X
Μακράς Διάρκειας

Fiat Fiorino

Το Van Of The Year 2009 αποδεικνύεται δεξί χέρι του επαγγελματία στο αστικό περιβάλλον, αφού προσφέρει μια σειρά από πρακτικές λύσεις, που τον διευκολύνουν στην καθημερινή εργασία του.

Ο ερχομός του Fiat Fiorino στην αγορά, περίπου εδώ και ένα χρόνο, συμπληρώνει το… κενό που ανιχνεύτηκε από τα στελέχη της ιταλικής εταιρείας μεταξύ του mini vanette Punto και του van Doblo. Επί του προκειμένου, οι έρευνες του τμήματος Μάρκετινγκ της Fiat Professional στην Ευρώπη υπέδειξαν ότι υπήρχε δυνατότητα για τη δημιουργία ακόμα ενός μοντέλου, που θα προσέφερε τους απαραίτητους ωφέλιμους χώρους στις διαρκώς μεταβαλλόμενες ανάγκες των επαγγελματιών της μικρομεσαίας τάξης στα μεγάλα αστικά κέντρα. Οι τελευταίοι είναι εκείνοι που επηρεάζονται περισσότερο σε κάθε αλλαγή των χωροταξικών δεδομένων μιας μεγάλης πόλης: Εκεί απαιτούνται, σύμφωνα με τη διαφορετικότητα των εμπορευμάτων, ευέλικτοι χώροι που να μπορούν να μεταβληθούν χωρίς να υπολείπονται, ούτε όμως και να περισσεύουν, των εκάστοτε αναγκών. Το μικρό vanette απευθύνεται κυρίως σε αυτούς, με την πρόθεση να καλύψει τις σύγχρονες ανάγκες τους. Η βράβευσή του ως Van Of The Year μαζί με τα δύο «αδελφάκια» του, Citroen Nemo και Peugeot Bipper, δείχνει με σαφήνεια ότι το Fiorino συνάντησε πρόσφορο έδαφος για ανάπτυξη και δράση.

Στην πράξη…
To «λουλουδάκι», όπως μεταφράζεται το όνομα «Fiorino» από τα ιταλικά, διαθέτει όλα τα απαραίτητα εργασιακά συστατικά στον εξοπλισμό του: Το σταθερό διαχωριστικό καμπίνας χώρου-φόρτωσης είναι στάνταρντ από τη βασική έκδοση Β, ενώ το ίδιο συμβαίνει με τη δεξιά πλαϊνή συρόμενη πόρτα στο επίπεδο εξοπλισμού SΧ. Κατά τα λοιπά, ο σχεδιασμός του -1,5 όγκου- επιτρέπει στο αυτοκίνητο να χωράει παντού στην πόλη. Οι ανισομεγέθεις πίσω πόρτες εξυπηρετούν ιδανικά τις διαδικασίες της φόρτωσης και της εκφόρτωσης, ενώ ο αποθηκευτικός χώρος ανέρχεται στα 2,5 κ.μ., που αυξάνονται σε 2,8 με την αναδίπλωση του καθίσματος του συνοδηγού. H θέση του συνοδηγού μετατρέπεται σε «μίνι γραφείο», ανάλογα με τις εκάστοτε ανάγκες. Το αξιοποιήσιμο μήκος του πατώματός του είναι 1,52 μ., με μέγιστο εσωτερικό ύψος 1,18 μ., ενώ το ωφέλιμο πλάτος μεταξύ των θόλων είναι 1,05 μ. Με την πτώση του καθίσματος του συνοδηγού, αυξάνεται σε αυτήν την πλευρά το μήκος του πατώματος στα 2,49 μ., επιτρέποντας τη φόρτωση και μακριών αντικειμένων. Οι δύο ασύμμετρες πίσω πόρτες μπορούν να ανοίξουν σε γωνία 90ο ή 180ο, και η απόσταση του κατωφλιού φόρτωσης από το έδαφος είναι μόνο 52,7 εκ. Εξάλλου, ο χώρος φόρτωσης έχει τη δυνατότητα να κλειδώνει και ξεχωριστά, για μεγαλύτερη ασφάλεια και προστασία των μεταφερόμενων εμπορευμάτων.

On the road…
Το αυτοκίνητο συμπεριφέρεται υποδειγματικά ως μέλος της κατηγορίας vanette, με το τιμόνι του να προσφέρει αίσθηση επιβατικού αυτοκινήτου. Η πίσω ανάρτηση, λόγω του ημιάκαμπτου άξονα, παρουσιάζει αναπηδήσεις στις ανωμαλίες, όταν το Fiorino δε μεταφέρει φορτίο, αλλά μεταμορφώνεται, όταν το όχημα είναι φορτωμένο, εντυπωσιάζοντας. Στόχος της εταιρείας ήταν από την αρχή η κατασκευή ενός ευέλικτου και ελαφρού οχήματος, που να δύναται να εκτελεί μεταφορές στο αστικό περιβάλλον, χωρίς να δυσαρεστεί στον αυτοκινητόδρομο. Σε αυτήν την κατεύθυνση, βασικό ρόλο παίζουν το μέγεθός του, που δεν ξεπερνά αυτό ενός σουπερμίνι, καθώς και ο κύκλος στροφής του, που βρίσκεται στα 9,95 μ. Το Fiorino μπορεί να χαρακτηριστεί ως το πιο εθνικοποιημένο από τα τρία μέλη της βραβευμένης συμμαχίας, αφού έχει έντονο ιταλικό χρώμα: Βασίζεται στο πάτωμα του Grande Punto, το εσωτερικό του μαρτυρά από χιλιόμετρα ότι είναι Fiat, ενώ ιταλικοί είναι και οι κινητήρες. Από αυτούς, εκείνος που παρουσιάζει ενδιαφέρον για τις δύο ελληνικές μεγαλουπόλεις είναι ο 1,4 λίτρων βενζίνης των 73 ίππων που κινεί με σχετική ευκολία το όχημα, όπως είχαμε τη δυνατότητα να διαπιστώσουμε οδηγώντας το φορτωμένο. Ο εξαιρετικός 1.3 Μultijet με τα 19,4 χλγμ. ροπής στις 1.750 σ.α.λ. είναι η καλύτερη λύση για το Fiorino, όμως η απαγόρευση της πετρελαιοκίνησης σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη δυσκολεύει πολύ την επιλογή του.

Πού κατασκευάζεται…
Το αυτοκίνητο κατασκευάζεται στη γειτονική μας Τουρκία, με τη σύμπραξη του Group PSA, της Fiat Group Automobiles και της Τofas. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα για την ανάπτυξη των τριών κοινών μοντέλων κόστισε στην κοινοπραξία 380 εκατ. ευρώ, από τα οποία τα 190 αφιερώθηκαν στην έρευνα και στην εξέλιξή τους. Οι βιομηχανικές εγκαταστάσεις της Μπουρσά, πιστοποιημένες κατά ISO 14001, παράγουν συνολικά 158.000 μικρά επαγγελματικά αυτοκίνητα ετησίως.

Οι στόχοι
Οι στόχοι της Fiat Professional είναι υψηλοί, καθώς ορίζουν να πωλούνται 45.000 Fiorino ετησίως, και μέχρι το 2010 η εταιρεία θα έχει διαθέσει στην αγορά 500.000 οχήματα από όλη την γκάμα των επαγγελματικών της.

ΤΙΜΕΣ & ΕΚΔΟΣΕΙΣ
1.4 B Furgone: 11.340 €
1.4 SX Furgone: 12.340 €
1.3 Multijet: 13.140 €
1.3 SX Multijet: 14.140 €

ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙ
B
Αερόσακος οδηγού
Εσωτερικά ρυθμιζόμενοι καθρέφτες
Ρυθμιζόμενο τιμόνι κατά ύψος
Ραδιοφωνική προεγκατάσταση
Διπλή πίσω πόρτα με τζάμια
Σταθερό διαχωριστικό καμπίνας χώρου-φόρτωσης
SX
(επιπλέον της B)
Κλιματισμός
Προβολείς ομίχλης
Ηλεκτρικοί καθρέφτες
Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός
Πλαϊνή συρόμενη πόρτα
Θερμαινόμενο πίσω παράθυρο
Υαλοκαθαριστήρας στο πίσω τζάμι
Κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειριστήριο
Κάθισμα οδηγού με ρύθμιση κατά ύψος
Υποβραχιόνιο στο κάθισμα του οδηγού

ΤΡΟΠΟΙ ΑΠΟΚΤΗΣΗΣ
Α) Μετρητά
Β) Προκαταβολή 10%, μηνιαίο επιτόκιο 0,49% και εξόφληση σε 60 μήνες

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
FΙΑΤ FΙΟRΙΝΟ 1.4
Κινητήρας: 4κύλινδρος σε σειρά Euro 4
Κυβισμός: 1.360 κ.εκ.
Ισχύς: 73 ίπποι στις 5.200 σ.α.λ.
Ροπή: 12 χλγμ. στις 2.600 σ.α.λ.
Ρύποι CO2: 164 γρ./χλμ.
Κιβώτιο ταχυτήτων: Χειροκίνητο 5 σχέσεων
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Ανάρτηση εμπρός: Ανεξάρτητη τύπου ΜακΦέρσον
Ανάρτηση πίσω: Ημιάκαμπτος άξονας
Τελική ταχύτητα: 157 χλμ. την ώρα
Μέση κατανάλωση: 6,9 λίτρα ανά 100 χλμ.
Μήκος: 3.864 χλστ.
Πλάτος: 1.716 χλστ.
Ύψος: 1.721 χλστ.
Μεταξόνιο: 2.513 χλστ.
Βάρος: 1.070 κιλά
Ωφέλιμο φορτίο: 610 κιλά

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!