X
Δοκιμές

Mercedes A 180d Sedan: δοκιμάζουμε την 4θυρη εκδοχή της A-Class

Η γερμανική εταιρεία επιμένει προσφέροντας όχι μία αλλά δύο 4θυρες παραλλαγές της A-Class. Μετά τη CLA, οδηγούμε και την A-Class Sedan.

Σε μια εποχή που το αγοραστικό κοινό γυρίζει την πλάτη του στα sedan – σε μια εποχή που για την ακρίβεια μπαίνουν στο περιθώριο ακόμα και οι εκδόσεις hatchback, καθώς τα crossover κυριαρχούν πλέον σε όλα τα segments, η Mercedes διαθέτει στην γκάμα της A-Class δύο διαφορετικές 4θυρες εκδόσεις, την A-Class Sedan και την CLA Coupe! Η A-Class Sedan απευθύνεται στους παραδοσιακούς αγοραστές των 4θυρων αυτοκινήτων, συμπληρώνοντας στο κάτω μέρος τη σειράς των sedan της εταιρείας, δίπλα στις C,E και S-Class, ενώ η CLA, η οποία ουσιαστικά αποτελεί μια μικρογραφία της CLS, υιοθετεί ένα πιο σπορτίφ προφίλ, όχι μόνο με την εμφάνισή της, αλλά και με τη ρύθμιση της ανάρτησής της.

Και τα δύο μοντέλα μοιράζονται το ίδιο δάπεδο, με το μεταξόνιο να παραμένει κοινό στα 2.729 χλστ., από εκεί και πέρα όμως διαφοροποιούνται σημαντικά οι εξωτερικές διαστάσεις των δύο αμαξωμάτων, με το μήκος της A-Class Sedan να φτάνει τα 4.549 χλστ., τη στιγμή που η CLA με 4.888 χλστ. ξεπερνά σε μέγεθος (αν και οριακά) ακόμα και τη C-Class. Η Sedan είναι 34 χλστ. πιο στενή και 7 χλστ. πιο ψηλή από την CLA, διαφοροποιήσεις που στοχεύουν στην εξασφάλιση μιας δυναμικότερης εικόνας για την τελευταία, έχουν όμως σαν αποτέλεσμα οι πίσω επιβάτες της Sedan να βολεύονται καλύτερα καθ’ ύψος. Στην πράξη ένας μέσου αναστήματος επιβάτης (1.80 μ.), καθήμενος πίσω από έναν ανάλογου σωματότυπου οδηγό θα έχει αέρα περί τα 6 εκ. για τα γόνατά του και 3 εκ. για το κεφάλι του.

Εύλογα, η μακρύτερη CLA διαθέτει αυξημένη μεταφορική ικανότητα για τις αποσκευές (460 λίτρα), πολύ κοντά δηλαδή στα 475 της C-Class Αντίστοιχα, το πορτ μπαγκάζ της Sedan, με 420 λίτρα κρίνεται ευρύχωρο με τα μέτρα της κατηγορίας.

Το παράδοξο, πάντως είναι πως η Sedan όχι μόνο είναι (έστω και οριακά) πιο αεροδυναμική από την σφηνοειδή CLA, αλλά με αεροδυναμικό συντελεστή Cd=0.22 και μετωπική επιφάνεια 2.19m², η A-Class Sedan αποτελεί το αεροδυναμικότερο μοντέλο παραγωγής!

Φυσικά κάτι τέτοιο δεν έχει αντίκτυπο μόνο στην κατανάλωση του αυτοκινήτου, αλλά συμβάλει και στην προσπάθεια για επίτευξη χαμηλότερων εκπομπών CO2. Εν προκειμένω, το ξεχωριστό αυτό αποτέλεσμα επιτεύχθηκε χάρη σε μια εκτεταμένη στεγανοποίηση του αμαξώματος, τη σχεδόν συνολική κάλυψη του κάτω μέρους του αμαξώματος, συμπεριλαμβανομένου του χώρου του κινητήρα, ενώ τα εμπρός και πίσω αεροδυναμικά αεροδυναμικά βοηθήματα σχεδιάστηκαν έτσι ώστε ο αέρας να διαθέτει τη βέλτιστη ροή γύρω από τους τροχούς.

Αν εξαιρέσουμε τις χωροταξικές και αεροδυναμικές ιδιαιτερότητες του 4θυρου αμαξώματος, δεν υπάρχουν διαφορές εν σχέση με την hatchback έκδοση. Έτσι στο εσωτερικό τις εντυπώσεις κλέβει το σύστημα πολυμέσων MBUX, που αποτελείται από δύο οθόνες 7 ιντσών, ή εναλλακτικά από το συνδυασμό μιας οθόνης 7” και μίας 10,25”, ενώ η κορυφαία εκδοχή διαθέτει δύο οθόνες 10,25”. Φυσικά το αυτοκίνητο εξοπλίζεται και με όλα τα ηλεκτρονικά καλούδια υποβοήθησης του οδηγού.

Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, η A180 d, διέθετε τον 1500άρη πετρελαιοκινητήρα που αποδίδει 116 ίππους και 260 Nm ροπής μεταξύ 1.750 και 2.750 σ.α.λ., ο οποίος συνδυάζεται με το 7άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7G-DCT. Το σύνολο αποδεικνύεται δεόντως ζωντανό, με τα 100 χλμ./ώρα από στάση να έρχονται σε 10,6”, και τη μόνο ένσταση να αφορά τη λειτουργία του κιβωτίου που τόσο στο ξεκίνημα, όσο και στις αλλαγές των σχέσεων δεν διαθέτει τη “ρευστότητα” που χαρακτηρίζουν άλλα ανάλογα συστήματα μετάδοσης. Τέλος, στον τομέα της κατανάλωσης, η μέση τιμή στη διάρκεια της δοκιμής κυμάνθηκε στα 6,5 λίτρα/100 χλμ.

Οδηγικά το αυτοκίνητο δεν διαφοροποιείται από την 5θυρη έκδοση, όντας προσανατολισμένο περισσότερο στην άνεση, χαρακτήρας που ακυρώνεται μόνο στις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων, όπου ο πίσω ημιάκαμπτος άξονας κατά περίπτωση δεν θα τις στρογγυλέψει δεόντως, γεγονός που εξαρτάται και από το μέγεθος των τροχών που θα επιλέξει ο υποψήφιος ιδιοκτήτης (17” στο αυτοκίνητο της δοκιμής σε ελαστικά 205/55 17).

Είναι αλήθεια πως ο ανταγωνισμός στην A-Class Sedan περιορίζεται πρακτικά σε ένα μοντέλο, το Audi Α3 Sports Sedan, που τιμολογιακά κινείται στα ίδια επίπεδα (32.773 ευρώ για την A180 d – 31.050 ευρώ για την έκδοση 30 TDI S tronic του Α3). Εντούτοις ο μεγαλύτερος ανταγωνισμός για την A-Class Sedan έρχεται μέσα από την ίδια τη γκάμα της εταιρείας, καθώς ο υποψήφιος αγοραστής και λάτρης των 4θυρων αμαξωμάτων, δύσκολα θα αντισταθεί στη γοητεία της κομψότερης CLA 180 d, που έρχεται πρακτικά στα ίδια χρήματα, αν και με το χειροκίνητο κιβώτιο, ενώ στην ίδια κατηγορία τιμής θα βρει και τη βενζινοκίνητη C180 με τους 156 ίππους, ένα αυτοκίνητο αναμφίβολα που προσφέρει αναβαθμισμένα χαρακτηριστικά σε σχέση με τη μικρομεσαία εκδοχή.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!