X
Blog

Περί βάρους…

Οι καιροί έχουν αλλάξει. Τα αυτοκίνητα είναι πλέον πολύ βαριά, αλλά οδηγώντας δεν υστερούν ακόμα και για εμάς, τη γενιά των 1.000 κιλών.

Νέα δεδομένα, λοιπόν, και αντιλαμβάνεστε ότι οι διαφορές είναι χαοτικές. Ένα Escort RS 2000 και ένα Golf GTI ζύγιζαν τη δεκαετία του 1970 λιγότερο από 1.000 κιλά, ενώ μας έπεφταν βαριά οι Veloce και τα «2002», που τα ξεπερνούσαν. Την ίδια ώρα, οι γονείς μας θεωρούσαν καλό το βαρύ αμάξι επιπέδου Mercedes, Volvo και Jaguar, με άλλοθι το πάτημά τους και μια απροσδιόριστη εντύπωση ότι είναι πιο ασφαλή. Πιθανόν τυφλοί από το κύρος τους – διαφορετικά πώς να σχολιάσεις μια τέτοια «γκάφα» από μορφωμένους;

Golf GTI 1976

Αργότερα τα αυτοκίνητα βάρυναν κι άλλο, κι άλλο, την ώρα που είχαμε αύξηση των ιπποδυνάμεων, ως συντελεστή ισορροπίας σε σχέση με την αναβάθμιση της παθητικής ασφάλειας. Σήμερα είναι «βαρίδι» μέχρι, π.χ., και ένα Volvo XC40, κάτι που όμως περνάει απαρατήρητο ακόμα και αν κατηφορίζεις φορτωμένος, τη στιγμή που αριστεύει σε κάθε διαδικασία που συνδέεται με την παθητική και με την ενεργητική ασφάλεια, που είναι και το ζητούμενο. Χαρακτηριστικά, ένα σύγχρονο Golf GΤI των 240 ίππων φλερτάρει με τα 1.500 κιλά, με όλα τα καλούδια σε σχέση με την παθητική ασφάλεια και πολλά gadget σε σχέση με την ενεργητική, ό,τι σου επιτρέπει να το οδηγείς όπως τότε το Golf GTI II, που λάτρεψες και ως 8βάλβιδο.

Να οδηγείς με ασφάλεια και με αυτόν το σβέλτο, τον αέρινο τρόπο που ταιριάζει με τους επαρχιακούς δρόμους στην Ελλάδα, προσαρμόζοντας ένα ευέλικτο σύνολο. Το βάρος μόνο στη ζυγαριά προδίδει το μέγεθός του, και έχουν γίνει άλματα σε τροχούς και ανάρτηση, που ξεπερνούν τον κινητήρα και το κιβώτιο.

Στην πρίζα…

Το διαπιστώνεις άλλωστε στη μέγιστη διάσταση, οδηγώντας τα εξαιρετικά plugin σε χάτσμπακ αμάξωμα. Είτε το Audi Α3 με τους 204 σε πλήρη σύνθεση, είτε το Leon Cupra στην ισχυρότερη παραλλαγή των 245 ίππων και των 400 Nm ροπής, όπου ένας 1400αρης TSI 150 ίππων, συνεργάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 115 ίππων. Υπολογίστε για το Cupra περίπου 1.700 κιλά και, με γεγονός ότι ο συνδυασμός των 245 ίππων δεν κρύβεται, και με εξαιρετικά φρένα που δεν είχαν τα αγωνιστικά της νιότης σου, οδηγείς επικεντρωμένος και στην ανάλυση του βάρους.

VW Golf GTI VIII

Ατού με απόδειξη στην επιβράδυνση, αλλά είναι από εκεί και πέρα που εντυπωσιάζει. Ευελιξία όπως τα πρώτα Leon στο τέλος της δεκαετίας του 1990 και, το κυριότερο, μηδενική κόπωση σε κάθε διαδικασία, ακόμα και υπερβάλλοντας στο κυνήγι του Golf. Το καθαρόαιμο οδηγεί, αλλά το σύγχρονο ακολουθεί, αποκαλύπτοντας μάλιστα ένα κοκτέιλ με αρετές. Οριακά περισσότερο GT το υβριδικό Cupra, το οδηγείς επιλέγοντας Sport, αφήνοντας την επιλογή Cupra για τη σκληρή αντιπαράθεση σε αριθμούς και σε αίσθηση με επιθετική συμπεριφορά.

Cupra Leon e-Hybrid 245ps

Εδώ, ταξιδεύουμε γρήγορα και μας αρέσει. Χειριζόμαστε τον σύγχρονο πίνακα, που όμως δεν απαιτεί τις γνώσεις πυρηνικού και την αίσθηση νευρολόγου για να τον αξιοποιήσεις, ενώ ακόμα και σε ρυθμούς GTI έχουμε όφελος στην κατανάλωση, με υποστήριξη από το υβριδικό σύστημα (η μπαταρία των 12,8 kWh εξασφαλίζει μία ηλεκτρική αυτονομία της τάξεως των 35 έως 50 χιλιομέτρων ανάλογα με τον ρυθμό). Ακόμα, και όπως είναι φυσικό, έχουμε δαπανήσει όλο το διαθέσιμο ρεύμα. Εξελίσσεται σε αγαπημένο παιχνίδι όλο αυτό, και πάντα έρχεται στο μυαλό η πολύωρη συζήτησή μας με τον Γάλλο μηχανικό της PSA σε σχέση με το πώς χρησιμοποιεί το αγαπημένο του DS 7 και με το πώς εμείς πρέπει να αξιοποιούμε το 3008 Hybrid4, το WRC της κατηγορίας. Με τα δικά μας μέτρα και με τις απαιτήσεις μας για έναν πύραυλο παντός καιρού και εδάφους. Θα πείτε, φτάνουν τα 1.800 κιλά αυτά τα SUV plugin, αλλά ψάξε, και το βάρος τους δε θα το βρεις.

Μαθήματα κατανομής σήμερα από τους τεχνικούς. Οι ίδιοι προσέθεσαν όλο τον εξοπλισμό ασφαλείας με ιδιαίτερα σοφιστικέ συστήματα, σε ισορροπία με αναβαθμισμένα τα μηχανικά. Το turbo πλέον ως πλεονέκτημα, και όχι απλώς για τη βελτίωση των επιδόσεων. Σήμερα, ρεσιτάλ προσαρμογής της ηλεκτρικής υποστήριξης, ώστε να αξιοποιείς τις κρατικές επιχορηγήσεις προστατεύοντας το περιβάλλον, χωρίς να περιορίζεις την ικανοποίηση του «οδηγώντας».

Σχόλιο από έναν παλιό, που γνώρισε τους αγώνες με ένα Escort των 860 κιλών, ενώ κέρδισε πρωταθλήματα με το GTiR των 1.400 κιλών.

Το δίλημμα σήμερα…

Plugin χάτσμπακ, οπότε κάθεσαι χαμηλά και οδηγείς, ή SUV plugin με κίνηση σε δύο ή τέσσερις τροχούς; Ευχάριστα διλήμματα, και δεν το κρύβουμε. Στο 4Τ Μαΐου μια ανορθόδοξη αντιπαράθεση ανάμεσα στο κλασικό και στο σύγχρονο, ό,τι μας ενέπνευσε δοκιμάζοντας κατά μόνας._ Σ. Χ.

 

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!