X
Παρουσιάσεις

Citroen C4 Cactus: Tο οδηγούμε στη Μασσαλία

Εν μέσω καταιγισμού SUV, η Citroen αλλάζει τη σχεδιαστική της προσέγγιση όσον αφορά το C4 Cactus, που πλέον από το ίδιο το εργοστάσιο χαρακτηρίζεται χάτσμπακ.

Η πιο φρέσκια εκδοχή του Citroen C4 Cactus από εδώ και στο εξής αναλαμβάνει χρέη… μικρομεσαίου, αφού οι Γάλλοι, έχοντας πλέον στις τάξεις τους τα C3 και C5 Aircross σε ρόλο SUV, αποφάσισαν να διακόψουν την παραγωγή του απλού C4 και τη θέση του στον κατάλογό τους να δώσουν στο Cactus.

Έτσι, αν και δε μιλάμε για αλλαγή γενιάς, αφού το νέο μοντέλο, όπως και ο προκάτοχός του, εξακολουθεί να έχει σαν βάση του την πλατφόρμα του C3, το νέο C4 Cactus εμφανίζεται ελαφρώς αλλαγμένο εξωτερικά, με στόχο και την επανατοποθέτησή του στο χάρτη της αγοράς, αναφορικά με την ταυτότητά του. Στις αλλαγές, σημειώστε τους ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες και τα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED εμπρός/πίσωπου θυμίζουν αρκετά αυτά του C3, αλλά, κυρίως, τη μείωση της επιφάνειας των προστατευτικών airbumps και τον περιορισμό τους στο κάτω μέρος των τεσσάρων θυρών. Ανάλογα, το λογότυπο Cactus πλέον βρίσκεται στην πίσω κολόνα, αφήνοντας μόνο του το “C4” στην πέμπτη πόρτα.

Εντός, με το ταμπλό να παραμένει ως έχει από το σημερινό μοντέλο, το εργοστάσιο «επένδυσε» περαιτέρω στον τομέα της πρακτικότητας, με αναβάθμιση των συστημάτων συνδεσιμότητας και πληροφόρησης που προβάλλονται από τη στάνταρ οθόνη αφής των επτά ιντσών, αλλά και σε αυτόν της άνεσης, με νέα καθίσματα που φέρουν την τεχνολογία Advanced Comfort, ήτοι ένα νέο αφρώδες υλικό που αυξάνει το επίπεδο άνεσης, και, σύμφωνα με το εργοστάσιο, δε χάνει τις ιδιότητές του σε βάθος χρόνου. Συνολικά, οι χώροι για τους εμπρός επιβάτες είναι υπέρ-αρκετοί, την ώρα που πίσω θα καθίσουν άνετα δύο ενήλικες οι οποίοι ενδέχεται να περιοριστούν ως προς το διαθέσιμο χώρο για τα κεφάλια μόνο στην περίπτωση εκδόσεων με πανοραμική ηλιοροφή. Αν κάποιοι… γκρινιάξουν, αυτοί θα είναι οι επιβάτες μικρότερης ηλικίας, αφού τα πίσω παράθυρα παραμένουν απλώς ανακλινόμενα.

Διαβάστε επίσης: Αποκάλυψη για το Citroen C4 Cactus

Σε ό,τι αφορά την γκάμα των κινητήρων, από πλευράς βενζίνης ο 3κύλινδρος 1.2 PureTech των 130 ίππων με χειροκίνητο κιβώτιο έρχεται να πλαισιώσει την έκδοση με τους 110 ίππους (χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιο), ενώ στη βάση της γκάμας θα βρίσκεται η ατμοσφαιρική εκδοχή του συνόλου των 1.2 λίτρων, με 82 ίππους. Σε ό,τι αφορά το πετρέλαιο, για την ώρα μοναδική επιλογή είναι ο 1.6 BlueHDi ντίζελ των 100 ίππων του γκρουπ PSA, που, αργότερα μέσα στη χρονιά θα πλαισιωθεί και από την ισχυρότερη έκδοσή του (120 ίπποι). Αξίζει τέλος να σημειωθεί πως το νέο Citroen C4 Cactus θα είναι διαθέσιμο με 12 συστήματα υποβοήθησης οδηγού, εκ των οποίων τα 6 θα είναι ασφαλείας, όπως το αυτόματο φρενάρισμα.

Με την άνεση σε πρώτο ρόλο, το C4 Cactus, εξαιρώντας την ατμοσφαιρική έκδοση των 82 ίππων, εξοπλίζεται στάνταρ με την ανάρτηση Progressive Hydraulic Cushions. Πρόκειται για μόλις το δεύτερο αυτοκίνητο της εταιρείας (μετά το C5 Aircross) με το συγκεκριμένο σύστημα ανάρτησης. Στην ουσία, στην εν λόγω διάταξη που αποτελείται από αμορτισέρ και ελατήρια, η Citroen έχει εντάξει σε κάθε άκρο δύο υδραυλικά στοπ για τη συμπίεση και την επαναφορά με στόχο την καλύτερη απορρόφηση των κραδασμών στις μεγάλες κάθετες κινήσεις των αμορτισέρ και άρα την ενίσχυση της άνεσης.

Κάτι που διαπιστώσαμε στους δρόμους της Προβηγκίας, όπου και η πρώτη μας οδηγική επαφή. Είναι αισθητή η βελτίωση στην ποιότητα απορρόφησης των ανωμαλιών του οδοστρώματος, ακόμα και σε ένα αμάξωμα που ήδη από την προηγούμενη εκδοχή του ξεχώρισε για την άνεση της ανάρτησής του. Και δεν είναι μόνο το ραφινάρισμα που διαπιστώνει κανείς στον τρόπο που αποσβένουν τα αμορτισέρ, αλλά και η μείωση του θορύβου κατά την κύλιση. Σε κάθε περίπτωση, πάντως, οι κλίσεις είναι μεγαλύτερες συγκριτικά με των χάτσμπακ του ανταγωνισμού, την ώρα που και η πληροφόρηση από το σύστημα διεύθυνσης είναι… τόση όση απαιτείται για ένα αυτοκίνητο σαφώς προσανατολισμένο στην άνεση. Μεμπτό στοιχείο της νέας ανάρτησης είναι το ότι σε κατσαρό οδόστρωμα και κατά τη βύθιση των αμορτισέρ δεν προλαβαίνει πάντα να αποσβέσει τους κραδασμούς.

Όσον αφορά τους κινητήρες, στη διάθεσή μας είχαμε τις δύο ισχυρότερες εκδόσεις βενζίνης. Ιδανικός για το αμάξωμα δείχνει ο 1.200άρης Puretech των 110 ίππων. Ξυπνάει χαμηλά, και αποδίδει το μέγιστο της ισχύος του στις μεσαίες στροφές, κάτι που σημαίνει ότι δεν έχεις λόγο να πιέζεις άσκοπα. Όσον αφορά τον ισχυρότερο 130άρη, η επιπλέον ισχύς του μπορεί μεν να είναι αισθητή, όπως αισθητή είναι και η πιο ήσυχη λειτουργία του, αφού αναλογικά χρειάζεται λιγότερη πίεση, με δεδομένα, όμως, τα συνολικά χαρακτηριστικά του μοντέλου με τις μαλακές ρυθμίσεις της ανάρτησης, δείχνει να είναι… πάνω από το αμάξωμα. Το κατά πόσον θα αποδειχτεί συμφέρουσα επιλογή έναντι της έκδοσης με τους 110 ίππους θα εξαρτηθεί και από τη μεταξύ τους διαφορά στο κόστος κτήσης, κάτι που θα ξέρουμε προς τα τέλη Μαρτίου, οπότε και η ανακοίνωση του τιμοκαταλόγου του νέου Citroen C4 Cactus, μαζί ασφαλώς με την έλευσή του στην ελληνική αγορά._ Ε.Ξ. 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!