X
Συγκριτικές δοκιμές

Citroen C3 1.2 82 PS – VW Polo 1.0 75 PS

Το ένα βασίζεται στη φρεσκάδα και τη γαλλική φινέτσα του, ενώ το άλλο αποτελεί μία από τις παραδοσιακές δυνάμεις της κατηγορίας, με σταθερά πρωταγωνιστικό ρόλο στην κούρσα των πωλήσεων. Η μάχη τους εντός και εκτός πόλης μόλις ξεκίνησε...

Ο ερχομός του ολοκαίνουργιου Citroen C3, αναμενόμενα μας έβαλε στην πρίζα. Λίγο μετά τη γνωριμία των Σ.Χ. και Μ.Σ. μαζί του στο Tannis Test για το COTY 2017, την οποία διαβάσατε στο προηγούμενο τεύχος μας, αλλά και την πανευρωπαϊκή του παρουσίαση στους δρόμους της Βαρκελώνης (την οποία θα βρείτε στο www.4troxoi.gr), τα πρώτα δημοσιογραφικά C3 τρίτης γενιάς έφτασαν στην Ελλάδα, εξού και η άμεση αντίδρασή μας. Απευθείας στα βαθιά, λοιπόν, μπήκε το VW Polo, τοποθετώντας απέναντί του μια παραδοσιακή δύναμη της κατηγορίας των σουπερμίνι, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Η επιλογή του, βέβαια, έγινε και με βάση τους διαθέσιμους κινητήρες στους στόλους των αυτοκινήτων δοκιμής των εταιρειών. Η Kosmocar ανταποκρίθηκε -επαγγελματικά και άμεσα- στο αίτημά μας και δεν «έκρυψε» το βασικό Polo, παραχωρώντας μας την ατμοσφαιρική έκδοση 1.0 MPI των 75 ίππων, προκειμένου να συγκριθεί με το δίχρωμο C3 στην πιο εμπορική του έκδοση -για τα ελληνικά δεδομένα και όχι μόνο-, την 1.2 PureTech των 82 ίππων, με τη διαφορά στην τιμή ανάμεσα στους δύο μονομάχους μας να είναι μόλις 310 ευρώ…

Άλλα τα μάτια του λαγού κι άλλα της κουκουβάγιας

Επηρεασμένοι από το γκράφιτι του καλλιτέχνη WD (Wild Drawing), που κοσμεί εδώ και λίγες ημέρες το Μεταξουργείο, στη συμβολή των οδών Κωνσταντίνου Παλαιολόγου και Σάμου, αποφασίσαμε να φωτογραφίσουμε το νέο C3 μπροστά σε αυτό το έργο τέχνης, το οποίο υλοποιήθηκε στο πλαίσιο του φεστιβάλ «Το μικρό Παρίσι των Αθηνών», που συνδιοργάνωσαν ο Δήμος Αθηναίων και η Περιφέρεια Αττικής, με την υποστήριξη της γαλλικής πρεσβείας στην Ελλάδα. Τρίτη γενιά λοιπόν για το γαλλικό μοντέλο, το οποίο πριν από περίπου δεκαπέντε χρόνια διαδέχθηκε το Saxo στην κατηγορία των σουπερμίνι. Ποιες λέξεις χαρακτηρίζουν τη νέα εποχή C3 σύμφωνα με τους ανθρώπους της εταιρείας; Σημειώστε: σχεδίαση – εξατομίκευση – άνεση – τεχνολογία, σε μια προσπάθεια να σας το συστήσουμε μέσα σε μόλις λίγες λέξεις και με δεδομένο ότι πλέον οι Γάλλοι έχουν χαράξει εντελώς διαφορετικές ρότες ανάμεσα σε Peugeot, Citroen και DS.

Το μήκος του αμαξώματος είναι στα 3.996 χλστ., με το νέο C3 να είναι χαμηλότερο και φαρδύτερο από τον προκάτοχό του (1.474 και 1.829 χλστ., αντίστοιχα), από τον οποίο μάλιστα είναι και κατά 150 κιλά ελαφρύτερο. Θυμίζει Cactus στην εμφάνιση, με χαρακτηριστικό γνώρισμα το ρύγχος με τα λεπτά φωτιστικά σώματα, όπως και τα προαιρετικά και μικρότερα σε ύψος air bumps στο πλάι. Σημειώστε ότι διατίθεται σε εννέα χρωματισμούς για το αμάξωμα και τρεις για την οροφή του. Χωρίς αμφιβολία και όσο υποκειμενικός και αν είναι αυτός ο τομέας, αποτελεί μία από τις πιο φρέσκιες και καλοσχεδιασμένες προτάσεις της εποχής μας, με σχήμα το οποίο σε καθηλώνει στο πέρασμά του, όντας αυτό που ορίζουμε -αν μη τι άλλο- ως «κάτι το διαφορετικό». Το Polo, από την άλλη, έχει τον τρόπο του, ως ο «παλιός» της παρέας μας, να δημιουργεί με το σχήμα του μια ηρεμία με τις πιο απλές και οικείες στο μάτι γραμμές του. Κάτω από τα 4 μέτρα και αυτό, με μήκος 3.972 χλστ. για την ακρίβεια, αλλά αρκετά πιο στενό (1.682 χλστ.) και ελάχιστα πιο χαμηλό στο ύψος (1.453 χλστ.), σε σχέση με το Citroen.

Ανοίγοντας τις πόρτες τους…

… στο C3 παρατηρείς πρώτα πρώτα την καλή ορατότητα αλλά και τη χρηστικότητα που σου προσφέρει. Ο πίνακας οργάνων παραπέμπει επίσης στο Cactus, είναι φτιαγμένος από σκληρά υλικά, με το σκούρο χρώμα να κυριαρχεί αλλά να συνδυάζεται ωραία με κάποιες χρωματικές πινελιές, όπως την κόκκινη του μοντέλου της δοκιμής μας. Η αλήθεια είναι, ότι όσο η ώρα περνάει και τη συνηθίζει το μάτι, όλο και πιο πολύ σου αρέσει η συνολική εικόνα του εσωτερικού του. Ξεχωρίζει η 7άρα οθόνη στο κέντρο με την καλή απόκριση – αντίστοιχη κορυφαίων tablet, σύμφωνα με τους ανθρώπους της Citroen. Παρ’ ότι δε μας έδωσε αυτήν την εντύπωση, σίγουρα είναι σε καλό επίπεδο στην επαφή και πολύ εύκολη στη χρήση.

Η άνεση και η ευρυχωρία είναι σε υψηλό επίπεδο, ακόμα και για τα δεδομένα της κατηγορίας Β, η οποία κυμαίνεται πλέον πάνω από τα 4 μέτρα. Το μεταξόνιο των 2.540 χλστ. (2.470 του Polo) παίζει και αυτό το ρόλο του, ενώ σε σχέση με το μοντέλο της VW είναι πιο άνετο σε κάθε σημείο στην καμπίνα, με εξαίρεση το χώρο πάνω από το κεφάλι για τους πίσω επιβάτες, οι οποίοι όμως στο Polo έχουν πιο στριμωγμένο χώρο για τα πόδια τους, εξαιτίας του ογκωδέστερου τούνελ. Ικανοποιητικό αριθμό θηκών έχουν και τα δύο, με το πορτ μπαγκάζ του Citroen -στο οποίο θα θέλαμε όμως λίγο πιο χαμηλό το κατώφλι φόρτωσης- να μπορεί να φιλοξενήσει 300 λίτρα αποσκευών, σε σχέση με τα 280 του VW, το οποίο σε αυτήν την -βασικότατη- έκδοση έχει σαφείς ελλείψεις στον τομέα του εξοπλισμού, σε σχέση με το πιο πλήρες Citroen. Για παράδειγμα, μονοκόμματο πίσω κάθισμα, μανιβέλες για τα πίσω παράθυρα, έλλειψη ενημέρωσης για τη μέση κατανάλωση αλλά και απουσία μαλακών πλαστικών στο ταμπλό του, στοιχείο που το κάνει να ξεχωρίζει μέσα στον ανταγωνισμό, όταν το διαθέτει.

Παρ’ όλα αυτά, οφείλουμε να σημειώσουμε ότι, ακόμα και έτσι, η συναρμογή των υλικών του είναι εξαιρετική. Δυστυχώς, από τον εξοπλισμό του νέου C3 της δοκιμής μας έλειπε το νέο highlight με τον κωδικό «ConnectedCAM». Πρόκειται για μια κάμερα υψηλής ευκρίνειας, τοποθετημένη μεταξύ καθρέφτη και παρμπρίζ, που καταγράφει τη διαδρομή του αυτοκινήτου -αρχείο το οποίο μπορεί επιτόπου να κοινοποιηθεί στα social media, για παράδειγμα-, αν και η λογική της είναι να καταγράφει και την πιθανή εμπλοκή σε ατύχημα. Κάτι που συμβαίνει σε κάποιες χώρες, αλλά δεν προβλέπεται από τη δική μας νομοθεσία.

Eπιδόσεις και «στρίψιμο» δεν είναι το Α και το Ω…

Το γνωρίζαμε από πριν ότι το δυνατό σημείο αυτής της συγκριτικής δοκιμής δε θα ήταν οι επιδόσεις των αυτοκινήτων μας, αφού έχουμε να κάνουμε με δύο αδύναμα ατμοσφαιρικά μοτέρ, την εποχή που σε αυτήν την κατηγορία τα 110άρια και τα 120άρια -πλέον- με τούρμπο αλλά και τα ροπάτα ντίζελ κυριαρχούν στο συγκεκριμένο τομέα. Με ποιους κινητήρες όμως έρχεται το νέο C3 στη ζωή μας; Κάτω από το καπό του συναντάμε τα γνωστά μας βενζινοκίνητα μοτέρ 1.2 PureTech με 68, 82 και 110 ίππους και το ντίζελ 1.6 BlueHDi 75 και 100 ίππων, με τον 82άρη κινητήρα της δοκιμής μας να αναμένεται να επικρατήσει στην εμπορική μάχη της γκάμας του μοντέλου, σε Ελλάδα και Ευρώπη. Όλα τα μοντέλα συνδυάζονται με 5τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων, ενώ από το Μάιο του 2017 το 110άρι θα προσφέρεται και με αυτόματο 6 σχέσεων της Aisin. Την ίδια ώρα, η γκάμα κινητήρων του Polo ξεκινάει από τη «δική μας», επίσης ατμοσφαιρική έκδοση των 999 κ.εκ. MPI με τους 75 ίππους, ενώ από εκεί και πάνω μπαίνει ο TSI στη ζωή μας, με σύνολα 1.2 90 ίππων, την επιλογή μας 1.0 με 110 ίππους αλλά και ως Bluemotion με 95 και, φυσικά, τα 1.4 BlueGT των 150 ίππων και το κορυφαίο 1.8 GTI των 192 ίππων.

Οδηγώντας τώρα τα «δικά μας», αρχίζοντας με το C3 των 1.055 κιλών, η αλήθεια είναι ότι νιώθεις να μη χρειάζεσαι κάτι παραπάνω από αυτόν το συνδυασμό για κίνηση μέσα στην πόλη. Ο κινητήρας φαίνεται να είναι σωστά ρυθμισμένος στις χαμηλές στροφές, με αποτέλεσμα να τον εκμεταλλεύεσαι μέσα στην κίνηση, αλλά και, όταν δραπετεύσεις από αυτήν, δε σε ενοχλεί η σχετικά χαμηλή του ιπποδύναμη. Στη διαδικασία των μετρήσεων στο Ακραίφνιο, με το ESP να απενεργοποιείται μέχρι τα πρώτα 50 χλμ./ώρα και παρά τα θηριώδη (για την κατηγορία) 17άρια ελαστικά του (βγαίνει και με τροχούς 15 ή 16 ιντσών), είδαμε για το «0-100» 13,7 δλ., την ώρα που για τα 400 και τα 1.000 μέτρα χρειαστήκαμε 19 και 35,4 δλ., αντίστοιχα. Τα μεγάλα ελαστικά της Goodyear μπορεί να μη βοήθησαν σε αυτό, αλλά σίγουρα έπαιξαν το θετικό τους ρόλο στην εξαιρετική επίδοση του αυτοκινήτου στο φρενάρισμα, το οποίο ακινητοποιήθηκε σε μόλις 54,8 μέτρα(!) από τα 120 χλμ./ώρα.

Το Polo των 1.042 κιλών, από την άλλη, δείχνει στην αίσθηση πιο αργό, κάτι που επιβεβαιώνεται και στις μετρήσεις. Σημειώστε 15,8 δλ. για την επιτάχυνση από στάση και μέχρι τα πρώτα 100 χλμ./ώρα και 20 και 36,8 δλ. για το 400άρι και το χιλιόμετρο, αντίστοιχα. Μπορεί τα 14άρια ελαστικά (Bridgestone) να το βοηθούν σε αυτήν τη διαδικασία, αλλά δεν απενεργοποιείται το ESP του, με αποτέλεσμα να «πνίγεται» κατά την επιτάχυνση. Όσον αφορά τον τομέα της κατανάλωσης, ο πιο αδύναμος κινητήρας του VW κατανάλωσε κατά μέσο όρο στη διάρκεια της δοκιμής μας 8,7 λίτρα/100 χλμ. – 0,2 του λίτρου υψηλότερη από εκείνη του Citroen. Τέλος, στη διαδικασία επιβράδυνσης, το Polo για το «120-0» χρειάστηκε 59,1 μέτρα, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι και τα δύο αυτοκίνητα διαθέτουν αεριζόμενους δίσκους εμπρός και ταμπούρα πίσω.

Όσον αφορά τον τομέα της οδικής συμπεριφοράς, στο νέο Citroen C3 τα πράγματα είναι σαφέστατα βελτιωμένα από την προηγούμενη γενιά του, ωστόσο η ανάρτηση εξακολουθεί να έχει μαλακή ρύθμιση, που μέσα στην πόλη προσφέρει άνεση. Η αίσθηση του τιμονιού είναι από τις καλύτερες που έχουμε συναντήσει στα Citroen νέας γενιάς, ίσως και η κορυφαία, αλλά και πάλι οι πληροφορίες που φτάνουν στον οδηγό όταν αυτός αποφασίσει να ανεβάσει ρυθμό μαζί του δεν είναι επαρκείς. Οριακά καλύτερο σε πάτημα και τιμόνι το VW Polo, το οποίο σου θυμίζει ότι βρίσκεσαι μέσα σε ένα πλαίσιο που σηκώνει πολύ μεγαλύτερη ιπποδύναμη, όντας πιο προοδευτικό και με λιγότερες πλεύσεις, σε κάθε ρυθμό.

Ο νέος είναι ωραίος!

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι το δυνατό χαρτί του Polo στις βενζινοκίνητες εκδόσεις (βγάζοντας φυσικά τα 150άρια και τα GTI από την εξίσωση) δεν είναι άλλο από το 1.000άρι των 110 ίππων, το οποίο αποτελεί και την επιλογή μας σε αυτήν την άκρως απαιτητική κατηγορία της εποχής μας. Στη συγκεκριμένη αντιπαράθεση, όμως, η φρεσκάδα του νέου Citroen C3, εντός και εκτός, σε συνδυασμό με τους εξαιρετικούς του χώρους, τις σωστές -για την ιπποδύναμή του- επιδόσεις, την καλύτερη τιμή κτήσης και τον πλουσιότερο εξοπλισμό του, του χαρίζουν δικαιωματικά τον τίτλο του νικητή._ 4Τ

«Ρίξαμε απευθείας στα βαθιά το νέο Citroen C3, τοποθετώντας απέναντί του το VW Polo, την παραδοσιακή δύναμη της κατηγορίας των σουπερμίνι στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.»

 

CITROEN C3 1.2 82 PS

ΥΠΕΡ/ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΙ ΧΩΡΟΙ/ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ/ΦΡΕΝΑ

ΚΑΤΑ/ΜΑΛΑΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΤΗΣ ΑΝΑΡΤΗΣΗΣ ΕΚΤΟΣ ΠΟΛΗΣ

 

VW POLO 1.0 75 PS

ΥΠΕΡ/ΠΛΑΙΣΙΟ/ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ

ΚΑΤΑ/ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ/ΤΙΜΗ ΒΑΣΕΙ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ

ΤΟ ΧΡΩΜΑ ΤΟΥ ΧΡΗΜΑΤΟΣ

Μικρή η διαφορά στην τιμή απόκτησης ανάμεσα στους δύο μονομάχους μας, με το νέο και αποκλειστικά 5θυρο C3 να ξεκινάει σε αυτήν την έκδοση από τα 12.740 ευρώ και το Polo από τα 13.050 (12.490 ως 3θυρο). Σε αυτά τα χρήματα, όμως, ο εξοπλισμός της βασικής έκδοσης Live του Citroen είναι πληρέστερος από της αντίστοιχης Concept του VW. Από εκεί και πέρα, και με δεδομένο ότι οι τιμές του Citroen έφτασαν επί του πιεστηρίου, αξίζει να αναφέρουμε ότι το C3 1.2 των 110 ίππων κοστίζει 14.605 ευρώ, και το ντίζελ 1.6 BlueHDi από 14.290 ευρώ ως 75άρι και 15.690 ευρώ στην έκδοση των 100 ίππων. Θυμίζουμε ότι το Polo 1.0 TSI των 110 ίππων κοστίζει 15.450 ευρώ και το 1.4 TDI από 14.800 και 15.750 ευρώ, με 75 και 90 ίππους, αντίστοιχα, και πάντα μιλώντας για το 5θυρο αμάξωμα.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!