X
Blog

Παγκόσμιο Πρωτάθλημα – Ράλλυ Σουηδίας: Η αξία του τοπικού ήρωα

Γεγονός είναι ότι Σουηδός δε θα κερδίσει φέτος, ούτε σημαίνει κάτι για αυτήν τη σπουδαία κοινότητα οδηγών στο WRC ότι το φαβορί είναι Φινλανδός. Μελετώντας τη χρυσή βίβλο του αγώνα, ο Σ.Χ. σχολιάζει.

Λεπτομέρεια τα στατιστικά, αφού ο σκληρός ρεαλισμός επιβάλλει να ζούμε τη στιγμή· ούτε καν την προοπτική. Η ιστορία όμως έχει τη δική της σημασία και, όπως η Ελλάδα μας δεν είναι μόνο ήλιος και θάλασσα, έτσι και το Σουηδικό Ράλλυ δεν αρχίζει στον λευκό δρόμο και τελειώνει στις αγωνιστικές γωνίες-γραμμές, αξιοποιώντας και τους τοίχους από χιόνι που ταλαιπωρούν τον Νίκο Κατίκη και την παρέα του. Άλλωστε, δεν άλλαξαν τυχαία τα χρώματα των Hyundai i20 N Rally 1, ούτε βέβαια για να μείνει στο ράφι το εμβληματικό (όπως χαρακτηρίστηκε) αυτοκίνητο-νικητής στο Μόντε με οδηγό τον Νεβίλ.

Συλλεκτικό, θα πείτε και -σε ό,τι αφορά το Σουηδικό Ράλλυ- η συλλογή-χρυσάφι που χαρακτηρίζει τον αγώνα εκεί, αλλά και το θεσμό ευρύτερα, αφορά τα Saab, με δέκα νίκες, από το εμβληματικό 96 V4 μέχρι το πιο σύγχρονο 99 turbo.

Με τους ανθρώπους να κάνουν τη διαφορά, και ο Στιγκ Μπλόμκβιστ, ο πολυνίκης με επτά νίκες, έχει γράψει την ιστορία του κερδίζοντας πέντε φορές με Saab, διδάσκοντας και την τέχνη της χρήσης του φρένου με το αριστερό πόδι, ενώ έχει κερδίσει και με Audi.

Ο Σουηδός παγκόσμιος το ’84 και νικητής του ΡΑ, συμπτωματικά δεν κέρδισε με τη Lancia Stratos, τότε το 1978. Ό,τι είχε καταφέρει νωρίτερα (το 1975) ο συμπατριώτης του, Μπγιορν Βάλντεγκαρντ. Ο αείμνηστος Σουηδός, ιδιαίτερα δημοφιλής στην Ελλάδα, έχει κερδίσει πέντε φορές στη Σουηδία, τις τρεις με Porsche 911.

Η εικόνα βέβαια που χαρακτηρίζει τον αγώνα είναι με τους πρωταγωνιστές -Σουηδοί vs Φινλανδοί- να πλαγιολισθαίνουν πόρτα πόρτα στην παγωμένη λίμνη, στο Κάρλσταντ, βάση του αγώνα τα περασμένα χρόνια… Πολλά άλλαξαν από την εποχή των Κάρλσον, Άντερσον, Μπλόμκβιστ, Έκλουντ και Βάλντεγκαρντ, με τον Κένετ Έρικσον, που έχει τρεις νίκες συνδέοντας διαφορετικές εποχές.

Από αύριο στη μάχη οι σύγχρονοι ήρωες, και ο τετράκις νικητής Λάτβαλα έχει δύο νικητές στην ομάδα του, ενώ έχουν κερδίσει και οι δύο οδηγοί της Hyundai. Δυνατό παλμαρέ στο paddock, αλλά και διαφορετική προσέγγιση με λιγότερο πονοκέφαλο με τα λάστιχα, και περισσότερο από τα οριακά περάσματα, χρησιμοποιώντας τον τοίχο για την ευθυγράμμιση που κρατάει ψηλά τη μ.ω.τ. Το ζητούμενο για τον σύγχρονο ήρωα – περισσότερο αθλητής από ποτέ.

Αν πηγαίναμε εκεί, όπως το κάναμε στο παρελθόν, θα ψάχναμε στα pits να βρούμε τους Ιάπωνες «πίτσι» με τα Yaris. Αναγνώριση και αξιοποίηση ταλέντου από την Toyota με ευθύνη του Τογιόντα, σαν και του Λάτβαλα, και είναι πολύ όμορφο αυτό. Μας θυμίζει την προσπάθειά μας χάρη στην Toyota Ελλάς, και ποτέ μη λες ποτέ, ενώ παραμένουμε ευαίσθητοι με αίσθημα ευθύνης για την πορεία νεαρών Ελλήνων με ταλέντο, που δικαιούνται την προοπτική. Το ενδιαφέρον της Ομοσπονδίας είναι γεγονός, απαιτείται η εμπλοκή της πολιτείας ακολουθώντας το λαμπερό πλάνο των Αυγενάκη, Κερερέ, με όπλο το κόσμημα-έργο τους, τη Motorsport Gr._ Σ. Χ.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!