεται σε μια πρωτότυπη, θα έλεγε κανείς, πλατφόρμα, η οποία αποτελεί τη μίξη του δαπέδου GA-B, στο οποίο βασίζεται το νέο Yaris του 2020, και του μεγαλύτερου πατώματος GA-C, στο οποίο είναι δομημένη η νέα Corolla. Αυτή επιλογή έδωσε στους μηχανικούς του ιαπωνικού εργοστασίου, της Tommi Makinen Racing και της Gazoo Racing που συμμετείχαν στην εξέλιξη του GR Yaris, τη δυνατότητα να υιοθετήσουν μία ανεξάρτητη σε κάθε τροχό διάταξη με διπλά ψαλίδια στον πίσω άξονα – εμπρός η εταιρεία και το νέο GR Yaris χρησιμοποιεί γόνατα Μακφέρσον.

Στον τομέα της μετάδοσης, σημείο αναφοράς είναι το σύστημα τετρακίνησης. Εδώ, η κατανομή της ροπής μεταξύ των δύο αξόνων πραγματοποιείται με την αρωγή συνεκτικού συμπλέκτη. Ωστόσο, ως επιλογή στην πιο σκληροπυρηνική έκδοση Circuit-Pack, δύο διαφορικά περιορισμένης ολίσθησης τύπου Torsen διαχειρίζονται την κατανομή της ροπής του 1.600άρη κινητήρα αριστερά/δεξιά, για ακόμα πιο σπορτίφ συμπεριφορά και καλύτερο έλεγχο σε όλες τις συνθήκες. Εδώ, το σύστημα χρησιμοποιεί ελαφρώς διαφορετικές σχέσεις μετάδοσης για τον εμπρός και πίσω άξονα επιτρέποντας θεωρητικά την κατανομή της ροπής από 100:0 (κίνηση στους εμπρός τροχούς) έως και 0:100 (κίνηση στους πίσω τροχούς). Αυτή η διάταξη παρέχει, σύμφωνα με την Toyota, ένα σημαντικό πλεονέκτημα σε απόδοση σε σχέση με τα κλασσικά συστήματα AWD ή εκείνα με κεντρικό διαφορικό – ένα από αυτά είναι επίσης το μικρότερο βάρος του.

Οι εκπλήξεις του συστήματος δεν σταματούν εδώ, καθώς ο οδηγός του αυτοκινήτου μπορεί να επιλέξει τρία διαφορετικά προγράμματα μέσω του σχετικού διακόπτη. Στο πρόγραμμα Normal, η κατανομή της ροπής εμπρός και πίσω ακολουθεί την αναλογία 60:40, στη λειτουργία Sport η τελευταία καθορίζεται στο 30:70, για να πιο διασκεδαστική συμπεριφορά, ενώ στην Track στο 50:50, για απόλυτες επιδόσεις στην πίστα. Αξίζει να σημειωθεί πως σε κάθε mode η κατανομή της ροπής ρυθμίζεται αυτόματα ανάλογα με τους χειρισμούς του οδηγού, τη συμπεριφορά του οχήματος και τις συνθήκες του δρόμου.

Κάτω από το καπό του νέου GR Yaris φιλοξενείται ένας 3κύλινδρος κινητήρας με χωρητικότητα 1.618 κ.εκ., ο οποίος αποδίδει με την αρωγή single scroll υπερτροφοδότη 261 ίππους και ροπή 360 Nm, σε άγνωστους προς το παρόν ρυθμούς περιστροφής. Με συνολικό βάρος μόλις 1.280 κιλών και την «συμπαράσταση» ενός χειροκίνητου κιβωτίου με 6 σχέσεις, το νέο Toyota GR Yaris παρουσιάζει μια αναλογία κιλών/ίππο της τάξης του 4,9 όντας σε θέση να επιταχύνει από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο 5,5 δλ. Η δε τελική ταχύτητα της κατασκευής περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 230 χλμ./ώρα, σύμφωνα με την Toyota.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!