X
Παρουσιάσεις

Οδηγούμε: Ford Edge

Το μεγαλύτερο SUV της Ford ξεκινάει την ευρωπαϊκή του πορεία με στόχο να ωθήσει τις εδώ πωλήσεις του εργοστασίου, πλαισιώνοντας τα Kuga και EcoSport.

Στη Β. Αμερική κυκλοφορεί ήδη από το 2007, οπότε μιλάμε για τη δεύτερη γενιά του Ford Edge, το οποίο πρακτικά ανανεώθηκε το 2015 και για πρώτη φορά υιοθέτησε ευρωπαϊκά στάνταρντ. To νέο Edge βασίζεται στην πλατφόρμα των Mondeo, Galaxy και S-MAX και μήκος 4.808 χλστ. (πλάτος 1.928 χλστ., ύψος 1.692 χλστ.) τοποθετείται από πλευρά μεγέθους ένα σκαλί πάνω από τα Audi Q5, Mercedes GLC και Volvo XC60, με τους εσωτερικούς του χώρους, που αποτελούν και το δυνατό του χαρτί, να κοντράρουν τα μεγαλύτερα μοντέλα των παραπάνω κατασκευαστών.

Έτσι, ο ανταγωνισμός δεν είναι σαφής, ωστόσο ο στόχος της Ford είναι σαφέστατα προσδιορισμένος: σε συνδυασμό με τα Kuga και EcoSport οι πωλήσεις των SUV της στην ευρωπαϊκή αγορά να φτάσουν τις 200 χιλ. μέσα στο έτος που διανύουμε, κάτι που θα ισούται με μια αύξηση της τάξης του 200% συγκριτικά με το 2013.

Με το βλέμμα στραμμένο εκεί, οι ιθύνοντες της εταιρείας θα αφουγκραστούν τα θέλω της αγοράς, στην οποία αρχικά το Edge θα διατεθεί μόνο ως τετρακίνητο (με το σύστημα Intelligent All Wheel Drive που υπό φυσιολογικές συνθήκες μεταφέρει τη ροπή εμπρός, ενώ όταν παραστεί ανάγκη την κατανέμει έως και 50:50 εμπρός/πίσω μέσα σε 20 msec) και με μόνη επιλογή καυσίμου το πετρέλαιο, από το γνωστό και από άλλα μοντέλα δίλιτρο σύνολο, που σαν “απλό” τούρμπο αποδίδει 180 ίππους (0-100 σε 9,9 δλ.) και στην έκδοση biturbo 210 ίππους αντίστοιχα (0-100 9,4 δλ.). Εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι στην έκδοση με τους 180 ίππους δε δίνεται επιλογή κιβωτίου, κάτι που σημαίνει ότι στάνταρ θα διατίθεται με ένα χειροκίνητο έξι σχέσεων, την ίδια ώρα που η ισχυρότερη έκδοση επίσης στάνταρ θα φέρει το 6άρι ημιαυτόματο διπλού συμπλέκτη PowerShift της Ford. 

Στο δρόμο, πίσω από το τιμόνι του Edge δε χρειάζονται πολλά χιλιόμετρα για να καταλάβεις ότι βρίσκεσαι σε Ford. Το πλαίσιο και η ανάρτηση (γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός, ανεξάρτητη πίσω) συνεργάζονται ιδανικά ακόμα και στις απλές εκδόσεις (σπορ ανάρτηση και τιμόνι μεταβαλλόμενου βήματος στην έκδοση Sport) και παρά τους σχεδόν δυο τόνους, το αμάξωμα εκτός από στιβαρό είναι και απόλυτα σταθερό, με την ανάρτηση να φιλτράρει ιδανικά αλλά και να αποτρέπει τις πλεύσεις. Ο μικρότερος κινητήρας σε συνδυασμό με το χειροκίνητο κιβώτιο δεν κολακεύει αυτοκίνητο του είδους, κι αυτό όχι τόσο από πλευράς επιδόσεων, όσο σε επίπεδο άνεσης που σαφώς υπολείπεται του αντίστοιχου με το αυτόματο κιβώτιο και τις κάπως καλύτερες επιδόσεις. Σε κάθε περίπτωση, κρατώντας πάντα τον τελευταίο λόγο για τη δοκιμή μας επί ελληνικού εδάφους, που υπολογίζεται το Σεπτέμβριο οπότε και το λανσάρισμα του Edge, κρατάμε τα 8 λτ. κατανάλωση που είδαμε και στις δύο εκδόσεις, τιμή που σίγουρα είναι απόλυτα ικανοποιητική για αυτοκίνητο με τα συγκεκριμένα χαρακτηριστικά. 

Το Edge θα διατεθεί σε τρεις εκδόσεις. Η βασική, Trend, θα είναι μόνο για τον κινητήρα με τους 180 ίππους και πέραν των βασικών, θα περιλαμβάνει σύστημα προστασίας από ανατροπή, Active Noise Control, cruise control, stop/start, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, σύστημα πλοήγησης και πολυμέσων SYNC II με έγχρωμη οθόνη αφής 8”, ζάντες αλουμινίου 19” κ.ά. Επιπλέον της Trend η Titanium θα διαθέτει προβολείς Adaptive LED, σύστημα αυτόματου παρκαρίσματος, ενεργό cruise control, εμπρός καθίσματα με ψύξη/θέρμανση, σύστημα διατήρησης λωρίδας, σύστημα αναγνώρισης οδικών σημάτων, ηλεκτρικά ανοιγόμενη πόρτα πορτμπαγκάζ, θερμαινόμενο τιμόνι, σύστημα πλοήγησης και πολυμέσων Sony με 12 ηχεία κ.ά. και τέλος η Sport επιπλέον θα διαθέτει σπορ ανάρτηση και τιμόνι με μεταβαλλόμενο λόγο, ζάντες αλουμινίου 20”, χρωμιωμένες απολήξεις εξάτμισης κ.ά. Ενδεικτικά, η τιμή για τη βασική Trend είναι 54.590 ευρώ, ενώ για την Sport 62.974 με 180 και 66.973 ευρώ για την έκδοση με τους 210 ίππους._ Ε.Ξ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!