X
Ειδικές Διαδρομές

Rage Hurricane McRae Pro Dakar Edition – Ford Ranger Raptor: Toys 4 Gentlemen

Πώς είναι η συνύπαρξη με κατασκευές που κινούνται μακριά από την πεπατημένη; Οι Λάμπρος Αθανασούλας και Γιώργος Ζυμαρίδης, συνηθισμένοι να λειτουργούν «out of the box», μας κατατοπίζουν.

Επιτυχημένοι επιχειρηματίες και βραβευμένοι οδηγοί αγώνων, οι Λάμπρος Αθανασούλας και Γιώργος Ζυμαρίδης, συνεργάτες δικοί μας και μεταξύ τους στα EKO Racing Dirt Games και στην ομάδα Rally2, έχουν συνηθίσει να ζουν εκτός πλαισίου. Τους συναντήσαμε στην Ακροπολική ειδική διαδρομή Άγιοι Θεόδωροι (βρίσκεται στο πρόγραμμα της φετινής χρονιάς), με φόντο τα «παιχνίδια» τους, που διαθέτουν ξεχωριστό χαρακτήρα.

Φωτογραφίες: Θάνος Ηλιόπουλος

Το Rage Hurricane McRae Pro Dakar Edition του Λάμπρου Αθανασούλα αποτελεί μια αγωνιστική κατασκευή που έφτασε έως την κορυφή της κατηγορίας Τ1, στον σκληρότερο αγώνα Αντοχής, το Ντακάρ. Το Ford Ranger Raptor του Γιώργου Ζυμαρίδη, χάρη σε παρεμβάσεις της Ford Performance, έχει μετατραπεί από χρηστικό pick-up σε εκτός δρόμου πολεμική μηχανή.

Μελωδία της ευτυχίας και ενδιαφέροντα σχέδια

Διά της ακοής έγινε η πρώτη επαφή με το «παιχνίδι» του Λάμπρου Αθανασούλα. Η λειτουργία του τετράχρονου, 3κύλινδρου κινητήρα Yamaha FX Nytro των 1.050 κ.εκ. πρόδιδε πως ένα ξεχωριστό όχημα πλησιάζει. Λίγα δευτερόλεπτα αργότερα, το Rage Hurricane McRae Pro Dakar Edition βρισκόταν σταθμευμένο μπροστά μας.

«Αυτά τα buggies εμφανίστηκαν στο Ντακάρ κατά τις αρχές της δεκαετίας του 2010, ώστε να αποτελέσουν μια ενδιάμεση λύση μεταξύ μοτοσυκλετών και αυτοκινήτων», ήταν τα λόγια του μηχανικού-οδηγού αγώνων που ανησυχεί προς κάθε κατεύθυνση. «Το είδα σε αγγελία και διαπίστωσα τα ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά του, αφού μπορεί να κινηθεί σχεδόν παντού. Είναι μεγάλη η ευχαρίστηση που προσφέρει ένα πισωκίνητο, γρήγορο και βάρους μόλις 700 κιλών όχημα, το οποίο διαθέτει πινακίδες κυκλοφορίας και δυνατότητες να κινηθεί με άνεση εκτός δρόμου», σχολίασε με νόημα και το πρόσωπό του φωτίστηκε, όπως μας έχει συνηθίσει όταν δημιουργεί.

«Η λειτουργία του τετράχρονου, 3κύλινδρου κινητήρα Yamaha FX Nytro των 1.050 κ.εκ. πρόδιδε πως ένα ξεχωριστό όχημα πλησιάζει».

Το buggy με μεταξόνιο 2,16 μέτρων (μήκος 3 και πλάτος 1,9 μέτρα) και με κινητήρα που αποδίδει 140 ίππους και ροπή 135 Nm, διαθέτει ανάρτηση Reiger με διπλά ψαλίδια εμπρός και πίσω. Η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα έρχεται σε 4 δλ., ενώ η τελική του ταχύτητα είναι 160 χλμ./ώρα. Ο Λάμπρος Αθανασούλας έχει προβεί σε στήσιμο για ράλλυ -μηχανικός γαρ-, με το Hurricane να τον ευχαριστεί και σε διαδρομή που ενδείκνυνται για enduro.

Ταυτόχρονα, το επώνυμο «McRae» στο αμάξωμα λειτουργεί ως pedigree: «Το Rage Hurricane κατασκευάζεται στην Αγγλία και η μετατροπή σε αγωνιστικό έγινε στην Ολλανδία. Στο project ενεπλάκη ως εξελικτής ο αδελφός του Κόλιν, ο Άλιστερ ΜακΡέι, ο οποίος έκανε και ορισμένους αγώνες, ενώ το buggy κέρδισε την κατηγορία του στο Ντακάρ (2010, 2011) με οδηγό τον Τιμ Kόρονελ».

Με δεδομένο το αγωνιστικό παρελθόν του οχήματος, αλλά και το γεγονός ότι ο Λάμπρος Αθανασούλας έχει επιστρέψει στα ράλλυ, το buggy χρησιμεύει και ως εργαλείο προπόνησης: «Μετά τις μετατροπές που έχω κάνει σε ανάρτηση, ψαλίδια, φρένα, κρεμαγιέρα και σε συνδυασμό με τα αγωνιστικά ελαστικά για χώμα, το όχημα έχει αποκτήσει στήσιμο για ράλλυ. Είναι αρκετά καλό σε όλα, αν και προφανώς, ως πισωκίνητο, υστερεί σε σύγκριση με τα αυτοκίνητα προδιαγραφών WRC ή Rally2».

Ποια είναι τα σχέδια του Λάμπρου για το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, που θα επιστρέψει στο WRC, στις 9-12 Σεπτεμβρίου; «Επιστρέψαμε στους ελληνικούς αγώνες για προπόνηση σε ειδικές διαδρομές που θα χρησιμοποιηθούν στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις και για να “ζεσταθούμε” με τον Νίκο Ζακχαίο, με τον οποίο βρισκόμαστε μαζί σε αγωνιστικό, ύστερα από αρκετά χρόνια. Στόχος μας είναι να συμμετάσχουμε στον αγώνα με αυτοκίνητο προδιαγραφών Rally2, να κινηθούμε όσο πιο γρήγορα μπορούμε και να είμαστε όσο το δυνατόν πιο ανταγωνιστικοί απέναντι στα διεθνή πληρώματα».

Έρωτας με την πρώτη… γκαζιά

Σε αντίθεση με το buggy που προορίζεται για αγωνιστική χρήση, το Ford Ranger Raptor του Γιώργου Ζυμαρίδη είναι ένα επιβατικό αυτοκίνητο παραγωγής. Το pick-up της Ford διαθέτει 2λιτρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 213 ίππων με ροπή 500 Nm, αυτόματο κιβώτιο 10 σχέσεων -δανεισμένο από τη Mustang,- τετρακίνηση, τροχούς 285/70R17 και αναρτήσεις προηγμένης εξέλιξης. Τα παραπάνω, καθώς και τα 281 χιλιοστά απόστασης από το έδαφος, προδίδουν πως ειδικεύεται στην κίνηση εκτός δρόμου. Η επίδραση της Ford Performance στο Raptor πιστοποιεί τις αγωνιστικές καταβολές και τον ξεχωριστό χαρακτήρα του επιβλητικού, από κάθε άποψη, οχήματος.

«Οι παρεμβάσεις της Ford Performance εγγυώνται τον σπορ χαρακτήρα του Ranger Raptor».

«Πριν από το Raptor, είχα στην κατοχή μου το Ranger προηγούμενης γενιάς. Ήταν ένα πολύ χρηστικό αυτοκίνητο, καθώς μπορούσαμε να φορτώσουμε πράγματα, να κουβαλήσουμε τρέιλερ ή να πάμε εκδρομή εκτός δρόμου. Ενώ είχα πάει για σέρβις το Ranger στη Ford Car Center, ο Νώντας Καρανικόλας μου έδωσε για test drive το Raptor, και αυτό ήταν», μας είπε ο 40χρονος οδηγός αγώνων-πρωταθλητής και ιδιοκτήτης της Woodwell. Ο έρωτας με την πρώτη… γκαζιά, γρήγορα εξελίχθηκε σε «γάμο»: «Στην Αττική Οδό, με κατεύθυνση το χώρο εργασίας μου, συνειδητοποίησα πόσο άνετο ήταν το Raptor στην άσφαλτο, σε σύγκριση με το Ranger. Τότε επικοινώνησα με τον Νώντα και ζήτησα να προχωρήσουμε σε αλλαγή των αυτοκινήτων».

Ποια είναι όμως τα στοιχεία που καθιστούν το Ford Raptor ξεχωριστό, σύμφωνα με τον Γιώργο Ζυμαρίδη; «Συνδυάζει στοιχεία από σκληροπυρηνικό όχημα εκτός δρόμου, αγροτικό και καθημερινό SUV. Κυκλοφορώ καθημερινά με αυτό και είναι πολύ λίγα τα αυτοκίνητα που μπορείς να κάνεις τόσα πράγματα μαζί».

Τα (μεγάλα) παιδία παίζει…

Πώς συνοψίζονται οι εντυπώσεις των Λάμπρου Αθανασούλα και Γιώργου Ζυμαρίδη από τα εξεζητημένα τους «παιχνίδια»; «Σε αγωνιστικό επίπεδο, το buggy βρίσκεται ανάμεσα σε Ford Escort, λόγω της πίσω κίνησης, και crosscar. Είναι πολύ διασκεδαστικό, αφού η ισχύς του επιτρέπει πολλές πλαγιολισθήσεις. Πρακτικά, είναι πιο βαρύ από τα χωμάτινα φορμουλάκια, όμως είναι πιο ελαφρύ από αυτοκίνητο και διαθέτει μεγάλες δυνατότητες εκτός δρόμου», σχολίασε ο Λάμπρος Αθανασούλας.

«Το Raptor στο χώμα είναι καταπληκτικό, όπως μπορείς να υποψιαστείς από την πρώτη ματιά. Το στοιχείο που για να κατανοήσεις πρέπει να το οδηγήσεις, είναι ότι πρόκειται για ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο και στην άσφαλτο. Το κιβώτιο 10 σχέσεων είναι πολύ βολικό, όμως το σημείο που κάνει τη διαφορά είναι η συνολική λειτουργία της ανάρτησης», ήταν το σχόλιο του Γιώργου Ζυμαρίδη.

Εν κατακλείδι, οχήματα όπως το αγωνιστικό Rage Hurricane McRae Pro Dakar Edition του Λάμπρου Αθανασούλα, ή το σπορ εκτός δρόμου επιβατικό Ford Ranger Raptor του Γιώργου Ζυμαρίδη, υπενθυμίζουν πως σε μια εποχή που κυριαρχεί η πολιτική ορθότητα, υπάρχουν καταστάσεις οι οποίες καθιστούν τη ζωή απολαυστική και μακριά από την πεπατημένη._ Ν. Δ.

 

 

RAGE HURRICANE McRAE PRO DAKAR EDITION

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: Yamaha FX Nytro 1050 κ.εκ. > ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ: 140 ίπποι > ΜΕΓ. ΡΟΠΗ: 135 Nm > KΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο CVT> ΜΕΤΑΔΟΣΗ ΚΙΝΗΣΗΣ: Στους πίσω τροχούς > BAPOΣ: 700 κιλά

FORD RANGER RAPTOR

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 1.996 κ.εκ. > ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ: 213 ίπποι/3.750 σ.α.λ. > ΜΕΓ. ΡΟΠΗ: 500 Nm/1.750 σ.α.λ. > KΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο 10 σχέσεων > ΜΕΤΑΔΟΣΗ ΚΙΝΗΣΗΣ: Στους 4 τροχούς > BAPOΣ: 2.510 κιλά > ΤΙΜΗ: 58.555 ευρώ

Who is who

Λάμπρος Αθανασούλας

O 44χρονος «Πολυτεχνίτης» οδηγός αγώνων έχει πλούσιο αγωνιστικό παλμαρέ με διεθνείς διακρίσεις. Πολυτάλαντος σε σχέση με τα χόμπι του, συνδεδεμένα με το βουνό και τη θάλασσα, είναι ανήσυχος με τις επαγγελματικές του δραστηριότητες, ενώ δεν κρύβει την αδυναμία του σε σύζυγο και κόρη.

Γιώργος Ζυμαρίδης

Στην τάξη των 40άρηδων πλέον ο Mr Woodwell, που αξιοποιεί τις γνώσεις του σε σχέση με τις οικονομικές επιστήμες στις διαδρομές των επιχειρήσεων, παραθέτοντας και την ευφυΐα του στη μάχη των EKO Racing Dirt Games, όπου εξασφάλισε τρεις σερί τίτλους. Στα χόμπι του μηχανοκίνητος αθλητισμός, enduro, ποδηλασία, σκι, snowboard.

 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!