X
Δοκιμές

Hyundai i10: Οδηγούμε το 1.2 84 PS Auto

Εντός και εκτός πόλης, παρέα με το ολοκληρωμένο Hyundai i10 τρίτης γενιάς, ως 1.2 με 84 ίππους, αυτήν τη φορά όμως με το αυτόματο κιβώτιο 5 σχέσεων στη φαρέτρα του.

Αρχικά θυμίζουμε ότι τα χαρακτηριστικά στην εμφάνιση αυτής της τρίτης γενιάς (η πρώτη το 2008, η δεύτερη το 2014) είναι οι πιο κάθετες πίσω κολόνες, στις οποίες αναγράφεται πλέον το λογότυπο «i10», τα φώτα ημέρας στο εμπρός μέρος, τα οποία βρίσκονται εγκατεστημένα στο εσωτερικό της ανανεωμένης γρίλιας, τα ανανεωμένα φωτιστικά σώματα και οι τροχοί των 16 ιντσών, που διατίθενται για πρώτη φορά στο μοντέλο. Το «μικρό» της Hyundai, μάλιστα, προσφέρεται με δέκα εξωτερικά χρώματα και δύο επιλογές χρώματος στην οροφή (μαύρο και κόκκινο), οπότε συνολικά έχουμε 22 προτεινόμενους συνδυασμούς αλλά και τρεις χρωματισμούς για το εσωτερικό.

Χωροταξικά, μπορεί το μήκος του μοντέλου να αυξήθηκε κατά μόλις 5 χλστ., αλλά το πλάτος του αυξήθηκε κατά 20 χλστ., την ώρα που μεγαλύτερο κατά 20 χλστ. είναι και το μεταξόνιό του (2.425 χλστ.), χαρίζοντας επιπλέον αέρα στους έτσι κι αλλιώς καλούς χώρους του μοντέλου, το οποίο ως προς το ύψος έχει χαμηλώσει κατά 20 χλστ. Συγκεκριμένα, οι διαστάσεις του είναι: 3.670×1.680×1.480 χλστ., ενώ το βάρος της αυτόματης 1.2 έκδοσης είναι 935 κιλά (932 κιλά με μηχανικό κιβώτιο). Το πορτ μπαγκάζ διαθέτει πλέον χαμηλότερο κατά 29 χλστ. κατώφλι φόρτωσης, ενώ τα 252 λίτρα που προσφέρει (έως 1.050 λίτρα με τα πίσω, διαιρούμενα σε ποσοστό 60:40 καθίσματα, αναδιπλωμένα) το καθιστούν ένα από τα μεγαλύτερα της κατηγορίας.

Στο πάνω μέρος της κεντρικής κονσόλας δεσπόζει η έγχρωμη οθόνη αφής των 8 ιντσών (η βασική 3,8 ιντσών), η μεγαλύτερη της κατηγορίας. Από αυτήν ελέγχεις και το σύστημα πολυμέσων και ψυχαγωγίας το οποίο συνδυάζεται με τις εφαρμογές Android Auto και Apple Car Play, ενώ το μοντέλο προαιρετικά μπορεί να εξοπλιστεί με βάση για επαγωγική φόρτιση κινητού τηλεφώνου, κάμερα οπισθοπορείας, σύστημα έξυπνης εισόδου και εκκίνησης και αυτόματο κλιματισμό (Clima).

Το νέο και ασφαλέστατο για τα δεδομένα της κατηγορίας Hyundai i10 εξοπλίζεται στάνταρντ και με το προηγμένο πακέτο δέκα τεχνολογιών ασφάλειας (SmartSense S-10), το οποίο περιλαμβάνει μεταξύ άλλων τα Automatic Emergency Braking, Lane Keep Assist, Forward Collision-Avoidance Assistance, Intelligent Speed Limit Warning και Driver Attention Warning, ενώ το σύστημα Bluelink (μέσα από την αντίστοιχη εφαρμογή) έχει αναλάβει να ενημερώνει τον οδηγό για το πού βρίσκεται το αυτοκίνητό του και για τις τιμές των καυσίμων στα πρατήρια, αλλά και να στέλνει οδηγίες σχετικά με την πλοήγηση μέσω του κινητού τηλεφώνου.

Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας είναι εφοδιασμένο με τον 4κύλινδρο των 1.197 κ.εκ., απόδοσης 84 ίππων/6.000 σ.α.λ. και ροπής 118 Nm/4.200 σ.α.λ., προδιαγραφών Euro 6d TEMP, και συνδυάζεται με το αυτοματοποιημένο κιβώτιο των 5 σχέσεων. Στην πράξη, ο 4κύλινδρος 1.2 αποδεικνύει ότι μπορεί και να σε ταξιδέψει αν χρειαστεί (171 χλμ./ώρα η τελική ταχύτητα, 156 η έκδοση με τους 67 ίππους), ενώ σε σχέση με το 3κύλινδρο 1.000άρι ακούγεται σαφώς λιγότερο, αλλά πιο πολύ σε σχέση με το 1.2 με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων.

Το αυτόματο κιβώτιο λειτουργεί ως αγχολυτικός παράγοντας μέσα στην πόλη, σε συνδυασμό μάλιστα με το πολύ ελαφρύ και γρήγορο τιμόνι του (2,64 στροφές από άκρη σε άκρη) και το μικρό κύκλο στροφής (9,8 μέτρα), αλλά μεμπτό σημείο της συγκεκριμένης -auto- έκδοσης είναι η λειτουργία του κιβωτίου αν χρειαστεί να οδηγήσεις σβέλτα, και φυσικά οι επιδόσεις της, επιπέδου… 15,8 δλ. για το «0-100». Θυμίζουμε ότι η ίδια έκδοση με βάση το μοτέρ αλλά εφοδιασμένη με το μηχανικό κιβώτιο των 5 σχέσεων, το οποίο μάλιστα είναι εξαιρετικό σε αίσθηση και κλιμάκωση, χρειάζεται 12,6 δλ. Την ίδια ώρα, επηρεασμένη είναι και η μέση κατανάλωση, η οποία κυμαίνεται στα 8,2 λίτρα/100 χλμ.

Όταν το πιέσεις, το νέο Hyundai i10 παρουσιάζει λιγότερες κλίσεις από εκείνα των προηγούμενων γενιών, με τις όποιες υποστροφικές του τάσεις να ελέγχονται εύκολα με το άνοιγμα της τροχιάς του. Σίγουρα θα θέλαμε πιο άμεσο και σφιχτό τιμόνι στο γρήγορο ρυθμό, αλλά τα φρένα του (αεριζόμενοι δίσκοι 252 χλστ. εμπρός/δίσκοι 234 χλστ. πίσω) έχουν εξαιρετική αίσθηση και απόδοση, συμπληρώνοντας ιδανικά την αναμφισβήτητα θετική εικόνα που αποκομίζουμε κάθε φορά που οδηγούμε έναν εκπρόσωπο της τρίτης γενιάς.

Μπορεί το i10 να είναι γενικότερα η επιλογή μας στην κατηγορία, αλλά σας το προτείνουμε ως 1.2 με 84 ίππους, που ξεκινάει από τα 11.750 ευρώ (Fresh), δηλαδή μόλις 560 ευρώ διαφορά σε σχέση με το αντίστοιχο 1.000άρι των 67 ίππων, και φτάνει τα 12.550 ευρώ (Style), τα 13.350 ευρώ (Premium) και τα 14.350 ευρώ (Distinctive). Το αυτόματο κιβώτιο, όπως του αυτοκινήτου της δοκιμής μας, σε κάθε περίπτωση εξοπλισμού και κινητήρα, χρεώνεται επιπλέον 700 ευρώ. Ο εξοπλισμός του νέου Hyundai i10 είναι εξαιρετικός για τα δεδομένα της κατηγορίας Α, ακόμα και στη βασική έκδοση Fresh, αν αναλογιστεί κανείς ότι περιλαμβάνει μεταξύ άλλων έξι αερόσακους, Hill Assist, συστήματα αυτόματης πέδησης, αναγνώρισης πεζών, προειδοποίησης απόσπασης της προσοχής του οδηγού, υποβοήθησης διατήρησης της λωρίδας, προειδοποίησης μετωπικής σύγκρουσης, εξοικονόμησης καυσίμου ISG (Idle Stop and Go) και E-call, για άμεση ενημέρωση των υπηρεσιών ασφαλείας σε περίπτωση ανάγκης (το πρώτο μοντέλο της κατηγορίας που προσφέρει τη δυνατότητα να κληθεί ο πανευρωπαϊκός αριθμός έκτακτης ανάγκης 112 χωρίς να έχετε τηλέφωνο μαζί σας), cruise control, δερμάτινο τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών και επιλογέα ταχυτήτων, A/C, συναγερμό και αυτόματη ενεργοποίηση φώτων._ Μ. Σαλ.

Δείτε και αυτό το βίντεο:

 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!