X
Blog

Στην τέλεια διαδρομή του ΙΡΑ: Με το χέρι στην καρδιά

Πήραμε τα βουνά, με ευκαιρία και αφορμή το Historic Acropolis Rally, οπότε με εκλεκτούς στη συντροφιά μας ευπειθώς αναφέρουμε.

Το ΙΡΑ είναι η ιστορία των ελληνικών αγώνων όπως εκφράζεται και στο WRC, και σχεδιάσαμε την εξόρμησή μας χωρίς ατζέντα. Με το συναίσθημα που χαρακτηρίζει το χώρο των ράλλυ στη χωμάτινη εκδοχή, όπου το αποτέλεσμα προκύπτει μέσα και από την οδηγική απόλαυση.

Φωτογραφίες: Θάνος Ηλιόπουλος

Είναι αλλιώς ο χωματόδρομος, και είναι η γοητεία του που μας δένει και έχει δημιουργήσει σχέσεις που αντέχουν στο χρόνο. Απλώς γιατί όταν έπεφτε η σκόνη και καθάριζε το τοπίο, ήταν οι καθαρές ματιές μας και η δυνατή αγκαλιά που έσβηνε κάθε παρεξήγηση.

Κλειδί οι συνοδηγοί μας, πάντα σε μια άλλη, στη δική τους διάσταση της ομόνοιας, όντας και συχνά από τον έναν οδηγό στον άλλον, με τακτ που δεν το συναντάς. Νόμος, μια αυστηρή ομερτά αυτή η άσκηση με «τα εν οίκω μη εν δήμω» και σεβασμό στις ιδιαιτερότητες του καθενός.

Σεβασμός με απόδειξη

Έβγαλε τα συναισθήματά μας στο δρόμο η σχεδίαση του Ιστορικού Ράλλυ Ακρόπολις. Το παλιό, το ωραίο concept, με ειδικές που δεν επαναλαμβάνονται και με τα σέρβις να λειτουργούν στο δρόμο αξιοποιώντας τον ελεύθερο χρόνο στις απλές διαδρομές. Εκτοξεύεται το κόστος, αλλά χαλάλι.

Του ονείρου όλο αυτό, όπου συχνά στο πεζοδρόμιο προκύπτει η άψογη συνεργασία του πληρώματος με τους συνεργάτες τους με τις φόρμες εργασίες.

Η σχέση πληρώματος με τους μηχανικούς του αποκτάει άλλη διάσταση στο δρόμο, όπου απολαμβάνεις και το άγγιγμα του θεατή· περισσότερο ή λιγότερο ειδικού. Το σέρβις σε ιδιωτικούς, φιλόξενους χώρους, που βγάζουν τη ζεστασιά που εμπνέει για τη συνέχεια.

Οι οργανωτές, οι άνθρωποι της Ομοσπονδίας που έχουν την ευθύνη, όπως η Ψαρράκου και ο Άγγελος Ζήβας, σοφά έπραξαν και ανέθεσαν τη σχεδίαση σε πραγματικά ειδικούς. Ανθρώπους που σέβεσαι για τη διαδρομή τους. Όπως είναι ο Sir John Κέπετζης και το πολυεργαλείο, ο Τάσος Αθανασίου, και είναι η σκληρή τους δουλειά εδώ και έξι μήνες που αντικατοπτρίζεται περίφημα στη διαδρομή.

Σε σχεδίαση που διευκολύνει τις αναγνωρίσεις, ενώ έχεις τη δυνατότητα να υποστηρίξεις την προσπάθειά σου με ένα αυτοκίνητο service! Έλεγχος του κόστους, ασφάλεια ανθρώπων και μηχανής και σημαντικό στοιχείο του παρελθόντος, σε χαρακτήρα.

Ιτέα Ιn-Out

Αγώνας με το σωστό επίκεντρο, και νιώθουμε όμορφα που θα δοθεί οξυγόνο σε αυτή την πόλη, σημείο αναφορά του ΡΑ. Σημαντική επιλογή σε σχέση με τη Φωκίδα ευρύτερα, που θα φορέσει τα καλά της – ό,τι ήδη διαπιστώνεις. Είναι σε βρασμό η αγαπημένη μας γειτονιά.

Αγίας Ειρήνης χθες, Πέμπτη, και ο Θύμιος στην ΕΚΟ δίνει υπεραξία στον ανεφοδιασμό μας, με την ευκαιρία της γιορτής του μωρού του, κορίτσαρος-συνοδηγός πλέον. Ευγενική, όμορφη και σοβαρή, μέσα από την αγωγή της. Ευγένεια και θετική διάθεση, ό,τι χαρακτηρίζει και τον Χρηστάρα στη Michelin.

Έχουμε φτάσει κουρασμένοι, οπότε κάνεις checkin στου Καλαφάτη, όπου οι τοίχοι έχουν γεύση Ράλλυ Ακρόπολις, με αύρα που απολαμβάνεις και στα δωμάτια. Εδώ έχουν κοιμηθεί ο Βάτανεν και ο Κάνκουνεν και όλοι οι παγκόσμιοι. Το πάρκινγκ του Καλαφάτη, χώρος ιδανικός ώστε να κλέψεις τη ματιά του Γιώργου Μοσχού και να κερδίσεις ένα χαμόγελο με αυτόγραφο και αυτοκόλλητα από τον «Ιαβέρη». Έχουν αλλάξει οι άνθρωποι, αλλά η φιλοσοφία του αγώνα, χάρη στους οργανωτές, παραμένει αναλλοίωτη.

Να συστηθούμε

Η παρέα μας εκκίνησε πολύ νωρίς το πρωί από την Κάτω Κηφισιά. Φτάνοντας στην Αράχωβα, στο δρόμο για τις «ελληνικές Άλπεις», στον Παρνασσό, τους πιάσαμε στον ύπνο. Χαμηλό σχήμα η σύνθεσή μας, με στοιχεία από «Γίνε» και Safetrack, με πολλά Ακρόπολις και κάμποσα πρωταθλήματα στις αποσκευές, όπως άλλωστε έχει κερδίσει και ο φωτογράφος μας.

Εργαλεία μας το full spec το καλό, το μπλε Qashqai, που φρόντισε ο μετρ, αλλά και ένα Dacia Duster diesel, ως εργαλείο παντός καιρού. Ο Σωτήρης Σκαλτσάς, που ξεχειλίζει από ευτυχία λόγω ΙΡΑ, σετάρει τους τροχούς προσθέτοντας πίεση στα ελαστικά και φροντίζει την καθαριότητα σε σχέση με την ορατότητα.

Ο Άγγελος Ζήβας, που οδηγεί το Qashqai, έχει φροντίσει για τα βιβλία του αγώνα, ξεπερνώντας με τακτ το δισταγμό της Οργάνωσης να συνεργαστεί με τους 4Τροχούς. «Προσπερνάμε» με χαμόγελο, ακολουθώντας το μότο του Μιχελακάκη πριν επανεκλεγεί και απογειωθεί στο άπυρο, ότι «η ιστορία, υπόθεση όλων μας, δεν είναι διαπραγματεύσιμη».

Τα κεφάλια μέσα, λοιπόν, και με την καθοδήγηση του Νίκου Τσάδαρη, συνοδηγού του Δημήτρη Βαζάκα χθες και μεθαύριο, να ’μαστε στην αφετηρία της ΕΔ Παρνασσός. Εκεί όπου τερμάτιζε η δική μας Γραβιά, ειδική σπεσιαλιτέ των Παπαδημητρίου και Αργυρίου, και εδώ έχει κάνει τα μαγικά του ο Αθανασίου ως σχεδιαστής.

Έχει κόψει-ράψει υποδειγματικά ώστε το σύνολο των 15 χλμ. κατηφόρι να είναι ασφαλές και ευχάριστο, αλλά και τεχνικό. Το κυριότερο, ώστε να το χαρούν οι πολύπειροι, αλλά και οι λιγότερο έμπειροι. Έξυπνο, ωραίο Ακροπολικό κατέβασμα, δείγμα για το πώς κερδίζουν οι παγκόσμιοι το ψωμί τους, όπου και η δική μας παρέα έγραψε τη μικρή της ιστορία. Προσοχή στα τελευταία χιλιόμετρα με κουρασμένα λάστιχα και φρένα, αλλά και γενικότερη κόπωση.

Σε αυτό το τελευταίο κομμάτι, προσοχή και στις αναγνωρίσεις σε σχέση με «θηρία» που μεταφέρουν βωξίτες. Επαγγελματίες οι χειριστές, ας τους σεβαστούμε ανταποδίδοντας τον τρόπο το σωστό.

Το Duster πατάει υπέροχα με τον allweather εξοπλισμό του σε λάστιχα και κατηφορίζει δημιουργώντας ένα συναίσθημα ασφάλειας που δε συναντάς σε άλλα SUV παραγωγής.

Άμφισσα-Καρούτες-Ιτέα

Λειτουργώντας ανορθόδοξα, ξεκινάμε με το πρόγραμμα της Κυριακής 5 Ιουνίου, με την πρώτη ειδική του αγώνα. Στα επίσημα, θα έχει προηγηθεί η κλασική ειδική Καρούτες Σάββατο 4 Ιουνίου, και μάλιστα βράδυ…

Στην περίπτωσή μας, το Qashqai σκαρφαλώνει χωρίς να ταρακουνάει τον Σωτήρη Σκαλτσά στο πίσω κάθισμα. Δύο “Nissanαίοι” στο Qashqai, οι «Στρατισίνο» και «Σώτερ», όπου «φιλοξενούμε» τον Toyotαίο”, τον Άγγελο Ζήβα. Από τους σοβαρούς λόγους για την ύπαρξη του ΙΡΑ ο ψηλός.

Το Qashqai, με το αυτόματο κιβώτιο να κάνει τη βρόμικη δουλειά, μας επιτρέπει να σχολιάζουμε πατήματα και να τοποθετούμε στο κάδρο αναμνήσεις συνδεδεμένες με πολλές φορές Καρούτες και σε διάφορες εκδοχές.

Βαζάκας-Τσάδαρης εντοπίζουν τον τερματισμό του «ανεβαίνω» και την αφετηρία στο «κατεβαίνω». Χάνεται ένα ωραίο κομμάτι από την αφετηρία της διαδρομής όπως την ξέρουμε μέχρι την άσφαλτο, αλλά ο designer, o Armani του χωματόδρομου, θα έχει τους λόγους του.

Η ώρα της αλήθειας

Καρούτες κατηφόρα. Από την άσφαλτο στο νέο κομμάτι, όπου τα τεστ του «ΕΛ-ΕΜ» μέχρι το δρόμο που συνδέει την Άμφισσα με την Αγία Ευθυμία. Όλα τα ωραία κομμάτια μέσα. Το οροπέδιο, η πρώτη κατηφόρα με τη μέτρια δεξιά στα δέντρα και το «κράτα γραμμές» μέχρι την αριστερή φουρκέτα.

Βροχή τα σχόλια και, «εδώ μας άλλαξαν λάστιχο οι θεατές το 1985» από τον Σ.Χ., ενώ ο Ζήβας διευκρινίζει πως με τη μικρή Corolla δεν άφηνε μέχρι τη φουρκέτα, όπου η διασταύρωση με το Προσήλιο.

Ο «Σώτερ» θυμάται ότι ήταν η ειδική της Α5 και σκέπτεται για το πόσους προβολείς θα προσθέσει μεθαύριο στο Golf. Κάποιος σχολιάζει πως «με τον Τάκη σε track day στις ΗΠΑ, δεν πας πουθενά, Σωτηράκη»… Τα πειράγματα έχουν να κάνουν και με την όρασή μας, που δεν είναι πλέον ίδια.

Ο Ν.Τ., στο ξέφωτο που μαζευτήκαμε για να δουλέψει ο Θανάρας, μας θύμισε τις διαφορές εδώ όταν οι συνθήκες δεν είναι ίδιες. Πρέπει όλοι νύχτα, κακά τα ψέματα, και κατηφορίζοντας ο Ζήβας έχει «συνεννοηθεί» περίφημα με το Qashqai, την ώρα που ο Βαζάκας ανακαλύπτει πως το Duster με τους 110 ίππους από τον 1.5 ντίζελ λατρεύει την κατηφόρα. Τα αυτοκίνητά μας ο λόγος που βουτήξαμε για Ιτέα από τους Βωξίτες, όντας σε άθλια κατάσταση.

Θα χρειαστεί πάλι δουλειά εδώ, συμφωνήσαμε, με την προϋπόθεση ότι η Ανίτα, η κ. Πασαλή, θα επιλέξει την ίδια διαδρομή. Ακούγονται διάφορα για τη διαδρομή του ΡΑ στο WRC, αλλά την εμπιστεύεσαι και δεν ασχολείσαι.

Πόσω μάλλον με τον ανόητο που ανακοινώνει αλλαγή της διαδρομής του ΙΡΑ, σκοτώνοντας κάθε έννοια ενημέρωσης. Ό,τι βέβαια ταιριάζει σε αυτή την παρέα της εσωστρέφειας, που αδικούν και τη θετική πλευρά της προσπάθειάς τους, πληγώνοντας τον κόπο τους.

Κρινόμαστε

Καμία αμφιβολία ότι οργανωτικά θα προκύψει ο τέλειος αγώνας, που θα προβληθεί υποδειγματικά από τα Μέσα. Καταδικασμένοι να ακολουθούμε την ιστορία, με σεβασμό στους συμμετέχοντες σε όλους τους θεσμούς. Σε Sporting, Legend και βέβαια Regularity, και μάλιστα για σοβαρούς λόγους συνδεδεμένους με την αξία και της φιλίας. Άγνωστη έννοια στο ΟΑΚΑ.

Συμμετείχαμε στην Τέλεια Διαδρομή, και να η ευκαιρία σε όσους έχουν τη δυνατότητα να απολαύσουν ειδικές διαδρομές και να ζήσουν και την ιστορία κάτω υπό ιδανικές συνθήκες._ «Στρατισίνο»

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!