X
Δοκιμές

Hyundai i10 T-GDi 100 PS N Line: Δοκιμή

Αυτό περιμέναμε και αυτό είναι... το σωστό Hyundai i10. Σε έκδοση 1.0 Τ-GDi 100 ίππων, με τον κωδικό «N Line» να το συνοδεύει και ελάχιστα ακριβότερο από το -αντίστοιχης έκδοσης- ατμοσφαιρικό 1.2 των 84 ίππων. Φύγαμε για πόλη και βουνό!

Όπως έχουμε ξαναπεί, σε πείσμα των καιρών οι Κορεάτες όχι απλώς δεν έβαλαν στον πάγο το Hyundai i10, αλλά το αναβάθμισαν στην τρίτη του γενιά, και πλέον συμπληρώνουν την γκάμα του με την καλύτερη και πιο ολοκληρωμένη εκδοχή του. Ο λόγος για την έκδοση N Line με το 3κύλινδρο 1.000άρι Turbo GDi των 100 ίππων στις 4.500 σ.α.λ. και των 172 Nm ροπής από τις 1.500 σ.α.λ., το οποίο συνδυάζεται αποκλειστικά με το μηχανικό κιβώτιο των 5 σχέσεων.

 

Φωτογραφίες: Γιάννης Αλμπανέλλης

Θυμίζουμε εδώ ότι μέχρι στιγμής, στη γνωριμία μας στη Λισαβόνα αλλά και στις δοκιμές του μοντέλου στην Ελλάδα, είχαμε οδηγήσει το 3κύλινδρο 1.000άρι απόδοσης 67 ίππων στις 5.500 σ.α.λ. και 96 Nm ροπής στις 3.750 σ.α.λ., και το 4κύλινδρο 1.200άρι, με απόδοση 84 ίππους/6.000 σ.α.λ. και ροπή 118 Nm/4.200 σ.α.λ., το οποίο πωλείται και αυτό ως N Line. Εκδόσεις που συνδυάζονται με μηχανικό κιβώτιο ή με ένα αυτοματοποιημένο, σε κάθε περίπτωση 5 σχέσεων, και αποτελούν και τις άλλες δύο της γκάμας, που πλέον συμπληρώθηκε με το καλύτερο! Και εξηγούμαστε…

 

Εμφάνιση αλλά και ουσία

Εμφανισιακά και σε σχέση με τα «απλά» ατμοσφαιρικά σύνολα των 67 και των 84 ίππων, ξεχωρίζει από τα λογότυπα «N Line», τις 16άρες ζάντες αλουμινίου, τις κόκκινες πινελιές στη γρίλια και χαμηλά στην εμπρός μάσκα, στον πίσω διαχύτη που συνδυάζεται ωραία με τη διπλή απόληξη της εξάτμισης, αλλά και από το κόκκινο λογότυπο «i10» που αναγράφεται στις τις πίσω κολόνες, οι οποίες θυμίζουμε ότι σε αυτήν τη γενιά είναι πιο κάθετες σε σχέση με τις προηγούμενες του μοντέλου. Από εκεί και πέρα, το μήκος του νέου i10 μπορεί να αυξήθηκε κατά μόλις 5 χλστ., αλλά το πλάτος του μεγάλωσε κατά 20 χλστ. (χάρη στα φαρδύτερα πίσω φτερά), την ώρα που μεγαλύτερο κατά 20 χλστ. είναι το μεταξόνιό του (2.425 χλστ.), χαρίζοντας επιπλέον αέρα στους έτσι κι αλλιώς καλούς χώρους του μοντέλου, το οποίο ως προς το ύψος έχει χαμηλώσει κατά 20 χλστ.

Στην περίπτωση μάλιστα του N Line, το μήκος έχει πάρει ακόμη 5 χλστ. (συνολικά 3.675 χλστ.) και το πλάτος άλλα 3 χλστ. (συνολικά 1.483 χλστ.), ενώ και η απόστασή του από το έδαφος είναι στα 152 χλστ., όταν οι δύο ατμοσφαιρικές εκδόσεις απέχουν 149 χλστ. Το πορτ μπαγκάζ διαθέτει πλέον χαμηλότερο κατά 29 χλστ. κατώφλι φόρτωσης, ενώ τα 252 λίτρα που προσφέρει (έως 1.050 λίτρα με τα πίσω, διαιρούμενα σε ποσοστό 60:40 καθίσματα, αναδιπλωμένα) το καθιστούν ένα από τα μεγαλύτερα της κατηγορίας.

Στα εντός, ξεχωρίζει από το δερμάτινο τιμόνι (θα θέλαμε να ρυθμίζεται και τηλεσκοπικά) με κόκκινα εξώραφα και τον ιδιαίτερο -N Line- επιλογέα του μηχανικού κιβωτίου, τις επίσης κόκκινες σπορ πινελιές σε διάφορα σημεία, όπως στους στρογγυλούς αεραγωγούς του κλιματισμού, και από τα μεταλλικά πεντάλ και το «N» στα καθίσματα. Είναι αλήθεια πως τα τελευταία θα τα θέλαμε πιο σπορ, για να συμπληρώνεται ιδανικά η εικόνα αυτού του διαφορετικού i10.

Από άποψη χρηστικότητας, σημειώνεις αμέσως τα γνωστά που χαρακτηρίζουν την γκάμα του: τον επιπλέον αέρα ευρυχωρίας αλλά και τη γενικότερη ανανέωση στην εμφάνιση και την ουσία, σε σχέση με το μοντέλο δεύτερης γενιάς. Το βλέμμα πάει φυσικά στην έγχρωμη οθόνη αφής των 8 ιντσών που βρίσκεται στο πάνω μέρος της κεντρικής κονσόλας, όντας η μεγαλύτερη της κατηγορίας. Από εκεί και πέρα, το σύστημα πολυμέσων και ψυχαγωγίας συνδυάζεται με τις εφαρμογές Android Auto και Apple Car Play, ενώ διατίθεται μεταξύ άλλων κάμερα οπισθοπορείας, σύστημα έξυπνης εισόδου και εκκίνησης και αυτόματος κλιματισμός (Clima).

 

Καλές επιδόσεις και βελτιωμένη κατανάλωση

Οδηγώντας το Hyundai i10 1.0 T-GDi 100 PS N Line, καταλαβαίνεις αμέσως ότι βρίσκεσαι μέσα στη σωστή έκδοση, από κάθε άποψη. Πέρα από τη βελτιωμένη αισθητική εντός και εκτός, o κωδικός «N Line» έχει χαρίσει οδηγικές αρετές και ουσία. Το μοτέρ, προδιαγραφών Euro 6d όπως όλη η γκάμα, είναι γεμάτο σε μεγάλο φάσμα των στροφών, με τη ροπή των 172 Nm που εμφανίζεται από πολύ χαμηλά (μόλις από τις 1.500 σ.α.λ.) να το βοηθάει εξαιρετικά σε επιτάχυνση, ρεπρίζ και τελική ταχύτητα. Σημειώστε ενδεικτικά ότι το «0-100» έρχεται σε 10,5 δλ. (12,6 δλ. το 1.2) και η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 185 χλμ./ώρα (171 το 1.2).

Παρά τις βελτιωμένες επιδόσεις, θετικά είναι και τα μηνύματα στον τομέα της κατανάλωσης του T-GDi, αν και η υπόλοιπη γκάμα του χωλαίνει σε αυτό τον τομέα. Εμείς στις δοκιμές μας σημειώσαμε μέσες καταναλώσεις 7,5, ακόμη και 8 λίτρων/100 χλμ. για τα ατμοσφαιρικά σύνολα, ενώ στο 1.0Τ N Line πετύχαμε με άνεση νούμερα κάτω από τα 7 λίτρα, γεγονός που αποδεικνύει ότι το συγκεκριμένο μοτέρ μετακινεί πολύ πιο σβέλτα αλλά και πολύ πιο ξεκούραστα το μικρό αμάξωμα, αλλά με βάρος στον έναν τόνο (1.024-1.045 κιλά). Αυτό οφείλεται φυσικά και στο γεγονός ότι με τα ατμοσφαιρικά σύνολα ο οδηγός αναγκάζεται να κινείται σε αρκετά πιο ψηλά σημεία του στροφομέτρου, με αποτέλεσμα την επιβάρυνση της κατανάλωσης. Σύμφωνα με το εργοστάσιο, ο συγκεκριμένος κινητήρας διαθέτει το σύστημα διαρκώς μεταβαλλόμενης διάρκειας λειτουργίας των βαλβίδων (CVVD) του Hyundai Motor Group, που επιτρέπει τον έλεγχο της διάρκειας βύθισης των βαλβίδων εισαγωγής για όσο χρειάζεται, επιτυγχάνοντας βελτιστοποίηση της απόδοσης, των εκπομπών ρύπων, καθώς και της οικονομίας καυσίμου κατά 10%.

Παράλληλα με τη σωστή, γραμμική και αισθητά πιο αθόρυβη λειτουργία του κινητήρα, σε σχέση με τις εκδόσεις των 67 και των 84 ίππων, το μηχανικό κιβώτιο των 5 σχέσεων είναι εξαιρετικό σε αίσθηση και σε ό,τι αφορά τις σχέσεις μετάδοσης (3.647 η τελική σχέση μετάδοσης / 4.438 εκείνη των ατμοσφαιρικών 1.0 και 1.2 Mpi). Την ίδια ώρα, το σύστημα πέδησης (αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός 252 χλστ.-δίσκοι πίσω 234 χλστ. σε κάθε έκδοση) κρίνεται ως αποτελεσματικό, ενώ στην κατηφόρα του Υμηττού αποδείχθηκε και ακούραστο όπου χρειάστηκε. Σε αυτές τις συνθήκες εκτιμήσαμε και την απόδοση των Hankook Ventus Prime 3 (195/45 R16) στη συγκεκριμένη έκδοση, τα οποία δείχνουν να προσαρμόζονται ανάλογα με τις οδηγικές συνθήκες και τα «θέλω» του οδηγού.

Στις ορεινές στροφές οι κλίσεις του αυτοκινήτου είναι περιορισμένες, συνεχίζοντας την πολύ καλή εντύπωση που μας έχει κάνει το πλαίσιο αλλά και οι αναρτήσεις του μοντέλου, ενώ το μόνο που θα θέλαμε επιπλέον είναι πιο άμεσο και σφιχτό τιμόνι στον σβέλτο ρυθμό. Εντός πόλης, αντίθετα, το γρήγορο και ελαφρύ τιμόνι με τις 2,64 στροφές από άκρη σε άκρη το βοηθάει εξαιρετικά, ενώ με κύκλο στροφής στα 9,8 μέτρα σου λύνει στην κυριολεξία τα χέρια με τους αστικούς ελιγμούς του.

 

Η πρότασή μας!

Το «μικρό» κορεατικό μοντέλο αποτελεί διαχρονικά την πρότασή μας στην κατηγορία «Α». H έκδοση 1.0 T-GDi 100 PS N Line είναι αναμενόμενα το καλύτερο Hyundai i10 όλων των εποχών, ενώ με τιμή (15.490 ευρώ) που απέχει μόλις 700 ευρώ από το ατμοσφαιρικό N Line 1.2 των 84 ίππων (14.790 ευρώ) αλλά και με όλα αυτά τα οδηγικά ατού στη φαρέτρα του, φαντάζει ως επιλογή-μονόδρομος._ 4Τ

 

HYUNDAI i10 1.0 T-GDi 100 PS N Line

ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 998 κ.εκ.

ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ: 100 ίπποι/4.500 σ.α.λ.

ΜΕΓ. ΡΟΠΗ: 172 Nm/1.500 σ.α.λ.

ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς

ΚΙΒΩΤΙΟ: Μηχανικό 5 σχέσεων

ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον

ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Ημιάκαμπτος άξονας

ΜΗK.xΠΛ.xΥΨ.: 3.675×1.680×1.483 χλστ.

ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.425 χλστ.

ΑΠΟΣΚΕΥΕΣ: 252-1.050 λτ.

ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΕΔΑΦΟΣ: 152 χλστ.

ΒΑΡΟΣ: 1.024-1.045 κιλά

0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 10,5 δλ.

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 185 χλμ./ώρα

ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΗ ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 4,9 λτ./100 χλμ.

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 6,8 λτ./100 χλμ.

ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 108 (γρ./χλμ.)

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!